Kirjoittaja Aihe: Autoradioapua kaivataan  (Luettu 11112 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Autoradioapua kaivataan
« : 13 Lokakuu, 2010, 17:35:36 »
Rouvan autoon pitäs mankka vaihtaa ja olen auto-hihi genreä viimeksi seurannut noin 20 vuotta sitten niin kysynpä teiltä arvon raati:

Onko kuvassa ylempänä näkyvät kaksi liitintä yhtä kuin ISO standardin mukainen radioliitin? Jollainen siis kait nykyään löytyy jokaisesta markettiradiosta? Noihin sopivat  liittimet siis löytyy autosta


Kyseessä on  seatin aura-merkkinen mankka vuoden  2004 siitistä, jolle etsin seuraajaa...

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #1 : 13 Lokakuu, 2010, 17:37:38 »
ISOlta näyttävät joten varmaankin ovatten myös.

Muutamiin autoihin joissa on ollut tehdasasennuksena iso-liittimellä varustettu radio jonka on vaihtanut tavalliseen 'marketti'-radioon, niin on joutunut vaihtamaan jatkuvan (+) ja virtalukon (+15) takaisen virran ristiin.  ??? ilmeisesti ISO-standardi on venyvä käsite  ;)
« Viimeksi muokattu: 13 Lokakuu, 2010, 17:42:40 kirjoittanut jkaija »
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #2 : 13 Lokakuu, 2010, 17:41:57 »
Loistvaa!  kiitos..

Tämähän on parempi vastausautomaatti kuin finet.binaries.keskustel u uutisyhmä aikoinaan. Sielläkin pystyi kysymään mitä tahansa ja aina tuli vastaus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #3 : 13 Lokakuu, 2010, 18:56:24 »
joo pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...

mankkojen manuaaleissa on aina neuvottu kytkentä ja yleismittarillahan se on helppo mitata kumpaan tulee jatkuva jännite ja kumpaan vasta sitte ku käännät avaimesta sähköt päälle... :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #4 : 13 Lokakuu, 2010, 19:48:15 »
Lainaus
pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...
Sonyn kävin paikallisesta nappaamassa ja heittämällähän se lähti soimaan. Mutta tosiaan taisi noi  kanavat kadota muistista kun oli sähköttä. Se lienee oire tuosta että jatkuva sähkö uupuu..  Tartteepa tutkia.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #5 : 13 Lokakuu, 2010, 19:54:26 »
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #6 : 13 Lokakuu, 2010, 20:29:33 »
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.

Sama on kyllä pinohiiressäkin (pioneer). Olikoha viel punainen ja keltainen johto, mikä on kyseessä.
Ainaski useemmissa tapauksissa.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #7 : 13 Lokakuu, 2010, 21:41:43 »
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #8 : 14 Lokakuu, 2010, 06:50:30 »
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.

se tosiaan riippuu mankan merkistä! sony tais käydä suoraan ku taas pinohiiressä heräte ja jatkuva oli laitettava ristiin...

jännä homma että on noin standardisoitu liitin mutta sit kuitenki joutuu soveltamaan ku jotkut valmistajat ei noudata mee valtavirran mukana!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #9 : 14 Lokakuu, 2010, 07:08:15 »
Eonon kiinan ihme mankka, volvo v40 adapteri kaapelihäsäskkällä ja kaikki soi suoraan  ;D
volvon oma liitin -> ISO-adapterilla siis.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #10 : 14 Lokakuu, 2010, 11:02:09 »
Omassa Passatissa oli kans et piuhat joutu vaihtaan. Jos haluut olla fiksu, hae esim. motonetistä Seattiin sopiva piuha siihen mankkaan niin ei mee johtojen katkomiseksi!
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #11 : 14 Lokakuu, 2010, 19:00:36 »
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #12 : 14 Lokakuu, 2010, 19:29:42 »
Just tulin pihalta, ja sonyn piuhasarjassa tosiaan oli yhden punaisen ja yhden keltaisen johdon välillä liittimet. Nappasin siitä ristiin ja alkoi kanavat pysymään muistissa. Nice.

Lainaus
Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)

Hyvä että luin tämän vasta nyt, sillä homma on jo tehty :)
Kyseessä on siis 2004 vuoden seat toledo,  199000 ajettu (ostakee pois :) )

Kiitos kaikille avusta!

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #13 : 14 Lokakuu, 2010, 20:04:07 »
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #14 : 14 Lokakuu, 2010, 20:31:05 »
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
:) duunikaveri vaihtoi juuri toyotan farkku passattiin eikä kuulemma ole ollenkaan toyotaa ikävä   ;)
Itse sitikalla pöristelen.  ;D
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #15 : 14 Lokakuu, 2010, 23:44:16 »
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)


Juu, mä muistelin, että noi GALA ja valaistusjohdot olis ollu tossa isommassa liittimessä, mutta ne onkin tosiaan ihan tuossa ISO:ssa.
Tähän vielä pitää lisätä, että siellä on vielä diagnostiikkalinja, jonka tuikkaaminen väärään paikkaan saattaa kans olla huono idea.

Itse poltin muistaakseni 2000 Golfista ABS moduulin neroillessani mankan powerijohdoilla.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Autoradioapua kaivataan
« Vastaus #16 : 15 Lokakuu, 2010, 10:19:40 »
Olkaa varovaisia niiden hifistelyjenne kanssa
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3073 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Joulukuu, 2009, 23:14:56
kirjoittanut juza
0 Vastauksia
6848 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Elokuu, 2017, 21:17:15
kirjoittanut jipiii
19 Vastauksia
5868 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2019, 20:05:41
kirjoittanut TeroS
14 Vastauksia
3564 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2019, 11:48:13
kirjoittanut Mesihukka
0 Vastauksia
1133 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2022, 12:40:42
kirjoittanut elvis