Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450 Sport  (Luettu 147783 kertaa)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #175 : 08 Lokakuu, 2011, 23:33:26 »
latailen akkuja 5c:llä ichargerilla ni menee joku 10-15min et akku on täys

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #176 : 10 Lokakuu, 2011, 04:34:38 »
Kaivelin nuo radioroinat esille naftaliinistä ja totesin että nuo kaikki servothan on samaa mallia 4x DS821. Muistelin jotekin että tuo yksi oli erilainen. No anyway tuo peräpään servon pitänee olla erilainen joten käykö siihen esim DS520?

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #177 : 10 Lokakuu, 2011, 07:27:18 »
Lainaus käyttäjältä: Sandu
latailen akkuja 5c:llä ichargerilla ni menee joku 10-15min et akku on täys


Tosin noille mihatsun tilaamille akuille ilmoitetaan max 2C latausvirta; vaikka ne sen 5C voisivat kestääkin, eikö liene riski käyttöiän lyhenemisestä? (Tosin retorinen kysymys, sillä mihatsun tilaama laturi antaa enimmillään ~5A eli ~2,3C)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #178 : 10 Lokakuu, 2011, 07:43:36 »
mitä kovemmilla virroilla niitä latailee sitä vähemmän ne kestää.
ja eiköhän se ds520 käy sehän on vakiona 450pron perällä

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #179 : 10 Lokakuu, 2011, 09:28:29 »
Onko tuosta akkujen kestosta nyt jossain oikeasti todistetta, jossain mielestäni oli (helifreak/runrynruder mikä lie) joku topic jossa joku testas tuota 5C latausta ja kestoa hyperioneilla... ei ollut vaikutusta siltä osin. Tämä siis silloin ku hyperion toi 5C mallit markkinoille.
Itsekkään en ole sen kummempaa eroa kestävyydessä huomannut, eli veikkaisin että väärin purku ne akut tappaa nopeammin ku tässä tapauksessa lataus, mikäli siis valmistaja on määritellyt akun kestämään latauksen tietyllä virralla.
Joskus mysteryn halppis akuilla testasin 1C ja 2C vaikutusta mutulla, vaikka kut oli 1C määritelty, samalla tavalla ne toimivat molemmat. Voi olla niinkin että nyt ovat valmistajat alkaneet testata samaakin akkukemiaa että kestääkö noita latausvirtoja ja ovat huomanneet kestävät, sitten lätkästy "samaan" akkuun uus tarra päälle.
« Viimeksi muokattu: 10 Lokakuu, 2011, 09:30:41 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #180 : 10 Lokakuu, 2011, 17:35:21 »
Kaivelin nuo radioroinat esille naftaliinistä ja totesin että nuo kaikki servothan on samaa mallia 4x DS821. Muistelin jotekin että tuo yksi oli erilainen. No anyway tuo peräpään servon pitänee olla erilainen joten käykö siihen esim DS520?

Onko sulla siis tällaisia:

http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdId=SPM3702

Ei sillä ole mitään merkitystä että onko perällä erilainen servo, paitsi että siellä sen pitää olla isompi ko. kopterissa. Ja nuo sinun servosi ovat valitettavasti ihan liian isoja sportin nuppiin. Peräänkään eivät sovi jos et ala sen telinettä muokkaamaan. Tuo on myös vähän turhan hidas peräservoksi, joten kannattaa ostaa kaikki servot uusiksi. Tuo DS520 on oikein hyvä servo perälle. Näitä sanotaan hyviksi ja varsinkin todella kestäviksi nuppiservoiksi 450 trekseihin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100/products_id/9504/n/Hitec-HS-65MG-Mighty-Feather-Servo

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #181 : 10 Lokakuu, 2011, 17:40:03 »
Onko sulla siis tällaisia:

http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdId=SPM3702

Ei sillä ole mitään merkitystä että onko perällä erilainen servo, paitsi että siellä sen pitää olla isompi ko. kopterissa. Ja nuo sinun servosi ovat valitettavasti ihan liian isoja sportin nuppiin. Peräänkään eivät sovi jos et ala sen telinettä muokkaamaan. Tuo on myös vähän turhan hidas peräservoksi, joten kannattaa ostaa kaikki servot uusiksi. Tuo DS520 on oikein hyvä servo perälle. Näitä sanotaan hyviksi ja varsinkin todella kestäviksi nuppiservoiksi 450 trekseihin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100/products_id/9504/n/Hitec-HS-65MG-Mighty-Feather-Servo

