Kirjoittaja Aihe: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF  (Luettu 74540 kertaa)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #100 : 08 Marraskuu, 2010, 17:15:58 »
Omassa nelipuokissa ei ainakaan huomaa idlelle siirtymistä muusta kuin kytkimen naksahtamisesta. Kopterin äänestä ei kuule yhtään mitään. Käyrät ovat samat keskitikun yläpuolella.

Tuo idle on väärä termi, sillä se tarkoittaa tyhjäkäyntiä. Idle up taasen on "korotettu tyhjäkäynti" ja sopii paremmin. Lukion äikänopettaja aina paasasi, että ei saa käyttää vieraskielisiä sanoja suomen seassa. Mikähän olisi hyvä kotimainen termi tuolle idle upille? Eskyn mankassa vieläpä luki idel up muistaakseni.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #101 : 08 Marraskuu, 2010, 17:24:55 »
12FG:ssä saa määritellä lentotilojen välillä siirtymisen "ajat" kumpaankin suuntaa  :-*

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #102 : 08 Marraskuu, 2010, 17:38:26 »
Kyllä siinä Very Soft oli olevinaan start modena. Kai se sitten vaan on tuollainen. No eipä tuosta stressiä kannata ottaa, mutta voi olla viisaampi olla käyttämättä tuota holdilla starttaamista...

Kuvassa näkyy myös tuo näppärä gyro-/vastaripaketti. Lähtee könttänä ulos kätevästi.

HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #103 : 08 Marraskuu, 2010, 17:41:05 »
Omassa nelipuokissa ei ainakaan huomaa idlelle siirtymistä muusta kuin kytkimen naksahtamisesta. Kopterin äänestä ei kuule yhtään mitään. Käyrät ovat samat keskitikun yläpuolella.
Eli sinulla on vain yksi idle up -tila? Jos niitä olisi kaksi, seuraisi ykkösestä kakkoseen siirtymisestä välttämättä nykäys. Jollei sitten samoilla kierroksilla lentele kummassakin tilassa, toki. :)

Tuo idle on väärä termi, sillä se tarkoittaa tyhjäkäyntiä. Idle up taasen on "korotettu tyhjäkäynti" ja sopii paremmin. Lukion äikänopettaja aina paasasi, että ei saa käyttää vieraskielisiä sanoja suomen seassa. Mikähän olisi hyvä kotimainen termi tuolle idle upille? Eskyn mankassa vieläpä luki idel up muistaakseni.
Taivaan tosi. Mutta mitä teknisemmistä jutuista turistaa, sitä hyväksyttävämmäksi vieraskielisten termien käyttö muodostuu. Kopteroinnissa on todella paljon termejä, joille ei ole vakiintunut hyviä (tai mitään) suomennoksia. Ja edellä koin aika turvallisesti lyhentää termin "idle up" pelkäksi idleksi, kun oli puhe lentotiloista.

Näin suomalaisen korvaan etenkin polttiskopterin kohdalla nuo termit vaikuttavat aivan nurinkurisilta ylipäätään. Idle up:n mieltää tosiaan tyhjäkäynniksi. Oli se sitten korotettu tai ei, urku auki huudattaminen ei oikein tunnu "tyhjäkäynniltä". Toisaalta taas throttle hold voisi aivan hyvin tarkoittaa "kaasun pidättämistä vakiona" täysin auki, eikä niinkään kaasun pitämistä vakiona lähes suljettuna. Jos aivan tarkkoja ollaan ja yleisesti puhutaan, idle up ja throttle hold eivät viittaa suoranaisesti kaasukanavaan millään tavalla, vaan ovat vain eri lentotiloja. Toisin sanoen siis idle up -tilaan ei ole mikään pakko ohjelmoida suoraa kaasukäyrää tai negatiivisia lapakulmia, se nyt vaan sattuu olemaan tapa.

