Kirjoittaja Aihe: Tsiikin sekottimet  (Luettu 226457 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #350 : 08 Marraskuu, 2012, 23:16:14 »
Itse olen tässä miettinyt isomman sähkön hankintaa.

Kun olen lueskellut porukan kertomusia niin mieleen on tullut, että ovatko 700 kokoiset sähköt kokonaisuutena riitävän hyvistä osista valmistettuja niin että niissä olisi kunnolla luotettavuutta.
Vai tekeekö noin erittäin tehokkaat motit yms voimansiirrosta epä luotettavan.

Olisko 600 sähkö luotettavampi ja voiman siiroltaan luotettavampi. 600 kokoluokan sähkö kopu on nyt sijalla 1.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #351 : 09 Marraskuu, 2012, 06:20:33 »
Itse olen tässä miettinyt isomman sähkön hankintaa.

Kun olen lueskellut porukan kertomusia niin mieleen on tullut, että ovatko 700 kokoiset sähköt kokonaisuutena riitävän hyvistä osista valmistettuja niin että niissä olisi kunnolla luotettavuutta.
Vai tekeekö noin erittäin tehokkaat motit yms voimansiirrosta epä luotettavan.

Olisko 600 sähkö luotettavampi ja voiman siiroltaan luotettavampi. 600 kokoluokan sähkö kopu on nyt sijalla 1.

on joo, mutta tämä taisi olla aika kuluman aiheuttamaa, lentoja takana tolla semmonen neljästaa ja useampi maakosketus, joten yksisuuntaislaakeri on aikas kovilla
Eiköhän nuo jo ole luotettavia. Toni on tainnut kurmoottaa tuota X7 aika lailla ja skaalalento on ollut vähemmällä. Silti lentotunteja on kertynyt reilusti. Tohtori taitaa antaa runtua vielä rajummin, mutta eikös gobliniinkin löytynyt jo ratkaisu, millä hampaat alkaa pysyä ympyrän kaarella.

Oma näkemys on että kestävyys riittää, mutta huoltoahan nämä mekaaniset laitteet vaatii aina silloin tällöin, vaikka kyseessä olisi nämä ns. paremman luokan laitteet. HK taitaa sitten vaatia tiheämpää huoltoväliä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #352 : 09 Marraskuu, 2012, 09:18:32 »
Vai tekeekö noin erittäin tehokkaat motit yms voimansiirrosta epä luotettavan.

Olisko 600 sähkö luotettavampi ja voiman siiroltaan luotettavampi. 600 kokoluokan sähkö kopu on nyt sijalla 1.

Jos vakiomotilla ajat niin enpä usko, että eroja luotettavuudessa juuri on. Enemmän sitten tuurista kiinni ja että kopuja tarkistaa enemmän kuin pelkällä RavistusTestillä™.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #353 : 09 Marraskuu, 2012, 12:45:19 »
Itse olen tässä miettinyt isomman sähkön hankintaa.

Kun olen lueskellut porukan kertomusia niin mieleen on tullut, että ovatko 700 kokoiset sähköt kokonaisuutena riitävän hyvistä osista valmistettuja niin että niissä olisi kunnolla luotettavuutta.
Vai tekeekö noin erittäin tehokkaat motit yms voimansiirrosta epä luotettavan.

Olisko 600 sähkö luotettavampi ja voiman siiroltaan luotettavampi. 600 kokoluokan sähkö kopu on nyt sijalla 1.

Kyllähän isot sähköt alkaa olla jo järkeviä, koska akkujen hinnat kilpailee reilusti metukan hinnan alla. Ainakin X7ssa osat on kestäneet hyvin. Mikään ei ole tietenkään ikuista ja kaikki hajoaa aikanaan. Koko kesän olen tuolla vakio OWBlla lentänyt ja nyt vasta petti. Karkeasti sanottuna 400 lentoa teki tehtävänsä, mutta tuo olikin jo tiedossa.
Koko aikana olen vaihtanut X7kaan motin laakerit ja kerran nupin laakerit. Parit landarit, peräputket ja lavat on tullu rikottua, mutta ei oikein muuta. Todella huoltovapaata toimintaa on ollut tähän asti : ) akku kiinni ja taivaalle, kyllän sen yleensä huomaa jos joku hajoaa.
Ja mitä nyt olen nikon ja santun 700N puuhasteluja katsellut niin kyllä niissä riittää sitä huolettavaa paljon enemmän.

