Pekkaspäivän ratoksi säätelin kaksi akullista (enempää miulla ei olekaan). Normimodessa kaasukäyrä on nyt 0-40-80-80-80, idle1 suora 85% ja idle 2 100-97-95-97-100. Moottorista tiukkasin ajoitusta low-->mid. Nyt leijuu ongelmitta ja jo tuolla 85% idlellä tuntuu vetoja olevan kotitarpeiksi 450:n jälkeen. Kakkosta en tuossa leikkikentällä viittinyt edes kokeilla. Ensilennosta on lapakulmia lisätty +-11-->+-12. Swashilla piti vielä trimmata muutama naksu, jotta pysyy suht paikallaan. Kaikkiaan vähän vaikuttaa siltä, että voimoo on jopa noilla käytettyinä ostetuilla akuilla.
Lapauraa ei ole tarvinnut säätää kentällä. Sattui hollille ihan mittarilla. Mukana tulleita lapoja en ylistä, mutta näkyyhän nuo pyörivän mukana. Painoeroa oli ainoastaan 0,2g, mutta pinta ei ole oikein laadukkaan näköistä. Naarmuja jonkin verran ja kuituja peilaa läpi. Vähän epäilen, että nää on jotain ulkonäkösekundoja, mitä laitetaan kloonikittinen painoksi. Erikseen ostetut ovat yleensä siistejä kyllä. Maassa kierroksia nostaessa ei ole oikeastaan mitään vatkausaluetta, jolla täristäisi erityisesti. Kaikkiaan pyörii nätisti. Tuo Plushin softstartti on kaukana softista, mutta eipä voi mittään tällä kertaa. Sen takia en ala mitään 150€ noparia hommaamaan.
Perälle tein mekaanisen säädön, eli säädin rate-moodissa suht. ryömimättömäksi servoa peräputkella liikuttamalla. Sitten nollapisteen tallennus gain-vipua naksuttelemalla. Voisin nyt sanoa, että perä ei ryömi. En takaa, että se jököttää samassa pisteessä koko akullista, mutta normaalileijuttelussa ei huomaa, että ryömiikö vai eikö.
Tuo gyro-/ vastariteline, servon modit ja kiinnitykset sekä mekaniikka ovat ilmeisesti aika kohillaan, sillä gainia sieti laittaa 80% AVC:lla. 85% ei vägännyt, mutta perä alkoi vapista sellaista sentin liikettä. saman teki ratella, eli vägäämään en saanut, mutta vapisemaan kyllä. Pirosta pysähtyy kuin seinään, ei pomppaa eikä vatkaa pätkääkään. Taitaa olla nelipuokissakin peräservon (nyt HXT900) vaihto edessä. Tuo Power HD olisi vielä joutavana hyllyssä, joten en taida ettiä sen kauempaa. Perän toimintaan olen todella tyytyväinen. Toimii paremmin kuin odotin ja paremmin kuin 450GT:ssä, jossa siinäkin toimii mielestäni ihan ok. Gyrosta maksoin 8€ ja servosta 0€ loppujen lopuksi, mutta 18€ tuo servo virallisesti kustantaa.
http://cgi.ebay.com/Fitec-FS4351M-Digital-Metal-Gear-Servo-Futaba-JR-/380283300580?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item588aa6aae4Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että jotain muuta on pielessä, jos tuolla HK401B:llä ei saa perää toimimaan sen vertaa, että aloittelija ei torppaile sen takia holtittomasti. Piste.
Kaikkiaan kopukka alkaa vaikuttaa paremmalta ja paremmalta, kun säädöt lähestyvät oikeaa. Muuta ongelmaa tuossa ei enää oikein voi olla, kuin että laakereita alkaa mennä, mutta ne eivät maksa juuri muuta kuin vaihtamisen vaivan. Näistä halvoista kinukeistakin saa ihan toimivan laitoksen, kun katsoo vähän mitä ostaa ja kokoaa erityisellä huolella.