Kirjoittaja Aihe: 700N + YS-91  (Luettu 10072 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
700N + YS-91
« : 17 Kesäkuu, 2011, 14:25:40 »
Miten syvälle tuo kytkinpaketin pitäisi upota YS:n akselille? Pohjaan astiko?
Manuaalin mukaan väliin tulee prikka ja fan sen jälkeen. Mulla paketti ei vain uppoa perille asti. Rakoa jää 3-4 milliä. Onko tämä normaalia? liukasteet eivät auttaneet.

-T

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #1 : 17 Kesäkuu, 2011, 14:41:26 »
Kyllä pitäisi mutteri kiristämällä upota pohjaan asti.

mrsaila

  • Vieras
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #2 : 17 Kesäkuu, 2011, 14:58:48 »
ok, kiitos tiedosta

-T

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #3 : 17 Kesäkuu, 2011, 16:40:00 »
Tarttee aukasta moottorin takakansi ja pistää se kiertokanki / kampiakseli estäen liikkumasta semmosella nylon-pulikalla, tai hamamsharjalla tai jollain vähän elastisella. Sit on vaan väännettävä, eka kerta tuntuu ehkä pahalta, mutta... sit toisella kerralla hommaat ulosvetäjän ja tuntuu pahemmalta ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

mrsaila

  • Vieras
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #4 : 08 Heinäkuu, 2011, 13:06:49 »
Moi,

kiitos vinkeistä, tuo ulosvetäjä on erinomainen apuväline. Onko normaalia että kytkin ja kytkinkello ovat todella tiukat uutena? Välystä tuntuu olevan hieman mutta kun nuppia pyörittää niin tuntee kuinka hakaavat yhteen. Moottoria en ole vielä käynnistänyt kertaakaan.
700N:ssä ei voi säätää kuin kytkimen korkeutta. Kytkinkellon alareuna on linjassa kytkimen alareunan kanssa.

-Teemu

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #5 : 08 Heinäkuu, 2011, 13:44:02 »
Hi,

- use a file on the top of the fan hub and make sure that the clutch shoe is seated correctly.
- same for the clutch shoe, grind away any edges on the lower side
- Attach the heli's bottom plate with the two middle screws before tightening the engine bolts. Reason: They set the frame width.
- When you tighten the engine bolts, push the motor with one hand downwards so that it ends up as far from the clutch as possible.
- I recommend the metal clutch mount, Align upgrade.

In my experience, the clutch shoe grinds against the clutch bell if the engine leans to one side. So make sure it's all the way down when tightening the screws.

mrsaila

  • Vieras
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #6 : 08 Heinäkuu, 2011, 17:42:45 »
Lainaus
Attach the heli's bottom plate with the two middle screws before tightening the engine bolts. Reason: They set the frame width.
Do you mean before tightening bolts for engine to mount or engine mount to frame?

-Teme

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #7 : 08 Heinäkuu, 2011, 19:45:01 »
engine mount to frame should be unproblematic. Those are self-centered, I never remove those.
The way I assemble is
- insert bolts (between engine and engine mount)
- attach bottom plate and tighten. This sets the correct distance of the mount
- push engine down and tighten engine bolts.

basically all the screws except the engine bolts are self-centering.
And the fan shroud is tightened last.

mrsaila

  • Vieras
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #8 : 09 Heinäkuu, 2011, 08:40:37 »
Thanks for your clarification.

I was just checking because in my heli the self centered engine mounts are not even with frame edge and causes bottom plate to make slight curve. I think that it's not correct.

-Teme

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #9 : 09 Heinäkuu, 2011, 09:37:45 »
yes, I'm sure there are a couple of possible "gotchas". If in doubt, re-assemble.
When assembling anything related, I work extremely carefully to avoid the kinds of problems you described (which I know only too well).

For example: When attaching a motor mount
- insert both screws loosely, until the "centering ring" between thread and screw head touches the frame
- tighten both alternately, so that both center properly
sounds like a rather arcane procedure for a simple task. Well, it requires some thinking, maybe.

BTW, careful with threadlock on the motor mounts and screws:
Clean the surface (gently with a file) of both mounts and engine.
And clean the motor mounting screws from loctite. Hold the thread (gently) with pliers and turn, so it scrapes off. Ball link pliers have a notch that works perfectly as "M4 screw cleaner".
Otherwise, old threadlock thickens the screw and as a result, the motor gets misaligned in left/right direction..

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #10 : 09 Heinäkuu, 2011, 10:55:05 »
Hei vielä,

sinne moottoriin ei kannata/tarvitse tunkea mitään ja sen kampiakselin kiinnipito työkalu (muovinen hammasharja?) on tarpeen vain irrotustyökaluna. 700N:ssä tuon kytkiniasetelman ja YSsin väliin pitää laittaa se ohuempi aluslevy. Jos laitat paksumman tulee ongelmia kytkimen kanssa. Itse tein tuohon tarkoitukseen 'työkalun' alumiinilatasta, mikä kiinnitetään kytkimen alkuperäisillä ruuveilla asetelmaan ja siinä on reikä hylsylle, millä moottorin kampiakselin mutteri kiristetään - moottoria ei siis tarvitse avata, koska astelma pysyy kiinni omilla ruuveillaan ja keskittää itsensä kiinnitettäessä. Kiinnitys siis edellisten viestien mukaan.

- 4D -
fourdee

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #11 : 09 Heinäkuu, 2011, 11:01:58 »

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #12 : 09 Heinäkuu, 2011, 11:05:39 »
>> muovinen hammasharja?
rather not  :)

http://www.fast-lad.co.uk/store/crankshaft_locking_tool_30-90_helis_edn-1122wht-p-5874.html


Of course only in that case that you are in hurry and you don't have tool - yet ;)
But you need that tool only when you take out that clutch assembly - it is easier put in with my tool, you don't have to even open the engine :o


- 4D -
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2011, 11:08:26 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #13 : 09 Heinäkuu, 2011, 11:30:19 »
well, but only as long as there is no force whatsoever.

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N + YS-91
« Vastaus #14 : 09 Heinäkuu, 2011, 12:34:45 »
well, but only as long as there is no force whatsoever.


Yes, it is better have right tool, otherwise you can destroy your connecting rod or some other things inside your engine.

- 4D -
fourdee

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
T-Rex 700N

Aloittaja seppomikael « 1 2 » Align Nitrokopterit

41 Vastauksia
51296 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2014, 20:43:58
kirjoittanut Affen
T-Rex 700N Bensakoneelle.

Aloittaja Timo Kokko « 1 2 » Bensakopterit

26 Vastauksia
26243 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2010, 23:07:42
kirjoittanut Timo Kokko
21 Vastauksia
8467 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2010, 20:27:49
kirjoittanut 1m4s0_
0 Vastauksia
2281 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2012, 19:11:26
kirjoittanut Jonnis
0 Vastauksia
3573 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2012, 09:54:22
kirjoittanut mrsaila