X7 lento- ja huoltoaika suhde on ollut jotain 95% :D eli ei paha.

Juholla on hyviä pointteja :)

RavistusTestillä™ , nice one ;D Kyllähän se yleensä toimii, mutta ei se pettämätön ole.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #354 : 09 Marraskuu, 2012, 21:03:06 »
Lainaus
Koko aikana olen vaihtanut X7kaan motin laakerit ja kerran nupin laakerit. Parit landarit, peräputket ja lavat on tullu rikottua, mutta ei oikein muuta. Todella huoltovapaata toimintaa on ollut tähän asti : ) akku kiinni ja taivaalle, kyllän sen yleensä huomaa jos joku hajoaa.

Toihan on melkein kun mun 550.

Lainaus
Ja mitä nyt olen nikon ja santun 700N puuhasteluja katsellut niin kyllä niissä riittää sitä huolettavaa paljon enemmän

Kyllä tossa munkin 700:ssa on aina joku paikka rikki. 600N taas tuntuu olevan luotettavampi.
Tosin tossa 700N:ssä harmitta se että piti ostaa toin 120 YS. Uskon kuitenkin että kunhan saan kaikki peaamaan on toin 120 YS hyvä motti ja sen hankinta kannattava.

No talvi lennellään mitä lennellään näillä ja sitten keväällä harkitan isompaa sähköä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #355 : 09 Marraskuu, 2012, 21:30:05 »
>> Olisko 600 sähkö luotettavampi

The problem with 700 size is that most are owned by nutheads who try to squeeze every little bit of power out of them.
At least mine are :)
The reason I call it 'problem' is that you need to cope with about twice the peak power of a nitro engine. Sure, that takes its toll on the equipment.

Assuming ordinary sports flying, quality equipment and correct soldering, expect it to be a lot more reliable than a nitro.
Vibration levels are so much lower, sensor failures are unlikely
You can't burn the plug
You can't lose the muffler
You can't run too lean
With an ESC, you can't run out of Rx battery
You can't run out of fuel, there are always a few electrons left for an "assisted autorotation".
It doesn't inhale all  the dust it stirs up, electric motors basically don't deteriorate at all unless abused.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #356 : 12 Marraskuu, 2012, 12:58:49 »
Päätin nyt aktivoitua ja katsoin mitä tuosta X7sta meni rikki. Uudet landarit laitoin heti paikalleen kun sain kopterin kotia. Pysyy paremmin pystyssä ;D
Vauriot jäi aika vähäisiksi:
- peräputki
- landarit
- kopassa naarmuja
- OWB tietenkin, sehän se ilmassa hajosi.

Peräputki oli niin vähän taittunut että en vaihtanut kardaania. Kardaani oli ihan luoti suora silmällä. Pitää vielä Vbarilla koittaa ilman lapoja. Voi olla että sieltä joku tärinän poikanen löytyy.
Kaikki muu siis löytyikin omasta varastosta paitsi tuo OWB. Eiköhän tämä pian lennä taas! Nupin laakeritkin taitaa mennä taas vaihtoon, toinen lavanpidin klappaa liikaa. Otti vähän itteensä tuosta kolhusta. Onneksi lavat on kunnossa :)

Kattelin vähän mini rotostakin ja siitä levisi ainakin:
- pääakseli
- lavanpitimet
- leparit
- servo/laakeripukit
- alin laakeripukki
- main pulley
- moottorin 3. laakeripukki
- akkuteline otti osumaa
- SE edge takalavat ja päälavat
- linkkejä ja servo armit

Nämä nyt menee ainakin kun tonttaa protoksen nupilleen asfalttiin ;D Oikeen runttasin sen sinne asfalttiin, mutta pettymyksekseni ei menny yhtä syvälle kuin X5 :S


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #357 : 12 Marraskuu, 2012, 13:05:49 »
Oikeen runttasin sen sinne asfalttiin, mutta pettymyksekseni ei menny yhtä syvälle kuin X5 :S
Sun pitää ottaa enemmän vauhtia, korkealta ja kovaa. ;) Mun gauin sais varmaan sellaisen torpin jälkeen imuroida pölynä kentältä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #358 : 12 Marraskuu, 2012, 18:36:44 »
Lainaus
Mun gauin sais varmaan sellaisen torpin jälkeen imuroida pölynä kentältä.

