Kirjoittaja Aihe: Läskiketun vehkeet  (Luettu 9985 kertaa)

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #25 : 10 Kesäkuu, 2010, 08:42:27 »
Radiosta värinpäin toimiva servo reverselle?
Tai sitten SWASH-menusta Aileronin luku käänteiseksi. Jos on +60 niin laita sitten -60.

Vai mikä radio sulla on käytössä?
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #26 : 10 Kesäkuu, 2010, 14:46:17 »
Aileron toimii oikeinpäin tikusta väännettynä, joten sitä turha käännellä. FlySky TH9X on radiona, tarvii tarkastaa tuo swash menu.

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #27 : 10 Kesäkuu, 2010, 19:59:26 »
Nonii oli servot vaan väärinpäin kytketty. Ja sitten, kumpikos on ottanu damagee moottori vai nopari? Pelkkä moottori pyörii ok mutta kun löi akselin ja päärattaan paikalleen ja anto kaasua niin pari kertaa lähti pyörimään niin kun pitää mutta sen jälkeen ei enää jaksanutkaan pyörittää. Yrittää lähteä pyörimään kovin vaivalloisesti mutta sitten nopari boottaa itsensä.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #28 : 10 Kesäkuu, 2010, 20:12:14 »
Välys liian tiukalla. Vaikka naksuu pääratasta hieman liikutellen eli välyksen tuntee, ei se joka kerta auta.
Tätä ollaan mun Sportissa tahkottu ja aina on ongelma ollut liian tiukassa välyksessä.

Kokeile ottaa pääatas irti pinjonilta niin näet että onko ongelma oikeasti sähköinen vai vaan liian tiukka välys.  :)

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #29 : 12 Kesäkuu, 2010, 14:23:23 »
Vika selvis, moottori pyörii huomattavasti paremmin kun liittää katkenneen johdon uudestaan. Oli moottorilta lähtevä piuha poikki liittimen juuresta.
Nyt kopu kaipaisi säätöä, tuohon tuuleen ja vesisateeseen ei viitsi mennä testaamaan joten säätö jää odottamaan. Otin kuitenkin kuvan kasatusta koneesta vielä kun se on ehjä. Kaverina myös Esky HBK3 joka odottaa myös kasausta. Kuviin pääsi myös paikka jossa kaikki taiat tapahtuu.

Johdot ovat vielä rumasti ja vastarissakin alkuperäiset möhkö kuoret päällä, mutta ne menevät paremmin piiloon sitten kun tuo kapistus lentää ja on säädöissään.
« Viimeksi muokattu: 12 Kesäkuu, 2010, 14:25:45 kirjoittanut FaTFoX »

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #30 : 13 Kesäkuu, 2010, 21:15:22 »
No nyt se jo leijuu! Perän säätö HH tilassa on täyttä hepreaa. Wikiä olen lueskellut ja talliin mennessä unohtanut kaiken lukemani.  Rate modessa pysyy perä paikallaan, mutta HH modessa armoton wägäys. Radion säädöissäkin on opettelemista vielä. Kait se on tuo aux valikko josta saa asetettua gyron gainille potikan (Flysky th9x)? Mitään ei kylläkään tapahtunut vaikka kuinka veivasi.

Poissa J-m-s

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #31 : 13 Kesäkuu, 2010, 22:13:06 »
Yhdessä ketjussa oli juttua tuosta gainin säädöstä. Potikasta en tiiä miten sen saa laitettua mutta gainin saat säädettyä joko gyrosens valikosta tai/jos gyrosens valikko ei ole päällä niin endpointeista GEA kohdasta.

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #32 : 07 Heinäkuu, 2010, 21:09:17 »
Kävin pitkästä aikaa kentällä lennättämässä. Kopu on kaivannut säätöä ja kaipaa vieläkin. Mistä mahtaa johtua että kopteri lähtee oikeen tikun liikkeistä toisinaan hieman pyörimään oikealle. Se ei kampea sinne koko aikaa vaan oikean tikun liikkeiden aikana, joskus vähemmän ja joskus enemmän. HBK teki samaa mutta vasemmalle. Vasemmalle hiljaa pyöritettäessä kopteri liukuu hetken matkaa takaisin oikealle kun tikun päästää takaisin keskelle. Nopeasti pyöräytettäessä en huomannut tälläistä, mutta ei se ainakaan pysähdy kuin seinään. Vasemmalle pyöritettäessä tippuu myös lentokorkeus reilusti vaikka kaasu samassa asennossa, onko normaalia normaalissa lentomodessa, ei siis idle upissa.
Pientä tärinää havaittavissa myös, pitää testata pääakselin laakerit vaihtaa jos ne ovat ottaneet itteensä "torpissa". Pääakseli ei mennyt kylläkään juuri yhtään kieroon, juuri ja juuri sen verran että pöydällä pyöritettäessä ilmestyi pieni vääntynyt kohta.

