Kirjoittaja Aihe: Mikan vispilä blogi  (Luettu 92973 kertaa)

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #150 : 13 Joulukuu, 2010, 16:18:14 »
Juu varmasti yks kymmenestä on ihan ok. Mut mulla ei ole ikinä ollu arpa onnea. Niin mitä minä paskalla ku ei ole peltookaan.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #151 : 13 Joulukuu, 2010, 16:19:10 »
Moi,

Kyllä kai toi sun 450:n runko on ihan toimiva. Sähköissä ei himusti kannattais säästää. Itse maksoin noilla HXT:llä (mitä lie) oppirahani sillin alkuvaiheessa, ainakin 3 kertaa tonttiin servojen takia. Rattaita hajos ilmaan ja jumitteli. Vaihdoin nämä http://www.fast-lad.co.uk/store/hitec_hs-65mg_micro_metal_geared_servo-p-966.html ja toimivat edelleen loistavasti. Noi on siis kiinni siinä mun 450 sharkissa, joka toimii Night Gear kalustona ja on hieman normi 450 sprttia painavampi. Hyvin vääntää noilla sevoilla, eikä ongelmia ole ollut. Sekin runko on mikälie Art-techin klooni, mutta ihan asiallista jälkeä se on.

Pistän tonne omaan säikeeseen muutaman videon tässä pikapuoliin yölennätyksistä.

-Rane
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #152 : 13 Joulukuu, 2010, 16:27:46 »
Siinä taas tulee sitten se että alunperin jos rupeeaa hyviä sähköjä hankkimaan niin halvempi ostaa se align supercombo.
Tässä varmaan monet aloittelijat jättää leikin sikseen kun ei saa lentoa aikaiseksi muuta kuin hajonneita vehkeitä, itsekkin lennokeihin siirryin viime kesänä niin tuli suoraa "kunnon" kampe eikä mitään pientä halpaa rimpulaa.. enkä ole katunut hetkeäkään :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #153 : 13 Joulukuu, 2010, 17:42:45 »
No aina ei kaikki hyvä maksa paljoa. Itse ostin viime kesänä 3D hawk puistolennokin jolla voi lentää 3D:tä. Kyllä on kokorahan arvoinen kampe (38usd noparilla ja motilla) http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11339
Suosittelen!
Niin kauanko pikaliimaa riittää niin kaikki on hyvin. ;D
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #154 : 13 Joulukuu, 2010, 17:54:39 »
No Runko tossa on melko kohtalainen. Mutta kumminkin tossa alumiinissä ja muoviosissa on kuitenkin huomattava ero. Esim mun ekassa torpissa kopu tuli alas landareille ja sit vasta kun landarit hajos kaatu. Mutta silti hubi repes eikä pää aksliin ja lepariin tullu mitään. No tässä toisessa torpissa kopu paukahti nupilleen lattiaan, pääaksli tuhannen solmuun hubiin ei naarmuakaan. Sit HK:n servoteline on semmonen hiton rimpula hajos heti ja joustaa paljon. Kaikki akseli oli jo uutena kieroja ja kaikissa laakereissa paha välys kun laakerin kiristää niin rupee rahiseen ja takertelemaan. Ja jos HK;n kittiin vaihtaa akselit, rattaat, mixinarmit, ja kaikki laakerit. ja sit vielä varustaa sen jollain paremmilla sähköillä niin kyllä se Alignin super compo on halpa. Ei siittä mihinkään pääse. Mutta onhan toki tossa munkin HK;ssa hyvin toimivia osiakin. Mutta kyllä siinä niin paljon on noita selkeitä kakkos osia et ois kannattanu ostaa Alignin PRO compo. Sittenhän tossa mun HK;ssa on ollu vähän noita toleranssi ongelmia esim rtas välykset joista oli aikasemmin puhetta.

Mutta sen verran kyllä on toi kopu kärpänen pe***le purassu et kyllä mulla pitää ainaki yks kopu olla kokoajan lento kunnossa. Ja tässä vaiheessa se on 450 Nyt pitääkin miettiä et miten jatkais tästä eteen päin. Vaihto ehtoja ois.

Ostaa Hkpartsilta PRO;n kitti sit jotku kelpo servot http://www.hkpartsds.com/alzrc-trex-450-pro-kit.html
palata lähtö ruutuun ja osta Align 450 PRO compo
Päivitellä vaan tätä HK;ta

