Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450 Sport  (Luettu 147922 kertaa)

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #100 : 22 Joulukuu, 2010, 23:28:30 »
Purin kopun atomeiks ja kasasin uudelleen. Kävin testaamassa sitä ja ilmenikin outo "vika", jota aiemmin ei ollut. Perä vatkaa/vipattaa tai kopu lähtee pyörii, riippuen gainista. Kokeilin vaikka millä gainin arvolla. Missä vois olla vika?
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #101 : 22 Joulukuu, 2010, 23:39:09 »
Kasattu oikein ja perän linkistö liikkuu sulavasti mutta ei ole väljä?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #102 : 22 Joulukuu, 2010, 23:56:49 »
Kasattu oikein ja perän linkistö liikkuu sulavasti mutta ei ole väljä?

liikkuu sulavasti ja ei ole väljä. muutin samalla myös mankasta lapakulma- ja kaasukäyrät, mut ei kai ne vois vaikuttaa? laskin oletus arvoilla, ja asetin tasaiset kierrokset 2650 (olisko ollu 0-78-78-78-78) ja kulmat muuttuu välillä -2 ja 7. aloittelijalle rittävät? otin kaikki expotkin pois, tuntuikin paremmalle...
« Viimeksi muokattu: 23 Joulukuu, 2010, 00:06:02 kirjoittanut Vasarah »
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #103 : 23 Joulukuu, 2010, 08:18:32 »
Kasattu oikein ja perän linkistö liikkuu sulavasti mutta ei ole väljä?

liikkuu sulavasti ja ei ole väljä.

liikkuuko sulavasti myös pakkasessa? ;)

e.niin siis perätönäri!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #104 : 23 Joulukuu, 2010, 08:25:57 »
Kannattaa huomioida tuo pakkanen!
Mulla on kummassakin kopussa 450 Sport / Pro ollut ongelmia kovemmassa pakkasessa, ainakin nupin linkit rupee jumittaan jos ne on uudet ja välyksettömät.
On melko haastava lennettävä jos nuppi on jumissa  ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #105 : 23 Joulukuu, 2010, 09:35:34 »
Purin kopun atomeiks ja kasasin uudelleen. Kävin testaamassa sitä ja ilmenikin outo "vika", jota aiemmin ei ollut. Perä vatkaa/vipattaa tai kopu lähtee pyörii, riippuen gainista. Kokeilin vaikka millä gainin arvolla. Missä vois olla vika?

Nyt tarttis nöösi apua. Eli mikäs on kun kopterin perä vatkaa puolelta toiselle n. 5cm? Radiona on dx7 ja gyron gainisäätö on 57%. Tuosta kun sitä vielä tiputtaa, niin sitten pyöritään ympyrää.En oikeen uskalla nostaa härveliä ilmaan ja selvittää rauhoittuisiko se, jos se saa vähän korkeutta. Ajattelin siirtää palloa siitä servon varresta lähemmäs servon akselia, jos tuo servo ei vaikka olekaan niin tarkka kun luulisi. Servon nopeus luultavasti riittää vielä tästäkin huolimatta? Mekaanisesti kaikki vaikuttaisi toimivan oikein: ei kanita eikä klappaa. Eli ollaanko nyt oikeilla jäljilla vai johtuuko ilmiö siitä, että lentelen vielä apupyörien kanssa?

Taitaa olla "tyyppivika".   Mekaaninen säätö on ainakin pielessä, jos pienellä gainilla pyörii kuin väkkärä ja vipattaa isommalla.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #106 : 23 Joulukuu, 2010, 09:45:33 »
Suurin ongelma Sportin perän kanssa on DS420 servo.

En tiedä mikä siinä mättää, mutta perää ei saa kunnon säätöihin kyseisellä servolla. Sportin manuaali neuvoo laittamaan perän tönärin servoarmin keskimmäiseen reikään (7.5mm).
Jos pallolinkki on keskimäisessä reiässä, heijaa perä joko hitaasti puolelta toiselle tai vägää voimakkaasti. Tämä siis riippuu gain-arvosta.
Sitten jos siirrät linkkipallon sisempään reikään, ei peräservon liikematka riitä maksimi liikkeisiin. Oikea mitta muistaakseni on n. 5,5mm.

