Voisiko gyro olla sekaisin, tai noussut vaan väärällä jalalla?
Yleisiä vinkkejä?
Moi
Veikkaisin että tuo gyro on aina enemmän tai vähemmän tokkurassa ja käytössä on turhan hidas peräservo.
Nuo kopterin
valmistajan sivuilta löytyvät gyrot tuskin toimivat kovin täsmällisesti. Ainakaan toistaiseksi ei noilla hinnoilla ole saanut kunnolla toimivia gyroja, vaan ko hintaluokan gyroissa on tapana esiintyä tuota driftausta. Poikkeuksiakin löytyy, mutta kyseessä on silloinkin yksilöt jotka sattuvat toimimaan.
Vielä kun kyseessä on ilmeisesti 200 kokoluokan kopteri, saattaa perän toimimaan saaminen edellyttää hyvän gyron lisäksi nopeaa peräservoa.
Vastaavia murheita oli esimerkiksi alignin 250 trexin ilmestyessä markkinoille. joku saatoi saada perän toimimaan mutta suurin osa kärsi perän temppuiluista, kunnes mekaniikkaan tuli tarjolle päivityksenä toimivampi versio.
Nämä ongelmat ilmenivät myös super comboissa
mukana tulevien gyron ja peräservon kanssa.
Vertailun vuoksi noissa servoissa on huomattava ero nopeudessa. Skyartin servon osalta ei ole mainittu että onko ilmoitettu nopeus 4,8 vai 6 voltilla, mutta veikkaisimpa että kuudesta voltista. Nopeuseroa on puolet.
DS420 Servo:
●Vääntö:0.75kg.cm(4.8V), 1.0kg.cm(6.0V)
●Nopeus:0.08sec/60°(4.8V), 0.06sec/60°(6.0V)
skyart 5g servo:
●Vääntö: 0.85kg.cm
●Nopeus: 0.12sec/60 degree(no load running)
●Supply voltage: 4.8/6.0V
Mullakin pysyy perä paikallaan rate-moodissa ihan kohtalaisesti, mutta silti ryömii heading holdissa. Vinkkejä?
Kyse vissiin siitä bensakopterista?
Ellen väärin muista niin Mikaelin Vario driftaili kanssa, kunnes sai sydänleikkauksen myötä uuden electoneilla toimivan voimanlähteen. Varmaan se veikkaamasi tärinä sotkee gyron.