Kirjoittaja Aihe: Tsiikin sekottimet  (Luettu 226274 kertaa)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #225 : 11 Maaliskuu, 2012, 14:19:26 »
Tämä päivä on mennyt autolla matkatessa lohjalta ouluun. Oli pakko pysähtyä viitasaaren abclle ja mennä lentää porolla pari akkua jäälle. Ei pilviä, tyyntä ja +4 astetta! Olisi siinä kauemminkin viihtyny, mutta emännälle riitti 2 akullista. ;D
Heti siihen rannalle keräänty porukkaa ja yksi mies tulikin juttelemaan ja kyseli mistä saa lisätietoa. Katotaan saadaanko yksi kopunet jäsen taas lisää :)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #226 : 15 Maaliskuu, 2012, 22:51:28 »
Lisää yö pelleilyä huonolla laadulla kuvattuna

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #227 : 17 Maaliskuu, 2012, 22:18:33 »
Alkoi hieman kauhistuttaa toi mun poron paino ja laitoin sen dietille. Vedin johdot rungon sisään ilman suojasukkaa, otin turhat suojasukat pois, juotin ledit paremmin ja kevyemmin, siistin liittimet järkevämmin sun muuta settiä :)
Poro painaa nyt vähän vajaa 650g vaikka peräpuomessa, landareissa ja tail finssä on ledit kiinni. Punnituksen aikana oli kiinni normi koppa ja lavat, ei siis mallia yö. Jos ottaisin ledit pois niin putoisi paino varmasti 10-20g vielä lisää :)
Täysin yö kuntoisena vehje painaa hieman alle 30g lisää. diy yö allut 66g setti ja koppa 38g. koppa ilman ledejä muutamalla torppi reiällä on 31g.

Painot mitattu samalla kiina vaa'alla mikä tohtorilla on.

painot on täydellisenä kaikkineen lentokuntosena mutta ilman akkua

mun minirotos 650g
nikon poro 650g
zzxzxiiikin poro 680g

tässä pitää nyt ottaa huomioon että mulla on normaaliin microservoon verrattuna tuplapainoset servot ja mä oon lisäksi päällystäny kaikki johdot jne... nikolla taas ei ole koneessa mitään ylimäärästä (johtosukkia sun muita) ja sillä on siinä kevyet allun servot.

zzxzxzxiiikki nyt on kasannu kaikenlaista painoa kyytiin ;D

lavat tais molemmilla poro herroilla olla allut ja mulla taas on edget.
allut painaa 46g setti ja edget painaa 48g. sieltä tulee pari grammaa mutta aika samoissa ollaan niiden osalta

lopputulemana voisin veikata että kevyillä komponenteilla toi rotos vois olla joku 30-40g kevyempi ku poro ja päästä hyvin lähelle 600g. se tuntuu silti näinkin ilmassa todella kevyeltä ja kuulemma näyttääkin siltä.

Normaalisti pidän ajastinta 4 minuutissa, mutta kun on noi super hyvät diy yölavat niin telemetria alkaa huutaa jo 3 min kohdalla. Eli minuutti pois timeristä kun pörrää yöllä.
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2012, 22:20:55 kirjoittanut zxiicci »

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #228 : 04 Huhtikuu, 2012, 17:47:57 »
Nonni uusi laturi tuli ja on se hiaaaano!

Kaikki nuo tuli mukana eli on hyvä ettei tarvitse erikseen ostaa balanseri lautoja :) Nyt vaan latailemaan ja testailemaan!

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
Vs: Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #229 : 06 Huhtikuu, 2012, 22:01:53 »
Taitaa pinioni olla liian kaukana :D 50 lentoa lennetty samalla välyksellä eikä se liian isolta tunnu.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #230 : 08 Huhtikuu, 2012, 20:25:01 »
Jooh että silleen. Niin kuin tuonne ottaa pattiin osioon kirjotin niin mun scoppari commander V 130a paloi ja samalla meni myös moottori.

