Enpä ole hetkeen tänne mitään höpissy, mutta höpistään nyt kun on jotain höpistävää.
Joululomalla kävin nummelassa pari kertaa lennättämässä ja kopteri toimi ihan ok. Vikalla akulla nuppi ja perä nytkähti melko rajusti, mutta palautui heti normaaliksi. Ajattelin sen johtuvan tärinästä. Olin juuri vaihtanut perään uudet spriraalit bevel rattaat eikä niiden shimmaus ollut ihan bueno. Vähän rahisivat ja täristivät.
Vaihdoin vanhat rattaat takaisin ja aktoivoiduin tänään käymään ahmosuon kentällä. Akku kiinni ja ajatus oli viskoa konetta pitkin taivasta, mutta ei... kun koitin nostaa kopteria ylös niin hyvä ettei heti kaatunut kyljelleen.
Vbarin ja logit esille ja selvisi että tärinää ei ole, mutta vbari valittaa " satellite data out of synchronization ".
Olen nyt selvittänyt vian siihen asti että joko vbar on rikki tai sensori on rikki. Jos nyppää sensonrin irti, kytkee virrat ja katsoo logeja niin ei mitään valituksia. Heti käynnistää vbarin sensorin ollessa kytkettynä tulee sekunin välein tuota satellite data erroria... Johdoissa vika ei ole, koska otin kaiken irti kopterista ja testailin lattialla. Johdot on täysin ehjät.
Koitan alkuviikosta silverlinen sensoria, pitäisi selvitä kummassa vika on.
Fuugen jos tuo vbar on nyt kosahtanut. Mulla oli viime vuonna saman tyyppisiä ongelmia, mutta ne lähti kun vaihtoi uudet patch cablet. Nyt mulla sbussa tuo kikkula kiinni