Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger Raptor 30  (Luettu 21290 kertaa)

bmw525i

  • Vieras
Thunder Tiger Raptor 30
« : 26 Lokakuu, 2010, 11:13:08 »
aloittelia.
mitä pitää huomioida,  raptor 30 ennen ensimmäistä leijuttelu yritystä

ostin käytetyn.
myyjä otti kopterista irti
perä putken ja lavat.

miten asennetaan lavat. tarttenko jotain tasapainotus ????
ruuvit varmaan kanattaa kiinnittää ruuvilukittella.

tyyppiviat
mitkä kannattaa vaihtaa

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #1 : 26 Lokakuu, 2010, 11:25:38 »
Lukaiseppa läpi selviää perus jutut
http://wiki.kopterit.net/

Tuolla raptorilla saa ikävää jälkeä jo aikaan jos menee hommat reisille :P
-tarkista että osat on yleensäkkin kiinni ja lukitteet
-tarkista kaikkien servojen yms oikea toiminta suunta (KAASU SERVO!)
-Gyron korjaus suunta ja ettei peräservo mene liian reunaan ja ala "bindaamaan"

Wikistä selviää kaikki tarvittavat säädöt,

http://www.kopterit.net/index.php?action=googlemap

Löytyykö lähettyviltäsi kokeneempaa kopteristia joka auttaa alkuun ettei satu?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #2 : 26 Lokakuu, 2010, 11:48:21 »
Tervetuloa haastavan ja hienon harrastuksen pariin.

Tuliko kopterin mukana manuaalia?
Siinä on aika havainnollisesti esitetty peräputken asennus.
Lavat kannattaa tarkistaa tasapainotuksen osalta ennen paikoilleen asentamista. Alunperin lapojen kiinnitykseen käytetyissä ruuveissa on lukkomutterit, joten lukitteen käyttö on aika turhaa, ei siitä haittaa ole jos sitä haluaa silti laittaa.

Mikäli mukana ei tullut manuaalia, imuta vaikka runryderistä



Mikäli kyseessä on ensimmäinen kopteri, kannattaa ainakin kysäistä apua paikalliselta harrastajalta ensilennolle lähtiessä. Simulaattorin hankkiminen ja sillä treenaaminen säästää varaosahankinnoissa kummasti.

Mikäli ostit kopterin mukana kaikki muut käyttöön ja käynnistämiseen tarvittavat kilkkeet, lienee kopteri melkolailla lentovalmis.
Siitä huolimatta kannattaa tarkistaa kopteri huolella läpi, ellet ole aivan varma kopterin kunnosta.
Jos et ostanut radiota kopterin mukana/kopioinut ohjelmaa ostajalta omaan radioosi, pitää säädöt tehdä ennen kuin sinne kentälle lähtee.


Rapukoiden osalta keskustelua löydät foorumin TT nitro osiosta

Paljon tietoa kaikenlaiseen kopterointiin löytyy myös jäsennellysti kopteri-wikistä.
Käyhän kurkkaamassa


Editti: osa tuplana, imaso ehti jo
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #3 : 27 Lokakuu, 2010, 12:33:09 »
kiitos vastauksista.
niin vielä olis

-lapoja ei saa kiristää liian kireälle, miksi
-mites ne nupin 3 servo
-kumpaan suuntaan gyro pitäis korjata
-ohjain Hitec eclipse 7
-gyro SL 420 CSM
-perä Futaba S9254



ei ole mitään tieto miten pitää liikkua mikäki kun ohjaimesta kääntää.

sanokaa jos pitää vaihtaa parempiin jotain.

pakko saada joku joka laittaa kohilleen noi.

asun pohjanmaalla.




Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #4 : 27 Lokakuu, 2010, 12:45:02 »
Katsoitko tuon wikin läpi siellä on perän säätö selitetty, samoin nupin?
lapoja ei saa laittaa liian kireälle koska siitä voi seurata nyökyttelyä jne kun lavat eivät pääse elämään pitimissä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #5 : 27 Lokakuu, 2010, 13:43:50 »
Lapojen liika kireys teke tosiaan sen ettei se lapa pääse olemaan "luonnollisessa tilassa" kun roottorit pyörii. Painovoima pitää ne oikessa paikassa.
Kireyden voit tarkistaa siten et nostat kopukan pystyyn jollin lavat pitäs pysyy viel kuosissaan. Sit ku näpäytät lapaa niin sen pitäs valahtaa alas.

