Jos tuo gyro toimii tässä kopterissa yhtä hyvin kuin 450GT:ssä, riittää meikäläisen taidoille toistaiseksi vallan hienosti.
mä en vaan ymmärrä tuota lausetta..ja sitä näkee aina sillointällöin sanottavan täällä.
et oo alottelija mutta silti sanon tän näin:jos taidoissa on puutteita niin mun mielestä perän toimivuus on sillon todella tärkeää!!
itte tajusin sen ku sain gauin 200:seen futten 520:sen gyroks ja miten se oli alottelijalle helpompi kuin 450 jossa oli huonompi gyro.
kyllähän se sit jos aletaan vertaan jotain kilpaa ajavia ja meitä muita niin siinä voi noin sanoa mut ärsyttää se et alottelija joka aikoo laittaa kopun mahd halvalla ja sit lukee täältä et "kyllä se riittää mun taidoille huonokin gyro" ja sit toteaa et eihän tästä tuukkaan mitään...
sori vuodatus..
Aloittelija olen todellakin siinä mielessä, että 3D gurujen tasolle tie on vielä pitkä ja kivinen. Taivaalla vedellään lavat silloin tällöin pärähtäen kieputellen mutta kuitenkin.
Aloitin kevättalvella Belt CP v2:lla ja en oikein ymmärrä, mitä lisäarvoa kallis gyro olisi antanut harrasteelle. Minulla ei ole ikinä ollut mitään sellaista ongelmaa, mistä joku 200€ gyro olisi pelastanut. Alussa harjoiteltiin leijuttamaan perä nenää kohti ilman että tulee romua. Siinä ei pieni driftaus haitannut mitään, päinvastoin oppi ohjaamaan perää 30s välein. Torpit olivat ihan aivopieruja ja törkeitä ohjausvirheitä.
HK450 variaatioissa sain perän kokolailla ryömimättömäksi hk401b gyrolla, kun tein netistä löytyvät viritykset terveellä järjellä soveltaen parannettuna. Taivaslennossa ja perus taitolentotyyppisessä menossa en ole havainnut mitään ongelmaa, mitä voisin gyroon kohdistaa. Ei vägää, ei driftaa niin paljoa, että asiaan kiinnittäisi mitään huomiota jne.
Omasta mielestä koko gyrojuttu on jotenkin outo aihe. Mielestäni tulen kaipaamaan "laatugyroa" siinä vaiheessa, kun halpa kloonigyro ei enää selviä liikeistä, joihin kopua ohjastan. Onko se piroflippi, joku outo funnelin variaatio, vai mikä. Siitä ei ole vielä tietoa koska en osaa. Jotenkin outo ajatus on se tällä foorumilla toitotettu mantra, että ilman kallista gyroa ei opi lennättämään. En ymmärrä, joten olen eri mieltä. Jos homma ei skulaa kertakaikkiaan, tuo kopteri tänne, koppa kaljaa ja katotaan mistä mättää. Kankkunen on taattu, muu on bonusta.
Jossakin IT-yhteydessä joskus törmäsin sanontaan: "Pelimies tökkää parikaapelin seinään ja homma toimii".