Eipähän tertteis laskeskella mitä osia hankitaan. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #359 : 11 Tammikuu, 2013, 01:50:19 »
Jaaha, melko hiljasta on ollut mun kopteri rintamalla :D Aloitetetaan nyt vaikka siitä että kopunetissä on 8 sivua lukemattomia viestejä. Yleensä tsekkaan monta kertaa päivässä.

Kaikki kopterit on vähän rikki. X7sta on rikki OWB, protoksesta puuttuu linkkipallo ja X5kaan pitäisi brainin setupit tehä. Ei vaa ole inspannu. No Nano cpx sentää toimii, mut sekin on laatikossaan.

Mutta kohta tulee taas valoisampaa ja näkee tehdäkkin jotain! Olisipa jo edes kevät. Sisävuorolla voisi taas käydä lennättämässä.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #360 : 20 Tammikuu, 2013, 22:47:16 »
Hienon uudistuksen johdosta mulla on toi inbox päälle 200%( (+ 1000 viestiä) täynnä eli pitäisi jaksaa poistaa useita satoja viestejä. Ei paljon kinosta poistella eli kannattaa lähettää viestit vaikka suoraan emailiini. ;D

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #361 : 02 Maaliskuu, 2013, 20:38:49 »
Nitro on paras, ja kopteri.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #362 : 02 Maaliskuu, 2013, 23:15:36 »
Nitro on paras, ja kopteri.
Tiukka motti ja tiukkoja kirjoja. Nx4?

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #363 : 03 Maaliskuu, 2013, 23:50:28 »
Rakentelin tuon pikku nitromosan ympärille pikku kopterin eli nx4. Kopteri kuume on ollut viime viikkoina kova ja ainut lääke siihen on ostaa kopteri. Mietin NX4sen ja goblin 500 väliltä ja päädyin sitte näxään, koska goblin on buginen paska. Setuppina perus gaui combo.
« Viimeksi muokattu: 03 Maaliskuu, 2013, 23:55:56 kirjoittanut zxiicci »

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #364 : 03 Maaliskuu, 2013, 23:57:44 »
Ei voi kun olla samaa mieltä  ;) Teit oikeen valinnan. Ei pääse bugit yllättämään  ;D

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #365 : 04 Maaliskuu, 2013, 00:01:59 »
Eiköhän tässäkin niitä bugeja riitä siinä vaiheessa kun on käynnistellyt näpit jäässä 20min kentällä  ;D

Oli se Goblin 500 mulla jo ostoskorissa, mutta sitten jokin sanoi ei älä tilaa :D Kentällä kuuntelin juttuja myös Janin Goblin 630stä niin sekin laski Goblin intoa. Katotaan sitte vuoden parin päästä jos se lafka on vielä pystyssä ja hommat kunnossa :)

NX4 kasauksesta sen verran että kasasin noin päivässä, työtunteja ehkä 8. Kasaus sujui ongelmitta ja meni nippuun kivasti. Ensi savut pitää ottaa tiistaina.
« Viimeksi muokattu: 04 Maaliskuu, 2013, 00:05:21 kirjoittanut zxiicci »

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Re: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #366 : 04 Maaliskuu, 2013, 18:11:57 »
ja päädyin sitte näxään, koska goblin on buginen paska.[/img]

Minkähän kopterin ekassa erässä ei olisi ollut ongelmia tässä parin viimeisen vuoden aikana. Ottaa siitä tokasta erästä niin isoimmat ongelmat on korjattu.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #367 : 04 Maaliskuu, 2013, 18:18:17 »
Sähkömiehestä tulee nitromies ?? :) :)
Terve tuloa joukkoon ;)
Aloitat sitten vaikeimmasta (pinestä) päästä ton nitron polton.

Onks toi motti OS?
Paljonko laulaa (huutaa)?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #368 : 05 Maaliskuu, 2013, 20:56:20 »
Mottina on os 37 gauin brändillä varustettuna. Motti laulaa sen minkä se laulaa ;D eli en tiedä.

