Kirjoittaja Aihe: Mikan vispilä blogi  (Luettu 94003 kertaa)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #75 : 22 Marraskuu, 2010, 19:07:30 »
Aika vekkuli laitehan tuo. Ei taida olla ihan yleisin tapaturma. Putki saa mennä kyllä melkoisen solmuun torpissakin, eikä silti katkea irtipoikki.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #76 : 22 Marraskuu, 2010, 19:44:35 »
Jep jep nää on niitä juttuja jotka voi sattua vaan mulle :o Oon täs illan aikana suorittanu ruumiin avausta, Särkyneiden osien listalle pääsee edellä mainittujen lisäksi pääratas, perähihna,stabbaritanko,toinen peräpuomintuki ja peräakseli. Aika jännä juttu että pääakseli ja leparinakslei säästyivät täysin ehjinä ja suorina.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #77 : 22 Marraskuu, 2010, 19:50:59 »
Melkein pistäisin ne akselitkin varmuudeksi vaihtoon, kun on noin selkeä boom strike tullut. Mahtoiko nuppi murtua ilmassa vai maassa?

Olen moneen otteeseen foorumilla jutellutkin, mutta multa on paukkunut 450-koon peräkasetteja täsmälleen samalla tavalla poikki vissiin kolme. Lennossa ei huomaa mitään mutta sitten jossain kohtaa alkaa perä tuntumaan vähän pehmeältä ja kas, koko kasetti irtipoikki ja vain hihna pitää sijoillaan. Kerran lentelin tyytyväisenä pari akullista ja kun olin vaihtamassa kolmatta kopuun, huomasin että peräkasetin välistä pilkistää kopterin alla oleva lumipeite... :) Jotain hämärää tuossa HK:n alumiinissa tuntuu olevan, vaikka mittaukset kertovat sen olevan kovuutensa puolesta ihan okei kamaa. Voiko alumiia työstäessä kämmätä jotenkin niin, että siitä tulee haurasta?

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #78 : 22 Marraskuu, 2010, 20:08:21 »
Voiko alumiia työstäessä kämmätä jotenkin niin, että siitä tulee haurasta?

Eipä oikein. Korkeintaan jos pääsee kuumenemaan liikaa, niin pehmenee kun lämpökäsittelyltä menee puhti. Siinä kovumittausketjussa Elvis taisi mainita, että nämä kopukoissa käytetyt superlujat alumiinilaadut ovat huonoja väsymiskestävyydeltään. Klooni tai ei, käytössä on kaksi suunnilleen lujinta alumiinilaatua, mitä rahalla saa eli 2024 ja 7175. Nämä laadut ovat niin kovia, että mieluummin murtuvat kuin viruvat kuin räkä. Keppivetoisessa Alignissa ainakin taitaa peräkasetti murtua torpissa aika helposti. Ainevahvuus on liian pieni imho.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #79 : 22 Marraskuu, 2010, 21:16:01 »
Hmm... trnquillin kanssa samaa mieltä, jotain hämärää tuossa on. ei ole yhtään Alignilta vastaavia ongelmia tullut vastaan näin äkkiä muistellessa, enkä nyt mitään googlella kaivamista tarkoita vaan täällä kuultua/nähtyä. Siis yleensäkkään alumiini osien haukkuja.
Tuo nupin keskiökin on ihmeellisesti ratkennut en moistakaan ole vielä nähnyt...
Tästä taas saan lisää virtaa olla hankkimatta moisia, vaikka olisi mitattu hyväksi ja on halpaa jne mutta joku siellä mättää...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #80 : 22 Marraskuu, 2010, 21:31:27 »
Voiko alumiia työstäessä kämmätä jotenkin niin, että siitä tulee haurasta?

Eipä oikein. Korkeintaan jos pääsee kuumenemaan liikaa, niin pehmenee kun lämpökäsittelyltä menee puhti. Siinä kovumittausketjussa Elvis taisi mainita, että nämä kopukoissa käytetyt superlujat alumiinilaadut ovat huonoja väsymiskestävyydeltään. Klooni tai ei, käytössä on kaksi suunnilleen lujinta alumiinilaatua, mitä rahalla saa eli 2024 ja 7175. Nämä laadut ovat niin kovia, että mieluummin murtuvat kuin viruvat kuin räkä. Keppivetoisessa Alignissa ainakin taitaa peräkasetti murtua torpissa aika helposti. Ainevahvuus on liian pieni imho.
Nyt on jo pakko kysyä että miksi vertaat aina laadultaan kiinan koneita ja sitte laatukoneena ALING  löytyy muummuassa HIROBOA JA JR jotka on laatumerkkejä vai onko jo yli Budjetin merkkejä? Tämä siis tarkotettu B12 lle.
« Viimeksi muokattu: 22 Marraskuu, 2010, 21:35:28 kirjoittanut Ege »

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #81 : 22 Marraskuu, 2010, 23:26:47 »
[spoiler]Pakko kompata Egeä. Ite oon huomannu ihan saman...[/spoiler]
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #82 : 22 Marraskuu, 2010, 23:32:18 »
Noi mihin tässä verrataan ON alignin klooneja!!!! Ei hiroboja ja tai jr:ä ole kloonattu.... tietääkseni. Helppo on siis verrata siihen mitä on kloonattu :)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #83 : 22 Marraskuu, 2010, 23:50:10 »
Noi mihin tässä verrataan ON alignin klooneja!!!! Ei hiroboja ja tai jr:ä ole kloonattu.... tietääkseni. Helppo on siis verrata siihen mitä on kloonattu :)
Joo toi on muuten ihan totta enpä ole tullu ajatelleeksi  :-X

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #84 : 23 Marraskuu, 2010, 00:04:41 »
[spoiler]mie viittasin siihen et aika paljon viimeaikoina ollu näitä B12 Align dissausviestei eri säikeissä, et mistä juontaa juurensa? Onko ollu kokemusta mikä ei toimi niin osaa itekki sit varautua mikä omassa Alignissä pettää[/spoiler]
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #85 : 23 Marraskuu, 2010, 00:29:42 »
Epätasaisesti kirrattu "korkeusvakaajan" pukki ja tärinä, siinä eväät peräpuomin katkeamiselle tässä räjähdyksessä... Eli litistynyt putki ja sopiva tärinä, ei välttämättä edes silmin nähtävissä.
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #86 : 23 Marraskuu, 2010, 00:33:09 »
Hyvä pointti! Kyllä mäkin vähän tärinää syyttäisin. Voi hyvinkin olla niin korealla taajudella että sitä ei silmin näe.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #87 : 23 Marraskuu, 2010, 07:46:35 »
Missäkä olen muka Alignia dissannut ja laadultaan huonoksi haukkunut? Linkkiä kehiin. Sen myönnän, että koneiden ja laitteiden kanssa ikäni pelanneena kommentoin viissatasen ihan turhaan liian heikoksi kevennettyä perää ja runkoa, sekä ahdasta kabiinia, minkä sisään ei sovi akku runkoa sahaamatta. Olen jopa viime aikoina suositellut noita 450 super comboja aloittelijoille. Klooneja en enää aio suositella kenellekään, sillä niitä ei näköjään monikaan saa toimimaan. Itse aion kyllä toistaiseksi niitäkin harrastaa ja kertoilla sekä vaihdella kokemuksia. Ostamaan en enää yllytä.

Sen olen joskus sanonut, että mailmalla Align on keskihintainen ja -laatuinen merkki. High End merkki se ei ole,mutta pitäisikö olla? Varmaankin hyvää harrastelaaatua. Palvelua saa kotimaan kielellä ja varaosahuolto pelaa. Onko ne nää Hirobot ja Henseleitit sitten niitä oikeita isojen poikien koptereita?
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #88 : 23 Marraskuu, 2010, 07:53:24 »
Nyt on jo pakko kysyä että miksi vertaat aina laadultaan kiinan koneita ja sitte laatukoneena ALING  löytyy muummuassa HIROBOA JA JR jotka on laatumerkkejä vai onko jo yli Budjetin merkkejä? Tämä siis tarkotettu B12 lle.

Siitä syystä, että kloonit ovat ihan 1:1 kopioita Alignin osista. Toisinsanoen toimintaan ja kestävyyteen vaikuttaa ainoastaan materiaalin laatu ja valmistustarkkuus. Toimiiko ja kestääkö molemmat, vai ainoastaan toinen. Sitten mielenkiintoista selvittää, mistä johtuu että toinen ei kestä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #89 : 23 Marraskuu, 2010, 09:20:39 »
Eipä oikein. Korkeintaan jos pääsee kuumenemaan liikaa, niin pehmenee kun lämpökäsittelyltä menee puhti.
Minähän en näistä mitään tiedä, mutta voisiko osa päästä kuumenemaan liikaa, jos se koneistettaisiin oikein huippuhätäistä vauhtia ilman mitään viilennys/-voitelulitkuja? Siis sillä ajatuksella, että CNC-koneen tuotto maksimoidaan laadun kustannuksella.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #90 : 23 Marraskuu, 2010, 09:35:03 »
Eipä oikein. Korkeintaan jos pääsee kuumenemaan liikaa, niin pehmenee kun lämpökäsittelyltä menee puhti.
Minähän en näistä mitään tiedä, mutta voisiko osa päästä kuumenemaan liikaa, jos se koneistettaisiin oikein huippuhätäistä vauhtia ilman mitään viilennys/-voitelulitkuja? Siis sillä ajatuksella, että CNC-koneen tuotto maksimoidaan laadun kustannuksella.

Kyllä voi. cnc koneella työstö nopeudet on tarkkoja samoin kuin leikkuu nesteiden käyttö. Mutta moisessa koneistuksessa myös cnc koneen terät kuluu todella nopeaa ja niitten vaihto väli lyhetyy todella paljon, joten sei ei ole tuotannollisesti mitenkään edullista eikä kannattavaa kasvaneista seisokeista johtuen. Noissa Kiinan osissa koneistuksen suhteen näyttää olevan fuskattu ainoastaan viimeistelyssä. eli jätetään se viimeistely pois niin säästyy aikaa ja saadaan näin tuotto nopeammaksi.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #91 : 23 Marraskuu, 2010, 10:04:12 »
Tuli vielä semmonen mieleen että sisällä kiristetty peräremmi menee aivan liian tiukale ku mennään pakkaseen lentämään... Tekee pehmeälle alumiini putkelle melekoset rasitukset ;)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #92 : 23 Marraskuu, 2010, 10:39:55 »
Tuli vielä semmonen mieleen että sisällä kiristetty peräremmi menee aivan liian tiukale ku mennään pakkaseen lentämään... Tekee pehmeälle alumiini putkelle melekoset rasitukset ;)
Yleensä porukat murehtivat kovasti remmin löystymisestä pakkas säällä.

Laiska kun olen, kiristän perähihnan riittävästi sisälämmössä, jollon voi pöristellä kesät ja talvet läpi (mikäli kopteri pysyy ehjänä niin pitkään).
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #93 : 23 Marraskuu, 2010, 10:46:28 »
Tuli vielä semmonen mieleen että sisällä kiristetty peräremmi menee aivan liian tiukale ku mennään pakkaseen lentämään... Tekee pehmeälle alumiini putkelle melekoset rasitukset ;)
Yleensä porukat murehtivat kovasti remmin löystymisestä pakkas säällä.

Laiska kun olen, kiristän perähihnan riittävästi sisälämmössä, jollon voi pöristellä kesät ja talvet läpi (mikäli kopteri pysyy ehjänä niin pitkään).

