Kirjoittaja Aihe: V450D01  (Luettu 82471 kertaa)

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
V450D01
« : 07 Lokakuu, 2010, 22:34:27 »
Sattuipa tälläinen silmään http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?currency=EUR&cPath=334_90&products_id=9609&osCsid=5iio7bc0d07jp74rrncvb6tv12

Mimmonenhan tuollainen iso WK ja flyarless malli on lentää? Onko kokemuksia isoista flybarless koneista? Monihan Walkeraa haukkuu, mutta itse olen jopa positiivisesti yllättynyt eikä tuota ohjaintakaan ole pahemmin haukuttu, ainakaan ulkomaalaisilla keskustelupalstoilla. Ohjaimesta sanottu että parempi kuin dx6i tai jopa dx7, liekkö mielipide asioita, onko oikeasti suuria eroja? Mitäs tuumaatte hinnasta? Toki hinta joku ennakkotilaus hinta...
Toivottavasti tästä saadaan kunnon keskustelut käyntiin.
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #1 : 08 Lokakuu, 2010, 08:01:54 »
Hinta lienee kohillaan kun tuossa on WK-2801 pro mankka mukana. (arvo n. 120€)

Itse tykkää lentää FBL koptereilla läpi koko skaalan, V120D02-EP-200 FES-Trex 450pro FBL-Trex 550E FBL
Hyvin on tuo WK-2801pro ohjain pelannut ja kopterin esittelyvideoista näkee että V450D01 suoriutuu normaali 3D:stä.
Kovempaa rynkytystä kestää jos kestää mutta Walkera on onnistunut tekemään suht hyvän 3-axis gyro-vastarin.

Käytän Walkeran RX 2612v 3-axis vastaria mun Gaui EP 200 FES kopussa ja hyvin pelittää...

Eki

p.s. uutuusarvo laskee melko pian ja hinta sen myötä ja sitten voi hankkia edullisesti pelkän kopterin.
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2010, 08:34:07 kirjoittanut Pursi »
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: V450D01
« Vastaus #2 : 08 Lokakuu, 2010, 12:18:54 »
Mistäs tota walkeran 3axis vastaria saa edullisimmin?
Kun on tuo 2801 mankka tuossa hyllyssä.

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #3 : 08 Lokakuu, 2010, 15:32:38 »
Käyköhän tohon v450 walkeraan muiden valmistajien varaosia? Jossain näin ton pron vastareita alle 30€ kotiovelle.
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #4 : 08 Lokakuu, 2010, 18:48:05 »
Ton Walkera RX 2612v vastarin saanee parhaiten täältä... 50$ + 5$ postikuluja

http://www.chinesejade.com/walkera4F200.htm

Ja postikulut on vaan 5$ riippumatta kuinka paljon tilaa ja mihin vaan osoitteeseen.

Se on tohon 4F200 kolmilapakopteriin suunniteltu ja tosi vakaa FBL koptereille aina 450 sarjaan asti.
Kokeilin sitä myös mun Trex 450pro FBL kopuun ja toimi hyvin.
Tällä hetkellä olen testaamassa Align 3G leitetta rekkulaan.

Eki

Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #5 : 22 Marraskuu, 2010, 08:50:13 »
Nyt näyttäs olevan tuokin v450d01 fbl myynnissä. Tilatkaapas joku iso wk ja kommentoikaa onko se taattua wk- laatua? Walkeralta tulossa noita isomman kokoluokan kopuja enemmänkin, lupaileevat jo viis'satkuu ensi vuoden alkuun....
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #6 : 24 Heinäkuu, 2012, 15:16:02 »
Vanha treadi mut olkoon. Löyytyykö täältä kyseisen kamppeen omistajia? Itselle tulossa devo ohjaimella lähipäivinä.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #7 : 01 Elokuu, 2012, 10:49:00 »
Laitos on nyt käsissä. Pitääkö tuo vastari laittaa johonki tiettyyn moodiin ku alkaa mekaanisia säätöjä tekemään ja saako tuota subtrimmejä käyttää noissa fbl sydeemeissä?

http://www.rc711.com/shop/24g-walkera-devention-new-v450d01-flybarless-aluminum-brushless-edition-7ch-devo7-tx-rtf-combo-for-intermediate-p-6417.html?cPath=165_122_292_294

Koneella löytyy vanhemmalla vastarilla oleva manuaali.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #8 : 01 Elokuu, 2012, 22:36:21 »
Tuossa olis nyt tuo uuden version manuaali


Mekaanisesti servoja ei ihan 90 kulmaan saa, subtrimmiä pitäis aileronissa hieman käyttää mutta laitteiden buuttauksen jälkeen servot palaa takas alkuperäiseen asentoon.

Ymmärsinhän oikein manuaalista että säätö moodin saa päälle laittamalla vastarista 1 kytimen adj. kohtaan?
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: V450D01
« Vastaus #9 : 01 Elokuu, 2012, 23:22:50 »
V450 ja varaosat lasketuvat Vertical:in varastoon ensiviikolla :)  Samalla tulee Devo sarjan vastaanottimia lisää. V450 paketit tulee Devo 10 lähettimellä. Meillä siis näitä fbl vastareita jo varastossa, mutta jemmattu Walkeran varaosien alle.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #10 : 02 Elokuu, 2012, 14:33:17 »
Ei kellään ois vinkkejä tuohon servo ongelmaan? Saatais vekotin joskus ilmaan.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: V450D01
« Vastaus #11 : 02 Elokuu, 2012, 21:56:44 »
Ei kellään ois vinkkejä tuohon servo ongelmaan? Saatais vekotin joskus ilmaan.

Siis mikä on ongelmana ? Mekaanisesti sinulla on jos siis niin hyvin kuin saa ja subtrimmeja ei tarvita WK fbl systeemeissä, kun elektroniikka hoitaa sen hienotrimmauksen. Jos se valuu kuitenkin johonkin suuntaan, niin katso että gyro(vastari) on ihan suorassa ja kopukka suoralla pinnalla, kun kalibroi itsensä alussa.  Nyt tuosta 450:stä ei vielä kokemusta, mutta näin muissa. Sitä 6-akselista tilaa on joskus ollut vaikea saada sellaiseksi, ettei jonnekkin vähän driftaisi (vaikea saadan vastaria ihan vaateriin kaikkiin suuntiin). Herkkyyttä siitä voi ottaa pois, jos tuntuu, että täristää. Sitä adjustment tilaa käytetään vain mekaaniseen säätöön, ei lentämiseen.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #12 : 02 Elokuu, 2012, 22:51:55 »
Siis mikä on ongelmana ? Mekaanisesti sinulla on jos siis niin hyvin kuin saa ja subtrimmeja ei tarvita WK fbl systeemeissä, kun elektroniikka hoitaa sen hienotrimmauksen. Jos se valuu kuitenkin johonkin suuntaan, niin katso että gyro(vastari) on ihan suorassa ja kopukka suoralla pinnalla, kun kalibroi itsensä alussa.  Nyt tuosta 450:stä ei vielä kokemusta, mutta näin muissa. Sitä 6-akselista tilaa on joskus ollut vaikea saada sellaiseksi, ettei jonnekkin vähän driftaisi (vaikea saadan vastaria ihan vaateriin kaikkiin suuntiin). Herkkyyttä siitä voi ottaa pois, jos tuntuu, että täristää. Sitä adjustment tilaa käytetään vain mekaaniseen säätöön, ei lentämiseen.

Lapakulmia aloin tarkistelleen. Holdi päällä tikku keskellä servot oli tässä asennossa->
http://img.photobucket.com/albums/v491/vecetra/rc/IMG_0390.jpg

Tosiaan mekaanisesti servoja ei kohalleen saanut vaan vaatis trimmausta mankasta. Trimmauksen kun saisi pysymään alkun vaihdon jälkeen niin ei olis mitään ongelmaa.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: V450D01
« Vastaus #13 : 02 Elokuu, 2012, 23:30:40 »
Lapakulmia aloin tarkistelleen. Holdi päällä tikku keskellä servot oli tässä asennossa->
http://img.photobucket.com/albums/v491/vecetra/rc/IMG_0390.jpg

Tosiaan mekaanisesti servoja ei kohalleen saanut vaan vaatis trimmausta mankasta. Trimmauksen kun saisi pysymään alkun vaihdon jälkeen niin ei olis mitään ongelmaa.

Mikä lentotila sinulla on käytössä ?  Perus leijutuslentotila (kytkimen ensimmäisessä asennossa) lapakulmat menee parista miinus asteesta n. + 12 asteeseen ja keskikohdalla servot silloin kuuluu olla kuten kuvassa.  Se lentotila on siinä oikeassa yläkytkimessä.  Trimmit ei pysy flybarless kopukassa, kun se trimmaa itse itsensä tuossa alkukalibroinnissa. Jos siis vaeltaa, niin säädä sen vastarin (gyron) asentoa.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa esa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: V450D01
« Vastaus #14 : 02 Elokuu, 2012, 23:32:45 »
Sain V120D02S:n servoarmit aika tarkasti samaan kulmaan. Mulla oli isompi setti noita armeja varaosina ja paikkoja vaihtelemalla löytyi aika hyvä yhdistelmä.

V120D02S:ssa WK-ADJ kytkimen ADJ asento pudottaa gyron pois pelistä mekaanisen säädön ajaksi. Se pitää vaan muistaa palauttaa WK tilaan.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #15 : 03 Elokuu, 2012, 00:04:57 »
Mikä lentotila sinulla on käytössä ?  Perus leijutuslentotila (kytkimen ensimmäisessä asennossa) lapakulmat menee parista miinus asteesta n. + 12 asteeseen ja keskikohdalla servot silloin kuuluu olla kuten kuvassa.  Se lentotila on siinä oikeassa yläkytkimessä.  Trimmit ei pysy flybarless kopukassa, kun se trimmaa itse itsensä tuossa alkukalibroinnissa. Jos siis vaeltaa, niin säädä sen vastarin (gyron) asentoa.

Juu, eli kaikissa lentotiloissa 0 kohta on keskellä. Normi moodi käytössä ainoastaan nousussa ja laskussa. Hain juuri tuota että pysyykö rimmaus buuttauksen jälkeenkin.
Servot mekaanisesti suoraan kuin mahdollista ja linkkejä säätämäll swashi suoraan jne jne? Pitänee kokeilla tuota paikkojen vaihtelua.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa alpo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: V450D01
« Vastaus #16 : 04 Elokuu, 2012, 10:00:47 »
Lapakulmia aloin tarkistelleen. Holdi päällä tikku keskellä servot oli tässä asennossa->
http://img.photobucket.com/albums/v491/vecetra/rc/IMG_0390.jpg

Tosiaan mekaanisesti servoja ei kohalleen saanut vaan vaatis trimmausta mankasta. Trimmauksen kun saisi pysymään alkun vaihdon jälkeen niin ei olis mitään ongelmaa.


Huomasin että sulla oli holdi päällä tuossa kuvassa, niin holdin lapakulmathan säädetään erikseen autorotaatiota varten. Eli aina kun vedät holdin päälle niin ennalta määrätyt kulmat hyppää päälle autorotaatiota varten.
Toinen mikä tuli mieleen että ootko parittanut kopterin sieltä fixed ID kohdasta? Sen jälkeen ainaki pysyy ihan kaikki asetukset.

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #17 : 04 Elokuu, 2012, 12:42:27 »
Kuvan otto hetkellä kaikissa setupeissa oli maksimit käytössä. Ei siis ohjeen mukaiset lapakäyrät. Oon ruukanu pitää holdissa samoja käyriä kuin idleissä, autorotaatiota en ole vielä alkanut ees harjoittelleen.

Sain mekaanisesti aervot aikalailla 90 puolia vaihtammalla. Testi lentoa vaatis tällä hetkellä.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: V450D01
« Vastaus #18 : 24 Maaliskuu, 2013, 21:34:41 »
Moi,

Tiedän että näitä on mennyt, koska ne kerran loppui ennekuin kerkesin ostamaan. Mutta kovin paljoa ei tästä säikeestä saa irti että mikä tämä on kopujaan. Englanniksi löytyi satoja sivuja tarinaa... mutta sen ajan käytän mielummin kokeilemiseen itse, joten...

...otetaampa selvää mikä tämä on ja miten se toimii.
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #19 : 07 Huhtikuu, 2013, 14:01:14 »
Moi,

Onkos Ilkka enempi tietoa, miten tuo D03 eroaa tuosta D01:tä?

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V450D01
« Vastaus #20 : 07 Huhtikuu, 2013, 16:32:49 »
Moi,

Onkos Ilkka enempi tietoa, miten tuo D03 eroaa tuosta D01:tä?

Jos saanen vastata. Mitä pikaseen vilkasi eroja nii hiilikuitu osat on korvattu muovilla. Runkokin on erinlainen joten elektroniikka on sijoitettu erinlailla. Elektroniikka muuten mahtaa olla sama molemmissa, moottoria lukuunottamatta???
Halvenpi versio veljestään.

v450d01 1 ja 2 versiossa ei mahda olla eroa kuin tuo vastari.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #21 : 07 Huhtikuu, 2013, 18:05:32 »
Juu, ok. Kelpais varmaan seuraavaks isommaks. Olis ollu tuolla Banggoodissa 185e (on nyt just loppu) ja tietysti tullimahdollisuus. Ei nyt ihan heti tarvetta, mutta ajoissahan näitä on tilattava, että kesäksi ehtii. Ihme hinkuhan se on joka harrastuksessa ollut, tuo määrän kasvattaminen. Sitäkun on sen verran vanha, niin ei jaksa edetä pikkuhiljaa. Aikaa ei enään ole niin paljoa, että jaksais edetä järki mukana  :)

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #22 : 13 Huhtikuu, 2013, 18:32:09 »
Tuli toi D03 tilattua. Oliskohan arvausta mitä varaosia kannattaisi heti tilata varalle? Kestää toimitus kuitenkin niin kauan, et vois heti tilata. Ei kai tuosta sentään servot ihan helposti mene, kun on metallirattaiset. Tuosta Master CP:stä meni aika helposti servon rattaat. Tietysti lavat pitää ostaa varalle, mutta kai muutakin.

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: V450D01
« Vastaus #23 : 13 Huhtikuu, 2013, 20:27:15 »
Samaa arvailin itsekkin tuon D01 kanssa. Beltin torppauksia käytin pohjana ja otin mm. pääakselin ja rattaan, lavat molempiin päihin sekä puomin ja linkkejä. Nuitahan niitä menee, luulisin. Pari muutakin osaa otin vaan en muista mitä...

Servojen toivon itsekkin kestävän... pääasia että jotain on valmiina niin ei ainakaan kaikkea tarvi sitten tilata kerralla. Toimitus ei liene ongelma kun kaikkea saa suomesta (jollei kysyntä kesän tullen ylitä tarjontaa). Mutta saas nähdä, niin vähän kerinnyt ajeleen ettei ole kerinnyt edes torpata :)
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V450D01
« Vastaus #24 : 13 Huhtikuu, 2013, 20:54:17 »
Juu, kiitos. Tosiaan puomi ja linkit. Kai se kuitenkin sit puuttuu mitä tarttis, niinhän se mulla ainakin yleensä menee. Kesä niin hitsin lyhyt, ettei ole kiva, että tulee stoppi jonkun pikku nippelin takia. Tosin onhan tossa sit Masteri varalla ja yksi korkkaamaton lennokki.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3809 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2013, 19:18:27
kirjoittanut Ilkka K
9 Vastauksia
7734 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2013, 12:51:57
kirjoittanut zeibii