Joohop, josko se OT sitten riittäisi minun osaltani, vaikka saivartelu aina hyvää viihdettä onkin. :)

Mitä tulee tuohon soft starttiin tai sen puuttumiseen: vaikka ohjelmointikortilta löytyisi soft start, se ei tarkoita ettäkö se löytyisi noparista. Samaa korttia nimittäin käytetään kaikkien Turnigyn (ja joidenkin muunmerkkistenkin) nopareiden säätämiseen. Voit näemmä jopa vaihtaa parametrin arvoa ja se tallentuu, mutta tämäkään ei tarkoita että sillä olisi välttämättä käytännössä mitään vaikutusta noparin toimintaan.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #104 : 08 Marraskuu, 2010, 17:49:33 »
On niitä idle up tiloja kaksi. Siis ensimmäisessä pykälässä ei huomaa mitään, toisessa kierrokset vähän nousee, mutta ei mitenkään rykäise kuten 50%->100% jos sellaiset käyrät jollakin.

Tuo kortti on itseasiassa Hobbywingin tekemä samoin kuin Plush nopari (=Hobbywing Pentium), joten kyllä pitäisi tukea ihan täysin. Ramppi on tosiaan vain 2s, joten ei erityisen pehmeä todellakaan ole, eikä ole muuten säädettävissä. En tiedä, kenen tekemä tuo Towerpro on, mutta tukee turnigyn (Hobbywing) korttia ihan täysin kaikilta ominaisuuksiltaan. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9299. Sille minä kortin alunperin ostin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Juhis

  • Vieras
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #105 : 08 Marraskuu, 2010, 18:52:52 »
Nyt kun pääsin radion luo, niin mulla näkyy olevan kaasukäyrä 0-36-62-79-100 ja lapakulmat 30-35,5-50-75-100.
Muistelisin että tiputin kierroksia leijunnassa, jolloin se jojoominen väheni.. Tai sitten lapakulmia muokkasin leijuntaan sopivaksi  ::)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #106 : 09 Marraskuu, 2010, 18:02:43 »
Pitää tehdä experimentaalia tuon kaasukäyrän kanssa. Kauhean pieniä nuppikierroksia immeiset ehdottelee.

Mitenhän toimisi esim 0-40-80-80-80, jolloin olisi tasakaasu koko ajan keskitikun yläpuolella. Lapakulmat on 40-45-50-75-100, idle upilla luonnollisesti lineaarinen 0-100. Itse asiassa en käytä normimodea normaalisti kuin nousuun ja laskeutumiseen. Roottori pyörimään, kopu pariin metriin ja idle up päälle. Laskeutuessa parkkeeraan taas sinne pariin metriin, normimode päälle, laskuun ja kaasu pois. Olen joskus kokeillut idle päällä laskeutua ja holdilla motti seis,mutta en jotenkin oikein tykkää. Meillä on yleensä aika pieni kovalevyn lämpäre (alle 1mx1m) heinäpellolla helipadina, joten vakaa käytös laskeutumisvaiheessa olisi suotavaa.

Idle upilla Align suosittelee suoraa "käyrää" viissataseen. Oisko esim 80% tasakaasu sinnepäin taivaslentelyyn? Pinioni on tällä hetkellä 12T, sillä tuo moottori on vähän kiertävämpi 1700kv kuin alignin perus 1600kv:t. Maalimalla porukat yleensä ajelee tuolla 12T rattaalla. Kovin jyrkkä v-käyrä saattaisi sorvata päärataan, kun runttaa tikun eteen. Samalla tulee reilusti kuormaa lapakulmien muutoksesta ja lisäksi moottori kiihdyttää rajusti.

Idle 2 taas kaikki tuntuvat käyttävän 100% tasakaasua. Vähän epäilyttää karkaako ylikierroksille, sillä esim pystykäännöksessä nuppi on aika pitkään nollakulmilla. joku 100-100-95-100-100 tai 100-95-90-95-100 tai jotain sinnepäin saattaisi toimia paremmin kuin flat 100%. Ihan älyttömiä nuppikierroksia ei oikein haluta testailla, sillä lavat ovat nyt ja luultavasti lähitulevaisuudessakin edullisemmasta päästä.

HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #107 : 09 Marraskuu, 2010, 18:29:00 »
Pitää tehdä experimentaalia tuon kaasukäyrän kanssa. Kauhean pieniä nuppikierroksia immeiset ehdottelee.

