Kirjoittaja Aihe: Mikan vispilä blogi  (Luettu 92975 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #175 : 08 Tammikuu, 2011, 21:18:41 »


mulle kopterit on ensimmäinen ja ainoa RC lajien haara :)

Toistaiseksi :D

niinpä! vaan luulenpa että vaikea on toista yhtä haastavaa ja motivoivaa lajia keksiä!
« Viimeksi muokattu: 09 Tammikuu, 2011, 18:52:51 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #176 : 09 Tammikuu, 2011, 16:42:36 »
No jaa Mun mielestä lennokkitausta on ollu hyväksi tämän kopteroinnin aloittamisessa. Onhan lennokki ja kopu hommat ihan eri juttu mutta kyllä se tikkuaika  ja lennokin pyörittely on avuksi ollu. Toki voi siittä olla haittaakin Esim sisälennokeilla kun tulee jokin paniikki tilanne niin heti yleensä vedetään vasen tikku alas ja  otetaan lennokki hallintaan. Kopulla ei oikeen passaa hätä tilanteessa mennä vasenta tikkua vetään alas. No niin no joo jos kopu on invert niin ehkä sillon. ;D. Suurin haaste mulle täs kopu hommissa on kopun koko. Toi 450 kun on niin pieni ulkona. Ja kun näitä temppuja reenaa niin ei vaan uskalla kovin lähellä ja matalalla niitä tehdä. Ku ompa niinkin käynny et flipissä on kopu lähteny totaalisesti lapasesta ja silloin on ollu hyvä kun on ollu vähän korkeutta ja etäisyyttä niin saa rauhassa kopun taksin hallintaan. No korkeudesta ja etäisyydestä on se suuri haitta mulle että ei oikeen tahdo kokoajan nähdä miten päin se kopu oikeen on ja saatikin mihin se on kallellaan. Ja tähän kaipaisin kovasti jotain isompaa kopua. 600 tai 700. No kuhan nyt vielä saa vähän tiimaa taakse ja varmuutta lentoon niin pitää rueta ajaan lähellä ja matalalla.  ;D ;D ;D Siihen sit kumpi on vaikeempaa kopulla va lennokilla lennättäminen, niin en ota kantaa. Molemmat on minusta vaativia lajeja aivan erillaisia vaan.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #177 : 09 Tammikuu, 2011, 18:57:48 »
No jaa Mun mielestä lennokkitausta on ollu hyväksi tämän kopteroinnin aloittamisessa. Onhan lennokki ja kopu hommat ihan eri juttu mutta kyllä se tikkuaika  ja lennokin pyörittely on avuksi ollu. Toki voi siittä olla haittaakin Esim sisälennokeilla kun tulee jokin paniikki tilanne niin heti yleensä vedetään vasen tikku alas ja  otetaan lennokki hallintaan. Kopulla ei oikeen passaa hätä tilanteessa mennä vasenta tikkua vetään alas. No niin no joo jos kopu on invert niin ehkä sillon. ;D. Suurin haaste mulle täs kopu hommissa on kopun koko. Toi 450 kun on niin pieni ulkona. Ja kun näitä temppuja reenaa niin ei vaan uskalla kovin lähellä ja matalalla niitä tehdä. Ku ompa niinkin käynny et flipissä on kopu lähteny totaalisesti lapasesta ja silloin on ollu hyvä kun on ollu vähän korkeutta ja etäisyyttä niin saa rauhassa kopun taksin hallintaan. No korkeudesta ja etäisyydestä on se suuri haitta mulle että ei oikeen tahdo kokoajan nähdä miten päin se kopu oikeen on ja saatikin mihin se on kallellaan. Ja tähän kaipaisin kovasti jotain isompaa kopua. 600 tai 700. No kuhan nyt vielä saa vähän tiimaa taakse ja varmuutta lentoon niin pitää rueta ajaan lähellä ja matalalla.  ;D ;D ;D Siihen sit kumpi on vaikeempaa kopulla va lennokilla lennättäminen, niin en ota kantaa. Molemmat on minusta vaativia lajeja aivan erillaisia vaan.

