Kirjoittaja Aihe: Perjantai-illan pähkinä  (Luettu 2246 kertaa)

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Perjantai-illan pähkinä
« : 01 Lokakuu, 2010, 20:01:27 »
Ihmettelenpä vaan..

Miks lavat pitää kovempaa meteliä, kun kopu lentää ylösalaisin??
Miks ne pitää ylipäätänsä meteliä kovemmassa rasituksessa? :)

Lapojen tyvipuoli sakkaa...?

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #1 : 01 Lokakuu, 2010, 20:08:16 »
Ylösalaisin lento ei tee eroa ääneen.  Mutta jos ajat perä edellä selällään niin tulee kovempi ääni siitä syystä, että peräroottori halkoo ilmaa ja aiheuttaa pyörteitä jotka sitten menevät pääroottorin läpi. Pyörteilevä ilma ei pysy lavassa kiinni, josta syntyy ääniä. Oikein päin perä edellä en ole tätä huomannut ja syy on varmaan se että "rikkoontunut" ilma ei tällöin mene pääroottorin läpi.

-

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #2 : 01 Lokakuu, 2010, 20:10:26 »
Älähä nyt Maikko ala elvistelee... Kaveri on ku mikäki Tohtori Sykerö  ;D

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #3 : 01 Lokakuu, 2010, 20:10:43 »
Jep, tosiaan selällään pers eellä pöristää enemmän. Uskottava selitys, hyväksytään  ;)

Mites tuo pörinä yleensä, mist johtuu?


Poissa Emtec

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #4 : 01 Lokakuu, 2010, 21:03:14 »
Pörinä saattaa johtua esim.Ruokavaliosta,kaali,herne ym. muut saattavat aiheuttaa epämääräisiä ääniä.
Johtopäätös:Ei saa laittaa fuilin joukkoon kaalisoppaa tahi herneitä.
Ja pörinä ilmeisesti johtuu virtauksen osittaisesta irtoamisesta.
Hurjat tekee mitä haluaa,muut mitä pystyy.

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #5 : 01 Lokakuu, 2010, 22:17:12 »
otetaas taas!

Poissa Waldemar

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perjantai-illan pähkinä
« Vastaus #6 : 01 Lokakuu, 2010, 22:37:01 »
Blade-vortex interaction (BVI) noise

BVI occurs when a rotor blade passes within a close proximity of the shed tip vortices from a previous blade. This causes a rapid, impulsive change in the loading on the blade resulting in the generation of highly directional impulsive loading noise. BVI noise can occur on either the advancing or retreating side of the rotor disk and its directivity is characterized by the precise orientation of the interaction. In general, advancing side BVI noise is directed down and forward while retreating-side BVIs cause noise that is directed down and rearward. It has been shown that the main parameters governing the strength of a BVI are the distance between the blade and the vortex, the vortex strength at the time of the interaction, and how parallel or oblique the interaction is (Hardin 1987, Malovrh 2005).

Olisko tuossa selitystä sille mihin suuntaan ääni kuuluu ja kuinka kovaa.
T-Rex 600Pro, MSH Mini Protos, Walkera  v120d02s, E-Flite Nano CP X, CarbonCore H6 950
Futaba 14SG, Spektrum DX6i

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
4166 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Maaliskuu, 2009, 20:57:06
kirjoittanut z0tis
Pähkinä

Aloittaja pah « 1 2 » Muu keskustelu

31 Vastauksia
9347 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2014, 16:40:41
kirjoittanut Sammy