Kirjoittaja Aihe: Tsiikin sekottimet  (Luettu 226366 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
Vs: Tsiikin sekottimet
« Vastaus #400 : 26 Elokuu, 2013, 14:59:23 »
Näyttää olleen normi viikonloppu. ;)

Siksi pitää olla aina päydällä joku vekotin työnalla. Näin ei pääse syntymään tilannetta jossa kaikki koput olis yhtaikaa 'lento' Kunnossa.

Viime viikon lauantaina oli kyseinen tilanne. No eikös 700N:n koneesta menny jotain kovaa läpi sillä seurauksella että vaihtoon menee (jos menee) mäntä, putki ja rengas sekä taka laakeri josta tavarat ovat ilmeisesti lähteneet liikenteeseen.

Ihanaa tämä nitroilu ;D
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #401 : 26 Elokuu, 2013, 15:29:27 »
Tällainen siitä tuli

Oli mulle vähän yllätys, nyt ei ainakaan yritetty väkisin puskea rajoja, ennemminkin rauhallista pyöritystä temppu kerrallaan ja selitys miten se tehdään.

Tuota ennen mun X5 sai sen näköistä kyytiä Tonin käskemänä ettei tarvi epäillä yhtään sen suorituskykyä. Kuulemma oli vähän hakevaa lentämistä kun mulla on Brain ja Toni on tottunut v-bariin. Ei näyttänyt hirveesti mun silmään vaivaavan, ehkä ihan alkuvaiheessa, mutta loppu akku oli tutun näköistä Tonin lentoa.

« Viimeksi muokattu: 26 Elokuu, 2013, 15:35:34 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #402 : 26 Elokuu, 2013, 15:47:39 »
Tuossa on mm. yksi syy jonka takia mä yleensä pidän leipäläpeni kii ku pörräilen :D

Yleensä se lento menee paremmin kun samalla höpöttää jollekin ja ei ajattele yhtään. Niitä temppuja sitten vain tekee ja välillä huomaa että tekee jopa jotain uutta.
Se että lopettaa sen juttelun ja kesken tempun alkaa keskittymään enemmän siihen lentoon johtaa yleensä torppiin ;D

Kivempi se on höpöttää koko lennon ajan kuin olla vaa hiljaa.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #403 : 31 Elokuu, 2013, 14:55:28 »
Ihanata, X7 moottorista meni viikko sitten ylempi laakeri rikki ja rikkinäisestä laakerista irtosi metallia. Se metalli rompe tietenkin pyöri tuolla mosassa sen verta että rikkoi ainakin kahdesta kohtaa käämien lakkausta. Aluksi katsoin että lakkaukset näyttäisi ehjältä, mutta nyt huomasin että selvästi puuttu pala lakkaa parista kohtaa... Ei tuolla taida uskaltaa lentää :D

http://aijaa.com/nqnLov

http://aijaa.com/BcoogK

Poissa Korppi

• Seniori torppari
  • 47
« Vastaus #404 : 31 Elokuu, 2013, 15:01:06 »
Jos tuo ois mun, niin mää lakkaisin vaan nuo hilseilleet kohdat. Sitten maajalassa pitkä testi.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #405 : 31 Elokuu, 2013, 16:09:45 »
Meni sitten laakeri hiukan pitkäks.
Ei näytä valokuvissa pahalta.
Jos eriste lankojen välissä on ehjää ei suurtakaan vauriota ole tullut.
Jos saatavilla on eristyslakkaa niin korjaus sillä. Jos ei niin hitaalla epoxylla.
Molemmissa tapauksissa tarvitaan runsaasti lämpöä että eristeainetta saadaan menemään lankojen väliin.
« Viimeksi muokattu: 31 Elokuu, 2013, 16:12:10 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #406 : 31 Elokuu, 2013, 16:49:49 »
Meni sitten laakeri hiukan pitkäks.
Ei näytä valokuvissa pahalta.
Jos eriste lankojen välissä on ehjää ei suurtakaan vauriota ole tullut.
Jos saatavilla on eristyslakkaa niin korjaus sillä. Jos ei niin hitaalla epoxylla.
Molemmissa tapauksissa tarvitaan runsaasti lämpöä että eristeainetta saadaan menemään lankojen väliin.