Mode 2
Vasen tikku: ylös / alas lapakulmat ja kaasu (Swassi nousee ja laskee), vasen / oikea / vasen nokka ohjautuu oikealle ja vasemmalle.
Oikea tikku: ylös / alas kopteri kallistuu eteen ja taakse (Swassi kallistuu edestä alas / takaa alas, vasen / oikea kopteri kallistuu vasemmalle ja oikealle (Swassi kallistuu vasemmalle ja oikealle)

Toivottavasti tossa oli ees vähän sitä mikä arvelutti? Wiki kannattaa lukea ja youtubesta löytyy kasoittain kopun säätö ja kasaus videoita
« Viimeksi muokattu: 27 Lokakuu, 2010, 14:00:55 kirjoittanut Mikael H »
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #6 : 27 Lokakuu, 2010, 13:54:21 »
PALJON HELPOMPI JA TURVALLISEMPI tapa tarkistaa perän korjaussuunta:
Kopteriin virrat (holdi päälle ette vahigossa kaasuta/moottori irti päärattaalta/pinioni irti oma valinta) Käännä perälavanpitimet niin että osoittavat ylös ja alas, nyt perälavat siten että osoittavat kopterin nokkaa kohti, nyt kun käännät perää niin ylemmän lavan pitää kääntyä samaan suuntaan.
Samoin toiminta suunnan voi testa kun käännät rudder tikusta esim oikealle niin perälavan pitää kääntyä oikealle (takaa katsottuna)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #7 : 27 Lokakuu, 2010, 14:01:15 »
Poistin ton mun metodin niin ei kukkaan kuole
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #8 : 27 Lokakuu, 2010, 15:30:35 »
Kopteriin virrat (holdi päälle ette vahigossa kaasuta/moottori irti päärattaalta/pinioni irti oma valinta)

mut eiks tää ollu polttis.eikai se itsestään käyntiin lähde! ;)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #9 : 27 Lokakuu, 2010, 15:32:54 »
Ah joo. :) mut ei sitä käynnistystä tarvii pelätä ku tekee tuolla 1m4s0_ ohjeella
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #10 : 27 Lokakuu, 2010, 15:52:01 »
....niin ja tervetuloa hienon harrasuksen pariin!! voitko viel tarkentaa et millä paikkakunnalla asut?
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #11 : 27 Lokakuu, 2010, 17:31:06 »
Enhän minä aatellut ollenkaan ^^
Polttishan tässä olikin kyseessä  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #12 : 29 Lokakuu, 2010, 13:11:19 »
kiitos vastauksista,  nyt koitetaan iltavuorossa laittaa säätöjä kohilleen.,
paljon ollu apua vastauksista.,
asun pietarsaaressa

ohjaimessa vain liikaa säätöjä Hitec eclipse 7





....niin ja tervetuloa hienon harrasuksen pariin!! voitko viel tarkentaa et millä paikkakunnalla asut?

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #13 : 29 Lokakuu, 2010, 15:15:26 »
hienoa!
Pietarsaarestakin löytyy pari kopteristia jotka on ihan polttis vehkeillä lennätelly.
en vain tunne heitä kuin ulkonäöltä ja eivät ole ymmärtääkseni aktiivisia foorumilla.
sunnuntaina meillä on kokkolan kipparihallissa sisälennätysvuoro jos oot lennokkitouhuissa mukana tai muuten kiinnostaa niin tuu käymään ni katotaan sitten sitä sun lentolaitetta. :D
viime sunnuntaina lennätin siinä ulkokentällä trexiä sisävuoron jälkeen.joten jos saadaan jotain tolkkua siittä sun pelistä niin vois jopa suunnitella testilentoa siellä sitten.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #14 : 31 Lokakuu, 2010, 14:46:24 »
hö  kun töitä sun:

millonkohan on seuraavan kerran kipparihallissa lennätys vuoro., ja mihin aika

jos voisit kattoo,

yrittäny lennättää sit mut ohjautuu joko eteen päin tai sit kallistuu oik trim koittanu kääntää mut sit sama toistuu toiseen suuntaan????
aika helppo varmaan lentää kun saa säädöt kohilleen.



hienoa!
Pietarsaarestakin löytyy pari kopteristia jotka on ihan polttis vehkeillä lennätelly.
en vain tunne heitä kuin ulkonäöltä ja eivät ole ymmärtääkseni aktiivisia foorumilla.
sunnuntaina meillä on kokkolan kipparihallissa sisälennätysvuoro jos oot lennokkitouhuissa mukana tai muuten kiinnostaa niin tuu käymään ni katotaan sitten sitä sun lentolaitetta. :D
viime sunnuntaina lennätin siinä ulkokentällä trexiä sisävuoron jälkeen.joten jos saadaan jotain tolkkua siittä sun pelistä niin vois jopa suunnitella testilentoa siellä sitten.