Joo tommosia ne on. Eli pitaa tilata noita Hiteceja viela 3 kpl, tommosen DS520 tilasin jo.
Thx
Mika

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #182 : 13 Lokakuu, 2011, 06:35:38 »
Kopteri tuli tänään mutta vielä muutama osa uupuu. No katselin noita eri osia ja ohjekirjaa läpi ja näyttää aika simppeliltä. Pussissa jossa on tail boom ja muuta pitkää roinaa oli myös ohut musta putki joka on hiukan pitempi kun Rudder control rod. Mikä tuon putken funktio on? Ohjekirja ei sano mitään ja itelle tuli vain mieleen että jos sitä hiukan pätkäsee siitä saa suojan tuolle control rodille kun se tanko sopii sinne sisään mainiosti.

Mika

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #183 : 13 Lokakuu, 2011, 07:05:12 »
Ei se tartte semmosia, saattaa vaan paska kertyä sinne väliin..
Laita se tanko vaan niillä mukanatulevilla "pannoilla" putkeen.

Se putki on mitä todennäköisimmin mhz taajuuksille antenni putkeksi, onko landareissa pienet reijät josta sen saisi uitettua, näitä ei enää uusissa taida olla.. oletaan että kaikki käyttää gigasia.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #184 : 14 Lokakuu, 2011, 04:49:18 »
Purin tänään koko laitoksen ja iskin ruuvilukitteet joka paikkaan jonka jälkeen kasailin aika pitkälle kopterin valmiiksi. Servoja puuttuu joten sen osalta ei paljoa ole voinut tehdä. Kasailu oli kyllä helppoa vaikka tyäytyy myöntää että tuo 1.5mm on ehkä liian pieni ja helpolla pyöristyy. No itse en onnistunut pyöristämään yhtään mutta Torx saattas olla parempi. Suurinta päänvaivaa aiheutti jalakset. Kuka vatipää suunnittelee 1.27mm kuusiokolot semmoseen paikkaan ja aloitus vielä vinolta pinnalta. Opin niitä kasaillessa muutaman uuden kirosanan.

No mutta oli mulla asiaakin. Mietiskelin noita sähkörojujen paikkoja. Laitoin kuvernööriin kylkeen kun se näytti olevan aika monella siellä. Ajattelin asentaa vastaanottimen toiselle puolen kylkeen mutta tarvitsenko tuon toisenkin vastaanottimen mikä tuossa tulee kaapelin nokassa http://www.airstrike.com.au/images/Product/spektrum_dx7_j1.jpeg En oikein saanut selvää ohjekirjasta mikä sen funktio on. No ilmeisesti se pitää olla joten voinko asentaa sen gyron tukilevyn alle? Nythän tuo isompi vastaanotin on lähellä moottoria (seinän takana) mitään kaappeleiden rattaisiin tarttumisriskiä ei ole mutta häiritseekö tuo moottori jotenkin vastaanotinta tai onko ylipäätään joku komponentti kombinaatio joiden pitäisi olla mahdollisimman kaukana toisistaan että ne ei häiritsis toisiaan?

Nyt kun kopteri on pääpiirteittäin kasassa heräsi kysymys oisko sen pitänyt olla isompi...

