Voisi tännekin kirjoittaa välillä.
Nyt kesällä on tullut lennettyä kohtuu paljon. Sellainen 30-40 akkua viikko ja on kai sitä kehitystäkin tapahtunut. Uusia liikkeitä on opittu ja olen koittanut opetella yhdistelemään niitä mahdollisimman sulavasti. Funneleita pitäisi jaksaa reenata ja varsinkin kaikkiin suuntiin. Pirofunnelikin varmaan menisi, mutta ei ole oikein napannut treenata. Yksi toinen iso treenin aihe olisi pirotflipit ns. "heikomoaan suuntaan". Nyt tulee piroteltua aina vasemman kautta, se on toistaiseksi ollut jotenkin luontevampaa.
Kopterit on pääsääntöisesti pysyneet ehjänä (kop kop), mitä nyt tuo X5 on edelleen muruina sen keväisen torpin jälkeen
noh, se pitää ehjää jossain kohtaa tätä vuotta.
X7lla on ollut sen verran kiva lennellä että en ole kaivannut tuota X5sta.
Setupit on kesän aikana vaihtuneet sen verran että beastit sai lähteä (no yksi on jäljellä, mutta se on hajonneessa x5ssa) ja Vbarit tuli tilalle. Mielestäni noissa Vbareissa on paljon välittömämpi tuntuma ja parempi muutenkin tuntuma kopteriin. Me likes!
Akkujakin on tullut uusittua. Kaikki turnigy ja muut kiina akut ovat vaihtuneet Gens Ace akkuihin eikä ole kaduttanut! Akuilla on nyt +50 ja +90 lentoa eikä mitään pullistumia tai merkittäviä teho häviötä ole huomattu!
Lentelen X7lla 2100 headspeedeillä eli ihan kohtuu isoilla kierroksilla.
akut on 4min lennon jälkeen juuri ja juuri käden lämpöiset! Myös Gensin ilmoittamat C luvut ovat todella realistisia sillä "vain" 30C akku ei ole moksiskaan saamastaan kohtelusta. Mulla on myös yksi hyperion 5000mah 6s 35C akku pari eikä genssit kyllä tuolle häviä. Hyperionin akut maksaa noin tuplasti enemmän eivätkä ole olleet parempia. Hyperionit painaa huomattavasti paljon enemmän kuin samankokoinen Gens ace. Ehdottomasti siis paras hinta laatu suhde on gens ace akuissa, tai ainakin niissä mitä mä olen testaillut.
Nummelan kenttä ja RC-nummelan järkkäämät gaatti ja kontti ovat toimineet loistavasti eikä sähkö ole loppunut kesken!
Olen vielä noin kuukauden Lohjalla kunnes taas talveksi menen Ouluun opettamaan Oulun poikia lennättämään! xD no ei vais, kyllähän ne osaa.
Tuli eilen ja tänään laitettua trex 450 pro FBLstä tanko kopteriksi, koska FBL kamat siirtyvät tulevaan mini protokseen.
Olen viimeksi noin 1.5 vuotta sitten omistanut tanko kopterit eli ei ole siis tanko kopulla tullut juurikaan lennettyä. Eikä ole kyllä kaduttanut että olen vaihtanut kaikki FBLksi.
Kyllähän tuolla tanko porolla lentää ja on se vakaakin, mutta flippi nopeudet vaihtelevat rajusti eikä liikkeitä saa tarpeeksi. En kyllä huomannut että vbari FBL olisi jotenkin hitaampi kuin tankonupillinen kopu. Enneminkin päin vastoin! Saatoin silmissäni nähdä kuinka se tanko eka vääntyy ja sitten kopteri tulee perässä!
no ei nyt ihan noin, mutta sinne päin. En kokenut mitään sellaista "SUPER VÄLINTÖNTÄ" vastetta mistä aina joskus jauhetaan kun tapellaan kumpi on parempi FB vai FBL. No jokainen tyylillään.
Laitan varmaan tuon align 450 pro FB kopterin myyntiin kahdella FB nupilla joku päivä. Setuppina on seuraava:
- Aito align 450 pro kopu alignin varaosilla. Ei siis mikään TRAPPI
- castle creations phoenix 45 ESC
- Hyperion 2221-8 moottori
- Orkkis align servot
- 2x tankonuppeja
- Align DS760 gyro, saa nähdä myynkö tämän vai laitanko jonkun toisen. Tämä on toistaiseksi lainassa.
- Maikon vanhat pilipali lavat joissa noin 200g lakkaa
Tässä tämän viikkoista lentelyä X7lla