Onko moni huomannut tämmöistä juttua?? Kuulostaa hyvältä jos toimii! Koetan heti
Toimii milla tahansa kopterilla. (lue teksti alempana + kts. kuva)
:::EDIT:::Huhhuh.. Koetin äsken, pyöritin moottoria ilman pää- ja perälapoja ja sitten koetin siirtää perän työntötankoa.
Se tosiaan on jäykkä liikuttaa, vaikka mulla onkin HDX:n erityisen löysästi liikkuva perä. Nyt pitää koettaa samaa testiä tuon modin kanssa!! Kokemuksia tulee tuotapikaa.
:::EDIT 2:::Nyt koetin modatulla perällä.
-
Ilman modia perä pyrkii itsestään keskittämään sliderin keskelle akselia. Saa käyttää voimaa että sen saa toiseen laitaan, ja kun päästää irti, slideri palaa keskelle.
-
Perä modattuna kuvan mukaisella tavalla (keskimmäinen) slideri pyrkii olemaan kokoajan reunassa, ja saa käyttää hitusen voimaa että sliderin saa akselin keskelle. Modaus siis käänsi jutun päälaelleen.
Mitä mahdollista hyötyä kyseisestä ilmiöstä mahtaa olla?
:::EDIT 3 2.11.:::No nyt koetin uudestaan muutetuilla painoilla.
Otin toisen painon pois ja sitten pyöritin perää ilman perälapoja.
Nyt linkki on aivan löysä vaikka kierroksia lisäisikin. Eli siis nyt on päästy siihen mitä toivottiinkin
kts. kuva (alimmainen)
-----------------------------------------------------------------------------------------
http://www.runryder.com/helicopter/t374039p1/?highlight=450+finleBob and his friend Kevin introduced an amazingly effective tail rotor mod at the Buzzin the Border fun fly.
They had set up two 450 helis without blades to show the effects of the modification..With the stock tail setup and t/r push rod disconnected at the servo, the first heli was spun up to a relatively low rpm, and observers were asked to try to move the t/r control rod by hand from one extreme of throw to the other..Amazingly, due to the gyroscopic effect of the pitch arms on the grips, this was impossible to do withoout damaging the heli..
With the same setup usng the modified grips, the force required to move the pitch arm felt about the same as when the heli was powered down!
Result in flight for me was a much better feel to the tail, the ability to raiise the gain about 10 %, and a much better tail lock crosswind.Vastauksia säikeeseen"All I can say is If you don't have this mod you have no idea what your missing. I had the mod to my V1 and V2 all i can say is wow!!!!!!. I watched drdot fly his new tail mod and he couldn't blow his tail out.I'm sold It's like having a 611 on a 450 ."
"I have been flying with longer bolts and extra nuts added since over a year now and yes you can take the gyrosens up and the tail feels more locked in.The Servo does not have to work as hard.Uptil now no negativ effects. And bye the way , extra wheights are not new on tailrotors, there are a couple of F3C helicopters who have them."
"Gyroscopic precession is the problem...I thought my rex tails were good too...Till I tried the mod...The tail feels better, and I beat mine today in 12-15 mph winds...Stuff that would get it to step out before now doesn't even require correction..My rexes flew fine before..Now they fly better..It's not a must do for all but the most anal, but anyone flying in much wind or doing backwards flight would certainly appreciate the difference.
Best reason I can think of is the load it takes off the t/r servo..."
-op-