Mitenhän toimisi esim 0-40-80-80-80, jolloin olisi tasakaasu koko ajan keskitikun yläpuolella. Lapakulmat on 40-45-50-75-100, idle upilla luonnollisesti lineaarinen 0-100. Itse asiassa en käytä normimodea normaalisti kuin nousuun ja laskeutumiseen. Roottori pyörimään, kopu pariin metriin ja idle up päälle. Laskeutuessa parkkeeraan taas sinne pariin metriin, normimode päälle, laskuun ja kaasu pois. Olen joskus kokeillut idle päällä laskeutua ja holdilla motti seis,mutta en jotenkin oikein tykkää. Meillä on yleensä aika pieni kovalevyn lämpäre (alle 1mx1m) heinäpellolla helipadina, joten vakaa käytös laskeutumisvaiheessa olisi suotavaa.

Idle upilla Align suosittelee suoraa "käyrää" viissataseen. Oisko esim 80% tasakaasu sinnepäin taivaslentelyyn? Pinioni on tällä hetkellä 12T, sillä tuo moottori on vähän kiertävämpi 1700kv kuin alignin perus 1600kv:t. Maalimalla porukat yleensä ajelee tuolla 12T rattaalla. Kovin jyrkkä v-käyrä saattaisi sorvata päärataan, kun runttaa tikun eteen. Samalla tulee reilusti kuormaa lapakulmien muutoksesta ja lisäksi moottori kiihdyttää rajusti.

Idle 2 taas kaikki tuntuvat käyttävän 100% tasakaasua. Vähän epäilyttää karkaako ylikierroksille, sillä esim pystykäännöksessä nuppi on aika pitkään nollakulmilla. joku 100-100-95-100-100 tai 100-95-90-95-100 tai jotain sinnepäin saattaisi toimia paremmin kuin flat 100%. Ihan älyttömiä nuppikierroksia ei oikein haluta testailla, sillä lavat ovat nyt ja luultavasti lähitulevaisuudessakin edullisemmasta päästä.



ne mun käppyrät on mitä aikasemmin laitoin on kyllä edelleen erittäinkin toimivat! ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #108 : 09 Marraskuu, 2010, 18:52:11 »
Pittää testailla niillä. Laitoin vähän kulmia lisää. nyt ois +-12 astetta. On se helppoa näillä nykyajan radioilla. Vielä kun joku kertoo "oikean" peräservon varren pituuden, niin alkaa olla tietoa kasassa. Nyt on 10mm, joten onko pahasti pielessä? Nupissa 16mm, eli ohjekirjan mukaan. Ei tuo ainakaan mitään hurjia tehnyt tuossa vähäisessä testissä. Perästä on vielä mekaaninen säätökin kunnolla tekemättä ja nollapiste tallentamatta. Arviosta vain laitoin "sopivasti" kulmia keskikohtaan.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #109 : 09 Marraskuu, 2010, 19:02:48 »
Vähän epäilyttää karkaako ylikierroksille
Sähkökopteri ei "karkaa ylikierroksille" sillä tavalla, kuin polttiskopteri. Pääsääntöisesti V-käyrää ei sähkökopulla tarvita. Kärjistettynä voidaan olettaa, että 100% kaasulla kopterin moottori kiertää aina kV-luku kertaa akun jännite, riippumatta kuormasta. Näin harjaton moottori toimii. Tilanne muuttuu vain silloin, kun kuormitus on äärimmäisen kovaa, eikä moottorin teho riitä pitämään kierroksia ylhäällä.

Tavallisessa lennossa kuormitus vaihtelee jatkuvasti suuntaan ja toiseen eikä kaikkia tilanteita voi ennakoida kaasukäyrällä. Aika yleinen mielipide tuntuu olevan, että sähkökopussa on peräti parempi ajaa suoralla käyrällä (100-100-100, 80-80-80 tms.), jotta kierrokset eivät turhaan laske keskitikulla. Jos keskitikulla kierrokset tippuvat alas, syö tämä turhan päiten tehoa seuraavalta liikkeeltä, jossa kulmia taas kasvatetaan.