Helpoimmalla pääsee kun tilaa Vertical Hobbylta Hyperionin DS11-GCB peräservon. Tällä servolla oman kopterini perä asettui samantien.
Myös DS520 toimii, omaa kokemusta ei ole mutta Vispilä käyttää omassa 450Pro:ssaan DS520:aa.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #107 : 23 Joulukuu, 2010, 12:37:37 »
Lainaus
omaa kokemusta ei ole mutta Vispilä käyttää omassa 450Pro:ssaan DS520:aa.

Omassa on JR ds3500G, mutta oon säätäny useamman nelipuolikkaan ds520:llä. Vastaa aika pitkälle s9257:aa.

Lainaus
Purin kopun atomeiks ja kasasin uudelleen. Kävin testaamassa sitä ja ilmenikin outo "vika", jota aiemmin ei ollut.

Se, että vika ilmaantui äkkiä, voisi viitata johonkin muuhun kuin servon ominaisuuksiin sun tapauksessa. Ehkä servo on rikki, yhteys gyroon pätkii, perän veto luistaa tai jumittaa. Tarkista että slideri liikkuu pehmeästi.


-op-
« Viimeksi muokattu: 23 Joulukuu, 2010, 12:41:22 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #108 : 23 Joulukuu, 2010, 14:06:22 »
ulkona -28 pakkasta, ei siis viitsi lähteä testaamaan. sisällä kyllä kaikki toimii ja liukuu nätisti. kaikki "pitäisi" olla kohdillaan. servon paikkaa muutin hieman. se oli hivenen sivussa, linkkitanko siis samassa mitassa ollut koko ajan. ei kyllä niin paljoa ollut heittoa, että olisi pitänyt vaikuttaa...
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #109 : 24 Joulukuu, 2010, 08:12:03 »
Vie se kone varttitunniksi pihalle ja sitten koitat että kaikki liikkuu nätisti.
Ja katsot että onko hihna miten löysällä.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #110 : 24 Joulukuu, 2010, 10:33:17 »
Kolmen kympin pakkaset on aika tehokkaita jumittamaan jokasen linkin, meidän 450:eissä ainakin viime talvena jumittu nupit täysin pakkasessa. Linkkien herkistelyllä korjaantui vika. Myöskin jotkut voiteluaineet jumittuu pakkasessa, eli kannattaa kaikki akselit pyyhkiä puhtaaksi ettei slideria jumita, ja jos haluaa käyttää voiteluainetta niin sitten semmoista joka kestää talven olosuhteet.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #111 : 24 Joulukuu, 2010, 12:26:46 »
Lukkoöljy on ollut todella hyvää tavaraa nupin ja perän voiteluun näin talvella.
Lukkoöljy + herkistellyt linkit combolla sai lennettyä akullisen -19C ilmalla. Kai se tuolla -30:kin toimisi, ei vain viitsi ovea avata...
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #112 : 24 Joulukuu, 2010, 13:12:26 »
Lukkoöljy on ollut todella hyvää tavaraa nupin ja perän voiteluun näin talvella.
Lukkoöljy + herkistellyt linkit combolla sai lennettyä akullisen -19C ilmalla. Kai se tuolla -30:kin toimisi, ei vain viitsi ovea avata...

joo ei viitsi, mutta tuli verkolla käytyä joulukala hakemassa. voin kertoa että näpit oli jäässä. -29 pakkasta ja sopiva tuuli, sormista hävis kyllä tunto...
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

t0fu

  • Vieras
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #113 : 29 Joulukuu, 2010, 18:08:31 »
Nyt selvisi sitten se perän väpättäminen. Gainia oli liian vähän eikä liikaa ja heiluminen tuli moottorin wowwaamisesta. No nytpä tiedän. Nyt kun gainin nostaa yli 85% niin vapina alkaa taas ihan ohjeessa kuvaillulla tavalla. 71% kohdalla perä tuntuisi pysyvän paikallaan leijutellessa. Lentäähän siis en vielä osaa.

