Kirjoittaja Aihe: HK-250  (Luettu 13404 kertaa)

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: HK-250
« Vastaus #25 : 18 Lokakuu, 2009, 23:38:15 »
Tollanen Löyty HobbyKingin sivuilta:

Lainaus
Certified Buyer Rated  18/10/2009
  |
Good copy of the T-Rex 250. Special attention should be observed in the assembly, with regard to the essential use of Thread lock. If the person does not use Thread Lock on the screws that uprendem metal parts, runs the risk of letting go some part in flight. I've been through this problem.
Another special attention should be given the choice of motor and pinion, so as not to create a Great Headspeed, which would cause the explosion of the blades, and destruction of the helicopter can still hurt someone. I think a maximum around 3800 RPM the blades would be in leading a good margin of security risk for this model. A simple way to obtain the value of Head Speed of your system:

No Kv motor x No Teeth Pinion x Battery voltage / number of teeth on Main Gear = maximum Headspeed Helicopter using 100% power.

Tuosa arvellan nupin maksi kiekoiksi 3800rpm ja laskukaavan mukaan nupissa oli 4218rpm 80% hyötysuhteella. Eihän noista koskaan tiedä jos vaika lepatus akselissa oli jokin särö tai mutenvan maanantai kappale ???
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-250
« Vastaus #26 : 24 Lokakuu, 2009, 18:19:12 »
HK:n pieni alumiininen on nyt oikeasti lentänyt omin voimin :)

..keleen kylmä vaan tuolla joten testit rajoittui pariin akulliseen perän säätöä ja taivaalla lentelyä.

14t pinjonilla kierrokset kuulostaa aika rauhallisilta. Mittarista oli patterit tyhjänä joten en tiedä paljon niitä kierroksia oikeasti nupissa oli.

Halpisgyro ja vielä halvempi peräservo toimi jotenkuten. Kyllä niillä nyt eteenpäin lentelee ja flippejäkin tekee mutta takaperin lennossa ei pitänyt ollenkaan. Säätäminen jatkuu..

Ohessa pari kännykän kameralla otettua otosta.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-250
« Vastaus #27 : 12 Marraskuu, 2009, 12:36:47 »
Ensitesti suoritettu neljän akullisen voimin, kiikkerä kapistus ois nyt ensimmäinen ajatus tuosta HK250GT laitteesta.

Lapaura säädetty kohdilleen, parani hivenen.
Perän kanssa on vähän puuhaa, gainit saa tiputtaa 57% hujakoille ettei rupea väpäämään ja tuntuis hiukan puoltavan vasemmalle. Pitänee tehdä manuaalinen setuppi uudestaan ja koittaa löytää joku ratkaisu tähän hommaan.

Kyllä tämä tästä varmaan vielä iloksi muuttuu, mut ei tarvitse muutamaan akulliseen kyllä tehdä mitään kaarroksia, on sen verran tekemistä pelkässä leijuttelussa.

Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-250
« Vastaus #28 : 12 Marraskuu, 2009, 17:50:40 »
tuossa gainin puoton yhteydessä kannattaa katosa että perä pitää... nämä pienet on haastavia ja huonommilla gyroilla vielä haastavampia.
Itselläni ainakin jos gainin puotti ettei vägää missään niin perä oli purukumia, sitten kun nosti jämäkäksi niin stopeissa yms vägäsi hieman, ltg2100 oli kiinni ja parempi pitää laittaa ei saanut tuolla mieleiseksi (gy520)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-250
« Vastaus #29 : 14 Marraskuu, 2009, 15:51:13 »
Tänään on taas touhutta neljän akullisen voimin ja kyllä nyt hiukan näkyy valoa tunnelin päässä, kyllä tässä kohta pitää kasia lähteä koittamaan.

Löysäsin hieman perähihnaa, vaihdoin htx900 servon perälle kun aijempi (Arced D591) särisi ja potki merkillisesti, no nyt on ainakin perän osalta parempi ja gainit nostelin rontti 60.
Muutin kaasukäyrän ja nyt on nupissa paljon enemmän kierroksia verrattuna ensimmäiseen 4 akulliseen.