Tänään tuli otettua savut tuosta koneesta. Ossi lähti käyntiin laakista! Käytiin lähdön takasi hieno hehkulaite patentti, joka osottautui todella hyväksi :) Santtu voi laittaa kuveja siitä.
Ensi lento tapahtui illalla kun aurinko oli jo laskenut eli pimeässä tietenkin. Tämä ihan sen takia ettei kukaan tunnista että mulla on nitro kopteri ja nitro kopteriahan ei tarvitse nähdä, koska se pitää niin hirveää ääntä. ;) Lennätys paikkana toimi oikeaoppisesti autotallin piha.
Vbariin tökkäsin santun näxän setupin jonka jälkeen laitoin swashin suoraan ja cyclic thrown oikein. Ennen lentoa muistettiin sentään katsoa että ne korjaus suunnat on oikein ;D
Ekan tankin tuo rääpäle sai päristä maassa ja tokalla tankilla ilmaan. Kivasti se leijui! :)

Huomenna uudestaan! Ehkä uskallaudun lentämään tuota ihan päivän valossa.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #369 : 05 Maaliskuu, 2013, 20:57:22 »
tuosta

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #370 : 07 Maaliskuu, 2013, 00:54:58 »
Tänään tuli sisään ajettua näxää 4 tankin verran :) ja ihan päivän valossa. Moottori lähtee käyntiin todella vaivattomasti, kuhan muistaa ottaa sen throttle cutin pois päältä ;D ei sähköissä ei tällästä vikaa ole. Itse en osaa tehoista vielä mitään, mosa on vahvasti sisään ajon puolella enkä ole antanut sille kuin 70% kaasusta. Sen verran rikkaallakin että lento aika on 3-4min tällä hetkellä.
Tein silti piroflippejä ja perus lentoa, hyvä tuntuma kopterissa jo tässä vaiheessa :) Hymyssä suin sai lentää! Hauskaa tän kopterin kanssa on ollu sen vaivaton kasaus ja setupin teko. Yhtään takapakkia/ongelmaa ei ole vielä tullut. Vissiin käyny hyvä tuuri sillä yleensä aina jotain pientä menee pieleen ja tulee joku päivän parin viivästys kasaukseen/ensi lentoon.

NX4n osto oli täysin extempore ja olin vähän skeptinen siitä että tulenko ylipäätään tykkäämään tästä kopusta. Aika epäileväinen olen ollut alusta asti tämän suhteen. Aikeissa siis oli ostaa Goblin 500 ja siirtä X5 sähköt siihen, ei olisi varmasti ollu huono ratkaisu, mutta en viitsinyt olla niitä ekan patchin tilaajia. En voisi olla tyytyväisempi tähän ostoon :)
Olen oikeastaan aina ajatellut (3 vuotta) että nitron on menneen talven lumia eikä niitä enään kannata ostaa kun akutkin on niin edullisia nitron hintaan verrattuna, mutta ai että oli kiva vain tankata-->lentää-->tankata-->lentää ;D uusi kokemus sekin.
Ei tartte irroittaa strappjä ja repiä koppaa! ;D
Kiva kokoluokka tämä 500 nitrolle :) taloudellinen lentää, aika hiljainen ja kulkee mukavasti mukana.

Miinus puolena on se stnan öljy joka ei lähde näpeistä millään ja sitä on joka paikassa. Ihan kuin ajelisi taas jollain suzuki PVllä kun haisee kokopäivän tolle mönjälle kaikki vaatteet ;D eri haju mutta kuitenkin.

Ei minusta kyllä mitään HC nitro miestä tule sillä sähköt kuuluu isoihin koptereihin joissa tehoa tarvitsee enemmän.

Kuveja ja videota tulee joskus.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #371 : 12 Maaliskuu, 2013, 01:55:49 »
Näxällä tuli taas tänään reipas 3 tankkia lennettyä. Moottori alkaa pikku hiljaa olemaan säädöissä ja lähti kivasti käyntiin vaikka pakkasta oli noin 10 astetta. Pakkanen aihetti sen että linkit jähmäsi kiinni ja kopteri teki hieman omiaan. Nyt on linkit avarrettu ja pitää taas joku päivä käydä kurmuuttamassa.

Kopteri on toiminut muuten oikein kivasti PAITSI ;D että gear shaftin ylempi laakeri petti lennossa ja aihettu perän pettämisen.
No tästä selvittiin autorotaatiolla eikä suurempia vahinkoja aiheutunut. Myös pääakselin laakerit meni vaihtoon, kyseiset laakerit alkoivat klapata turhan paljon 10. lennon jälkeen. Ei oikein vakuuta tämän erän laakerit...
GAUIn FBL lavat menevät myös vaihtoon, ovat sen verran taipuisat ettei viitsi lentää noilla. Itse asiassa väänsin ne rikki kun vertailin niiden olematonta jäykkyyttä EDGEihin.