Mutta kun pakkasesta oli täällä puhetta, niin outous mihin törmäsin oli sähköjen hyytyminen. Tuli sitten opittua pakkolasku ilman moottoria kun se otti ja hyytyi kesken leijuttelun ja vielä kohtuu korkealla. Tai no ainaskin omasta mielestä toosi korkeella :). Oudointa tässä on se, että sain ilmiön toistumaan ja se tapahtuu kun tuo kopterin kylmään. Jos kaikkien kamojen antoi jäätyä kunnolla, niin mitään ongelmia ei ole. Ja lämpimässäkin tuntuu toimivan ok, eli ilmeisesti lämpötilan vaihtelu on jotenken vastenmielistä näille kamppeille.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #114 : 29 Joulukuu, 2010, 21:59:05 »
Enpä kyllä ole moiseen törmännyt, joskus 450 lämpimästä autosta -> -30 asteen pakkasessa ilmaan muutama akullinen ja homma ok.
Ethän anna akkujen jäähtyä? ^^
kylmä akku -> jännitesuoja on "kovalla -> virrat motilta kokonaan pois -> alas.
Tosin en ole koskan tuota hard cutoffia käyttänyt niin mahtaisiko vielä vastariltakin virran?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

t0fu

  • Vieras
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #115 : 30 Joulukuu, 2010, 18:26:45 »
Akku oli suoraan povarista, eli ei pitäsi siitä olla kiinni. Ja homma kyllä pelitti myös sen jälkeen kun pakasti koko paketin akkuineen päivineen. Eli jäähtyminen tuntui tuottavan ongelmia. Toisaalta kaikki linkitkin oli senverran kohmeessa, että ei varmaan ollu kopterin suorituskyky ihan parhaimmillaan noin muutenkaan.

Tässä asia miettiessä tuli mieleen, että voisiko vika olla siinä yksisuuntalaakerissa? Jos se lämpölaajenemisen takia pääsee luistamaan, koska onhan siinä useampaa metellia päällekkäin mitkä kaikki laajenee ja kutistuu eri tahtia. Kasausvaiheessa en itse ruvennut sitä repimään irti kun tuntui olevan melko kovaa kiinni. Eli oletin että taivaninpoika on laittanut sitä liimaa sinne väliin.

No jokatapauksessa saapahan pitää ruuvaria kädessä, eli tarkistampa asian. Leuka rintaan siis ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #116 : 20 Tammikuu, 2011, 14:11:30 »
Tuli hankittua tuollainen uus "laakeripukki".
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #117 : 21 Tammikuu, 2011, 11:32:21 »
Paljon teillä on GP780 gyrossa asetettuna delay arvo? Ja mitä tuo arvo oikeasti tekee/meinaa?
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #118 : 21 Tammikuu, 2011, 11:55:15 »
Delayllä voi kompensoida hitaan peräservon oikkuja. Siis jos gainilla ei saa säädettyä pitämään terävästi vaan huojuu kokoajan niin delay voi auttaa. Ite huomasin myös että super nopeillakin servoilla saattaa saada helpotusta semmoseen vägäykseen jota ilmenee sillon kun lentää täysillä kulmilla taivaalla. Gainin laskeminen auttaa kanssa, mutta se huonontaa sitten pitoa muissa liikkeissä. Delay helpottaa taivaalla, muttei vaikuta liikaa muuhun. Suosittelen kuitenkin jättää delayn nollaan, ja sitten muuttaa jos tulee ongelmaa. Omassa Prossa on nollassa, ja servona ds3500g. Paras combo ja pito mitä oon tähän mennessä koettanut missään koneessa. 
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #119 : 27 Tammikuu, 2011, 11:14:04 »
http://www.hkpartsds.com/align-trex-450-sport-parts/parts-of-rotor-head/450-sport-feathering-shaft-lock-nuts-upgrade-kit.html

Tollenen "upgrade" löyty ja tuli tilattua. Onko kellään kokemuksia onko tuo toimivampi ja muutenkin parempi ratkaisu kuin normaali feathering shafti? Mihinkähän noi laakerit on tarkoitettu?
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

mika a

  • Vieras
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #120 : 27 Tammikuu, 2011, 11:20:18 »
http://www.hkpartsds.com/align-trex-450-sport-parts/parts-of-rotor-head/450-sport-feathering-shaft-lock-nuts-upgrade-kit.html

Tollenen "upgrade" löyty ja tuli tilattua. Onko kellään kokemuksia onko tuo toimivampi ja muutenkin parempi ratkaisu kuin normaali feathering shafti? Mihinkähän noi laakerit on tarkoitettu?