Edellinen summaten siis kärjistettynä: sähkökopterilla vakiokierrokset nuppiin saa tasaisella kaasukäyrällä. Polttiksessa tähän vaaditaan V-käyrä. Toimivalla govilla kierrokset pysyvät vakioina vaikka päällään seisoisi. :)

Servon varren optimipituus riippuu monesta eri asiasta. Olen kuitenkin havainnut hyväksi nyrkkisäännöksi muutamienkin eri gyrojen manuskasta löytyvän neuvon: Servovarsi on oikean mittainen, kun servo liikkuu 90 astetta laidasta laitaan peräsliderin liikkuessa reunasta toiseen. Servolla armi liikkuu siis +/-45 astetta. Tällöin ollaan tehty hyvä kompromissi servon nopeuden ja väännön välimaastoon. Pidentämällä servovartta kasvatetaan nopeutta, mutta pienennetään vääntöä ja resoluutiota. Lyhyemmällä servovarrella puolestaan vääntö ja resoluutio kasvaa, mutta nopeus kärsii.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #110 : 09 Marraskuu, 2010, 19:11:14 »
Tack. Tuo servojuttu käy järkeen oikein hyvin.

Idle up kaasukäyräjutussa ajattelin vaan kiinalaisia lapaparkoja, jos kierrokset nousevat nollakulmilla. Kokeilen tasakaasua , jos harjaton moottori pitää hyvin kierrokset vakiona. Tavallinen kolmivaihemoottorikin pitää kierrokset jos taajuus ei muutu. Jättämä ja virta vain kasvaa kuorman mukana.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #111 : 10 Marraskuu, 2010, 17:19:48 »
Laitetaan nyt omat mielipiteet, eli 500 alikni ainakin tykkää kierroksista. Rapankonkin takana suosittelevat yli 80% käyrää, muuten voi olla "ongelmia" perän pomppimisen kanssa. Ongelmia lainausmerkkeihin siksi, että jotkut kokevat asiat eri tavalla, esim. perä naulatta voi tarkoittaa joillekin 0,5-2 sentin liikkumista joillekkin se tarkoittaa, että se pysyy kuin olisi piirretty siihen ilmaan.

Itse käytän ja hyväksi olen todennut 12T pinjonilla normimodella käyrän 0-80-80-80-80 ja idellä taitaa olla 93-93-93-93-93. Lapa käyrät ovat normimodessa silleen, että tikku alhaalla taisi olla -5 astetta ja ylhäällä 11. Ja idlellä kaikki -12 - 12 käytössä.

Mutta kokeilemalla siitä selviää, toisille toimii toiset ja toisille toiset. Aikalailla myös mieltymis kysymys.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #112 : 12 Marraskuu, 2010, 14:20:38 »
Pekkaspäivän ratoksi säätelin kaksi akullista (enempää miulla ei olekaan). Normimodessa kaasukäyrä on nyt 0-40-80-80-80, idle1 suora 85% ja idle 2 100-97-95-97-100. Moottorista tiukkasin ajoitusta low-->mid. Nyt leijuu ongelmitta ja jo tuolla 85% idlellä tuntuu vetoja olevan kotitarpeiksi 450:n jälkeen. Kakkosta en tuossa leikkikentällä viittinyt edes kokeilla. Ensilennosta on lapakulmia lisätty +-11-->+-12. Swashilla piti vielä trimmata muutama naksu, jotta pysyy suht paikallaan. Kaikkiaan vähän vaikuttaa siltä, että voimoo on jopa noilla käytettyinä ostetuilla akuilla. 

Lapauraa ei ole tarvinnut säätää kentällä. Sattui hollille ihan mittarilla. Mukana tulleita lapoja en ylistä, mutta näkyyhän nuo pyörivän mukana. Painoeroa oli ainoastaan 0,2g, mutta pinta ei ole oikein laadukkaan näköistä. Naarmuja jonkin verran ja kuituja peilaa läpi. Vähän epäilen, että nää on jotain ulkonäkösekundoja, mitä laitetaan kloonikittinen painoksi. Erikseen ostetut ovat yleensä siistejä kyllä. Maassa kierroksia nostaessa ei ole oikeastaan mitään vatkausaluetta, jolla täristäisi erityisesti. Kaikkiaan pyörii nätisti. Tuo Plushin softstartti on kaukana softista, mutta eipä voi mittään tällä kertaa. Sen takia en ala mitään 150€ noparia hommaamaan.