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #33 : 09 Heinäkuu, 2010, 00:12:27 »
Rate tilassa pysyy paikallaan mutta HH:ssa kiertää hiljalleen oikealle...

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #34 : 23 Heinäkuu, 2010, 21:54:14 »
Napsuttelin pyörinnän trimmillä kohdalleen, vaikkei niin kuulemma saa tehdä :D
Tärinä johtuu jostain epämääräisestä naksahtelusta. Eli, säännöllisesti joka yhdeksännellä kierroksella kuuluu pieni naks. Käsin väärään suuntaan pyöritettässä ääni on kovempi ja oikeaan suuntaan pyöritettäessä se ei aina edes kuulu. Mutta lennossa ja etenkin maassa huomaa tärähdyksen ja kuulee äänen. Lennossa se on sitten kierroksien myötä nopeampaa ja näyttää tärinälle.
Ääni kuuluu päärattaan suunnalta, yksisuuntalaakeri ottanut siipeensä? Tilasin Hobbykingistä kaikki uudet laakerit, on ainakin varalle ja samantien vaihtoon menee pääakselin laakerit.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #35 : 24 Heinäkuu, 2010, 12:30:09 »
Napsuttelin pyörinnän trimmillä kohdalleen, vaikkei niin kuulemma saa tehdä :D
Tärinä johtuu jostain epämääräisestä naksahtelusta. Eli, säännöllisesti joka yhdeksännellä kierroksella kuuluu pieni naks. Käsin väärään suuntaan pyöritettässä ääni on kovempi ja oikeaan suuntaan pyöritettäessä se ei aina edes kuulu. Mutta lennossa ja etenkin maassa huomaa tärähdyksen ja kuulee äänen. Lennossa se on sitten kierroksien myötä nopeampaa ja näyttää tärinälle.
Ääni kuuluu päärattaan suunnalta, yksisuuntalaakeri ottanut siipeensä? Tilasin Hobbykingistä kaikki uudet laakerit, on ainakin varalle ja samantien vaihtoon menee pääakselin laakerit.

Yksisuuntalaakeri on jumissa lennon aikana, eikä naksahtele. Sehän on sellainen yksinkertainen vapaakytkin. Mikä nyt joka yhdeksännellä kierroksella naksahtelisi? jaapa.

Omalla Hobbykingin 10€ gyrolla perä pitää erittäin hyvin toistaiseksi. Lievä kiertyminen leijunnassa johtuu ilmeisesti jokseenkin aina tärinästä. Itsellä kiinnitys teippi/kuparipelti/teippi ja piirilevy liimattu gyron kuoreen kiinni kuten yleinen ohje on. Samoin kopterista on lavat ym huolellisesti tasapainoitettu ja akselit suorat. perän säätö kannattaa myös tehdä vaikka futaba 401 ohjeen mukaan.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #36 : 05 Elokuu, 2010, 18:55:14 »
Tässä pieni ääninäyte naksumisesta. Nyt naksuu myös lapoja myötäpäivään pyöritettynä joka viidennellä, ennen vain vastapäivään näin käsipelin, torppasin ruispeltoon. Hihnasta on muutamasta kohdasta hampaat sileänä mutta ei se kait tollaista ääntä aiheuta mitenkään? Naksahduksen saa myös kuulumaan niin että pyörittää naksahdukseen asti, 1 kierros takaisin päin, saman verran taas toiseen suuntaan.

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Läskiketun vehkeet
« Vastaus #37 : 07 Elokuu, 2010, 02:13:46 »
Naksunan arvoitus ratkesi. Peräputki oli juuresta hiukan lytyssä ja remmista puuttui hampaita. Nämä korjaamalla loppui naksuminen.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3851 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Maaliskuu, 2008, 21:06:11
kirjoittanut Emty
21 Vastauksia
8873 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2013, 18:08:04
kirjoittanut velli76
26 Vastauksia
7235 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Lokakuu, 2013, 23:43:36
kirjoittanut JariN