Kirjoittaja Aihe: Mikan vispilä blogi  (Luettu 94005 kertaa)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #100 : 04 Joulukuu, 2010, 19:27:23 »
Tulipa käytyä tänään oikeen meijän kerhon kentällä lennättämässä. Tosin kyseessä oli kiinteäsiipinen lentolaite nimittäin mun talvi F3A stuntti Epsilon 90. Mutta niinhän se on et F3A stuntin lennättäminen on parasta mitä voi tehä housut jalassa.  ;D ;D ;D
Onko vielä Timpan vanha kone?

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #101 : 04 Joulukuu, 2010, 19:44:08 »
Eipä aida olla ku mun vanha sotanorsu on pääkaupunkiseudulla...


Mutta eikö Mika ookki hienoo ku laitteet menee sinne minne ohjaa ;)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #102 : 04 Joulukuu, 2010, 20:33:11 »
Eipä aida olla ku mun vanha sotanorsu on pääkaupunkiseudulla...


Mutta eikö Mika ookki hienoo ku laitteet menee sinne minne ohjaa ;)
Ok. se sun kone ainaki toimi henosti ja varmaan toimii vieläki.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #103 : 04 Joulukuu, 2010, 21:26:17 »
Eipä aida olla ku mun vanha sotanorsu on pääkaupunkiseudulla...


Mutta eikö Mika ookki hienoo ku laitteet menee sinne minne ohjaa ;)

Ehdottomasti kyllä. Se kai tossa F3A;ssa juur niin hieenoo onkin. Ja se et jokainen joka seuraa lennätystä ja on vähänkin perillä F3A;n saloista tietää miten ois pitäny ajaa  8)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #104 : 04 Joulukuu, 2010, 21:28:57 »
Eipä aida olla ku mun vanha sotanorsu on pääkaupunkiseudulla...


Mutta eikö Mika ookki hienoo ku laitteet menee sinne minne ohjaa ;)

Ehdottomasti kyllä. Se kai tossa F3A;ssa juur niin hieenoo onkin. Ja se et jokainen joka seuraa lennätystä ja on vähänkin perillä F3A;n saloista tietää miten ois pitäny ajaa  8)
Sama mua viehättää tossa F3C aikasemmin ajoin F3A Sporttia ja kerran hämeenkyrössä kisoissa.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #105 : 04 Joulukuu, 2010, 22:18:18 »
Ehkä tuo timo mutki kouluttaa ens kesällä stunttaileen  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #106 : 07 Joulukuu, 2010, 18:57:12 »
Kohta ne tulee kohta ne tulee olo on kuin pikku pojalla joka odottaa joulupukkia.


Otin tuon tracking numeron poies, ettet joudu pettymään jouluna.
t: Falconi
« Viimeksi muokattu: 07 Joulukuu, 2010, 19:37:40 kirjoittanut Falconi »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #107 : 07 Joulukuu, 2010, 19:05:59 »
Juoksen hakemaan paketin tuolla koodilla  :P :-*

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #108 : 08 Joulukuu, 2010, 22:36:53 »
No joo kopua tuli värkättyä koko ilta.  :P Ja eipä ilta taaskaan vierähtänyt ilman ärrrä päitä, tällä kertaa lavan pitimet laitto ihan tosissaan kampoihin. Kaikki on kyllä ihan ok noin päällisin puolin, mutta kun lepariakselin ruuvit kiristää niin lavan pitimet jäykistyy ja liikkuvat hiton tahkeesti. Niimpä ilta meni suurimmaks osaks kyseisten osien kasaus purku harjoituksissa. Kunnes meni hermot ja rupesin kasaamaan nuppia muuten. Mikähän tossakin nyt on jujuna kokeilin vaihtaa lepari akselia, paine laakereita mutta mikään ei oikeen tunnu auttavan.

Osia tutkiessani huomasin et toi uusi hubi on reilun millin leveämpi kuin alkuperäinen (siis HK;n) Mutta tiiä sit haittaako sekään mitään ja kokeilimpa kasata lavan pitimet myös vanhaan hubiin niin sama homma.

