Allaoleva teksti kopio Lennokit.netistä J. Nurron toimesta
Hei!
Viime päivinä on CIAMin puolella käyty keskustelua pääasiassa kahdesta asiasta:
1) On esitetty, että sähkisakkujen jänniteraja nostettaisiin 51V (12xLiPo). Tämä ei ole herättänyt kovin suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Tosin on jopa esitetty, että kaikki moottorirajoitukset poistettaisiin, myös polttiksen osalta.
2) On esitetty uutta D-ohjelmaa. Liitteenä olevan Sveitsin esityksen pohjalta. Vahvimmat kommentit tuosta ovat olleet, että monet liikkeet ovat liian kiinteäsiipimäisiä. Joko liikkeet vaativat kohtuutonta liike-energiaa, tai eivät hyödynnä kopterin erityispiirteitä riittävästi.
Mikäli jolla kulla on mielessä F3C:hen sopivia liikkeitä, niin _nyt_ on aika toimia ja tehdä esitys.
Lisäksi keskustelua on käyty 3DX ja F3N:n osallistumismääristä eri maissa. Hieman tuntuu menevän ristiin ja varmaankin suurin merkitys on paikallisilla puuhamiehillä. F3N:llä tuntuisi kuitenkin olevan CIAM:n kesken laajinta kannatusta.
Laittakaa tulemaan kommentteja, niin voin viedä Suomen kantaa eteenpäin.
Liite-tiedostot Swiss F3C Schedule D.doc (190.0 KB, 4 näyttökertaa)