Kirjoittaja Aihe: Erään TRexin tarina  (Luettu 8636 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Erään TRexin tarina
« : 16 Heinäkuu, 2008, 00:18:21 »
Alkoi tuo kopteriura BeltCP Carbonilla, jota en tosin ehtinyt kuin kaksia akullista leijuttamaan, kunnes hommasin siihen uudet radiot ja sitten tajusin että edessä ei ole kuin loputon päivityssuo ja hetken mietittyäni päätin etten tee sitä Beltillä vaan hankin samantien "kunnon" kopterin (ei siinä että Beltissä olisi vikaa, en vain halunnut alkaa päivittämään ja hankkimaan varaosia siihen). Joten p'äädyin siis hankkimaan jo hankituille Spektrumin DX7 radioille seuraksi Alignin TRex 450 SE V2sen.

Onpa sitä ehditty torppaamaankin jo ja oikein urakalla, on tullut kasvatettua varaosavarastoakin pienen kaupan tarpeisiin, silti tuntuu että aina menee rikki jotain mitä ei ennestään ole ;)

Matkan varrella on jo ehtinyt Trex kokea seuraavia päivityksiä:
  • Align vakioESC -> Scorpion Commander HV45A (infrapunakaukosäätimellä ohjelmoitava kunnos SBECillä varustettu "oikea" ESC)
  • JR DS285 servot -> HItecin HS65HB -> MG


Tässä tarinaa kuvina:
   


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #2 : 17 Heinäkuu, 2008, 16:10:46 »
Posti toi sitten hieman palikoita: Eli laaturuuveja varalle ja Scorpion 2221-8 V2 moottori
Palataan asiaa nkun ehtinyt asentamaan tuon moottorin.

Uskomatonta miten hienosti nuo Scorpionin tuotteet on pakattu, ja muutenkin tuntuvat käyttävän laatukomponentteja

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #3 : 29 Heinäkuu, 2008, 02:43:48 »
Scorpionin moottori (2221-8) on nyt sitten asennettu. Joutui hieman siirtämään tuota Scorpionin ESCin IR vastaanotinta (kaikki ESCin asetukset tehdään IR kaukosäätimellä, ilman mitään piuhojen kytkemistä).

Ensivaikutelmat ovat positiiviset, hieman tuntuu kuluttavan leijunnassa enemmän kuin vakio 430XL moottori, mutta kuvernöörin asetukset ovat vielä hieman hakusessa, vääntöä tuntuu piisaavan ihan erilailla kuin tuossa vakiomosassa.


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #5 : 23 Elokuu, 2008, 21:44:44 »
Lapista tuli palattua ja torpattuakin, orientaatio katosi (yllätys)...no siitä suivaantuneena sitten tekemään huomioväristä koppaa.
Alla lopputulos.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #6 : 23 Elokuu, 2008, 21:48:45 »
Kaunista!  8)

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #7 : 23 Elokuu, 2008, 21:58:36 »
Hienoa että joku viitsii kertoa oman laitteen elämää kuvien kera. Mielistyin vallan kovasti, ja päätin hiljaa mielessäni että kunhan se paketti saapuu fly'inhobbystä ni alotan samankaltasen "dokumentaatio" säikeen, vaikka sitten vain itselleni :)

Kiitos, ja jatka ihmeessä tätä kerrontaa.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #8 : 23 Elokuu, 2008, 22:24:52 »
Kiitos vaan kommenteista, valitettavasti ei ole kopterin tilanne juuri tällä hetkellä ihan niin kaunis (kts. kuva) lisää aiheesta toisaalla. Nyt tämä dokumentaatio tietysti jakaantuu usempaan säikeeseen, pitäisiköhän yhdistää nämä kaikki yhteen, vai antaa olla erillään?

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #9 : 24 Elokuu, 2008, 01:10:15 »
Jatka toki useampaan.... elikkäs paa torppauksista raportti torppauksiin ja tänne tiivistelmä sekä torpista että korjauksesta jne.

Lopputulos olis sit se et tässä säikeessä koko historia ja detaileja tarkennettuna muualla ? Vähä niinku oma blogi, mut täällä foorumilla?

BTW tosi pelottavaa lukee osittain tätä foorumia ku näkee ja ymmärtää paljonko menee rahaa tähän leikkiin... mut tää on harrastus, harrastukset ei maksa mitään  ;D ne on harrastuksia.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #10 : 24 Elokuu, 2008, 02:02:33 »
Ei näitä parane alkaa laskemaan, onhan sitä rahalla saanut harrastaakin, ajallisesti, ei tule kovin paljoa tunneille hintaa, siis harrastustunneille, lentotuntien (minuuttien) hintoja en uskalla edes ajatella  ???