sitte ku taidot karttuu ja ei tule enää sellasia "oho eiku nyt ohjasin väärään suuntaan" ilmiöitä niin paljon niin on paljon helpompi hahmottaa miten päin se kopu siellä taivaalla on koska omassa päässäsi päivität myös kokoajan orientaatiota ja tiedät varmasti miten se kopteri kääntyy ku nyt tikkua johonkin väännät! silmät vaan varmistaa sen tapahtuman!
ite oon huomannu että sitä pystyy kokoajan vaan huonommissa valo olosuhteissa veivaamaan ilman että häiritsee! kyllä se sieltä tulee! :)

viimekesänä en tykänny yhtään lentää esim pilvisellä mutta esim eilen ei haitannu millään tavalla vaikka taivas olikin ihan valkonen!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #178 : 09 Tammikuu, 2011, 19:20:24 »
Kopun orientaation hahmottaminen tulee mun mielestäni vain kokemuksen kautta, kuten Tohtori jo mainitsikin rivien "välistä" lukien.

Riippuu paljon lapojen väristä, itse kopun väristä sekä omasta hahmotuskyvystä.
Itse opin vasta tänä syksynä hahmottamaan oman kuussatkun kun uskalsin lennättää sen kauaksi itsestäni. Toki se vei multakin pitkän ajan 450:llä sekä 600:lla.

Aluksi musta tuntui, että kun kopun antoi mennä 50:n metrin päästä itsestäni ja auringonvalo ym. muut "tekijät" vaikuttivat melkoisesti asiaan, niin orientaatio pääs' hetkex herpaantumaan. Ja sit on jo "torpin mahdollisuus" lähellä.

Eli, maltti on valttia, oman mielen mukaan pikkuhiljaa antaa kopun lentää hieman kauemmaksi ja kauemmaksi itsestä, ja lopputulos on pelkkää nautintoa  ;)

Nuorempana, hyvän näkökyvyn omaavana nuo ovat helpommin hallinnassa, kuin + 50:llä  ::)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #179 : 19 Tammikuu, 2011, 09:04:34 »
No joo HK 450 otti ja lähti parempaan kotiin. Joten nyt ollaan taas lähtö ruudussa ;D No jotain täytyy rueta laittaan tilalle. Koko luokka pysyy vielä samana ainut että nyt kaipaan laatu kampetta, hyvillä sähköillä. Muutenkin nyt ois tarkoitus tässä seuraavassa 450;sä panostaa just laatuun. No täytyy rueta ahkerasti surfaamaan nettiä läpi ja tutkiin mitä mielen kiintoista löytyy. No runko motti ja nopari on jo tilattu mutta niillä se ei vielä lennä. Pitää kattoo joku hyvä gyro no ehkäpä gyroksi tulee Laurilta Futaban 520 sit tarvii jotku huippu servot. Lavoiksi tulee Radixit. Sit täytyy varmaan viel jossain vaiheessa tilata Nanoteck akkuja HK;sta 45c et saa virtaa ulos.  :D Niin ja kattoo nyt sit mitä kaikkee keksii.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #180 : 24 Tammikuu, 2011, 19:18:18 »
Jee uusi kopu on saapunut Helsinki Vantaalle, ja jos yhtään vanhat merkit paikkaansa pitää niin on huomenna täällä ;D Vaikka eipä se vielä lohduta kun puuttuu vielä gyro ja servot.

Mutta joo elikkä uudeksi kopuksihan tulee Alzrc T-rex 450 PRO Valinta osui tähän koska pitää saada laatupeli. hyvillä sähköillä. No toi Alzrc tulee compona eli sis runko, motti ja säädin. http://www.hkpartsds.com/align-trex-450-pro-parts/alzrc-trex-450-pro-combo-kit-heli-with-esc-motor.html
Ja laadultaan toi on Align ainakin sen perusteella mitä olen Alzrc;n varaosien kans ollu tekemisissä. Mutta sittempä sen tarkemmin näkee kuhan toi saapuu Hintaa koko setille tulee jonkun verran enemmän mitä ois maksanu Align super compo. Mutta pitäs olla sit sähköjen puolesta parempi. Ja se hyväpuoli tossa on et vara osat on halpoja ja ne on hyvä laatuisia. Laitan kasauksesta varmaan oman säikeen sit kun toi saapuu ja kun pääsee kasaamaan.