Kyseessä oli Bocan keraaminen laakeri, jota itse Boca suositteli tälle moottorille. Laakeri ei saanu iskua asennuksessa vaan asensin sen oikein.
Kerksein lentää max 15 lentoa... Vois tota 30min epoxia testata. Kyllähän mä tolla lensinkin ennen kuin huomasin että sieltä tulee metalli hilpettä

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #407 : 31 Elokuu, 2013, 16:56:27 »
Kyseessä oli Bocan keraaminen laakeri, jota itse Boca suositteli tälle moottorille. Laakeri ei saanu iskua asennuksessa vaan asensin sen oikein.
Kerksein lentää max 15 lentoa... Vois tota 30min epoxia testata. Kyllähän mä tolla lensinkin ennen kuin huomasin että sieltä tulee metalli hilpettä
30 min epoxy jämähtää heti kun lämmität sitä joten se ei tunkeudu kovin hyvin sinne lankojen väliin.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #408 : 31 Elokuu, 2013, 21:37:49 »
Menit sitten rikkomaan mun käämimän moottorin!   ;D

Jos haluut niin voin eristää ton eristelakalla ja testata sen eristemittarilla?

Mä oon sitä mieltä että keraamiset laakerit ei ole hyvä vaihtoehto moottoreihin.
Keraami laakerit ei kestä isoja sivuttaisvoimia mitä tollaseenkin mottiin kohdistuu ja sitten kun laakeri hajoaa, niin se tapahtuu ihan hetkessä ja tuhoa tulee nopeesti, teräslaakerit kuitenkin antaa hieman varoittavaa meteliä ennen hajoamista.

Onks moottori ollut muuten ok?

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #409 : 31 Elokuu, 2013, 22:38:01 »
Menit sitten rikkomaan mun käämimän moottorin!   ;D

Jos haluut niin voin eristää ton eristelakalla ja testata sen eristemittarilla?

Mä oon sitä mieltä että keraamiset laakerit ei ole hyvä vaihtoehto moottoreihin.
Keraami laakerit ei kestä isoja sivuttaisvoimia mitä tollaseenkin mottiin kohdistuu ja sitten kun laakeri hajoaa, niin se tapahtuu ihan hetkessä ja tuhoa tulee nopeesti, teräslaakerit kuitenkin antaa hieman varoittavaa meteliä ennen hajoamista.

Onks moottori ollut muuten ok?

Juu moottori on ollut erinomainen! Todella hyvä!

Laitoin teräslaakerit kiinni siihe tällä kertaa. Voisinhan tuon sulle lähteää. Millä aikataululla ehtisit tehdä? Olisi ensi viikonloppuna se kopteriviikonloppu täällä oulussa :S

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #410 : 01 Syyskuu, 2013, 09:51:38 »
Juu moottori on ollut erinomainen! Todella hyvä!

Laitoin teräslaakerit kiinni siihe tällä kertaa. Voisinhan tuon sulle lähteää. Millä aikataululla ehtisit tehdä? Olisi ensi viikonloppuna se kopteriviikonloppu täällä oulussa :S

Taitaa tulla hieman kiire jos leirille sen haluat.
Yks konsti on kyllä toi minkä Matti jo kertoikin, laitat hidasta epoksiliimaa lämmitettyyn staattoriin.
Mut jos haluut oikeat lakat sinne niin laitan ne kyllä, mutta leirille en uskalla luvata.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #411 : 26 Tammikuu, 2014, 19:17:51 »
Enpä ole hetkeen tänne mitään höpissy, mutta höpistään nyt kun on jotain höpistävää.
Joululomalla kävin nummelassa pari kertaa lennättämässä ja kopteri toimi ihan ok. Vikalla akulla nuppi ja perä nytkähti melko rajusti, mutta palautui heti normaaliksi. Ajattelin sen johtuvan tärinästä. Olin juuri vaihtanut perään uudet spriraalit bevel rattaat eikä niiden shimmaus ollut ihan bueno. Vähän rahisivat ja täristivät.
Vaihdoin vanhat rattaat takaisin ja aktoivoiduin tänään käymään ahmosuon kentällä. Akku kiinni ja ajatus oli viskoa konetta pitkin taivasta, mutta ei... kun koitin nostaa kopteria ylös niin hyvä ettei heti kaatunut kyljelleen.

Vbarin ja logit esille ja selvisi että tärinää ei ole, mutta vbari valittaa " satellite data out of synchronization ".
Olen nyt selvittänyt vian siihen asti että joko vbar on rikki tai sensori on rikki. Jos nyppää sensonrin irti, kytkee virrat ja katsoo logeja niin ei mitään valituksia. Heti käynnistää vbarin sensorin ollessa kytkettynä tulee sekunin välein tuota satellite data erroria...  Johdoissa vika ei ole, koska otin kaiken irti kopterista ja testailin lattialla. Johdot on täysin ehjät.
Koitan alkuviikosta silverlinen sensoria, pitäisi selvitä kummassa vika on.