Perä on parempi ja kaikenkaikkiaan vakaampi leijuttelussa.
Kierrokset tekivät varmasti vakaammaksi. Perän osalta en osaa nyt sitten vastata, et mikä siitä on tehnyt paremman. Kaiken kaikkiaan kuitenkin parempi kokonaisuus mitä aijempi setuppi.

Nyt on uskoa sen verran, et leijuttelussa uskaltautuu pyöräyttämään 360', vauhdilla eteen ja taaksepäin eikä enää tarttee perää olla kokoajan kääntämässä, kyllä tämä tästä.

Jonain päivänä pistän hösseliksi ja tilaan kehutun digiservon perälle, futaba401 on 450 kiinni ja tässä pienessä joku 401b kopio.
Näillä taidoilla tosin tulee vielä oho ja hups tilanteita turhan useasti, et eipähän tarttee miettiä onko kalusto rikki vai ei, hajoaa jos on sikseen.

KIRPPU
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa ViLU

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HK-250
« Vastaus #30 : 15 Marraskuu, 2009, 21:35:15 »
Täältä löytyy 250GT. 3kpl HXT 900 servoja, MKS GY-292 gyro ja sen kaverina MKS DS470 digiservo. Moottorina Scorpion HK2206-3900kv. Pääakseli, lepatusakseli ja hiilari peräputki vaihdettu Align alkuperäisiin. Align hiilarilavat vielä tulossa, jos sit uskaltais tolla kikottimella lentää ;)

Kuvatus mun rakkineesta...

Kaikki RC romut myynnissä! Kopterit, veneet, auto ja kaikki tarvikkeet. Kysy jos tartteet jotain.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-250
« Vastaus #31 : 17 Marraskuu, 2009, 21:13:22 »
4 akullisella lähdin kesyttämään ks.laitetta ja kyllä tänään taivaalla muutama kasi tehtiin.
Ei niistä kaseista kyllä opetusvideota kannata lähteä tekemään mut, tulipahan tehtyä ja todistettua itselleen taas jotain.

Leijuttelussa tuntuu vaeltavan perhanasti...!? Karkaa tosi nopeesti, on täysi duuni pitää laite paikallaan. No ehkä 250 luonne on 450 verrattuna paaaljon nopeampi. Pitää päästä jotain 250 gurua seuraamaan niin saa jotain ajatusta omista säätövirheistä.

Pitää nikkaroida futaban401 ja S9527 perälle. Gyro on hallussa, servo pitää jostain hommata niin ei tarvitse sitten pistää mitään perän syyksi.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-250
« Vastaus #32 : 17 Marraskuu, 2009, 21:51:16 »
Vähän kookas tuo 9257 tuon persiiseen, samoin gyrokin on aika iso.
Gyron saa juuri mahtumaan, jos vastarin liittimet laittaa eteenpäin(oletetaan että vastari on moiset liittimet) aika ahdasta on. JR 290G on aika käytetty tuossa mitä nettiä on selaillut, itse aijon laittaa gy520+JR 290G kun jaksaisi. Nuo on aika hyviä myös koon puolesta, servo tuntu olevan vaikea löytää.
Oma 250 on vakaa leijuttaakkin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-250
« Vastaus #33 : 17 Marraskuu, 2009, 22:21:37 »
Hhmm niin, vinkkejä saa antaa.
Nyt perällä on 401 kopio ja kieltämättä on aika nippanappa, et mahtuu.

Pienempää voi ehdottaa ja jos asiallinen servokin on tiedossa niin vinkkiä vaan!?
Pistetään mietintään tuo gy520+JR 290G yhdistelmä.

Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-250
« Vastaus #34 : 17 Marraskuu, 2009, 22:43:37 »
http://www.helidirect.com/ds290g-digital-ultra-speed-submicro-gyro-servo-microheli-450-size-helis-p-7943.hdx
Löytyhän sitä servoa kun osasi etsiä... pistin samantien tilaukseen+parit ratas sarjat.
Gyro pitäisi vielä raaskia hankkia.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa anttvirt

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HK-250
« Vastaus #35 : 25 Tammikuu, 2010, 19:43:13 »
Täytyypä tunnustaa että sormi oli herkällä hetkellä tilausnapilla.  :o Reilu kuukauden kuluttua haikara toi pojan kotiin ja tuollainen pikkukikotin sieltä paljastui.

Kysymys: Miten hemmetissä olette saaneet tuon kopan mahtumaan tuohon päälle ? Mulla ottaa aina servoarmeihin kiinni vaikka miten tuota olen pyöritellyt. Pitääkö servot ruuvata runkolevyjen sisäpuolelle ? (mulla samat hxt900:set kuin muillakin näyttää olleen)

-Antti-
Antti Virtanen

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: HK-250
« Vastaus #36 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:24:48 »
terve.

minkä moisia akkuja tuossa voi käyttää. olis muutama 1000mAh 3s zippy ylimääräsenä eli sopiiko.

t:j-p
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-250
« Vastaus #37 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:27:20 »
Ei mahdu kopan alle jos ei tee muutoksia...3s 800 mah zippy on juuri ja juuri kun vääntää kopan paikalleen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: HK-250
« Vastaus #38 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:30:32 »
joutuuko isoja muutoksia tekemään vai tilaanko suosiolla niitä 800:sia.

t:j-p

edit. perhana on akut loppu hc:llä
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 21:32:33 kirjoittanut nupi17 »
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: HK-250
« Vastaus #39 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:36:12 »
joutuuko isoja muutoksia tekemään vai tilaanko suosiolla niitä 800:sia.

t:j-p

edit. perhana on akut loppu hc:llä


Ihan samaa kiroan. Akkuja tarttis Tarot 250:een sen viitisen kappaletta lisää ennen kelien lämpiämistä.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: HK-250
« Vastaus #40 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:42:04 »
oiskos kellään kuvaa minkä mosta modausta vaatii tolle tonniselle lipolle. osais vähän varautua joko muutoksiin tai odotteluun.

t:j-p
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: HK-250
« Vastaus #41 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:48:56 »
oiskos kellään kuvaa minkä mosta modausta vaatii tolle tonniselle lipolle. osais vähän varautua joko muutoksiin tai odotteluun.

t:j-p

Täällä trex-250 -säikeessä oli jotain juttua vähän vastaavasta asiasta, tuskin paljoa eroaa. Ei viiti vaan alkaa rasittamaan niitä kabiinin kiinnikkeitä.

Edit: Ulkomaan foorumeilta kans yritin tietoa tuohon etsiä, mutta huonolla menestyksellä. Kaikkea muuta kyllä löytyi esim. trex 250 6s -lipoilla.

Edit2: Jaa, luin tarkemmin sun aikaisemman viestin (että sulla oli jo noita tonnisia akkuja), kyllähän se varmaan lentää sellaisellakin vaikka sitten ilman kabiinia, jos vain painopiste asettuu kohdille (en ole itse vielä kokeillut; lennokista saisin muutaman tonnisen akun hätävaraksi kokeilua varten).
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 21:58:12 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-250
« Vastaus #42 : 27 Maaliskuu, 2010, 01:15:27 »
Muistaakseni tuossa oli canobyn kiinnitysruuvien kanssa samassa kiinnitetty antirotationracket?
Yksi tapa voisi olla porata edemmäs reijät runkoon ja siirtää kiinnitys tapin eteenpäin, ruuvit sitten tuolle racketille.
Toinen on porata canobyyn uudet reijän taaemmas mutta taisi olla aika lyhyet korvat että ei paljo saisi siirrettyä..
Omani kun myin pois niin ei voi tutkia kädessä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz