Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia
Mikäs niissä on vikana? Nopeet ja ainaki itellä kestäny kaikki torpit ja muutamat sadat lennot.
-op-
Niin no niistä nyt on jonkun verran mutistu et on hajonnu ilmaan. Eiks Tohtorillaki hajonnu yks. Ja noin muuten noi MKS;t on nopeemmat ja vaikuttaa hyviltä. Vaikka eipä pidä niitäkään ylistää ennen kuin on testattu. Ja sit taas perälle tiedän että BLS 257 on parempi. Mutta pitää ny kattoo raaskiiko ostaa BLS;ää ton perälle, kovasti tekis mieli kun olen käyttäny F3A koneessa Futten BLS;iä ja olen ollu erittäin tyytyväinen.
Mutta kertokaapa kokeneemmat mitä eroa on Futaban 520 ja Align 780 gyrolla onko jompi kumpi jotenkin parempi.
j@nilla on pimenny useempi kerta mystisesti ilmassa ilman varotusta, haikaralla pimeni ilmassa ilman varotusta ja mulla viikonloppuna kävi henttaalla ohilennossa 250 rekkulalla niin että elevator lopetti toimintansa... kaikki tietty johtanu torppeihin!
toi mun viikonloppunen torppi on hieman mysteeri mutta pahasti haisee servolta koska failsafe on kaasu pois ja kaasu ei menny pois mutta
kopteri ei ohilennossa oiennu vaikka cyclic oli mielestäni takana! voihan se tietty olla niinkin että mulla onkin narkolepsia tai jotain
kyllä noita on käsittääkseni muillakin pimentyny ilmassa ilman varotusta... mun luotto on ainaki aika pohjalla noihin.
pahan siitä tekee vielä se että ku virtoja käyttää pois ni toimii taas (kunnes joskus tulee uus mystinen torppi)
ku mä beastiin liittyen kyselin noita taajuuksia sieltä beastin foorumilta niin eräs beastin ilmeisesti kehittäjistä vastasi vapaasti suomennettuna näin:
kysymys: beastx 1.0 softan ohjeessa sanotaan että nupin taajuudeksi voi laittaa 333Hz käytettäessä DS410 servoja mutta
nyt kun laitoin uuden 2.0 softan niin ihmettelin ku revisioituneessa ohjeessa on maksimi taajuus sanottu 65Hz vaikka
netistä googlaamalla ja vanhasta ohjeesta lunttaamalla saa käyttää 333Hz jolla servo on paljon hätäsempi
vastaus tuli näin: 70Hz on maksimi jonka align lupaa DS410 servoillensa. servo ei ole saman laatuinen kun se on vuosi/pari
sitten ollut ja siksi suosittelemme nykyään käyttämään 65Hz.
ja vielä orginaalina:
"Hi, as far is I know today's DS410 are another servos than those sold a year (a few years) ago (- or at least the quality is very different). The official specs say max. 70Hz, so this also is our recommendation now."
tosiaan netistä ku kattoo servojen specsejä sivuilta jotka on vähä vanhempia sanotaan DS410 kohdalla 333Hz...
kukin tekee omat johtopäätöksensä mutta mulla ainakin on luotto aika pohjalla noihin!
tosta beastx henkilön tiedosta mä en tietenkään ota takeita ku en sitä oo mistään muualta kuullu mutta jos on totta niin
vanhemmat servot on hyviä ja uudemmat ei sitte niin hyviä! mä oon vaan sattunu näkemään tippuvia koptereita