Kirjoittaja Aihe: Se viimeinen akku  (Luettu 5044 kertaa)

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Se viimeinen akku
« : 29 Heinäkuu, 2010, 11:48:48 »
Siitä se sitten lähti, selkäleijuntatreenistä. Flippi taakse nose in leijuntaan, turhan lähellä. Liike menee hiukan yli ja kopu lähtee luonnollisesti tulemaan kohti. Patenttiratkaisulla pitch pohjaan ja kas, nyt se on pään päällä inverted. Kolmen sekunnin paini tikkujen kanssa sisältäen viidessä metrissä tehty fifty-sixty -korjaus, joka päättyy siihen, että tullaan täysillä kulmilla palloon.

Saldo: Kaikki paitsi sähköt.

Kopulle: Kiitos ja anteeksi, palvelit hienosti ja kauan.

Ostetaan: Kuussatanen CF-reksi, pelkkä runko tai joillakin sähköillä.

FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #1 : 29 Heinäkuu, 2010, 13:29:11 »
Auts!

Otan osaa  :-\

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #2 : 29 Heinäkuu, 2010, 14:39:04 »
On kyllä raitsun näkönen turskahdus ollunna. Tietty ku vielä hiekalla tullu, ettei oo ollu mitää heinikkoo turvatyynynä.
Hyvä syy ostaa uus vehjas, menee helpommin läpi hallitukselle, ku sanoo ettei vanhasta ole enää kalua.

Sähköjen ehjänä pysyminen sentään positiivista, tuossakin taasen lähellä varmaa oltu et ois menny vielä akku oikkarii ja sitte ois kärynny koko vehjas.
Zimulaattoria lisää, ni ei tule ohjausvirheitä.. :P

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #3 : 29 Heinäkuu, 2010, 22:01:45 »
No tuo kirpaisi...
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #4 : 29 Heinäkuu, 2010, 22:14:24 »
Noita "alkuperäisiä" alumiinirunkoisia 600 rexejä ei enää usein näe, nykyään kaikki on jotain kuitulevyisiä ESP laitteita. Otan osaa, tiedän koneen historiasta jotain ja siksi tämä koskettaa enemmän kuin muut torpit.

PS: oliko tämä sama kone joka kävi uimassa joenpohjassa ?  http://www.kopterit.net/index.php?topic=1963.0
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #5 : 30 Heinäkuu, 2010, 10:44:15 »
Lentäjän virhe vahvistumassa Oulun keskiviikoisen helikopteriturman syyksi.

Kalavale

Pitkälliset etsinnät tuottivat eilen tulosta, kun onnettomuustutkintalauta kunta löysi turmakoneen mustan laatikon pahoin murskaantuneesta hylystä. Asiantuntijoiden avustuksella lennon parametreja tallentavan nauhoittimen (FDR) data on saatu palautettua.
  Datan analyysi osoittaa lennon sujuneen normaalisti aina 208. sekunnille asti, jolloin voimakkaasti kasvanut moottoritehon käyttö viittaa lentäjän suorittaneen hyvin rajuja ohjausliikkeitä ilmeisesti pyrkiessään palauttamaan koneensa hallinnan. Epätoivoinen kamppailu on kestänyt kokonaiset 4 sekuntia päättyäkseen maahan syöksyyn täydellä teholla 212. sekunnin kohdalla. Tuhon laajuus selittyy käytetystä yli 2 kW:n tehosta sekä suuresta nopeudesta iskemishetkellä.
  Myös ohjaamon ääniä tallentava nauhoitin (CVR) on viranomaisten hallussa, mutta pahoin vahingoittuneena siitä on saatu talteen vain muutamia ”per..” ”saata.. ”vit..” -äännähdyksiä, joiden ei uskota tuovan lisävalaistusta turmaan.
  Alustavassa raportissaan lautakunta suosittaa simulaattorikoulutuksen voimakasta lisäämistä varsinkin helikopterilentäjille, joilla tiedetään olevan taipumusta euforiaan eli toisin sanoen ”kuvittelemaan itsestään liikoja”.
  Emme onnistuneet tavoittamaan turmalentäjää, joka pilottipiireissä liikkuvien huhujen mukaan piileskelee oululaisessa anniskeluravintola Sarkassa.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

JCA

  • Vieras
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #6 : 30 Heinäkuu, 2010, 10:51:32 »
Haha, aivan mahtava stoori!
Itellä loppu loma tänään ja duunissa olen, aamulla ketutti, nyt ei ketuta enää yhtään. :D

Kiitosta!

Poissa macchina

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #7 : 30 Heinäkuu, 2010, 10:53:53 »
Itellä loppu loma tänään ja duunissa olen, aamulla ketutti, nyt ei ketuta enää yhtään. :D


Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Se viimeinen akku
« Vastaus #8 : 05 Elokuu, 2010, 10:28:11 »
Au, sopteri näyttää samalta kuin minun ensimmäinen ja ainoa torppaukseni tässä parin vuoden aikana. Selkäleijunnasta lähti valumaan sivulle josta korjasin perää vahingossa väärään suuntaan ja heti siihen samaan nuppia väärälle laidalle... Siitä se sitten lähti. 15m korkeudesta kylki edellä tatamiin. Allahan oli sellainen kovaksi jyrätty hiekkainen urheilukenttä.

Mulla meni peräputki (ynnä koko hiivatin roska koppineen) solmuun niin että torkkutuubi sai kardaaniinsa senverta kivasti että vaihtoon meni sekin.. Ja flightpowerin viistonninen. Ostin sitten alunupin kokonaisuudessaan, ja muut heebelit. Nyt ei huvittais tontuttaa enää.

Tais säilyä ainoastaan rungon kylkilevyt ja pohjalevy ehjinä, ainiin ja servot + gyro ihme kyllä.
« Viimeksi muokattu: 05 Elokuu, 2010, 10:31:17 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
81 Vastauksia
26178 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Maaliskuu, 2009, 11:45:36
kirjoittanut Nube
15 Vastauksia
7968 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Syyskuu, 2008, 02:18:29
kirjoittanut jpheli
1 Vastauksia
2743 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2011, 23:20:19
kirjoittanut Juge
1 Vastauksia
2358 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2011, 22:53:04
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2580 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Toukokuu, 2018, 22:11:06
kirjoittanut mr_martin