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #155 : 13 Joulukuu, 2010, 20:32:21 »
No aina ei kaikki hyvä maksa paljoa. Itse ostin viime kesänä 3D hawk puistolennokin jolla voi lentää 3D:tä. Kyllä on kokorahan arvoinen kampe (38usd noparilla ja motilla) http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11339
Suosittelen!
Niin kauanko pikaliimaa riittää niin kaikki on hyvin. ;D
Stocki noparilla jne menee hyvin 3d:tä?
Vois harkita jotai tommosta pikku lelua, vois tuulettomana päivänä jossai puuistossa pyörittää  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #156 : 14 Joulukuu, 2010, 09:47:00 »
Paparazit voi yllättää millon ja missä vaan. Laurin kuvaamaa matskua kerholla mun kisa F3p koneesta.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #157 : 14 Joulukuu, 2010, 10:30:44 »
nosiis mähän kuvasin vaan tuota mun gauia tuosa pöyvällä ku joku julkisuustyrkky tunkee lennokkinsa väliin!!! ;D :D :D :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #158 : 14 Joulukuu, 2010, 15:26:28 »
Moro

Nyt ois kopu taas kasassa. Ei puutu muutakuin päälavat. Jännä nähdä kauanko se nyt kestää ;D Pääsispä nyt vetään ainakin muutaman kunnon taivaslennon.

Ranelle en torppaa tota nyt ennen kuin tulet Kokkolaan. Sillä sulla on ne päälavat  ;D ;D ;D

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #159 : 20 Joulukuu, 2010, 10:30:03 »
Päivitetäämpä tätäkin. Juu elikkä Lauantaina sain kopun ilmaan ja säätöihin. Uuden hiilarilavat on loistavat kiitos Ranelle joka ne kiikutti tänne. No eipä siinä eilen mentiin taas maapohjahalliin. Ja perskele tuli ensimmäinen pieni pilot error. Onnistuin puolen metrin korkeudella yksinkertaisesti kaatamaan kopun kylejelleen lattialle OHO ;D Tuli niin sanottu vääräjalka. No ei siinnä tunti pari sen jälkeen kopu leijju taas kerhohuoneessa eli toimii taas.

Saldo
Päälavat oli hyvät ;D
Pääratas
Leparin aksli
ylempi pääakselin laakeri

Ei paha no nytpä on torpattu sitten kopu ihan omastatoimestakin ;D ;D ;D Harjotukset jatkuu.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #160 : 28 Joulukuu, 2010, 15:51:21 »
Lainaus
Onnistuin puolen metrin korkeudella yksinkertaisesti kaatamaan kopun kylejelleen lattialle OHO

No onhan sulla sitten vielä jälellä ne Eskyn PRO lavat mitkä Rane toivottavasti muisti antaa  ;D
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #161 : 28 Joulukuu, 2010, 15:58:42 »
Lainaus
Onnistuin puolen metrin korkeudella yksinkertaisesti kaatamaan kopun kylejelleen lattialle OHO

No onhan sulla sitten vielä jälellä ne Eskyn PRO lavat mitkä Rane toivottavasti muisti antaa  ;D


Voin kertoa, että Eskyn lavat saivat erittäin positiivisen vastaanoton :D. No mulla on noita 325mm hiilareita repullinen mukana ;)

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #162 : 28 Joulukuu, 2010, 18:14:52 »
Lainaus
Onnistuin puolen metrin korkeudella yksinkertaisesti kaatamaan kopun kylejelleen lattialle OHO

No onhan sulla sitten vielä jälellä ne Eskyn PRO lavat mitkä Rane toivottavasti muisti antaa  ;D


Juu kyllä Eskyt löysivät perille. Kiitoksia vaan kovasti, ne tulee vielä tarpeeseen.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #163 : 03 Tammikuu, 2011, 08:46:09 »
Huomenta.

Viikonloppuna oli suht hyvät kelit ja hyvä porukka kasassa niin käytiimpä lennättämässä kopuja. Itelläkin toi HK 450 toimi ihmeen hyvin koko viikon lopun. ja pääsi toista kertaa kokeileen taivas lentoa ulkona. ;D Sunnuntain yhden lennon Lauri tallensi videollekkin. Eli laitetaampa se tänne tämä on mun 7 taivas lento. Viikon lopun saldo mulla yht 5 taivas lentoa eikä yhtään kaputtia ;D ;D ;D.
http://www.youtube.com/user/larza86?feature=mhum#p/a/u/1/19v1tKV3SiI

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #164 : 04 Tammikuu, 2011, 10:44:21 »
Moi.
Eipä ollu aamusella muutakaan tekemistä niin vaihdoin 450;n 190mm stapparin tangon. Mikä on T-rex 450 PRO;ssa vakiona. Kun silloin ekan torpin jälkeen siihen ilmesty 220mm kun HK partsilla ei muita ollu. Sit huomasin että HK;n 450 PRO;ssa on vakiona 200mm. No nyt on varastossa sit 3 eri mittaa et saapi koitella mikä tuntuu hyvälle. Muutenkin nyt pitäs keskittyä löytään kopuun juuri mulle sopivat säädöt ja asetukset Kun pääsis vaan lennätteleen myös vähän enemmän.

Sit voisko joku vähän valottaa mulle noitten pää lapojen taspainoitusta ja painopiste juttuja. Ite kun en ole niihin löytäny mistään ohjeita. Tai sitten olen vaan huono hakemaan. Mut jos ny joku valottais noi jutut niin olisin kiitollinen.