Perälle tein mekaanisen säädön, eli säädin rate-moodissa suht. ryömimättömäksi servoa peräputkella liikuttamalla. Sitten nollapisteen tallennus gain-vipua naksuttelemalla. Voisin nyt sanoa, että perä ei ryömi. En takaa, että se jököttää samassa pisteessä koko akullista, mutta normaalileijuttelussa ei huomaa, että ryömiikö vai eikö.

Tuo gyro-/ vastariteline, servon modit ja kiinnitykset sekä mekaniikka ovat ilmeisesti aika kohillaan, sillä gainia sieti laittaa 80% AVC:lla. 85% ei vägännyt, mutta perä alkoi vapista sellaista sentin liikettä. saman teki ratella, eli vägäämään en saanut, mutta vapisemaan kyllä. Pirosta pysähtyy kuin seinään, ei pomppaa eikä vatkaa pätkääkään. Taitaa olla nelipuokissakin peräservon  (nyt HXT900) vaihto edessä. Tuo Power HD olisi vielä joutavana hyllyssä, joten en taida ettiä sen kauempaa. Perän toimintaan olen todella tyytyväinen. Toimii paremmin kuin odotin ja paremmin kuin 450GT:ssä, jossa siinäkin toimii mielestäni ihan ok. Gyrosta maksoin 8€ ja servosta 0€ loppujen lopuksi, mutta 18€ tuo servo virallisesti kustantaa. http://cgi.ebay.com/Fitec-FS4351M-Digital-Metal-Gear-Servo-Futaba-JR-/380283300580?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item588aa6aae4

Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että jotain muuta on pielessä, jos tuolla HK401B:llä ei saa perää toimimaan sen vertaa, että aloittelija ei torppaile sen takia holtittomasti. Piste.

Kaikkiaan kopukka alkaa vaikuttaa paremmalta ja paremmalta, kun säädöt lähestyvät oikeaa. Muuta ongelmaa tuossa ei enää oikein voi olla, kuin että laakereita alkaa mennä, mutta ne eivät maksa juuri muuta kuin vaihtamisen vaivan. Näistä halvoista kinukeistakin saa ihan toimivan laitoksen, kun katsoo vähän mitä ostaa ja kokoaa erityisellä huolella.

HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #113 : 12 Marraskuu, 2010, 21:57:13 »
Tuossa heti ketjun alussa arvuuttelin, mikä paja kitin on tehnyt. Ihan samanlainen löytyi koppaa lukuunottamatta.

http://cgi.ebay.com/ARF-Carbon-500CF-Trex-500-3D-Helicopter-Metal-Upgrade-/280419008858?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item414a46815a

Valmistajan sivuilta läytyy myös

http://kooko.en.alibaba.com/product/357673151-200256161/T_rex_500_6ch_CN_ARF_RC_helicopter_kit.html

Elikkä valmistaja on melkoisella todennäköisyydellä KOKO TECHNOLOGY LTD. Helifreakin foorummilla joku oli tietävinään, että KOKO tekee Suunnilleen kaikki kloonit, mitä Skyamodel ei tee.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #114 : 14 Marraskuu, 2010, 10:44:44 »
Itselleni tuli HKH-500 kopteri, sitä tässä kasaillut =) Pian on sähkölaiteiden laittoa ja todennäköisesti ensi viikolla testilento.
Laittelen infoa tänne ja kuvia kun saan aikaiseksi, ainut tietysti että on muovi ostat runkoa lukuunottamatta =(
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #115 : 14 Marraskuu, 2010, 15:56:48 »
Tälläinen on tekeillä, servot, gyro ja akut tulee alkuviikosta niin pääsee säätämään ja asentamaan loput.
Kopterin laatu kyllä tuntuu hyvältä, muoviosat ovat tarkkaan työstettyjä ja lujan laatuisia. Metalliosia on toki tulossa myöhemmin tähän päivitysversiona.
Lisää kuvia kun saan projekia eteenpäin ja ilmaankin joskus. Kopterin hinta oli 53$ leaderhobbysta.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #116 : 14 Marraskuu, 2010, 16:55:02 »
Kun en enää keksinyt mitä kopterille tehdä, tein telineen, jolla pysyvät poissa pöydältä pyörimästä. Kaapin kylkeen ruuvasin pätkän jalkalistaa, jota korotettu listan pätkillä. Kaappi on ilmaiseksi pelastettu firman saunaremontista ts. vanha pukukaappi.