Kuveja ja lento videota pitää joku päivä ottaa...

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #372 : 13 Maaliskuu, 2013, 01:07:17 »
Tän päivän setti. 1 ja ½ lentoa ;D

Ennen lentoa:


Lento päättyy: ;D ;D


Puhdas näppi erhe. Meno alkoi yltyä jo niin kovaksi että näxä päätti sukeltaa hankeen jäähdyttelemään ;D
Damatget aika pienet. Lavat ja TTn ratas. Vaihdan kuitenkin varuiksi vielä pääakselin ja peräputken. Lepari oli ihan luoti suora

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #373 : 22 Toukokuu, 2013, 00:50:49 »
Runoillaas tännekki välillä jotain.

Nyt kevään mittaan on tullu lennettyä aika paljon ja vehkeet on pysyneet suht ehjänä. Mitä nyt näxällä pientä torppia ja protoksella vähän blade scrapea, mutta ei mitään suurempaa.
Lentotaito ei ole juurikaan kehittynyt ja se tarkkuus mikä syksyllä oli on täysin poissa. Tosin en ole edes jaksanut keskittyä tiettyjen ongelmien treenaamiseen vaan olen vain lentänyt temppuja mitä osaan. Vähän ehkä tylsää, mutta sitä oikeaa driveä odotellessa ;) yleensä se iskee tossa keskemmällä kesää :D Viime vuoden 3D masters visiitti oli hyvä boosti kehittymiselle :)

Tänään tuli sitten myytyä Hitec Aurora 9 ja ostettua tilalle Futten T14SG. Ainut syy miksi vaihdoin on Sbus, saan kasan ärsyttäviä johtoja pois edestä, tosin en tiedä oliko sen arvoista.
Näin yhden illan simutuksen ja ohjelmoimisen jälkeen ei futte auroran jälkeen juurikaan kehuja saa. 14sg on huonompi kädessä, aurossa oli muhkeemmat käden sijat ja pehmeämpää se käden sijan kumi. Napit ja gimbaalit samaa tasoa, ei mitään merkittävää eroa. Molemmissa saa säädettyä jäykkyyden jne. omanlaisekseen. Futte on vähän muovisemman ja kolkomman oloinen mitä Aurora on.

Ohjelmoiminen: Ei Futten käyttis nyt liian sekava ole ja varmasti iso parannus jos vaihtaa jostain muusta merkistä, mutta ei tuo Auroraa päihitä. Kosketus rulla toimii miten sattuu ja ottaa aina välillä ;D mitenhän se talvella toimii? Ala valikkoja on liikaa ja kaiken mailman sivuja sekä lyhennyksiä... ja miksi ihmeessä ne riisikippo miehet on laittaneet noihin potikoihin VALMIIKSI nuo kaasu- ja lapakulma säädöt? vaikutus laidasta laittaan 30%, ihme FAI F3C pelleilyä.

Aurossa on selkeät valikot ja iso tekstit, tuo Auroran iso kosketus näyttö on vain todella toimiva. Plussaa siinä on se että se ei ole hipaisu vaan sitä pitää painaa. Siispä toimii moitteetta talvellakin  sormikkaan kädessä :) Joku sanoo kohta että, mutta kun siinä futtessa on se telemetria. Aurossa on myös ja ne auroran telemetria palikat on halpoja kuin saippua kun vertaa futten telemetria palikoihin. Futten tapaan aurossa on myös vakiona vastarissa 8s lipoon asti jännite telemetria eli näytöstä näkee suoraan ajo/vastari akun jännitteen.

En tätä vaihtoa missään tapauksessa kadu sillä kaikki nämä ominaisuudet ja erot olivat tiedossa ennen kuin laitteen hommasin, mutta pitää nyt testata. Varmasti huippu mankka, mutta futaban tapaan yli arvostettu. Vastaritkin on hitecceihin verrattuna paaaljon kalliimpia. Noh, mutta saanpahan nyt sbussit käyttöön ja ylimääräiset johdot pois tieltä. Myös näxä tulee samaan Vbarin govin nyt kun siihen on mahdollisuus!


Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #374 : 22 Toukokuu, 2013, 07:49:47 »
Ota ihan ekaks LD/RD potikoista  lapa ja kaasukäyrien säädöt pois.
Futaba T8FG Super