Nyt on viikonloppu lennätetty oikein kunnolla! Launtaina oltiin Juhon ja Villen kanssa Ahmosuolla lennättämässä, oltiin ennen aamu kymmentä paikalla ja lähdettiin hieman jälkeen 15.00 .
Sää oli mahtava! Aivan tyyni ja suhteellisen lämmin, +14C. Lennot suju kivasti ja uusia naamojakin näki. Tohtorin ja xenin vanhaan trex 500 on tainut jäädä jotain 3D rippeitä, koska tuo sen nykyinen omistaja pyörittää sitä kuin vanha tekijä! 20 lentoa takana, kehitys on ollu huima! 20. lennolla kaveri lentää hyvää taivaslentoa, flippejä, rolleja, inverted leijua jne. !
Joillain se tikkujen pyöritys tulee luonnostaan! Itte joutu kaiken opettelemaan kantapään kautta. Noh, tottakai kerralla hyvät laitteet auttaa asiaan
Sunnuntaina eli tänään lähdettiin illin kanssa ahmosuolle jo aamu 8 aikaa ja tultiin sieltä puolenpäivän aikaa pois. Illala kävin vielä tsekkaamassa haukiputaan soramontun, ihan ok paikka lentää kuhan ei polttista sinne vie sotkeentumaan.
X7 palautu normaalin kuntoonsa kun vaihdoin kaikki nuppilaakerit ja lepatusakselin. Lepatusakseli oli kyllä ihan suora, mutta kulumien takia vaihdoin. En tiedä onko Gauilla huono erä lepatusakseleita tai siis niitä prikkoja, jotka tulee viimeisen laakerin ja pultin väliin. Kitissä tulleet prikat kesti hyvin eivätkä
taipuneet "lautaisiksi" riittävän rasituksen alla. Näissä varaosa lepareissa ne prikat tuntuu olevan löysempää matskua ja ne taipuu helposti. Tämä taas aihetuttaa klappia ja klappi on kopteristin
pahimpia vihollisia!
No nykyiset on kestäneet +10 lentoa, mutta pitää ostaa jotain parempia niiden tilalle.
Eli jos klappia ilmaantuu niin tarkista nuo prikat etteivät ole kaartuneet "lautaisiksi"
Mini roottos:Tämä on nyt viime päivinä saanut todella paljon lentoaikaa ja roottos alkaa vihdoin maistumaan hyvälle! Mulla oli ensimmäisen kuukauden ajan vähän ongelmia tuon kanssa.
Ongelma pääasiassa johtui omasta saamattomuudesta ja laiskuudesta. Ei oikein napannut korjata ja fiksata kun X7 ja X5 toimi/toimii niin loistavasti. Leirille sen kuitenkin korjasin
ja hyvin pelittää!
Hauska kun se on niin hiljainen, mutta todella tehokas
Ainakin tällä mun setupilla se on todella tarkka ja erittäin kevyen tuntuinen!
Gens ace:Nämä akut on kyllä ylittäneet odotukseni! Vanhimmat akut on kesän alusta ( 6s 5300mah 30c, X7ssa ) ja ne potkivat vieläkin hyvin. Lopetin laskemisen 100 syklin kohdalla, mutta uskoisin että nyt lähennellään jo 150 sykliä. Aivan uskomaton tulos. Paras potku niistä on jo mennyt, mutta edelleen toimivat erittäin hyvin eivätkä ole pullistuneet tippaakaan.
Lipothan menettävät teräänsä aina joka sykli hieman, mutta vielä ole ole tullut vastaan sellaista turnigy tyylistä täys droppia missä akku kyykkää syklin tai parin aikana käyttökelvottomaksi
Lentelen testin vuoksi nämä ihan loppuun ja ostan vasta sitten uudet kun tuntuu että kopterilla ei ole enään mukava lentää. Verrokiksi voisi ottaa hyperionin 5000mah 35c akut, jotka ovat noin saman ikäisiä ( pari viikkoa vanhempia ) kuin 5300mah genssit. Hyperionissa huomaa enemmän teho pudotusta kuin gensseissä, mutta ei mitään hälyyttävää vielä.
Olen lataillut noita 8-15A virralla riippuen vähän kiirestä, mutta keskimäärin varmaan 11A lataus. Olen AINA säilyttänyt akkuja storagessa tai miedosti lennettyinä ja se on varmasti ollu iso tekijä akkujen iän kanssa. Lipothan eivät tykkää yhtään jos niitä säilyttää täytenä!
Uudet ja isompi C lukuiset genssini ovat toimineet vielä paremmin eikä niistä ole mitään lisättävää
Olen tyytyväinen näihin! Ja nyt kun Gens aceaja saa suomesta jo kahdesta kaupasta niin kuluttajat voivat varmistua ettei hinnat pomppaa liian ylös
http://thehelistore.com/index.php/kopteritarvikkeet/akut.htmlhttp://fi.eurorc.com/category/98/pehmeakuoriset-akutVoisin itseasiassa ensi viikolla ottaa videota miten nuo 30C 5300mah genssit potkii reilusti +100 syklin jälkeen!
Hyvä että tänne Ouluunkin on saatu aktiivisia kopu harrastajia niin ei tarvitse yksin väistellä lennokkeja!