Mika

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #185 : 14 Lokakuu, 2011, 06:07:18 »
Tämä governööri on ihan nopeudensäädin, polttiksissa se on erillinen palikka..
Vastari mielellään mahd. kauas moottorista ja noparista, 450:ssä ei hirveän kauas saa..
Se satelliittivastari tulis olla 90 astee kulmassa toiseen, eli ne antenni-piuhat sojottas eri suuntiin. Ei ole niin tarkkaa, ei vaikuta tässä kokoluokassa lennätykseen mitenkään. Eli tunge minne mahtuu. Itse suosittelen näihin 450 vehkeisiin esim ar 6100 vastaria joka on paljon pienempi ku mahtuu rungon sisään ja saa siististi, itse kartan kaikki ulkopuolisia johtohässäköitä.
Jos tuo ar7000 mahtuu niin laita sinne gyron levyn alle ja se satelliitti vaikka koneen kylkeen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #186 : 14 Lokakuu, 2011, 08:06:16 »
Lainaus
tuo 1.5mm on ehkä liian pieni ja helpolla pyöristyy


Mulla on sekä HK:n että Alignin ruuveja HK-450:ssa, ja kolme "erikokoista samankokoista" kuusiokoloavainta.
- L-mallin 1.5 mm käy parhaiten osaan Allun ruuveista, mutta muljaa lähes kaikki HK:n vastaavat.
- Rautakaupan tuumaisen sarjan L-avain 1/16" käy erinomaisen hyvin suurimpaan osaan, myös joihinkin Alignin ruuveihin.
- Low Bucks Racingin 1/16" kuusiokoloruuvarille taas piti näyttää hiukan timanttiviilaa, ennen kuin sopi ensinkään noihin HK:n ruuveihinkaan.
Tällä valikoimalla alkaa ruuvit pysyä suunnilleen kuosissaan ainakin muutaman kiinnityskerran ajan.
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2011, 08:08:15 kirjoittanut taski63 »
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #187 : 15 Lokakuu, 2011, 23:41:21 »
huoh loput roippee tuli tänään postissa kun aloin kasaamaan servoja paikoilleen niin totesin että eihän rexin paketissa tullut kun kaksi linkkipalloa ja kuitenkin jokainen servo niitä tarttee. Tuntuu oudolta että niitä ei ole neljää kun ohjekirjakin sanoo että niitä on vain kaksi

mika

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #188 : 15 Lokakuu, 2011, 23:51:24 »
mulla oli paketissa 6 linkkipalloa servoja varten, outoo et sulla oli noin vähän

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #189 : 16 Lokakuu, 2011, 00:10:24 »
mulla oli paketissa 6 linkkipalloa servoja varten, outoo et sulla oli noin vähän

Tarkemmin kun katoin niin niitä ei ollut yhtään. Nuo kaksi oli erimittasia ja ne oli varaosapussissa. Oletetaan varmaan että kun paketissa ei ole servoja saa nuo osat ite haalia  :'( Eikä nuo varaosapussissa olevat edes sovi noihin HS-65MG. Ei auta kun alkaa tilamaan lisää rojua. Nyt syö miesta olin valmistautunut armottomiin säätösessioihin. Nyt saa venata taas muutaman päivän että posti kuskaa rojua. Pitää hakea viinaa, sitä saa ainakin heti

edit
No sain sillä yhdellä sopivalla pallolla peräpään toimimaan ja pääsin säätämään gyroa ja käpistelemään ohjainta. Sainkin säädeltyä gyrosta jo endpointit ja homma tuntui toimivan hyvin so far. No jos jotain hyvää etsii niin pääsin keskittymään gyroon ja perän säätelyyn kunnolla kun ei ollut mitään muutakaan. Aloin miettimään tuossa iltaoluelle että jos lainais tuosta swashplaten turning inner ringistä 3 palloa niin sais servot kiinni ja pääsis säätämään swash leverillä...
« Viimeksi muokattu: 16 Lokakuu, 2011, 02:47:36 kirjoittanut mihatsu »

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #190 : 16 Lokakuu, 2011, 16:13:36 »
Pulttailin aamulla servoja kiinni ja totesin että aileron ja pitch servoa ei saa paikoilleen reiästä kirveelläkään ellei ota servon kantta auki ja pulttaa sitä takaisin kiinni kun servo on paikoillaan. Kaapeli sojoitti sivulle pohjassa ja servo piti työntää reiästä sisään vinoittain jolloin se ei tietenkään sopinut kun sovite oli niin tiukka. No nyt ne on siellä paikallaan.

