Kirjoittaja Aihe: E325  (Luettu 175688 kertaa)

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #125 : 11 Kesäkuu, 2008, 22:35:22 »
Lavanpitimien mukana tuli sellasta superloonia, nyt on sitä välissä.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #126 : 12 Kesäkuu, 2008, 11:32:39 »
Oh yeh, nyt tänään (vihdoinkin) uskalsin lentää kopun ilmaan ilman apujalkasia ;).
Ennen pelkäsin että kun toinen jalas on maassa niin se kaatuu ja lavat menee, mutt ei, kiitos pyörivieen lapojen ja painovoiman. Kun se toinen lapa osuu maahan niin voi sanoa että se laskeutuminen on onnistunu.

Ja muuten alu lavanpitimet ja hiili lavat kyllä tuo sitä kiikkeryyttä lisää, sen huomasin.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #127 : 13 Kesäkuu, 2008, 13:31:43 »
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=30_325_326&products_id=5250
Siitä n. 70€. Kun postittaa suomeen ja tullaa tuon mötikän, niin sitten ollaan siellä satkun pinnassa...
Tossa ois kans aika kattava valikoima myös se runko http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-Mini-Titan-E325/Categories
http://flying-hobby.com/catalog/index.php?cPath=3_116_119&page=1

Löysinpä tuolta halvalla tod. kaikki viriosat mitä titaniin saa. Nuppi ja kaikki halpaaa!!!! Halpaa!!!!! hihihihiihiiiii tuolta saa päivittyneitä osia ::) ::) ::)



Miten noin halvalla saakin tota viritysosaa?       Ollaanko niissä käytetty jotain eri materiaalia (huonompaa), vai miksi ne on niin halvat?  :o  ??? :o ???             Onko se sitten vain niin että Amerikasta saa kaiken halvemmalla.

Nyt harmittaa vaan sikana, että on ostanu kaikki viriosat Suomesta ja käyttänyt siihen niin tuhottomasti rahaa.  >:(
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #128 : 13 Kesäkuu, 2008, 13:53:55 »
Joo huomasin noi tuotteet tuolla samana päivänä kun ne osat tuli. Kyllähän se kiina on huomattavasti halvempi. Jos tilaa koko nupin yhtä aikaa, niin tulee halvemmaksi ostaa sieltä (tulli ja posti mukaan laskettuna), kun suomesta. Tästä lähin mäkin tilaan tuolta noi tuommoset.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #129 : 13 Kesäkuu, 2008, 16:01:32 »
Se on niin kuin mä sulle lateks1 leirillä sanoin tai vihjasin että, suomesta kannattaa ostaa vaan jos haluu nopeesti ja tukea suomalaista kopteri putiikkia.
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #130 : 13 Kesäkuu, 2008, 17:30:52 »
Se on niin kuin mä sulle lateks1 leirillä sanoin tai vihjasin että, suomesta kannattaa ostaa vaan jos haluu nopeesti ja tukea suomalaista kopteri putiikkia.

Tuota se on noiden titaneiden kanssa  ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #131 : 13 Kesäkuu, 2008, 17:35:40 »
Mutta eikö ne alle 20e osat kannata kuitenki ostaa suomesta???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #132 : 13 Kesäkuu, 2008, 20:51:30 »
Eikös ne kaikki titanin osat ole alle 20e ;) Itse asiassa minä olen kerran osat Sabesta kerran tilannu, kun oli kiire.
« Viimeksi muokattu: 13 Kesäkuu, 2008, 20:53:25 kirjoittanut Teo »
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #133 : 18 Kesäkuu, 2008, 16:10:47 »
Joo, no ainut homma on sitten enää, ettämulla ei ole luottokorttia ja mä en osaa laittaa mun visa electronia sinne paypalliin.   :-[
Jonkun pitäis ihan henk. koht. neuvoa, miten se tapahtuu.
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #134 : 18 Kesäkuu, 2008, 19:47:56 »
Minkä pankin elektroni

Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #135 : 18 Kesäkuu, 2008, 19:59:23 »
Paikallisosuuspankin. Eli lyhyesti: POP:n.
  Tuolla on kyllä yhessä säikeessä kerrottu, miten se tehdään, mutta mun on vähän hankala päästä omaan paikallisosuuspankkiin, joka on noin 350 km päässä nykyisestä kodista.    Voiko sitä mikä lie tunnus/varmennus/mikälie -koodia saada lähimmästä osuuspankista? Ku oon alaikänen, en saa sitä puhelimitse tms.
« Viimeksi muokattu: 30 Syyskuu, 2008, 16:54:15 kirjoittanut lateksi1 »
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #136 : 18 Kesäkuu, 2008, 20:01:39 »
OT: Eipä se electroni ole sen vaikeampi laittaa, listasta valitaan Visa, kirjoitetaan kortin haltijan nimi, kortin numero ja suojaluku kortin takaa, sekä vanhentumispäivämäärä ja lähetetään tiedot. Parin päivän päästä tulee tiliotteeseen 4 numeroinen koodi, joka kirjoitetaan kortin varmennuskohtaan Paypalissa. Paypal tilin etusivulla näkyy linkit noihin kumpaankin kohtaan, ja ohjeet miten tehdään. Kannattaa olla nettipankkitunnus niin ei tartte odottaa tiliotteen saapumista.

Ainakin OP Visa Electron toimii Paypalissa.

Lainaus
Voiko sitä mikä lie tunnus/varmennus/mikälie -koodia saada lähimmästä osuuspankista?

Kyllähän niiden pitäs tilin haltijalle tiliotetta näyttää. Kannattaa samalla kysellä niitä nettipankki tunnuksia. Helpompi seurata tiliä ja maksella laskuja muutenkin.




-op-
« Viimeksi muokattu: 18 Kesäkuu, 2008, 20:05:12 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #137 : 18 Kesäkuu, 2008, 20:03:41 »
Selvä, eikun koettamaan.     Toivottavasti nyt onnistuu.  Kiitos.
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #138 : 18 Kesäkuu, 2008, 20:20:13 »
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #139 : 18 Heinäkuu, 2008, 09:46:44 »
Muuten nyt kun ollaan taas tilaamassa varaosia, niin mitä osia suosittelette että ostan lisäks varastoon??? Meinaan siis että mitkä osat hajoaa helpoiten/todennäköisimmin??? Nyt ei oo tulossa ku perälapoja ja landarit (hajoaako landarit muuten helposti???/ jätänkö pois tilauksesta), muuten millä nimellä ja mistä löytää ne alu lavanpitimien väli prikat (tarvitaan siis koska hiili lavat hölskyy pitimien välissä)??? Tällä hetkellä kauppana virkailee sabe.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

jpheli

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #140 : 18 Heinäkuu, 2008, 10:37:36 »
Sullahan oli täys muovinuppi vielä eikös..

Minä ainakin pidän aina varastossa seuraavia:
- Lapoja
- Main shaft
- Boom
- Mixing lever (se ylämikseri)
- Ball links
- Landarit (nyt ei tarvii kun on spider gearit)
- Main gear

Tuossa ne yleisimmät, hmm mitähän mulla kaikkineen on menny

Boom x 2
Landarit x 1
Main shaft x 8
Main grip x 3
Mixing lever x 10
Main gear x 5
Tail rotor shaft x 1
Flybar paddle x 1
Tail drive gear set x 1
Tail Support bracket x 1
Tail fin x 1
Canopy x 1 (vieläkin käytössä, halkeama nokassa ja pikaliimalla korjattu)
Main Frame x 1 (vieläkin kyllä käytössä, yksi korvake rikki... eipä haittaa)
Läjä servoja ja niiden rattaita... noi 3153set ei oo halpoja :(
Lapoja kourallinen...

Tuossapa toi mun lista noin about on.

Ja noista landareista, ne hajoo kyllä kohtuu heposti. Heikoin kohta titanissa jota moni on ihmetellyt että kun kopu on muuten niin hyvin ja kestäväksi tehty niin sit siinä on tollasseet lelu landarit.. No vaihtoehtojahan on.

Ja ne aluprikat tulee tuolla PV0705 Main Rotor grippejen mukana

Itsellä nyt periaatteessa kaikkia osia 1-3 kappaletta kotosalla ja yksi kokonainen varaosa kopteri tuossa roikkumassa :)

Koitan aina pitää kassillista osia, ainoo mitä uupuu niin on servojen rattaita ja niitäkin on tulossa ;)

--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #141 : 18 Heinäkuu, 2008, 14:07:08 »
Siis ostin alu pitimet ja siellä ei tullu muuta kun vaahtomuovia. No jätänpä ne länädärit siihen listaan, entä kuinka paljon porukalla menee perälapoja?? Ja varmaan lisään siihen listaan tuon mixing leverin.  Lavanpitimet on edessä ja takana alumiinia, että muuten on muovi nuppi.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

jpheli

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #142 : 18 Heinäkuu, 2008, 15:53:58 »
Ahjuu... yhdet olen rikkonut että eipä niitä nyt hirveesti mene. Tietty vähän riippuu millassista paikoista lähdet lentää, jos peräevä pääsee uppoomaan hiekkaan niin sitten lapaset kuluu pikkasen mutta itselläni ei ole koskaan ollu tästä ongelmia.

--jp

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #143 : 18 Heinäkuu, 2008, 16:06:59 »
Mulla on MiniTitanissa alla Alingin Bumb resistance laskutelineet. Tekee koneesta hyökkäävän näköisen, kun on niin matala.
Muuta en tarvinnut koneeseen silläerää tilata, ja oli TT:n omat telineet ja nuo Rekun kaaret saman hintaiset, mutta ajatelkaas postimaksueroja; TT:n "one-piece desing" on aika hankalan kokoinen postittaa, TRexin telineet on 4:nä palana ja tulevat kirjeessä.

Mulla on muovipitimissä ihan tavan Biltemasta hommattuja 3mm reiällä olevia prikkoja. Hyvin toimii HobbyJP:n halpojen hiililätkien kanssa. Vaikuttavat muuten CarbonHobby luomuksilta, hintakin täsmää.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #144 : 20 Heinäkuu, 2008, 21:12:58 »
Mulla on menny perälapoja harva se viikko, kun semmoselta kivisoralta olen lennätellyt.

Mutta sabesta saa kylllä niitä ihan aitoja lapa-adaptereita kun vaan menee sinne varaosasivuille ja kattoo sieltä ne osat numerojen perusteella (se lapa-adapterien koodi on PV0829).
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #145 : 22 Heinäkuu, 2008, 20:44:20 »
Tota haittaako tuo jo se stabbariakseli heiluu semmosen 50µm??? Ei varmaan mutta kaikkea pitää kysyä. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

jpheli

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #146 : 22 Heinäkuu, 2008, 21:53:21 »
tarkat on mitat sulla ;)

veikkaan että sulla ei vain stabbarin lavat trackkaa kunnolla, tarkista että ne kulkee samaa kehää myös. Ts. kato että ne on ihan suorassa toisiinsa nähden ja sitten sitä flybarin kehikkoa vasten. Ni eiköhän se siitä..


--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #147 : 23 Heinäkuu, 2008, 14:17:26 »
Ja se stabbari tankohan on vaan niillä kahella ruuvilla kiinni??? Oon avannu ne molemmat ja silti ei lähe tanko pois. Mistä kiikastaa????
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

jpheli

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #148 : 23 Heinäkuu, 2008, 14:34:49 »
Sä oot vetäny ne ruuvit +600 kiinne ;)

Tai sitten silla on käynyt pikkunen moka lukitteen kantta, sitä lukitetta ei tarvii paljoon noihin kierteisiin. Hyvin monet laittaa ihan hekutisti lukitetta. Tuossa juuri eilen availin yhtä ja muutama päivä toista kasattua kopteria jossa oli likutetta niin että piisas.. Hei ei se sillä lukitteella ole tarkoitus pysyä paikallaan, sen tarkoitus on estää auki pyöriminen.

Osassa oli jopa prikat liimautuneet ruuveihin kiinne, hyihyi :)
 
Itse kun laitan lukitetta niin teen niin että päästän pikku pisaran ruuvin päähän ja sitten pyöräytän ruuvin sormien välissä, näin lähtee kaikki ylimmääräinen lukite pois. Sormet puhtaaksi paperiin ja sit voikin ruuvata osat paikalleen. Näin ei lukite myöskään tirsku/pursua/valu joka paikasta, sitten vian ruuvi silleen hellästi vääntäen kiinne.

Kolme syytä miksi stabbarin/pääakselin tanko ei lähde irti:
- Liimatti kiinne lukitteella tms
- Kauheet pärseet tullu liian lujaan vedetystä ruuvista, voi myös olla menettänyt muotonsa täysin ja kiilautunut
- Se on vääntynyt (tää on mulla sillon tällön ongelma pääakselissa torpin jälkeen... eiku hiekkapaperia ja porakoneeseen kiine)

Toi Finlessin video tuosta lukitteesta on muuten kanssa hirveen hyvä ;)



Noin olen tehnyt ikäni eri laitteiden kanssa ja koskaan ei ole ollut ongelmia ruuvien kanssa, kaikki on auenneet kiltisti ja myös pysyneet hienosti kiinne... Muiden lukitsemista olen useamminkin vetänyt kannat rikki :)

--jp



Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #149 : 23 Heinäkuu, 2008, 14:46:05 »
Joo mulla jäi ne pääakselin pitimet (ne holkit siis, nimeä en tiiä), piti penkillä irrottaa, hiekkapaprulla jämät pois ja taas skulas. Eli siis nyt en ymmärtäny että mitä mä teen??? Olen niin epätoivoinen!!!! Ei voi yhtenä päivänä mennä lennättää ja päivä on pilalla!!! :'( :D Se kyllä näytti että siihen akseliin on tullu jäljet, näiden ansiosta akseli on jostain kohistya ylipaksu ja siksi ei tuu pois.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
E325

Aloittaja heko-eki « 1 2 3 4 » Thunder Tiger Sähkö

96 Vastauksia
44639 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2008, 21:26:04
kirjoittanut heko-eki
21 Vastauksia
11123 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2009, 16:14:01
kirjoittanut Syrjäniemi
2 Vastauksia
3489 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2011, 17:13:37
kirjoittanut Syrjäniemi
5 Vastauksia
4416 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2012, 19:00:55
kirjoittanut aleksi
21 Vastauksia
8060 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2013, 22:55:14
kirjoittanut Nitebiker