Tänään tuli parissa tunnissa monta lentoa
4x450 "hdx"
4xProtos
3xRJX
Protokseen on siis asennettu kotikutoinen FBL-nuppi ja Turniguyn v-bar 600. Esivaikutelma oli Turnigy V-BARista, tai ehkä yleisemmin FBL:stä oli vähän laimea. Laitoin boxin kiinni, ja kopteri ilmaan.. ei mitään erikoista, siinä se leijui, vähän sai korjata ja perä teki hidasta heijausta.
Sitten lisää gainia perään, aileen ja eleen, sekä radiosta enpointteja kauemmaksi ja... saakeli että on kiukkuinen pyörijä tämä, FBL:n liikehdintäkyky tuli aika selväksi meikäläiselle.
Flipit pysyi suorassa.. ensimmäisen tictocin kohdalla perä pyörähti melkein puolikierrosta mutta gainin lisääminen auttoi kummasti. Oudosti tämä nyökki kovavauhtisessa eteenpäin ajossa mutta säätämällä vissiin pitäisi löytyä parempi meininki. Hitaassa "herkuttelussa" toimii kuten simu: hieno homma
Viimeisellä akulla aloin kokeilla vauhtikäännösten rajoja... Täysillä myötätuuleen ja siitä täysillä vastatuuleen.. hienosti kääntyy lavat kanervaa hipoen.. kunnes käännöksessä tapahtuu jotain, ohjaus menee varsin oudoksi nyökkimiseksi ja yritän ämmäköidä kopteria lähemmäksi itseäni. Lavanpidin on ilmeisesti antanut myöden ja toisen lavan linkkipalloa/linkkiä ei missään... laskussa tuli boomstrike ja lapaan sekä peräputkeen vähän sattui.
Mutta oli kevään parhaimpia lentopäiviä:
Tuuli niin kovaa ettei RJX meinannu silmukkaa jaksaa tehdä mutta hyvää oli reeniä se ja sai olla yksin. FBL ensiaskeleet oli myös paljon helpommat kuin luulin; Boxi kiinni ja leijuttelemaan, hyväksi säätäminen voi ottaa aikaa. Autorotaatiot RJX:llä oli myös reenin alla ja onhan se kivaa.. ei ollenkaan torppiherkkää kuten 500/450/200 kokoluokassa.
Kyllä tämä tästä, mutta ens viikolla ege kyllä poimii eurosport-voiton kuin namun vanhukselta.
Jotenkin hankala tuo RJX näihin leijutus/silmukkakuvioihin.. tuntuu että 450:lläkin tulee puhtaampaa jälkeä.
Leijussa karkaa RJX vastatuuleen.. Mitäs silloin piti tehdä nupille? Kokeilin monilla eri kierroksilla mutta ei hyvää "istuttavaa" kierroslukua löytynyt.
EDIT: Protoksen akuista: Laitoin kontronikin päärattaan alle, vastarin perään alapuolelle niin alkoi 2650mAh akkukin olemaan hyvin tasapainoinen. Mahtuu se myös vakio kabiinin alle joten hyvä on vaihtoehto jos haluaa 8 min rääkätä kopteria