Jos jotain olen oppinut tässä kasailessa tätä ekaa niin ens kerralla ostan paketin jossa tulee asennuskaljatkin mukana että ei tarttee joka päivä jotain pientä haalia nettikaupasta varsinkin kun kaupungissa ei ole mitään alan liiketta.

Mika

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #191 : 17 Lokakuu, 2011, 00:55:43 »
Sain kasattua nyt kaiken ja tehtyä säädöt leverillä. Edelleen se huutaa niitä kahta linkkipalloa eli niitä odotellessa. Tuli vain mieleen eräs asia jota ei ole mainittu ohjeissa kunnolla. Eli pitääkö perän lavat kiristää hampaat irvessä niin että ne ei pääse kääntymään? Ohjeessa sanotaan että päälavat ei saa olle liian kireella. Tarkoittaako se sitä että ne saa helposti käsin käännettyä kuljetus asentoon? Kun nuo lavat on löysällä niin kierroksien lisääntyessäkö lavat suoristuu itsestään?

« Viimeksi muokattu: 04 Marraskuu, 2011, 00:05:37 kirjoittanut mihatsu »

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #192 : 17 Lokakuu, 2011, 07:17:13 »
Kun nuo lavat on löysällä niin kierroksien lisääntyessäkö lavat suoristuu itsestään?

jos nostat kopterin pystyasentooon ja nytkäytät kopteria niin päälapojen pitäisi taipua alas.
perälapojen pitää myös saada liikkua melko vapaasti, älä ainakaan kiristä liikaa
« Viimeksi muokattu: 17 Lokakuu, 2011, 13:46:37 kirjoittanut Teemu K »
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #193 : 17 Lokakuu, 2011, 07:19:53 »
Laita molemmat lavat niin kireälle, etteihät valahda alas kun ne kääntää osoittamaan suorina sivuille, mutta niin löysälle että valahtavat kun vähän nytkäyttää kopteria.

Edit. Teemu ehtikin jo. Huvittavan näköinen muuten tuo lainaus ;)
« Viimeksi muokattu: 17 Lokakuu, 2011, 07:23:23 kirjoittanut Turmoil »

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #194 : 20 Lokakuu, 2011, 02:29:56 »
No niin vehje on lopulta kasassa. Vilkasin äsken nopsaan vain että kaikki liikkuu kuin pitääkin. Säädin tuon swash leverillä viikonloppuna ja nyt kun kaikki linkit on paikoillaan liikematka ylös on liian suuri koska kun servot ajaa ylös niin mekaniinen liike lakkaa vaikka servoilla ois vielä matkaa jäljellä. Pudotanko vaan noita radion end pointteja saman verran jokaista että servot ei yritä ajaa yli?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #195 : 20 Lokakuu, 2011, 07:06:32 »
En muista mikä radio oli käytössä mutta swashmix tai vastaava valikko, siellä on 3 prosentti arvoa "pit"(ylös-alas eli lapakulmat) "ail"(sivuttaiskallistus) "ele"(pitkittäiskallistus) joilla voi muuttaa kokonais aluetta ettei tartte yksittäisillä endpointeilla pelata. Olikohan niin että dx7 vakio arvot tuossa valikossa oli 50%?

Tarkasta onko linkit mekaanisesti oikein, en oo vielä törmänny tilanteesee jossa perus arvoilla jo swash ottais mekaanisesti kiinni(0->100% lapakulmakäyrä, endpointit 100%, travel adj 100%) Jääkö alapuolelle paljon "tyhjää" kun laitat swashin ihan ala-asentoon mihin se menee?
Niin ja teithän nyt ainakin wikin ohjeen mukaan.
Jos sulla on nyt tilanne että molempiin suuntiin menee yli niin siirrä linkkipalloja lähemmäs servon keskustaa(oletan että ovat aika kaukana tässä tapauksessa) Jos vaan ylhäällä ongelma niin lyhennä swashin linkkejä.
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2011, 07:08:18 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #196 : 20 Lokakuu, 2011, 22:21:52 »
Kiitoksia Samille viela erinomaisesta ohjeesta! Itsella on juuri tuo DX7 niin sopii hyvin.