Siinä pojat sulassa sovussa, vaikka pienempi vähän irvisteleekin.
« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2010, 16:57:17 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #117 : 14 Marraskuu, 2010, 20:20:29 »
Aikas kätevä systeemi =)
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Juhis

  • Vieras
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #118 : 16 Marraskuu, 2010, 16:09:33 »
Nyt on HK:n tuubiperä kotona, enpä osaa tuota hirveästi arvostella, asialliselta vaikuttaa ja peräakseli pyörii kun vetorattaasta pyörittää  ;D Koneistusjälki ei ehkä ihan Tarotin tasoa ja väri on tuollainen harmaa, kuten on HK500GT. Valmiiksi kasattuna tulee, mutta purkaahan tuo pitää, että saa tönärin tuet ja muut sisään. Rattaatkin siistin näköisiä. Katsellaan milloin tuota pääse testaamaan.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #119 : 16 Marraskuu, 2010, 16:49:18 »
Käykös siihen sama peräputki kuin remmivetoiseenkin? Pituudestahan se on kiinni jos on. Näkyy olevan platinajäsenille nyt $19.24 + puolen kilon postit $9.99. Tämän päivän kurssilla tekee 21,50€. Samassa kyydissä tulisi esim varalavat ja jotain pikkuhilpettä samaan konkurssiin.

Olen jo muutaman kerran ollut sormi napilla tuon keppiperän kanssa, mutta kuunnellaan ensin kokemukset. Toisaalta parikymmentä euroa posteineen, niin mitäpä väliä oikeesti. On muuten harvinaisen kaksijakoinen palaute ja mielipiteet koko hihna vs. kardaani jupakka. Joku ylistää, toinen vihaa ja kolmas ei huomaa kerrassaan mitään eroa minkään suhteen.

Hihna ilmeisesti vähän hiljaisempi ja värinättömämpi, sekä kestää paremmin maakosketusta.
Kardaanilla taas ei ongelmia staattisen sähkön eikä kylmyyden kanssa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #120 : 16 Marraskuu, 2010, 17:19:43 »
Näkyy olevan platinajäsenille nyt $19.24 + puolen kilon postit $9.99. Tämän päivän kurssilla tekee 21,50€. Samassa kyydissä tulisi esim varalavat ja jotain pikkuhilpettä samaan konkurssiin.

Jaa jaa, tuo onkin "large box item". Postit halvimmillaan $25.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #121 : 17 Marraskuu, 2010, 16:52:53 »
Nyt on omallakin suoritettu koelento! Eilen meni töiden jälkeen mukavasti loppupäivä kun kasasin ja säädin kaikki.
Lapaura on enään ongelmana mutta eiköhän sekin selviää tänään kun saan linkeistä säädettyä.
Tilattuani 3 akkua, toinen lataus menossa ja ihankuin yksi 3 kennoinen pakka olisi turvonnut  :o Hyvää laatua :D
Tosin mitä porukka miettii koskien 2250mah lipoja joissa on burst 25C onko ihan sopiva ja mitä tapahtuu jo se on liian pieni? Aiheuttaako se kenties pakan rikkoutumisen?

Siirrän nimittäin sitten vaikka 450 kopuun niitä akkuja.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #122 : 17 Marraskuu, 2010, 17:02:32 »
aivan liian pieniä jo 500 kopteriin jos BURST eli piikki virta on 25C, nykyään ajetaan jo akuilla joissa on JATKUVA purkuvirta 30C tai enemmän. Jos luku on pieni niin akku lämpenee käytössä huomattavasti ja pullistuu ja täten on aika äkkiä entinen.
Käytät vissiin sarjassa 3-kennoisia akkuja jos aijot ne puottaa 450 luokalle.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #123 : 17 Marraskuu, 2010, 18:57:21 »
Lainaus
Käytät vissiin sarjassa 3-kennoisia akkuja jos aijot ne puottaa 450 luokalle.