Muuten täytyy sanoa noista HK partsin osista et ne näyttäs äkikseltään olevan ihan hyvä laatuisia ainakin paljon paremman näköisiä kuin HK;n osat äkikseltään vois sanoa et aikalailla Alikilin tasoa mutta Kiinan hintaan. No aika näyttää.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #109 : 08 Joulukuu, 2010, 22:56:49 »
"kulutus" osat menee hyvin hk-partsilta, ovat merkkiä tarot

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #110 : 09 Joulukuu, 2010, 14:51:46 »
Meinaa rueta käymään oikein työstä tämä kopterin kasaus. Kaiken näkösiä pikku ongelmia tuntuu ilmestyvän kasauksen myötä. Nyt oikeestaan eniten rassaa kun perä vetorats osuu autorotaatio rattaaseen hitusen liian vähän meinaa hyppiä yli kun nuppia pyörittää käsin PRLE ???. Ja kun perä akselista vähän jarruttaa niin hyppiikin yli. No täytyy vielä tutkia tota uutta autorotaatioratasta ja verrata sitä alkuperäseen. Lavan pitimien nihkeys johtuu ilmeisesti lepari akselin laakereista sillä puristuksen alaisen rupeevat rutiseen. Pitää tilata Rekkula kaupasta uudet, muutenkin tän kloonin heikoin lenkki tuntuu olevan laakerit noi kiinan laakerit on ihan paskoja välystä jo uutena ja kiristettässä rupeevat tkkuileen. Pitäs jossain vaiheessa vaihtaa tohon kaikki laakerit.

Niin ja kun nyt näinkin iso remppa täs tuli niin pitihän sitä vähän panostaa ulkonääköönkin. Kieltämättä alkaa näyttään ihan siistiltä peliltä ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #111 : 09 Joulukuu, 2010, 16:44:31 »
Sellaista se joskus on, taas hyvä esimerkki klooneista  ;D tai niiden toleransseista..
Voi jopa olla hyvä tuuri että runkolevyissä on reijät väärissä kohdissa joka aiheuttaa tuota välystä sinne rattaistoon... paha sanoa mistä johtuupi.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #112 : 09 Joulukuu, 2010, 17:22:38 »
Sellaista se joskus on, taas hyvä esimerkki klooneista  ;D tai niiden toleransseista..
Voi jopa olla hyvä tuuri että runkolevyissä on reijät väärissä kohdissa joka aiheuttaa tuota välystä sinne rattaistoon... paha sanoa mistä johtuupi.

Joo itse asiassa johtuupi tarkemmin siitä että perä vetorattaasta on yhdestä hampaan päästä ihan hiuksen hieno pala pois hammas on siis katki mutta niin ylhäältä et sitä tuskin näkee. Mutta kun on näin vähän pelivaraa niin se heti haittaa. Kun pyörittää nuppia hitaasti niin tuntee sen kohdan josta hammas on katki. Ärsyttää vaan kun muuten ois pikku hiljaa kaikki kondiksessa niin sit yks tommonen pikku juttu ja sitä juttua ei saa Suomesta  >:( >:( >:( .  On tilattu jo paripäivää sitte HK;sta mutta vieläkin on käsittelyssä, ja yli viikko sitten tilattu pakettikin on vielä honkkarin postissa et ei taija vähään aikaan tulla. Mutta kaippa se toleranssi on tossa kuitenkin tarpeeks lähellä sillä ennen torppia ei ollut mitään ongelmia ton kans.

Semmonen tuli mieleen et voisko joku jolla on TT versio mitata TT version perävetorattaan halkaisian siis sen joka koskee autorotaatiorattaaseen. jos se on sama halkaisialtaan niin semmonen  jippo tuli mieleen et tilais yhden TT;n perävetorattaan rekkulakaupasta ja ottais siittä sen hammasrattaan ja laittais tähän mun akselille. Kun hampaan moduulinhan on pakko olla sama kun kerran TT käyttää samaa autorotaatioratasta. Ja jos jollakin sattuis olemaan tommonen TT;N peräveto ratas paketti josta ois vaikka se kartio ratas paskana niin YV;tä mulle.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #113 : 09 Joulukuu, 2010, 17:47:40 »
Taitaa olla hihnallisessa CopterX pro:ssa samanlaiset peräpalikat, ootko kattellu niitä?
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #114 : 09 Joulukuu, 2010, 19:56:19 »
Taitaa olla hihnallisessa CopterX pro:ssa samanlaiset peräpalikat, ootko kattellu niitä?