Ei taida sitten ollakaan ihan pian lentokunnossa, tai ainakaan halvalla, sillä kaiken muun ohella paljastui että pääakselin nuppiin kiinnittävä ruuvi on katkennut ja akselia ei saa irti nupista...
...Palataaan asiaan, toivottavasti ei kuitenkaan näissä tunnelmissa...

jpheli

  • Vieras
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #11 : 24 Elokuu, 2008, 12:29:40 »
Mitäs tästä opimme, ei mitään... :)

Mut oikeesti, opettele ensinnä leijuttelee kopteria joka asennossa ja sitten vasta ala vääntelee lapakulmia tapista tappiin. Samalla alkaa tuo muukin säätäminen olemaan kohdillan ja saat tuon peränkin toimimaan niinkuin se pitää.

Usko huvikses vaan ja tulee halvemmaksi. Repimällä ilman taitoa ei saa kuin romua aikaiseksi ja turhautumista ;)

--jp

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #12 : 24 Elokuu, 2008, 13:36:26 »
En ole koskaan epäillytkään, mutta mutta...
...Oikeasti oli nytkin kyllä tarkoitus vain katsoa ja kokeilla että kaikki on kunnossa, eikä suinkaan lennättää kopukkaa vaan pomputtelemalla, noh. Ja on sitä tullut opittuakin, jotain joka kerta, muttei ihan tarpeeksi vielä  :'(

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #13 : 26 Elokuu, 2008, 00:28:18 »
Valvottuja öitä takana ja kopteri lähestyy lentokuntoa, samalla tuli asennettua muutama "modi" eli:

  • Eagle Treen RPM Sensor for Brushless motor
  • Chinese Weight Mod
  • Mavrik Belt
  • Trueblood Dampers

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #14 : 30 Elokuu, 2008, 01:21:34 »
Kopteri olisi taas lentokunnossa ja taas tuli muutama modi lisää, eli:

Gorilla Gear
  • Landing Gear
  • Gorilla PRO-grammable Paddles
  • Gorilla PRO Tail Rotor Blades

Josko nyt alkaisi orientaatio pysymään hallussa, vai vieläkö joutuu hinkkaamaan Phoenixiä ;)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #15 : 30 Elokuu, 2008, 23:31:01 »
Onko tuolla kevlar hihna putkessa?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #16 : 31 Elokuu, 2008, 00:09:17 »
Mavrikin hihna, en ole varma materiaalista, en ole ihan varma olenko muuten ikinä edes törmännyt Mavrikin omiin sivuihin missään?
Pitäisi olla hyvä upg normaali hihnaan verrattuna.

Ps. Lisäsin kuvan siitä tuonne muutaman vastauksen taakse tähän ketjuun...

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #17 : 16 Syyskuu, 2008, 02:09:17 »
Taas yksi "kevyt" torppi takana, tällä kertaa tul iharjoiteltua nokka itseäpäin leijuttelua ja lentelyä ja jottenkin vaan siinä sitten kävi perinteisesti ja hetkeksi hukkasin suunnat ja tonttiin tultiin, sen verran loppuun asti yritin korjata että unohdin holdin käytön ja otti kierroksia ihan kivasti vielä maassa, siihen nähden aika pienet vauriot, petti meinaan jeesus pultti ja nuppi ei pyörinyt moottorin mukana, edes ratas ei meenyt rikki.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Erään TRexin tarina
« Vastaus #18 : 14 Lokakuu, 2008, 09:42:39 »
Oli sitten aika loppu nuo Scorpionin laakerit ja sitä myöten akseli kanssa. Nyt on uudet laakerit (keraamiset) ja akseli. Vielä kun saisi mootorin takaisin kiinni ja säädöt kohdilleen, säädin nupin uudestaan Swash leveler toolilla, nyt pitäisi katsoa vielä pitch käyrät kohdilleen.


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
36 Vastauksia
13183 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2008, 16:38:28
kirjoittanut Mikaelni
11 Vastauksia
4493 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2008, 09:44:34
kirjoittanut seppomikael
Erään Pixyn tarina...

Aloittaja kaardian « 1 2 ... 6 7 » MyFleet

152 Vastauksia
42599 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Joulukuu, 2008, 18:28:36
kirjoittanut Picofly
124 Vastauksia
49400 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2009, 14:49:06
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
0 Vastauksia
1826 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2008, 15:10:20
kirjoittanut kaardian