Kyllä käytän, eli 2 pakkaa sarjassa.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FMT All Metal carbon 500 Heli Kit for T-REX 500 CF GF
« Vastaus #124 : 19 Marraskuu, 2010, 20:47:06 »
Mitään kovin mullistavia ei ole tullut tehtyä. Helifreakin foorumilla huomasin oivan vinkin: Trex 500:lla on taipumuksena vääntää lavanpitimet torpissa, koska lavanpitimen linkkipallo iskee helposti nupin "jarrutattiin". Lääkkeenä on jättää koko turhake laittamatta tai vaihtaa se trex 450:n vastaavaan, joka halkaisijaltaan paljon pienempi. Itse tein jälkimmäisen, sillä moinen löytyi laarin pohjalta vieläpä sävy sävyyn sopivana. On ihan suora pulttaa kiinni-operaatio ilman mitään säätämistä.



Tulevia torppeja ajatellen runko näyttää koneinssin silmään vähän siltä, että siinä on heikkoja kohtia. Runko tulee murtumaan moottoritelineen tienoilta joko moottorin inertiasta tai sitten nokka edellä tälli murtaa rungon moottorin esittelyaukon ja akkutelineen välistä, etenkin kun akkutelinettä on nyt laskettu ja hiilikuitua leikelty. Kaupan on jotain "frame protector" satseja, mutta toteutus on niin hohhoijaa, kuin olla voi.
http://www.k2heli.com/proddetail.asp?prod=T500_FSVR
Oikeasti tuollainen ei vahvista yhtään mitään. Rahat pois ja onnea tuote parhaimmillaan. Alumiininen pohjalevy auttaisi kai jonkin verran, mutta ongelma juontaa juurensa tuosta typerästä ideasta, että moottori pitää olla esillä kaiken kansan ihailtavana (vaikka se ei kopan alta edes näy). Rungon sivulevyt eivät tule lähellekään moottoria ja koko runko voisi aivan hyvin olla yhtä puuta ilman koko rungon lähes katkaisevaa lovea. Kohtalaisen simppeli homma olisi tehdä alumiinista, rosterista tai titaanista kehys, joka kiertäisi tuon aukon ympäri. Yksinkertaisinta olisi leikellä vaikka samasta hiilikuidusta tai alumiinipellistä levy, joka peittää koko aukon. Kiinni tulisi moottoripukin ja pohjalevyn ruuveihin.

HK401B Cyro toimii todella kivasti tässä kopterissa, mutta heräteostoksena tuli tilattua Turnigy mini MEMS.



Saa nähä miten pelaa, mutta pitäisi pelata jokseenkin tasan yhtä hyvin kuin Spartan Quark. Spekulaatiota ja muuta suunsoittoa on Gyro-osiossa tällä voorumilla. Tuo ohjelmointiboxi on todella hieno idea. Asetukset näkee selkokielisenä eikä tarvitse laskea ledin vilkutuksia ohjekirja toisessa kädessä tai raahata läppäriä mukana kentällä.

Kai sitä lennätelläkin pitäisi välillä, jos ei nyt kauheita pakkasia tule. Täälläpäin järviä riittää, joten lääniä on talvisaikaan vähintään riittävästi. Jääteitä kentäksi miten paljon liekään ja niin etiäpäin.
« Viimeksi muokattu: 19 Marraskuu, 2010, 21:06:16 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2721 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2009, 19:04:49
kirjoittanut Lepatus
8 Vastauksia
3894 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Heinäkuu, 2009, 13:43:19
kirjoittanut kaardian
270 Vastauksia
121200 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2011, 12:25:41
kirjoittanut 1m4s0_
2 Vastauksia
3937 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 21:42:50
kirjoittanut Vispilä
22 Vastauksia
9346 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni