Kirjoittaja Aihe: Simstick  (Luettu 16577 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Simstick
« Vastaus #25 : 25 Joulukuu, 2011, 01:27:15 »
Ja moro! Mullakin tuli toi simstick. Dx6i radio simuu varten ja dx8 oikeaan koppuun. En saa millään holdia ja idle uppii toimiin radiosta. Mitä pirua minä joudun tekemään että toimis??? Asetukset radiossa??? Phoenixissa??? Voin simutella normalia lentoo ja phonixista idle uppi päälle. Help pliiis
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Simstick
« Vastaus #26 : 25 Joulukuu, 2011, 17:39:25 »
Ei liity millään tavalla aiheeseen, mutta minkä ihmeen takia käytät kahta radiota? Miksei vain jompikumpi molempaan käyttöön ???

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Simstick
« Vastaus #27 : 25 Joulukuu, 2011, 17:55:58 »
Ja moro! Mullakin tuli toi simstick. Dx6i radio simuu varten ja dx8 oikeaan koppuun. En saa millään holdia ja idle uppii toimiin radiosta. Mitä pirua minä joudun tekemään että toimis??? Asetukset radiossa??? Phoenixissa??? Voin simutella normalia lentoo ja phonixista idle uppi päälle. Help pliiis

Veikkaan, että havaitset sen ettei kopterin kierrokset nouse? vai eikö tosiaan idle toimi vaikka on kokonaan eri lapakulmakäyrä?

Jos ensimmäinen niin:
Phoenixissa on vakiona kopuissa governor päällä, eli eri kaasukäyrä radiosta ei vaikuta siihen. Paitsi tietty FP koput. Eli idle vivun saat toimimaan siten, että otat phoenixista kopterin asetuksista governorin pois käytöstä, sitten säädät radioon sopivat kierrokset.

Tai sitten sulla vaan on samat kulmat normi ja idle moodissa, ettei eroa yksinkertaisesti huomaa.

Holdin kyllä pitäisi toimia, mikäli se on radiosta säädetty 0% tai alle sen.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Simstick
« Vastaus #28 : 25 Joulukuu, 2011, 20:47:27 »
Mitäs mä teen väärin kun en saa simstickiä yhdistettyä phoenixiin. Ohjeiden mukaisesti oon bindannut spektrumin 6110 vastarin radion kanssa (jr x9303) ja tehny tottakai radioon simu profiilin.

Eli teen näin:
- simstick piuhoineen ja vastareineen usbiin
- virta päälle radioon
- phoenix päälle
- vastarin oranssi valo jää vilkkumaan, eikä pala kiinteästi.

Simu väittää ettei saa yhteyttä radioon. Kuitenkin jos pelaan pelkällä piuhalla niin simu tunnistaa radion ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

Meneekö muilla vastarin piirisarja silleen pikkaseen puolikaareen kun sen törkkää kiinni simstickkiin, eli tuntuu että vastarin nastat on pikkasen liian leveät simstickin vastaaviin reikiin ja reunimmaiset nastat menee syvemmälle kuin keskimmäiset.

Kokeilin vähän nitkutella vastaria simstickissä jolloin phoenixissä oleva ilmoitus " ohjelma ei tunnista radiota" hävisi hetkeksi mutta palasi melkein heti takaisin.

Tässä on nyt varmaan tullut kämmittyä jotain todella typerää kun yrittää väsyneenä saada tota toimimaan..
TBS Discovery| DJI F450

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Simstick
« Vastaus #29 : 25 Joulukuu, 2011, 22:25:40 »
Mitäs mä teen väärin kun en saa simstickiä yhdistettyä phoenixiin. Ohjeiden mukaisesti oon bindannut spektrumin 6110 vastarin radion kanssa (jr x9303) ja tehny tottakai radioon simu profiilin.

Eli teen näin:
- simstick piuhoineen ja vastareineen usbiin
- virta päälle radioon
- phoenix päälle
- vastarin oranssi valo jää vilkkumaan, eikä pala kiinteästi.

