Ihmeitäkin tapahtuu. Aikaisemmin kerroin, että Fitec FS4351M peräservodiili meni reisille. Ebaysta tilasin 19.9.2010 $24,99 hintaan kotiin kannettuna. Viikkoja venailin ja viimein totesin, että ei se sieltä tule ja aloin järkkäilemaan refundia kauppiaan kanssa. Kuusi viikkoa kaikkiaan meni kun annoin pari viikkoa armonaikaa vielä kauppiaalle ja tämän viikon maanantaina palautti rahat. No eikös tiistaina sitten ollut pullea kuplamuovikirje postilaatikossa... Missälie oli seikkaillut. No ainakin tuli edulliseksi.
Spekseiltään pitäisi olla aika kohillaan ja ne harvat jotka maailmalla kokeilleet kehuvat kyllä. Power HD jää sitten hyllyyn, kunnes laitan sen 450GT hokkariin varmaankin. Päällisin puolin Fitec uhkuu laatua ja on todella siistin ja viimeistellyn näköinen. Ihan eri maalimasta kuin Turnigy nuppiservot ja Power HD ulkonäöllisesti siis. Klappia ei ole yhtään. Painavahko on toki verrattuna muoviräppänöihin kuten Futabat ja Alignit...
Kopu ois muuten lähes lapakulmien säätöä vailla valmis. Servot liikkuvat oikeaan suuntaan ja gyrokin korjaa peräroottorin kulmia oikeaan suuntaan kun kääntelee. Nuppikin jo pyörii moottorin voimalla kun Sepolta tilasin oikean mittaiset ruuvit motin kiinnitykseen. Servojen subtrimmit on säädetty myös jo.
Sähköt sain omasta mielestä aika elegantisti asenneltua. Olen erityisen ylpeä tuosta akryylisesta gyrotelineestä. Gyro istuu siihen nätisti ja liimasin Bilteman kaksipuoliteipillä kahdella kerroksella. Bilteman teippi on muutenkin kovassa huudossa tässä laitteessa. Vastarin laitoin samalla menetelmällä kiinni gyrotelineen alle ylösalaisin. Samalla teipillä on kiinni nopari akkutelineen alla ja satelliittivastari rungon kupeessa. Satelliitin antennin vedin takalandarin alle poikittain, jotta on oikeaoppisesti 90 asteen kulmassa toiseen antenniin nähden. Gyron piuhat ovat myös kaksipuoliteipillä kiinni gyrotelineessä. Vastarin, gyron ja koko johtohässäkän voi vetää kuin kasettina ulos peräpäästä kun avaa ne neljä ruuvia. Kätevää sanon mie.
Koko höskässä ei ole oikeastaan enää muuta kuin lapakulmien säätö, koppaan reiät kiinnitystapeille, vastarin antenni muoviputkeen ja nippusiteillä kiinni perän tukeen. Aika hassu sätös on tuo ihan Trexin manuaalista löytyvä ohje tiukata ne perätönärin tuet. Väljät ovat kuin mitkä peräputkeen ja neuvotaan laittamaan nippuside väliin ja katkaisemaan liiat pois. 450 vehkeissä on sentään napakat ohjurit. Saahan noitakin alumiinisina, mutta silti. Suattaapi meikä hyvällä säkällä yrittää taivaalle viikonloppuna, jos nyt ei hirmuista lumimyräkkää tule.