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #15 : 31 Lokakuu, 2010, 17:39:37 »
iltaa

nyt tilattiin hobbylinnasta Gyro Gy-401 sai halvalla 96e.
valmiina peräs S9254
mites on nuo nupin servot 3001 onko minkalaiset. olisko niis vika etten saa helikopteri pysyyn paikoillaan,.

en oikein luottanu tuohon gyro mikä on kiinni SL 420 CSM trim sain perän aisoihin ettei pyöri




Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #16 : 31 Lokakuu, 2010, 17:49:10 »
nyt on vuoroja kahtena tulevana sunnuntaina aamupäivällä klo10-12.tuu pyrähtää ensviikonloppuna.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #17 : 01 Marraskuu, 2010, 10:22:37 »
tuun
tuos mun puhelin numero 045-1237993 et tiedät kuka soittaa.,

laitas puhelin numero niin soittelen sit

pitäis tällä viikolla tulla startteri mut jos ei kerkeä niin sinullaha on -:)

nyt on vuoroja kahtena tulevana sunnuntaina aamupäivällä klo10-12.tuu pyrähtää ensviikonloppuna.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #18 : 01 Marraskuu, 2010, 11:04:17 »
no katokku ei oo! :D mä pelaan sähköllä! :)

Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #19 : 01 Marraskuu, 2010, 12:27:06 »
Lauri on nykyajan nuori ja aattelee et kaiken pitää olla ekologisempaa :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #20 : 04 Marraskuu, 2010, 12:15:06 »
moi

mitä eroa on Thunder Tiger Raptor 30
malli v1
malli v2
onko kaikki mitat samat servo tangois ynm:



Tervetuloa haastavan ja hienon harrastuksen pariin.

Tuliko kopterin mukana manuaalia?
Siinä on aika havainnollisesti esitetty peräputken asennus.
Lavat kannattaa tarkistaa tasapainotuksen osalta ennen paikoilleen asentamista. Alunperin lapojen kiinnitykseen käytetyissä ruuveissa on lukkomutterit, joten lukitteen käyttö on aika turhaa, ei siitä haittaa ole jos sitä haluaa silti laittaa.

Mikäli mukana ei tullut manuaalia, imuta vaikka runryderistä



Mikäli kyseessä on ensimmäinen kopteri, kannattaa ainakin kysäistä apua paikalliselta harrastajalta ensilennolle lähtiessä. Simulaattorin hankkiminen ja sillä treenaaminen säästää varaosahankinnoissa kummasti.

Mikäli ostit kopterin mukana kaikki muut käyttöön ja käynnistämiseen tarvittavat kilkkeet, lienee kopteri melkolailla lentovalmis.
Siitä huolimatta kannattaa tarkistaa kopteri huolella läpi, ellet ole aivan varma kopterin kunnosta.
Jos et ostanut radiota kopterin mukana/kopioinut ohjelmaa ostajalta omaan radioosi, pitää säädöt tehdä ennen kuin sinne kentälle lähtee.


Rapukoiden osalta keskustelua löydät foorumin TT nitro osiosta

Paljon tietoa kaikenlaiseen kopterointiin löytyy myös jäsennellysti kopteri-wikistä.
Käyhän kurkkaamassa


Editti: osa tuplana, imaso ehti jo

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #21 : 04 Marraskuu, 2010, 12:49:05 »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #22 : 04 Marraskuu, 2010, 13:53:42 »

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #23 : 05 Marraskuu, 2010, 09:19:15 »
kiitän

vielä sellanen et kumman valitsen ohjaimesta., nor  120 vai 180

alotin aivan alusta kaikki linkki tangot irti ja mittasin ne ohjekirjan arvoihin. oli heitto 10mm niikun toinen lapa tango toinen 30mm niin toinen oli 39mm., ynm et ei varmaan ole entinen omistaja lennelly tällä.,vai olisko tahallaan laittanu kaikki pois kohiltaan.,

nollasin ohjaimenki.,  jännä juttu miten laitetaan helikopterille sopivaksi

Lapojen liika kireys teke tosiaan sen ettei se lapa pääse olemaan "luonnollisessa tilassa" kun roottorit pyörii. Painovoima pitää ne oikessa paikassa.
Kireyden voit tarkistaa siten et nostat kopukan pystyyn jollin lavat pitäs pysyy viel kuosissaan. Sit ku näpäytät lapaa niin sen pitäs valahtaa alas.

Mode 2
Vasen tikku: ylös / alas lapakulmat ja kaasu (Swassi nousee ja laskee), vasen / oikea / vasen nokka ohjautuu oikealle ja vasemmalle.
Oikea tikku: ylös / alas kopteri kallistuu eteen ja taakse (Swassi kallistuu edestä alas / takaa alas, vasen / oikea kopteri kallistuu vasemmalle ja oikealle (Swassi kallistuu vasemmalle ja oikealle)

Toivottavasti tossa oli ees vähän sitä mikä arvelutti? Wiki kannattaa lukea ja youtubesta löytyy kasoittain kopun säätö ja kasaus videoita


mrsaila

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #24 : 05 Marraskuu, 2010, 09:39:06 »
valitse: Norm
Rapukassa on mekaaninen miksaus.

-T

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
49 Vastauksia
21588 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2009, 13:07:19
kirjoittanut Vispilä
7 Vastauksia
5533 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2008, 06:49:38
kirjoittanut juha.A
1 Vastauksia
2719 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 08:43:46
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
1902 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 17:35:18
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
2157 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2014, 00:14:50
kirjoittanut JCA