Uskoisin että syyllinen on tuo nopari, joka jostain syystä kyrvähti kun tein bail outin autorotaatiosta. Hienosti on toiminut useita kymmeniä kertoja, mutta nyt sitten päätti hajota.
Bail outin aikaan moottori oli täysin pysähtynyt eikä headspeed ollu alhanen. Moottoriin ei siis kohdistunut bail outin aikana mitää suurempaa rasitusta.
Laitoin sen holdin pois vielä kun olin laskutumis vaiheessa eli en ollut pysäyttänyt kopteria.

Kopteriin ei ittesään tullu paljon damagea
- molemmat lavat
- landarit
- pääakseli

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #231 : 08 Huhtikuu, 2012, 20:33:48 »
Shit! Otan osaa! :-\
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Kumppari

• Tavallinen torppari
« Vastaus #232 : 09 Huhtikuu, 2012, 09:28:17 »
Foto
Olis
Kiva
 ;)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #233 : 09 Huhtikuu, 2012, 10:49:12 »
No eipä siinä ole mitään nähtävää. Ei se siis liekkien kanssa palanut. Kyrvähti vain.
Laitoin helifreakkiin tästä niin scorpparin omistaja otti minuun yhteyttä YVllä ennen kuin ehdin edes hänelle sanoa.
Pitää lähettää kamat sinne ja saan sitten uudet. Toivottavasti...

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #234 : 09 Huhtikuu, 2012, 11:25:13 »
No eipä siinä ole mitään nähtävää. Ei se siis liekkien kanssa palanut. Kyrvähti vain.
Laitoin helifreakkiin tästä niin scorpparin omistaja otti minuun yhteyttä YVllä ennen kuin ehdin edes hänelle sanoa.
Pitää lähettää kamat sinne ja saan sitten uudet. Toivottavasti...
Harmillinen episodi sulla!
Toivottavasti saat uudet osat Scorpparilta, ettei tarttis itse mennä käyttään satasia omaa rahaa moiseen :-\
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #235 : 09 Huhtikuu, 2012, 11:35:25 »
Joo kallis torppihan toi on jos kaikki joutuu ostamaan uudestaan. Moottori plus säädin on fastilta reilu 550€ ja noihin varaosat on lapoineen ainakin 150e eli kevyt 700€

Poissa zenix

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0236
« Vastaus #236 : 09 Huhtikuu, 2012, 11:50:09 »
Harvinaisen hanurista. Vaikka saisitkin takuuseen jotain osia, niin ainahan tuo kestää = kopu telakalla.
Futaba T8FG Super

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #237 : 10 Huhtikuu, 2012, 16:54:49 »
Juu jos ton saisi edes kevätleirille ilmaan.. :(

Kamat on nyt lähetetty scorparille vaadittavien tietojen kera. Nyt vain odotellaan ja toivotaan ettei itella/kinuskit kuse mun pakettia.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #238 : 12 Huhtikuu, 2012, 15:55:29 »
Olen nyt scorpparin Perryn kanssa lähetelly emailia ja jos he toteavat että ne osat on hajonneet normaalissa käytössä niin saisin 4035-500kv moottorin tilalle 4525-520kv ultimate myllyn ja saman noparin ilman BECiä eli SC V 130A OPTOn. BECiä en tule muutenkaan enään käyttämään noparissa. Laitan lifen vastarin akuksi.

Huonot puolet on että noita moottoreita tulee vasta 3 viikon päästä ja että se moottori raiskaa mun turnigyt ihan palloiksi ;D

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #239 : 12 Huhtikuu, 2012, 16:04:33 »
3 huonona puolena mainittakoon että noi noparit palaa vissii mun käsityksen mukaa semi helposti ja toi sun uus mosas todennäkösesti polttaa sen eikä se nopari kestä niitä amppeereita ;D

muute vaikuttaa aika hyvältä!

