kirauduin nyt vasta sivustolle kun tuli tarvetta kysyä asioita vaikka jo n.vuoden olenkin lukenut välillä juttuja täältä, mutta jos nyt häiritsee niin voin kyllä poistaa profiilini täältä
No höpö höpö,
Näihän se pitääökin hoitaa ja kysellä ilman muuta!
Näin on! Sitä varten tämä foorumi on että jokasella olis helpompi päästä mukaan lajiin. Saa ja pittää kysellä!
Jos kokonaisuutena ajatellaan niin kopterointi on suomessa kohtalaisen tuore harrastus ja on vasta ihan viime vuosina alkanut saamaan räjähdysmäistä suosiota kun noiden vehkeiden hinnat putoaa ja tekniikka on sitä luokkaa että näillä pystyy normaali ihminenkin lentämään. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta kaikki me ollaan nollasta lähdetty.
Viime kesänä ihan samoja asioita pohdin mitä täällä tulee esille aina välillä, nyt ne tuntuu itestä tyhmiltä, mutta viime kesänä oli aivan hukassa
Ja tosiaan simulaattorilla olin lentänyt jo 2 vuotta ennen tuota..
Treeniä ja mielummin kysyy ensin kuin lähtee mutulla pyörittämään
Omalla kohdallani homma lähti rokkaamaan kun sain muilta kopteristeilta säätöapua, sitä suosittelen siis myös sinulle jos lähistöltä sattuisi löytymään joku pidempään kopteroinut.
Siitä gyron limit nappulasta saa säädeltyä peräservon liikealuetta, mutta ei hyödytä tuossa sinun tilanteessa varmaan sekään.
Eihän gyro ole moottorin lähellä tai eihän gyron vierestä mene paksuja virtapiuhoja? Mulla oli T-Rex 450:n kanssa ongelmaa peärn kanssa, samantyyppistä satunnaista sekoilua. Se johtui häiriöistä mitkä aiheutti nuo virtapiuhat, koita siirtää kaikki piuhat mahd. kauas gyrosta.
Mie tykkään mutuilla täällä aina, ei siis välttämättä tämä auta mithään, mutta idea muiden seassa