Sit lento tiloja ajattelin ottaa enemmän käyttöön. Nyt käytössä ollu NORM ja IDLE UP1 tarkoitus olisi rueta käyttään myös IDLE UP2;ta johon tulee rajummat käyrät - kulmia yhtä paljon kuin + kulmia kierroksia enemmän. Eli olis tarkotus että perus taivaslentoon ja 3D;n olis eri lento tila. Saishan tohon mun mankkaan IDLE3;n mut se voi olla jo liikaa ellei siihen tekis sitten oikeen optimi kuviokellunta lentotilaa.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #165 : 04 Tammikuu, 2011, 11:04:15 »
Lapojen tasapainoitusohje @Miika:

1. Hommaa lapojen reiän kokoinen pitkä ruuvi. Tässä tapauksessa kyseinen koko on M3.
2. Etsi kaksi kappaletta M3 muttereita.
3. Ruuvaa toinen mutteri pitkälle ruuviin.
4. Laita molemmat lavat läpi ruuvista.
5. Kierrä toinen mutteri ruuviin ja kiristä sillä lavat vaakatasoon.
6. Ota kaksi juomalasia tai muuta yhtä korkeaa esinettä.
7. Laita ruuvi jossa lavat ovat kiinni heilumaan lasien väliin ja tarkasta tasapaino.

Tässä Mnentwigin kuva kaupallisesta vaihtoehdosta ja perälapojen tasapainoituksesta. (Kuvaa klikkaamalla pääsee käsiksi säikeeseen, josta tuo on peräisin.)


Vielä toinen kuva, josta näkyy tarkoittamani systeemi:
« Viimeksi muokattu: 04 Tammikuu, 2011, 11:07:14 kirjoittanut Miika »
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

mrsaila

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #166 : 04 Tammikuu, 2011, 11:09:24 »
HeliFreakista löytyy videota:



-T

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #167 : 04 Tammikuu, 2011, 11:21:48 »
Kiitokset neuvoista

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #168 : 04 Tammikuu, 2011, 14:43:53 »
Nyt on radioon piippailtu 450;n ohjelma melkein kokonaan uusiks. Lento tiloja on nyt 4 Norm, IDLE 1, IDLE 2, IDLE 3. Kaikille lento tiloille on eri Dualratet ja Expot vaihtuu lentotila kytkimestä. Samalla tein vähän erillaiset käyrät mitä olen käyttänyt. IDLE 1 on perus taivaslentotila IDLE 2 räväkkä 3D ja IDLE 3 rauhallinen leijjuttelu lentotila jossa on kuitenkin -kulmat. Nyt pitäs vaan päästä äkkiä testaamaan ja tekemään hieno säädöt. Mut ulkona on niin pirun kylymä ettei viitti mennä edes kokeileen. 

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #169 : 07 Tammikuu, 2011, 18:09:39 »
Laitetaan nyt tännekkin tämä video. Tuli taas kokeiltua ahtaan paikan leijjuttelua.


mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #170 : 08 Tammikuu, 2011, 19:41:50 »
Moi

Tulipa käytyä tänään kentällä kopun kans. Ja edellisten säätöjen ja lentotilojen muokkauksen jälkeen kopu tuntuu nyt paremmalta kuin koskaan. Tulipa tänään kokeiltua ekat invert leijjutukset ja tick tockit. jos kelit sallii niin huomenna jatkuu. nyt on meitsillä 10 taivas lentoa takana.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #171 : 08 Tammikuu, 2011, 19:48:53 »
kehitystahti on kyllä aika rankka!

ja lennokkitaustasta muka haittaa kopteroinnissa ???
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #172 : 08 Tammikuu, 2011, 20:42:23 »
Jaa... Mika pisti paremmaksi... Mulla oli vasta taivaslento nro 14 ku vedin ekalla kopterilla (Knight .50 Sport) inverted leijuntaa ja tic tocin yritelmää...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #173 : 08 Tammikuu, 2011, 21:02:37 »
jos nyt tälle linjalle lähdetään ni mun lokissa lukee että lento nro.11 ekat taivaslennot, lento nro14 ekat flipit ja lento nro15 "kevyitä 3D manöövereitä" (mitälie tarkoittaakaan kun en muista! :D )

eli taisinpa minäkin hävitä!

pakko oli vaan äsken kommentoida ku usein kuulee sanottavan että lennokkitaustasta on haittaa kopterointiin <- ei näytä pitävän paikkansa!

mulle kopterit on ensimmäinen ja ainoa RC lajien haara :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #174 : 08 Tammikuu, 2011, 21:15:31 »


mulle kopterit on ensimmäinen ja ainoa RC lajien haara :)

Toistaiseksi :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2391 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 14:51:44
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
5354 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2009, 08:13:08
kirjoittanut mrsaila
16 Vastauksia
7351 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2010, 02:14:16
kirjoittanut Vispilä