Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger Raptor 30  (Luettu 21296 kertaa)

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #25 : 09 Marraskuu, 2010, 19:55:53 »
moi

puistattaa aik hàijysti ilmassa., miten tasapainotetaan nuo lavat  onko siihen joku vekotin,.

valitse: Norm
Rapukassa on mekaaninen miksaus.

-T

mrsaila

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #26 : 09 Marraskuu, 2010, 20:14:30 »
Kuivailetko vähän tarkemmin mihin suuntaan tärisee. Vispaako perä vai täriseekö kopteri sivuttais/pitkittäis suunnassa tms.

Lapojen tasapainottamiseen löytyy täältä hyvä niksi (jos nyt vika siinä sattuisi olemaan) en kyllä ole itse koskaan tasapainoitellut vaan olen luottanut siihen mitä tehdas toimittaa. Itse käytän hyvä laatuisia hiilikuitulapoja (SAB, Align, Radix).

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=61135. Helifreak vaatii rekisteröitymisen jotta videoita voi katsella.

-T

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #27 : 09 Marraskuu, 2010, 22:23:48 »
Ohan akselit suorassa?
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #28 : 10 Marraskuu, 2010, 07:03:46 »
puistattaa.. onko nupissa kiekkoja tarpeeksi, käykö kone tasaisesti (perä ongelmat)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #29 : 10 Marraskuu, 2010, 18:41:13 »
kopteri tärisee,. niinku joku olis irti mut ??????? siin kierrosluvun alapààs ja sitten ihan kierrosten loppupààs.,





Kuivailetko vähän tarkemmin mihin suuntaan tärisee. Vispaako perä vai täriseekö kopteri sivuttais/pitkittäis suunnassa tms.

Lapojen tasapainottamiseen löytyy täältä hyvä niksi (jos nyt vika siinä sattuisi olemaan) en kyllä ole itse koskaan tasapainoitellut vaan olen luottanut siihen mitä tehdas toimittaa. Itse käytän hyvä laatuisia hiilikuitulapoja (SAB, Align, Radix).

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=61135. Helifreak vaatii rekisteröitymisen jotta videoita voi katsella.

-T

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #30 : 10 Marraskuu, 2010, 19:49:47 »
Ovatko lavat samassa kireydessä?
Mikäli toinen lapa on kireämmällä kuin toinen, tärisee kopteri kierroksia nostettaessa ja laskettaessa.

Lavat ovat silloin oikeassa kireydessä kun ne pysyvät suorassa vaikka kallistat kopterin kyljelleen. Kun pikkaisen täräytät, pitäisi lapojen valahtaa alaspäin.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

mrsaila

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #31 : 11 Marraskuu, 2010, 10:19:20 »
Olisivatkohan lavat liian kireällä? Tai sitten ne tosiaan ovat epätasapainossa.

bmw525i

  • Vieras
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #32 : 11 Marraskuu, 2010, 18:40:28 »
jaa se on noin tarkka.,  

Olisivatkohan lavat liian kireällä? Tai sitten ne tosiaan ovat epätasapainossa.
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2010, 19:15:41 kirjoittanut bmw525i »

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #33 : 22 Kesäkuu, 2011, 20:56:53 »
Jatketaan tähän ketjuun.. Tarttis saada rapukkaan lapakulmia! Näin Aligniin tottuneena tuntuu rapsukka hassulta.
Eli vaikka linkit on manuskan mukaisessa säädössä irtoaa vain noin +8/-4, olisko ideoita?
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #34 : 22 Kesäkuu, 2011, 23:30:05 »
En suoraan muista mitä manuska sanoo rapukan lapakulmista, mutta eiköhän se tarjolla oleva kulmamäärä jotain tuota luokkaa liene.

Kurkkaapa manuaalista mitä siellä loppupuolella on radion säädöistä ja lapakulmista mainittu.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #35 : 23 Kesäkuu, 2011, 23:06:22 »
En suoraan muista mitä manuska sanoo rapukan lapakulmista, mutta eiköhän se tarjolla oleva kulmamäärä jotain tuota luokkaa liene.

Kurkkaapa manuaalista mitä siellä loppupuolella on radion säädöistä ja lapakulmista mainittu.

Tänks! sieltä löytyi jonkinlainen apu, EPA täysille niin alko löytyä kulmia.
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa peksa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #36 : 07 Toukokuu, 2012, 22:11:12 »
Vieläkö tähän mahtuu kytkinkysymys: pitääkö kytkimen asennus jotenkin hienosäätää ? Tuntuisi, ettei ole paljon säätökohteita, kun ruuvaa kytkimen moottoriin ja moottorin runkoon. Ihmettely alkoi siitä, etten saa moottoria niin pienellä käymään, että nuppi ei pyörisi. Epäilen että kytkin ottaa epätasaisesti tms. Jäähdyttyään pyörii käsin kevyesti, mutta lämpimänä kahnuttaa.
HK 450
Futaba FC-18

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #37 : 08 Toukokuu, 2012, 14:16:23 »
Voisko motti olla himpun vinossa? Ainenkin noissa Caliber säikeissä antavat tollaseen ohjeeksi "trimmata" niitä motin kiinnitys ruuvin reikiä et mottin kulmaa voidaan säätää.
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Thunder Tiger Raptor 30
« Vastaus #38 : 27 Kesäkuu, 2012, 02:40:09 »
pitääkö kytkimen asennus jotenkin hienosäätää ? Tuntuisi, ettei ole paljon säätökohteita, kun ruuvaa kytkimen moottoriin ja moottorin runkoon. Ihmettely alkoi siitä, etten saa moottoria niin pienellä käymään, että nuppi ei pyörisi. Epäilen että kytkin ottaa epätasaisesti tms. Jäähdyttyään pyörii käsin kevyesti, mutta lämpimänä kahnuttaa.
Tuppaa olemaan rapunkan vakiokytkin limpun ominaisuus jos sitä välystä ei ole säädetty oikein. Aika helposti leviää palat ulos eikä palaudu enää takaisin. Quickuk limppu jossa ovaalit aukot toimii tuossa hyvin. Jos kellon lineri on alkuun liian ohut niin se tekee tuon että kytkimen palat pääsee liian ulos eikä enää palaudu. Käyntikortti on aika sopiva välyksen säätöön uutena. Joku 0.3... kellon ja linerin väliin matskua tai sitten paksu lineri josta hioo sopivaks.
« Viimeksi muokattu: 27 Kesäkuu, 2012, 02:54:08 kirjoittanut Silli »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
49 Vastauksia
21591 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2009, 13:07:19
kirjoittanut Vispilä
7 Vastauksia
5535 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2008, 06:49:38
kirjoittanut juha.A
1 Vastauksia
2721 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 08:43:46
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
1902 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 17:35:18
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
2159 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2014, 00:14:50
kirjoittanut JCA