Päälavoiksi tulee 325mm Radixit

Servoiksi nuppiin nämä http://www.hkpartsds.com/mks-ds95-servo-ccpm-combo-pack.html

Gyroksi Futaban 520 tai Align 780

Perä servoksi varmaan Futaba BLS 257

Ja kabiinikin vaihtuu heti hienompaan

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #181 : 24 Tammikuu, 2011, 19:22:21 »
Nouuu...

Me kun odotettiin jotain ihmeellistä. Veikkailtiin jo Duzia ym. harvinaisuuksia.

No mutta onnea Pron kanssa, hyvä valinta sekin!  ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #182 : 24 Tammikuu, 2011, 19:50:32 »
Nouuu...

Me kun odotettiin jotain ihmeellistä. Veikkailtiin jo Duzia ym. harvinaisuuksia.

No mutta onnea Pron kanssa, hyvä valinta sekin!  ;D

Sori pojat noi Duzit ym Alienit ny on jo niin tyhmän näkösiäkin että jo sen takia jäis laittamatta. Ja PRO;sta tykkäsin kovasti jo HK;na kun eka sain sen modattua toimivaksi. Joten sen takia sitten päädyin Alzrc PRO;n. Täytyy sanoo että mielen kiinnolla odotan et mimmonen tästä nyt tulee.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #183 : 24 Tammikuu, 2011, 20:11:06 »
Katsoin uudelleen, ja tuo ei olekkaan aito Align?
Onnea matkaan uuden kloonin kanssa...  ::) ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #184 : 24 Tammikuu, 2011, 20:25:43 »
oho mäki katoin eka että olis aito mutta eihän se olekkaan ;D

ostit ekaks kloonin ja tuskastelit sen kanssa niin kauan kunnes se oli tikissä ja sitte myit pois...
nyt ostit uuden kloonin!? ;D

no ei... hyvä siitä varmaan tulee ja syytä on tullakki ku tollasia servojakin kattelet.
alikilin supercomboja aina haukutaan halvimmaksi ja järkevimmäksi vaihtoehdoksi mutta melkein
voi nyt sanoa että DS410 servoihin jotka siinä tulee en sijottais itse penniäkään enää jos tietäisin mitä ne on!

mutta silti kloonirunko ::) mites ne linkit, rattaat ja akselit?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #185 : 24 Tammikuu, 2011, 20:27:24 »
Katsoin uudelleen, ja tuo ei olekkaan aito Align?
Onnea matkaan uuden kloonin kanssa...  ::) ;D

Kaippa tuo runko on klooni mutta se hyvä puoli tuossa on että myös laatu on kloonattu. Hinta vaan on unostunut alle puoleen aidosta.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #186 : 24 Tammikuu, 2011, 20:38:57 »
oho mäki katoin eka että olis aito mutta eihän se olekkaan ;D

ostit ekaks kloonin ja tuskastelit sen kanssa niin kauan kunnes se oli tikissä ja sitte myit pois...
nyt ostit uuden kloonin!? ;D

no ei... hyvä siitä varmaan tulee ja syytä on tullakki ku tollasia servojakin kattelet.
alikilin supercomboja aina haukutaan halvimmaksi ja järkevimmäksi vaihtoehdoksi mutta melkein
voi nyt sanoa että DS410 servoihin jotka siinä tulee en sijottais itse penniäkään enää jos tietäisin mitä ne on!

mutta silti kloonirunko ::) mites ne linkit, rattaat ja akselit?

Joo niinkuin mainitsin niin mulla on kyseisen merkin vara osia. ja myös näillä Alzrc;n osilla paransin HK;n. Ja pieni ylläri tuli siinäkin että kun nyt mulla sattuu olemaan pää raattaita Alignina että Alzrc;nä niin Alzrc;n rattaat oli suoremmat ja paremmin viimeisteltyjä.
Joten olen aika vakuuttunut myös ton rungon laadusta. Mutta sepä selviää kunhan saan sen käsiini.

Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia. Ja muutenkin minusta on kiva rakentaa kopu ite valituista komponenteistä kuhan ovat hyviä. ja oikeesta eniten huolletta ton compon mukana tuleva motti ja nopari niistä kun ei ole mitään tietoo mitä ovat, mutta niille jä hintaa noin 30$ Joten jos tuntuvat yhtään huonoilta niin laitan tilalle Scorppionin tai Kontronicin.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #187 : 24 Tammikuu, 2011, 23:18:13 »
Lainaus
Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia

Mikäs niissä on vikana? Nopeet ja ainaki itellä kestäny kaikki torpit ja muutamat sadat lennot.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #188 : 25 Tammikuu, 2011, 08:29:11 »
Lainaus
Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia

Mikäs niissä on vikana? Nopeet ja ainaki itellä kestäny kaikki torpit ja muutamat sadat lennot.


-op-

Niin no niistä nyt on jonkun verran mutistu et on hajonnu ilmaan. Eiks Tohtorillaki hajonnu yks. Ja noin muuten noi MKS;t on nopeemmat ja vaikuttaa hyviltä. Vaikka eipä pidä niitäkään ylistää ennen kuin on testattu. Ja sit taas perälle tiedän että BLS 257 on parempi. Mutta pitää ny kattoo raaskiiko ostaa BLS;ää ton perälle, kovasti tekis mieli kun olen käyttäny F3A koneessa Futten BLS;iä ja olen ollu erittäin tyytyväinen.

Mutta kertokaapa kokeneemmat mitä eroa on Futaban 520 ja Align 780 gyrolla onko jompi kumpi jotenkin parempi.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #189 : 25 Tammikuu, 2011, 08:51:32 »
Ei alignin gyrosta ole kokemusta suoraan, teidä sitten kuinka samanlainen tuon 3G:n perägyro on.
Mutta uskaltaisin väittää että aika kovanluokan repijä saa olla että eron huomaa... varmasti riittää suorituskyky molemmissa suomen lennättäjille ja muillekkin  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #190 : 25 Tammikuu, 2011, 08:55:41 »
Lainaus
Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia

Mikäs niissä on vikana? Nopeet ja ainaki itellä kestäny kaikki torpit ja muutamat sadat lennot.


-op-

Niin no niistä nyt on jonkun verran mutistu et on hajonnu ilmaan. Eiks Tohtorillaki hajonnu yks. Ja noin muuten noi MKS;t on nopeemmat ja vaikuttaa hyviltä. Vaikka eipä pidä niitäkään ylistää ennen kuin on testattu. Ja sit taas perälle tiedän että BLS 257 on parempi. Mutta pitää ny kattoo raaskiiko ostaa BLS;ää ton perälle, kovasti tekis mieli kun olen käyttäny F3A koneessa Futten BLS;iä ja olen ollu erittäin tyytyväinen.

Mutta kertokaapa kokeneemmat mitä eroa on Futaban 520 ja Align 780 gyrolla onko jompi kumpi jotenkin parempi.

j@nilla on pimenny useempi kerta mystisesti ilmassa ilman varotusta, haikaralla pimeni ilmassa ilman varotusta ja mulla viikonloppuna kävi henttaalla ohilennossa 250 rekkulalla niin että elevator lopetti toimintansa... kaikki tietty johtanu torppeihin!

toi mun viikonloppunen torppi on hieman mysteeri mutta pahasti haisee servolta koska failsafe on kaasu pois ja kaasu ei menny pois mutta
kopteri ei ohilennossa oiennu vaikka cyclic oli mielestäni takana! voihan se tietty olla niinkin että mulla onkin narkolepsia tai jotain ;D

kyllä noita on käsittääkseni muillakin pimentyny ilmassa ilman varotusta... mun luotto on ainaki aika pohjalla noihin.