Fuugen jos tuo vbar on nyt kosahtanut. Mulla oli viime vuonna saman tyyppisiä ongelmia, mutta ne lähti kun vaihtoi uudet patch cablet. Nyt mulla sbussa tuo kikkula kiinni

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #412 : 26 Tammikuu, 2014, 19:59:01 »
Se logi niinkuin kaikki muukin äly firmiksestä lähtien sijaitsee juuri siinä sensorissa ;) ei siis ihme ettei loggaa mitään ku ei oo kiinni missään :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #413 : 26 Tammikuu, 2014, 20:26:20 »
Se logi niinkuin kaikki muukin äly firmiksestä lähtien sijaitsee juuri siinä sensorissa ;) ei siis ihme ettei loggaa mitään ku ei oo kiinni missään :D

Jaah, no jos asia on kerta näin niin ongelmasta tuli heti mielenkiintoisempi ( v***umaisempi)... Pitää selvitellä

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #414 : 26 Tammikuu, 2014, 20:29:08 »
Tämmönen käsitys mulla on jostain jääny.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #415 : 26 Tammikuu, 2014, 20:59:33 »
Selvis, vastari oli vaihtunut johkin ihme modiin tuon halutun sijasta. Pitäisi varmaan lennellä enemmän ;D

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #416 : 02 Heinäkuu, 2014, 14:34:42 »
Päivitetään tätä välillä.

Kuukausi sitten mprotos karkasi, koska radio yhteys laitteeseen katkesi. Kopteria ei sen koomin ole nähny tai ainakaan minä en ole sitä nähnyt ;D
Syy yhteyden katkeamiseen oli viallinen Futten 14sg radio. Lähetin radion kärkkäiselle mistä se oli ostettu. Tänään tuli tieto että korjaus maksaa 125e...
Miten voi olla futten vain yhden vuoden takuu, luulisi että laatu merkillä olisi varaa laittaa edes kahden vuoden takuu lähettimiin... Ihme p**kaa!

Poissa Tonsku

• Pro torppari
  • RC-Kopterit ry #31
« Vastaus #417 : 02 Heinäkuu, 2014, 14:58:57 »
Päivitetään tätä välillä.

Kuukausi sitten mprotos karkasi, koska radio yhteys laitteeseen katkesi. Kopteria ei sen koomin ole nähny tai ainakaan minä en ole sitä nähnyt ;D
Syy yhteyden katkeamiseen oli viallinen Futten 14sg radio. Lähetin radion kärkkäiselle mistä se oli ostettu. Tänään tuli tieto että korjaus maksaa 125e...
Miten voi olla futten vain yhden vuoden takuu, luulisi että laatu merkillä olisi varaa laittaa edes kahden vuoden takuu lähettimiin... Ihme p**kaa!

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mutta eikös EU:ssa ole esim. kuluttajaelektroniikassa aina kahden vuoden vähimmäistakuu?
http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa mop

• Pro torppari
« Vastaus #418 : 02 Heinäkuu, 2014, 15:09:43 »
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #419 : 02 Heinäkuu, 2014, 15:14:06 »
Pitää testata! ;D

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #420 : 02 Heinäkuu, 2014, 15:28:53 »
Ei auta. Maksu hommiksi menee... Ei viitsi tapella, kärkkäinen on muuten hoitanut hommat suht. hyvin. Pyysin että lähettävät tarkan vikaselosteen mikä siinä on ollut vikana. Ei nuo korjatut laitteet oikein herätä luottamusta.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #421 : 02 Heinäkuu, 2014, 15:32:27 »
Ootko koittanu kysellä jostain futtelta miten on mahdollista että failsafe toimi väärin vaikka oli asetettu oikein.

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #422 : 02 Heinäkuu, 2014, 15:38:02 »
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #423 : 29 Heinäkuu, 2014, 15:49:16 »
Eipä menny ihan lapaan kärkkäisen postitukset, mutta sain lähettimen hieman reilun kuukauden huolto reissun jällkeen. Hinnaksi tuli 125e + hävinnyt mini protos eli paha saldo ;D

Kärkkäinen lähetti radion huollettavaksi jonnekkin Ruotsiin. En nyt muista putiikin nimeä. Antennin vahvistin oli kuulma kärähtänyt. Hieman jännittää että onko se vaan jonkun muun vian seuraus että se vahvari poksahti. Toistaiseksi lähetin on toiminut 2 tuntia hyvin.

Kentällä huomaa kyllä että taidot on aivan ruosteessa. Olen varmaan lentänyt 1/10 siitä mitä viime vuonna olin tähän aikaan lennättänyt. Hyvä jos inverted leijutus onnistuu enään ;D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #424 : 29 Heinäkuu, 2014, 15:57:34 »
Mulla palo sama komponentti dx8 mankasta joskus ja se vaihdettiin takuuseen. Hyvin on toiminu sen jälkeen (myin pois mutta jäi samalle kentälle)