Myykö joku suomessa CopterX osia

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #115 : 09 Joulukuu, 2010, 20:30:35 »
T-rex Storella on ainakin ollut runkoja kaupan.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #116 : 09 Joulukuu, 2010, 20:55:58 »
Ei niillä ainakaan noita perän osia ole ollut, euroopasta saattais löytyä, kattele googlella.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #117 : 09 Joulukuu, 2010, 21:37:08 »
ehirobolla on ainaki joskus ollu noita.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #118 : 10 Joulukuu, 2010, 08:19:59 »
Joopa joo kasaus ja tutkimus työt jatkuu. Mittailin noitten autorotaatiorattaiden halkasioita ja ylläri HK;n alkuperäinen ratas on halkasialtaan hitusen isompi, ja näin ollen kun vaihdoin alkuperäisen rattaan niin siihen loppu hamppien hyppiminen. Molemmat rattaat myydään kyllä ihan saman kokoisina 106T Mutta vissiin HK;N toleranssi joka on yks suhe hevoseen niin on halkasia pikkasen isompi. No tänään pitäs postissa tulla uusi perä akseli niin sit saan kopun lopullisesti kasaan, niin pitää kokeilla sit pyörittää nuppia moottorilla ja varovasti leijjuttaa. Ja sit kun HK;ta tulee uudsia perävetorattaita niin pitää vaihtaa sellanen ja kattoo sitte välyksiä ja sit jos siltä näyttää niin pitää siirtää peräkasettia pikkasen eteen päin, niin saa myös nuo Hkpartsin rattaat toimimaan jotka on huomattavasti parempilaatuisia. Tää näitten kloonien kans värkkääminen tuntuu olevan vähän niinkuin oma harrastuksensa. Sillä näitä ei tarvi ainoastaan kasata vaan myös rakentaa ;D ;D ;D ja siinähän on iso ero Alikilit haribot gauit ym merkkivehkeet kasataan kloonit pitää rakentaa ::) Sen takia näissä ei tule kasaus ohjeita mukana kun eihän ne siellä idän ihmemaassa tiedä itekkään miten nämä kasataan kun joka vehje on yksilö ;D No eipä siinä tämähän on ihan mielenkiintoista ja jännää pitäs vaan olla niin älyttömästi kaiken näköisiä osia varastossa niin ei tulis katkoja hommaan kun joutuu jotain pikku nippeliä odottamaan. Okonan tohon jo menny yhtäpaljon rahaa mitä ois makanut T-rex 450PRO ::) ::) ::) 

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #119 : 10 Joulukuu, 2010, 08:49:33 »
Juu tuota torgue tube päivitys kiinnostais aikakovasti. Mutta nyt kun näki ton Hkpartsin osien laadun ja hinnan niin ei oikeen enään noi Hobby cityn osat silleen kovasti kiinnosta. Ja Hkpartsilta saa TT päivityksen vai sporttiin ja sehän ei käy PRO;n eri rungon takia. Samoten Alignin setti on Sporttiin ja V2;n. Mutta Hkpartsilla ois kyllä aika mielenkiintoinen kitti http://www.hkpartsds.com/index.php/alzrc-trex-450-pro-kit.html valmistaja ALZRC jonka osia mullekki tuli ja laatu tuntuu hyvältä. Onhan toi kyllä 100$ kalliimpi kuin HK mutta ompa laatukin ihan eriä. Hitto kun ois tienny heti sillon alkuun laitta ton kitin. Nyt ei taija viittiä. Mutta jos tosta tulee 550 niin se vois pian rueta kiinnostamaan tai edes 500;n

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #120 : 10 Joulukuu, 2010, 09:10:40 »
Sillä näitä ei tarvi ainoastaan kasata vaan myös rakentaa ;D ;D ;D ja siinähän on iso ero Alikilit haribot gauit ym merkkivehkeet kasataan kloonit pitää rakentaa ::)

Ne on koneenrakennusalallakin kokoonpano ja asennus kaksi täysin eri asiaa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #121 : 10 Joulukuu, 2010, 10:19:41 »
Sillä näitä ei tarvi ainoastaan kasata vaan myös rakentaa ;D ;D ;D ja siinähän on iso ero Alikilit haribot gauit ym merkkivehkeet kasataan kloonit pitää rakentaa ::)

Ne on koneenrakennusalallakin kokoonpano ja asennus kaksi täysin eri asiaa.

