Moikka,
Perään kevyempää kamaa jos mahdollista. Alumiiniosat painaa yleensä enempi mitä muoviset. Eli muovisia osia alumiinisten tilelle perään jos mahdollista. Sitten jollei lennä rajua 3D-lentoa, niin alumiinisen peräputken kun korvaa hiilikuituisella paino putoaa taas.
Jollei perän kevennys onnistu tai riitä, niin sitten sähköosia voi yrittää sijoittaa hieman uudelleen, säädin edempi eteen jos mahdollista jne. Isompi ja painavampi vastarin akku käyttöön jos käytössä on erillinen vastarinakku. jollei nuokaan riitä, niin sitten painoa, esimerkiksi auton kevytmetallivanteiden tasapainotukseen käytettäviä teipattavia painoja radiolevyn kärkeen kiinni tai sitten ihan kabiinin sivuihin ne painot. Jos painot tulee kabiinin sivuihin pitää käyttää vähän malttia painon määrässä koska kabiinin kiinnikkeisiin kohdistuu tällöin rasitusta enempi mitä on suunniteltu. Itselläni on itse tehty radiolevykin kopterissa jolla sain sähköt paitsi ylemmäksi niin myös kauemmaksi.
--
Timo