Eras kysymys vielta tuosta swash leverelista. Foorumin wiki ei sano sita mutta olin jostain lukevinani etta tuo lever on suuniteltu niin etta kun tikku on keskella niin leverin ylareunan pitas olla akselin kiinnitysreian alareunassa, nain tuon leverin sais saadetty keskelle kun tikkukin on keskella?


edit
Kyllä se näytti niin olevan että reiän alareunassa oli leverin yläreuna.

Sain myös korjattua tuon yliliikeongelman. Täysin oma tyrä. Servon armit ei olleet 90 asteen kulmassa vaan jokainen pykälää ylempänä. No nyt homma toimii taas ja pääsen Samin ohjetta käpistelemään
« Viimeksi muokattu: 21 Lokakuu, 2011, 00:29:01 kirjoittanut mihatsu »

Poissa mihatsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #197 : 21 Lokakuu, 2011, 03:33:38 »
No niin kävin tekemässä neitsytlennon tai no jos sitä voi sellaiseksi kutsua. Homma toimi aika mallikkaasti. Moottori otti hyvin kiekkaa eikä vehje alkanut tärisemään ja äänet kuulosti terveiltä. Kun tuli aika nousta ja apukepit olivat juuri irtoamassa maasta kopteri alkoi pyörähtää vastapäivään voimakkaasti. No löysäsin kaasun joten mitäänn vahinkoa ei tapahtunut. Oli sitten jo pimeää kun säkissä niin jätin testailun ja palasin pajalle. No vilkasin sitten wikiä vielä että pyöriihän peräpää oikeaan suuntaan ja sehän siinä pielessä oli joten huomenna uusi yritys.

Mitenkäs tuo perä, kun ohjaimesta kääntää vasuriin tai oikeaan niin se menee nopeasti ääriasentoon mutta ei palaa takaisin vaan jää siihen vaikka tikku palaa. Kuuluuko perän toimiakkin näin? Kopteria käänellessä gyro tuntuu kääntävän lapakulmia vauhdikkaasti joten se ainakin toiminee

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #198 : 21 Lokakuu, 2011, 05:01:16 »
Mitenkäs tuo perä, kun ohjaimesta kääntää vasuriin tai oikeaan niin se menee nopeasti ääriasentoon mutta ei palaa takaisin vaan jää siihen vaikka tikku palaa. Kuuluuko perän toimiakkin näin? Kopteria käänellessä gyro tuntuu kääntävän lapakulmia vauhdikkaasti joten se ainakin toiminee
Gyron ollessa heading hold tilassa sen kuuluu toimia juuri noin.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #199 : 21 Lokakuu, 2011, 06:08:55 »
Ja toiminta suunnat voit tarkistaa seuraavasti.
käännä perälavanpitimet pystyasentoon, eli toinen maata ja toinen taivastata kohti, tästä käännä perälavat sojottamaan kopterin nokkaa kohti. Nyt jos gyron korjaussuunta on OIKEIN niin ylemmänlavan kärki kääntyy oikealle jos käännät perää oikealle, eli lavan pitää kääntyä samaansuuntaan kuin kopterin perä kääntyy. Samalla tavalla voi kokeilla tikunsuunnan, käännä tikusta oikealle niin lavan pitäisi kääntyä oikealle.
Kuvaamasi pyörähdys johtuu yleisimmin varmaan tuosta että korjaussuunta on väärä ja gyro antaa kopterille vaan lisää vauhtia.

HH-gyro tekee juuri kuvaamallasi tavalla. Oothan säätäny sen gyron niin ettei se ota mekaanisesti kiinni ääripäissä mihinkään ns. "bindaa".

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5841 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Lokakuu, 2010, 10:13:14
kirjoittanut mikuni
9 Vastauksia
6231 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2011, 22:23:03
kirjoittanut Noxi
38 Vastauksia
15481 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2011, 19:25:16
kirjoittanut Sandu
Goblin sport 500

Aloittaja Hayabusa « 1 2 3 4 » SAB

82 Vastauksia
43582 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2016, 15:20:54
kirjoittanut 338federal
8 Vastauksia
4166 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Lokakuu, 2015, 22:00:16
kirjoittanut HeliFlyFinland