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #240 : 12 Huhtikuu, 2012, 16:15:47 »
3 huonona puolena mainittakoon että noi noparit palaa vissii mun käsityksen mukaa semi helposti ja toi sun uus mosas todennäkösesti polttaa sen eikä se nopari kestä niitä amppeereita ;D

muute vaikuttaa aika hyvältä!

Kateellisten panettelua! ;D mutta saa nyt nähä kumman otan.

Eipä ne sen enempää ole palanut kuin muutkaan. Vielä... ja pitäisi sen kestää. Toi opto versio on joku uusi ja siinä on kuulma fiksailtu jotain.

Niin ja mun nopari ei palanut vaan vika oli scorpparin moottorissa. Käämit oli vedetty huonosti ja pääsyt sinne magneettien väliin, mutta tuokin menee kyllä takuuseen kuulma.
Yhdessä puolassa vaimikäseon oli käämit vedetty löysästi eikä koko leveydelle eli siis käämitty "ylöspäin" ja ne ylimmät käämit meni sinne pyörivän ulkokehän ja staattorin väliin aiheuttaen oikosulun.
Huonosti selitetty, mutta kai tosta ymmärtää :D Laakerit oli hyvässä kunnossa.

Hyvä että hajosi juuri autorotaatiossa eikä jossain tempussa.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #241 : 12 Huhtikuu, 2012, 21:53:19 »
Kateellisten panettelua! ;D mutta saa nyt nähä kumman otan.

Eipä ne sen enempää ole palanut kuin muutkaan. Vielä... ja pitäisi sen kestää. Toi opto versio on joku uusi ja siinä on kuulma fiksailtu jotain.

Niin ja mun nopari ei palanut vaan vika oli scorpparin moottorissa. Käämit oli vedetty huonosti ja pääsyt sinne magneettien väliin, mutta tuokin menee kyllä takuuseen kuulma.
Yhdessä puolassa vaimikäseon oli käämit vedetty löysästi eikä koko leveydelle eli siis käämitty "ylöspäin" ja ne ylimmät käämit meni sinne pyörivän ulkokehän ja staattorin väliin aiheuttaen oikosulun.
Huonosti selitetty, mutta kai tosta ymmärtää :D Laakerit oli hyvässä kunnossa.

Hyvä että hajosi juuri autorotaatiossa eikä jossain tempussa.

no ohhoh miten löysälle on käämitty jos noin paljon mahtuu liikkumaan :o
hyvä että saat uudet romut.

ja kyllä se nopari varmaan kestää! ei mullakaan mee tolla saman motin D-käämityllä versiolla ku reiluja 250A virtoja ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #242 : 13 Huhtikuu, 2012, 00:46:16 »
Itsekkin yllätyin kun avasin sen mosan ja ihmettelin että mitä ne siellä välissä tekee. Toisaalta eikö ne ole käsin käämittyjä ja jos juuri sillä hetkellä ei ole työntekijää kinostanut keskittyä niin tälläistä voi sattua. Ja tuo oli eka kerta kun avasin sen kyseisen myllyn.
Ajelen scorparilla niin kauan kun asiakaspalvelu pelaa ja meininki pysyy avoimena eikä aleta syyttää asiakasta kaikesta.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #243 : 13 Huhtikuu, 2012, 06:13:29 »
Le padat on käsin käämittyjä ja muut käsittääkseni koneellisesti. Eikös 4035 ollu useesta ohkasesta langasta niinku esim allutkin... Se on yleensä merkki koneellisesta kääminnästä. Tossa le padassa on sitte paksua 1.4mm lankaa sisuksissa se ei kyllä heilu siellä mihinkään :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #244 : 13 Huhtikuu, 2012, 12:06:04 »
Noi motitkin pitais itse heti avata ja tarkastaa..