Juu niin on. Olen joskus työskennellyt molemmissa.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #122 : 10 Joulukuu, 2010, 13:42:00 »
Jep jep lentäähän se. Kävin pihalla leijjuttamassa yhden akullisen tuntu tosi hyvälle lapa uraki meni heti heittämällä kohalle. Kopu tuntu nyt jotenki paljon vakaamalta kuin ennen torppia. Ainut mitä pitää säätää on perä perä ei pidä, lähtee viemään oikealle selkeesti kokeilin lisätä gainia mutta ei ainakan 2% riittänyt. Pitää varmaan mennä pyhänä halliin säätämään kun ei oo kivaa säätää tuolla pihalla ku siellä on taas vaihteeksi kylymä.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #123 : 12 Joulukuu, 2010, 14:23:57 »
Jebou käytiimpä eilen leijjuttamassa kopuja urheilutalolla. Parin ekaa akkua menii kopun säätämiseen, mut sen jälkeen kopu tuntukin jo ihan hyvältä. Perä pitää nyt hyvin Gaineja piti vaan nostaa aika paljon. Nyt on NORMILLA 72,5% IDLELLÄ 69% Gainit nousi melkeen 10%. Nyt kun vaan tulis hyviä kelejä et pääsis ulos vetään oikeen kunnolla taivas settiä. Ja kokeileen kaikkii jännii temppuja  ;D No illalla pitää mennä taas urheilutalolle leijjuttelemaan.

Ja eilen muuten kokemus muistakin kopuista kasvoi pikkasen, sillä Laurille tuli joku mielenhäiriö ja anto mulle tyypit 200;lla Gauilla ;D. Oli kyllä hiano peli kieltämättä oli jopa vakaampi kuin  mun 450.  ??? ??? ???

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #124 : 12 Joulukuu, 2010, 19:38:09 »
No joo taas ois korjattavaa jos vain viittii korjata. Toisella akulla vissiin elevator servo jumittu. Tai jotain muuta ihmeellistä tapahtu nupin päässä. Eli leijjutin kopua NORMI modella ja nyökkäsin elevator tikula vähän rajummin eteen ja taakse jonka jälkeen vakautin kopun taas paikalleen leijjuun, ja heti tämän jälkeen kopu lähti rajusti kallistuun taakse ja vasemmalle. Korjasin eteen ja oikealle sen mitä tikuista löytyy mutta kopu vaan jatko taka vasemmalle kunnes tuli melkein nupilleen lattiaan. kerkesin onneks vetää ennen rysäystä kaasun kokonaan pois niin että vauriot jäis pieniks. Joo alkaa näin kopupuolellakin mitta täyttyä näistä idän ihmeistä kun ei niihin voi näköjään yhtään luottaa. Mikkä ois hyvät digi servot 450;n mutta kohtuu hintaiset ja sit mitä edullisia hyviä lapoja ois. Mitään radixia ei viitti laittaa kun ton luotettavuus on nolla paukkuu jatkuvasti tonttiin millon mistäki syystä.

Saldo
Päälavat
Pääakseli
Varmaan lepari
Nuppi servot meni jo ilmassa ;D
Velcro tarra

Aika vähällä selvittiin kaikki muut löytyykin varastosta paitsi päälavat. Niino servot empä taija enään laittaa nuppiin HXT 900 tai Tower Pro 9g mitkä nyt oli

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2421 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 14:51:44
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
5422 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2009, 08:13:08
kirjoittanut mrsaila
16 Vastauksia
7419 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2010, 02:14:16
kirjoittanut Vispilä