Ite oon miettiny kans et pitäskö vaihtaa tollanen leparinakseli. Sitä en tiiä sit onkose miten parempi, mut tuntus et ois jotenkin varmempi kun on lukkomuttereilla M2 ruuvien siasta. Laakerit on tarkoitettu lavanpitimiin, vanhojen tilalle.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #121 : 27 Tammikuu, 2011, 11:21:11 »
Eiköhän tuo ole vähän kun laittais beltin leparin t-rexiin, ei ole näköjään edes painelaakereita. Saattaahan tuo toimia, en vaan ymmärrä mitä hyötyä tuosta olisi.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #122 : 27 Tammikuu, 2011, 11:22:05 »
Enpä menis sanomaan, eikai siinä perinteisesäkään mitään vikaa ole... siihen vaan ei tartte tilata leparia toiselta puolen palloa.
Hyvin ne pysyy normaalillakin, laittaa vaan lukitteen..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #123 : 27 Tammikuu, 2011, 11:37:54 »
http://www.hkpartsds.com/align-trex-450-sport-parts/parts-of-rotor-head/450-sport-feathering-shaft-lock-nuts-upgrade-kit.html

Tollenen "upgrade" löyty ja tuli tilattua. Onko kellään kokemuksia onko tuo toimivampi ja muutenkin parempi ratkaisu kuin normaali feathering shafti? Mihinkähän noi laakerit on tarkoitettu?

Ite oon miettiny kans et pitäskö vaihtaa tollanen leparinakseli. Sitä en tiiä sit onkose miten parempi, mut tuntus et ois jotenkin varmempi kun on lukkomuttereilla M2 ruuvien siasta. Laakerit on tarkoitettu lavanpitimiin, vanhojen tilalle.


Mulla on Mika Beltin lepareita laatikossa, saat kokeilla ;D ;D On tää hassua toisinaan tää upgrade- touhu :D
Structurally compromising impact
            -Club member-

mika a

  • Vieras
Vs: T-Rex 450 Sport
« Vastaus #124 : 27 Tammikuu, 2011, 11:39:12 »
http://www.hkpartsds.com/align-trex-450-sport-parts/parts-of-rotor-head/450-sport-feathering-shaft-lock-nuts-upgrade-kit.html

Tollenen "upgrade" löyty ja tuli tilattua. Onko kellään kokemuksia onko tuo toimivampi ja muutenkin parempi ratkaisu kuin normaali feathering shafti? Mihinkähän noi laakerit on tarkoitettu?

Ite oon miettiny kans et pitäskö vaihtaa tollanen leparinakseli. Sitä en tiiä sit onkose miten parempi, mut tuntus et ois jotenkin varmempi kun on lukkomuttereilla M2 ruuvien siasta. Laakerit on tarkoitettu lavanpitimiin, vanhojen tilalle.


Mulla on Mika Beltin lepareita laatikossa, saat kokeilla ;D ;D On tää hassua toisinaan tää upgrade- touhu :D

Voi kiitos hieno homma

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5850 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Lokakuu, 2010, 10:13:14
kirjoittanut mikuni
9 Vastauksia
6235 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2011, 22:23:03
kirjoittanut Noxi
38 Vastauksia
15496 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2011, 19:25:16
kirjoittanut Sandu
Goblin sport 500

Aloittaja Hayabusa « 1 2 3 4 » SAB

82 Vastauksia
43601 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2016, 15:20:54
kirjoittanut 338federal
8 Vastauksia
4171 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Lokakuu, 2015, 22:00:16
kirjoittanut HeliFlyFinland