Mulla ei ollut akselin kiinnitys ruuvit edes kireella saati liimattu.. ja mottihan lahti takas kun siina oli selkeita koneistus virheita ja klappia. ( scorpion 4025 )

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #245 : 16 Huhtikuu, 2012, 16:14:17 »
No ei voi kyllä nyt postia haukkua. Scorppari sai nyt mun paketin ja siinä meni vain 6 päivää ja viikon loppu välissä eli 4 arkipäivää!
Nyt vaan toivotaan että ne ei keksi mitään syytä olla lähettämättä uusia, vaikka tämä Perry onkin jo niitä lupaillut ja sanoi lähettävänsä heti kun nuo on tsekattu.
Tähän asti asiakaspalvelu on ollut erinomaista. Sähköposteihin on vastattu todella nopeasti vaikka aikaero on näin suuri.

Kopteri on muuten kasassa, mutta pitäisi ostaa vielä lapaset jostain. Jos jollain lojuu 105mm hiilikuituisia perälapoja käyttämättömänä niin saa tarjota!

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #246 : 18 Huhtikuu, 2012, 14:34:30 »
Noni scorpparin Perry vastas että he korvaavat tuotteet. En ole varma ymmärsinkö oikein, mutta moottorin he taitavat vain käämivät uudestaan. No mikäs siinä kun se näytti muuten ehjältä.
Kun ystävällisesti kysyin niin sain SBEC noparin tilalle sen BECittömän OPTO mallin. Korvaan BECin lifellä, jonka tökkään suoraan vastariin/beastiin. Pitäiskö mun laittaa step downi peräservolle?
Servothan ovat siis DS610 ja DS650. Ainakin noita DS610 ajellaan jopa HV:nä huoletta.

Minulla olisi ollut mahdollisuus ottaa sellainen 10kW ultimate pata, mutta jätin väliin. Ei ole massia ostaa sellaisia lipoja, jotka kestäisivät kunnialla sitä rääkkäämistä. Sitä virrankulutustakaan
ei voi säännöstellä vaikka miten pienentäisi kulmia jne. Tuntuu tuo HK3-4035-500kv mosa olevan aikas passeli, kunhan se ei vain enään hajoaisi.
Otin sitten sillä erotuksella muita scorpparin tuotteita :)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #247 : 20 Huhtikuu, 2012, 18:52:32 »
X5 sai eilen lentoaikaa pitkästä aikaa! Maverikk lavat toimi loistavasti, oli ilo lentää! Lavat ovat hiljaiset mikä on hyvä juttu. Huonoa noissa on se että ne ovat melkein kokonaan mustat, eivät siis näy oikein taivaalla.

Tilasin vertivalista kaksi A123 2300mah 30C kennoja joista tein 2s akun. Noh, olen hieman testaillut tuota akkua ja toinen kenno on ainakin rikki. Saan sellaisen 1000mah kapasiteetin kun syklittelen tota 2.3A sisään ja saman verran ulos. Ei oikein uskalla laittaa kopterin kyytiin, ainakaan jos siitä pitäisi sähköä ottaa. Voi olla että on melko vanhoja kennoja.
Laitoin kuitenkin verticaliin asiasta viestiä.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #248 : 22 Huhtikuu, 2012, 22:02:18 »
Tänään lensin 4. lennon maverikk lavoilla ja nyt tuntui hyvältä lentää! Tässä huonolaatuinen video lennosta:

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #249 : 22 Huhtikuu, 2012, 22:05:50 »
On tuo X5 kiva lentää kun se on niin pirun kevyt! Lentäessä tuntuu että ei se tule alas ellei oikein anna vauhtia. Collectiivistakin on vain 10.5 astetta suuntaansa ja headspeed on mitä on.
Saisi sitä collectiivista reilusti lisääkin, mutta ei tunnu tartteevan.
Hobbywing govi päällä. Beastin asetukset aivan vakio, mutta contol behaiviour taitaa olla extereme.

ps. noita tissieläimiä on pirun vaikea saada kuvaamaan mitään lennätyksiä... Saati sitten että ne jaksaisi sen 4min keskittyä siihen kopun seuraamiseen kameralla.