Simu väittää ettei saa yhteyttä radioon. Kuitenkin jos pelaan pelkällä piuhalla niin simu tunnistaa radion ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

Meneekö muilla vastarin piirisarja silleen pikkaseen puolikaareen kun sen törkkää kiinni simstickkiin, eli tuntuu että vastarin nastat on pikkasen liian leveät simstickin vastaaviin reikiin ja reunimmaiset nastat menee syvemmälle kuin keskimmäiset.

Kokeilin vähän nitkutella vastaria simstickissä jolloin phoenixissä oleva ilmoitus " ohjelma ei tunnista radiota" hävisi hetkeksi mutta palasi melkein heti takaisin.

Tässä on nyt varmaan tullut kämmittyä jotain todella typerää kun yrittää väsyneenä saada tota toimimaan..

Oletan, että et lukenut mun kirjoittamaani juttua TARKASTI. Tai en itse kertonut asiaa tarkoin. Eli itse tein näin:

Otin TRex450 SE v2:n vastarista noparilta menevän virtaliittimen irti ja Orange vastarista "suojan pois" mihin virtapiuha pitää laittaa. Valo vilkkui uudessa vastarissa ja sitten DX7:n vanha simumoodi päälle ja bindaus.
Virtaa tarvitsee käyttää ainoastaan bindaukseen !!!

Eli kopterista virrat kun bindaat (itse en tiedä muuta keinoa, sillä USB:n kanssa ET voi sitä vastarii bindata mankkaan). VASTA sen jälkeen, vastari ottaa virran aina USB:stä.
Toi nyt on melko inhottavaa, jos ei omista kopteria tai kuten suluissa jo asian mainitsin.

 
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Simstick
« Vastaus #30 : 26 Joulukuu, 2011, 07:36:56 »
Voihan siihen vastariin tökätä neljällä sormipatterilla virtaa bindauksen ajaksi (muutamia sekunteja kestää), niin mä tein.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Simstick
« Vastaus #31 : 26 Joulukuu, 2011, 11:22:57 »
Sori selitin epäselvästi. Eli oon jo bindannut vastarin radioon ja kokeillut tottakai että se toimii. Ongelma tulee siinä vaiheessa esille kun yritän saada phoenixiä juttelemaan radion kanssa käyttäen tota simstickiä. Missä vaiheessa oranssin valon kuuluu muuttua kiinteäksi, kun laitan radioon virrat vai? Vastarin valo vilkkuu simstickissä koko ajan, eli vika lienee siinä kait

Järjestyshän lienee, ensin simstickiä kiinni usbiin ja vasta sitten radioon virrat. Tämän jälkeen phoenix päälle.


TBS Discovery| DJI F450

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Simstick
« Vastaus #32 : 26 Joulukuu, 2011, 11:56:16 »
onkos se vastari oikein kytketty? (eikös siitä jääny yksi portti käyttämättä eli onhan siitä nyt se batt/bind irrallaan?)

jos se vilkkuu nopeesti ni se kyllä tarkottaa että se on taas jostain syystä bind modella...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Simstick
« Vastaus #33 : 26 Joulukuu, 2011, 13:30:10 »
Joo on toi oikein kytkettynä tossa kiinni. Pitää tarkistaa ja bindata uudestaan jos se siitä lähtis toimimaan. Oliko vielä niin että ihan uuteen profiiliin piti toi simsticki bindata ettei voinut oikasta ja laittaa jo olemassa olevaan simu profiiliin?
TBS Discovery| DJI F450

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Simstick
« Vastaus #34 : 26 Joulukuu, 2011, 18:08:31 »
Joo on toi oikein kytkettynä tossa kiinni. Pitää tarkistaa ja bindata uudestaan jos se siitä lähtis toimimaan. Oliko vielä niin että ihan uuteen profiiliin piti toi simsticki bindata ettei voinut oikasta ja laittaa jo olemassa olevaan simu profiiliin?

Itse yritin "oikaista", mutten saanut tomimaan.

Täältähän löytyy infoa: http://www.simstick.co.uk/instructions.php

Tuolta löytyy myös video, miten saat toimimaan Phoenix:n kanssa... (toivottavasti).
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3601 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2011, 00:51:15
kirjoittanut Puhi
5 Vastauksia
4565 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Huhtikuu, 2013, 14:26:55
kirjoittanut Speedy
3 Vastauksia
3414 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 18:50:11
kirjoittanut Tohtori R