Tota noin määkin olen sen ymmärtäny et hihna löystyy pakkasessa.  ::)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #94 : 23 Marraskuu, 2010, 11:40:20 »
Riippuu paljon kopterin/lähettimen asetuksista ja lentotyylistä millä kireydellä hihna pysyy hampailla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #95 : 23 Marraskuu, 2010, 13:15:50 »
aivan oikein... mulla meni väärinpäin  ::) josta päästäänkin remmin kovettumiseen kylmässä...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #96 : 29 Marraskuu, 2010, 12:05:40 »
Moron moroo

Joopa joo Kopu on tällä hetkellä torpin jäljiltä täysin purettuna. Varaosia tilasin hkpartsilta, mutta empä sieltäkään saannu kaikkia osia mitä tarvis. No Rane tos aikasemmin puheli et on lähettänyt mulle jotain osia toivotaan et sieltä löytyis niitä puuttuvia osia ja loput mitä nyt sit jää uupumaan niin tilaan rekkula kaupasta. Saas vaan nähdä kauanko menee ennenkuin osat tulee hkpartsilta. Toivottavasti ei menis kovin paljon normaalia kauemmin ku pikku hiljaa tekis kyl mieli taas päästä puikkoihin. Jäi niin mielenkiintoiseen vaiheeseen tää mun kopterin lennättämisen opettelu kun taivas lentoo filppejä kerkes jo kokeileen ja leijjuttelu kopu miten päin vaan alko sujuun ja tarkotan nyt nokka perä ja molemmat kyljet itteen päin ei mitään inverdet leijjutuksia viel tässä vaiheessa. Mutta kuhan täs nyt saan kopun kasaan ja enemmän tiimaa alle niin pitää sit kyl aika pian rueta treenaamaan myös selällään leijjutusta ja lennätystä. Tällä hetkellä lentoja takana 20 akullista. Täytyy vissiin laittaa HK;n tilaus vetään parista PRO;n rungosta kuhan backorder vapautuu. Niin on sit paremmin noita vara osia.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #97 : 29 Marraskuu, 2010, 18:45:38 »
Lainaus
Saas vaan nähdä kauanko menee ennenkuin osat tulee hkpartsilta.
Itselläni on mennyt reilu viikko, nyt riippuu älyttömästi honkkarin postista.. .saa nähdä millanen jouluryysis siel o.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #98 : 02 Joulukuu, 2010, 21:11:01 »
Jep Odottavan aika on pitkä ja todella pitkä silloin kun kopu makaa palasina pöydällä.  ;D ;D ;D No otimpa sitten eile illalla itteäni oikeen tosissaan niskasta kiinni, ja istahdin koneen ääreen ja laitoin simun päälle. Eipä ole simua tullu lennettyä sen jälkeen kun sain kopun kuin yhden kerran, minulle ku on toi simu jotenkin vasten mielinen vaikka hyvä treenaus vehje onkin. Mutta kun täs nyt pakostakin vielä viikko pari vierähtää ennenkuin saan kopun kasaan niin pitää sitä jotenkin treenata. Ja rupesin nyt simulla treenaamaan tota selällään leijjuttelua. Jeesus ku on hankalaa aluks meni ihan kokoajan pasmat sekasin aina korjasin väärin. No ajelin eilen kaiken kaikkiaan reilun tunnin simua ja rupes kopu pysyyn selällään nokka itteen päin joka on ainakin mulle helpompi. No treeni jatku tänään jaksoin pienis erissä jauhaa taas sen tunnin niin nyt rupee pikku hilaa luonnaamaan nokka, perä ja kyljet itteen päin jes. Nyt saan jo melkein aina pelastettua vaikka tulis joku paniikki tilanne selällään ja näin ollen torpitkin väheni huomattavasti. Sit tick tockia on treenattu se nyt ei mene viel oikeen hiaanosti kopu valuu alas päin koko ajan tai sit nousee. No kuhan saan vaan osat ja kopun kasaan niin pääse näitäkin sit reenaamaan tosi toimissa.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #99 : 04 Joulukuu, 2010, 17:28:11 »
Tulipa käytyä tänään oikeen meijän kerhon kentällä lennättämässä. Tosin kyseessä oli kiinteäsiipinen lentolaite nimittäin mun talvi F3A stuntti Epsilon 90. Mutta niinhän se on et F3A stuntin lennättäminen on parasta mitä voi tehä housut jalassa.  ;D ;D ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2421 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 14:51:44
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
5421 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2009, 08:13:08
kirjoittanut mrsaila
16 Vastauksia
7419 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2010, 02:14:16
kirjoittanut Vispilä