Kirjoittaja Aihe: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)  (Luettu 3071 kertaa)

newbie78

  • Vieras
Honey Bee King II on edelleen maassa, kun en ole kerennyt säätämään sitä vielä lentokuntoon. Säädin noita pitkien lapoihin vaikuttavien työntötankojen pituuksia oikein urakalla, koska lavat pyörivät eri tasoissa. Ensin yritin kierros kerrallaan ja kun tämä ei auttanut, laitoin ne manuaalin suosituksen mukaisiin mittoihin eli tällöin niiden kokonaispituus on n. 57 mm.

Kävi kuitenkin toisin ja lavat kulkevat entistä pahemmin eri tasossa, mikä ilmeisesti aiheuttaa melkoisen tärinän kopterin ollessa maassa ja pyöriessä alhaisilla kierroksilla. Laskuteline ei ole täysin suora, mikä lienee kanssa aiheuttavan tärinää? Entäpä nuo puiset vakiolavat? Olen tasapainottanut ne, mutta ovatko ne täysin sudet?

Mutta voisiko joku Honey Bee II:n lentokuntoon saanut viisas kertoa, minkämittaisiksi on nuo pitkät lapoihin vaikuttavat työntötangot säätänyt? Tiedän, että kopterit ovat yksilöitä ja tämä ei välttämättä korjaa ongelmaa. Mutta jonkinlainen vinkki olisi tarpeen.

Taidan joka tapauksessa vihdoin ja viimein vaihtaa tuohon tilaamani alusetin ja harjattoman moottorin. Olisin vain ottanut ekat torpit noilla tehdasosilla ja säästänyt paremmat osat myöhemmäksi. Jos tuon nupin uudelleenkokoamalla saisi kopun vihdoin ylös maasta.  ;D

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #1 : 19 Toukokuu, 2009, 16:22:45 »
Lepatusakseli suora?
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #2 : 19 Toukokuu, 2009, 16:46:39 »
Ensin yritin kierros kerrallaan ja kun tämä ei auttanut, laitoin ne manuaalin suosituksen mukaisiin mittoihin eli tällöin niiden kokonaispituus on n. 57 mm.

Oletko tarkistanut lapojen kulmat tikun ääriasennoissa ja keskellä? Pelkästään yksiä linkkejä säätämällä voi saada nupin oikein urakalla pois säädöistä. Kun lavat ovat tikun keskiasennossa 0-kulmissa, voi uraa alkaa säätämään vain toisen lavan linkistöjä rukkaamalla. Muista merkitä toinen lavoista, että tiedät säätää jatkuvasti saman lavan tankoja. :)

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #3 : 19 Toukokuu, 2009, 20:08:07 »
En kyllä jättäisi niitä lapojakaan epäilyksen ulkopuolelle. Eskyn puulavat ovat joskus niin kieroja ettei niitä yksinkertaisesti saa kulkemaan samaa uraa vaikka kuinka säätäisi. Mutta ensimmäisenä toimenpiteenä tosiaan lapakulmamittari käyttöön, moottorin johdot irti ja kaasutikku keskelle. Jos siinä löytyy molemmista lavoista nollakulmat, niin ei olla enää kovin kaukana yhtenäisen lapauran löytymisestä.

Alkuperäiset lavat kannattaa kyllä muutenkin vaihtaa siinä vaiheessa kun vaihdat moottorin harjattomaan... se kärjen lähistölle upotettu pieni paino nimittäin lähtee niillä kierroksilla aika iloisesti sattumanvaraiseen suuntaan  ;D

newbie78

  • Vieras
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #4 : 20 Toukokuu, 2009, 09:08:30 »
Jees, kiitos kaikille vastanneille. Taidan pistää paketin kokonaan remonttiin ja vaihtaa kaikki nuo hankkimani päivitysosat.  ;D

Mie

  • Vieras
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #5 : 23 Toukokuu, 2009, 20:31:04 »
Mulla on hkb3:ssessa nyt 1 cm eri tasossa kärjissä (vaihdoin lavat) ei sitä kyllä mistään huomaa. Vähän täristää matalilla kierroksilla ei sitä leijutuksessa enää huomaa mistään. (Varmaan kyllä vaikuttaa muiden osien kestoon). Voisin ehkä huomata jos olisin kokeneempi lennättäjä.


Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Honey Bee King II - lapaurasta (työntötankojen säätämisestä)
« Vastaus #6 : 24 Toukokuu, 2009, 00:04:09 »
Itselläni ei ollut Belt CP:ssä ikinä 1cm lähempänä lapaura, turhaa hifistelyä sellanen :D:D toki sen kanssa en muuta paljoa tehnytkäänkun leijutellut..

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5435 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2007, 20:35:11
kirjoittanut SMy
6 Vastauksia
4882 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 10:20:33
kirjoittanut skigge
14 Vastauksia
9518 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Toukokuu, 2008, 13:58:15
kirjoittanut Hobby Max
9 Vastauksia
5110 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2008, 22:52:39
kirjoittanut XciD
131 Vastauksia
90331 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 18:13:18
kirjoittanut Luigi Cravatto