pahan siitä tekee vielä se että ku virtoja käyttää pois ni toimii taas (kunnes joskus tulee uus mystinen torppi)


ku mä beastiin liittyen kyselin noita taajuuksia sieltä beastin foorumilta niin eräs beastin ilmeisesti kehittäjistä vastasi vapaasti suomennettuna näin:

kysymys: beastx 1.0 softan ohjeessa sanotaan että nupin taajuudeksi voi laittaa 333Hz käytettäessä DS410 servoja mutta
nyt kun laitoin uuden 2.0 softan niin ihmettelin ku revisioituneessa ohjeessa on maksimi taajuus sanottu 65Hz vaikka
netistä googlaamalla ja vanhasta ohjeesta lunttaamalla saa käyttää 333Hz jolla servo on paljon hätäsempi

vastaus tuli näin: 70Hz on maksimi jonka align lupaa DS410 servoillensa. servo ei ole saman laatuinen kun se on vuosi/pari
sitten ollut ja siksi suosittelemme nykyään käyttämään 65Hz.

ja vielä orginaalina:
"Hi, as far is I know today's DS410 are another servos than those sold a year (a few years) ago (- or at least the quality is very different). The official specs say max. 70Hz, so this also is our recommendation now."

tosiaan netistä ku kattoo servojen specsejä sivuilta jotka on vähä vanhempia sanotaan DS410 kohdalla 333Hz...

kukin tekee omat johtopäätöksensä mutta mulla ainakin on luotto aika pohjalla noihin!

tosta beastx henkilön tiedosta mä en tietenkään ota takeita ku en sitä oo mistään muualta kuullu mutta jos on totta niin
vanhemmat servot on hyviä ja uudemmat ei sitte niin hyviä! mä oon vaan sattunu näkemään tippuvia koptereita ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #191 : 25 Tammikuu, 2011, 09:15:35 »
No omapa aika hurjaa touhua jos Align ois huonontanu servon laatua. MIKSI onkohan jotenkin merkittävästi halvemmat tuotanto kustannukset.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #192 : 25 Tammikuu, 2011, 09:40:36 »
No omapa aika hurjaa touhua jos Align ois huonontanu servon laatua. MIKSI onkohan jotenkin merkittävästi halvemmat tuotanto kustannukset.

niinkuin sanottu tämä perustuu yhden miehen sanomaan jota en mitenkään tunne!

jos joku tietää asiasta jotain niin kertokoot välittömästi :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #193 : 25 Tammikuu, 2011, 10:03:30 »
Lainaus
Ja mitä tulee tohon Alignin super compoon niin sitä en halunnut juuri noiden servojen takia

Mikäs niissä on vikana? Nopeet ja ainaki itellä kestäny kaikki torpit ja muutamat sadat lennot.


-op-

Niin no niistä nyt on jonkun verran mutistu et on hajonnu ilmaan. Eiks Tohtorillaki hajonnu yks. Ja noin muuten noi MKS;t on nopeemmat ja vaikuttaa hyviltä. Vaikka eipä pidä niitäkään ylistää ennen kuin on testattu. Ja sit taas perälle tiedän että BLS 257 on parempi. Mutta pitää ny kattoo raaskiiko ostaa BLS;ää ton perälle, kovasti tekis mieli kun olen käyttäny F3A koneessa Futten BLS;iä ja olen ollu erittäin tyytyväinen.

Mutta kertokaapa kokeneemmat mitä eroa on Futaban 520 ja Align 780 gyrolla onko jompi kumpi jotenkin parempi.

j@nilla on pimenny useempi kerta mystisesti ilmassa ilman varotusta, haikaralla pimeni ilmassa ilman varotusta ja mulla viikonloppuna kävi henttaalla ohilennossa 250 rekkulalla niin että elevator lopetti toimintansa... kaikki tietty johtanu torppeihin!

toi mun viikonloppunen torppi on hieman mysteeri mutta pahasti haisee servolta koska failsafe on kaasu pois ja kaasu ei menny pois mutta
kopteri ei ohilennossa oiennu vaikka cyclic oli mielestäni takana! voihan se tietty olla niinkin että mulla onkin narkolepsia tai jotain ;D

kyllä noita on käsittääkseni muillakin pimentyny ilmassa ilman varotusta... mun luotto on ainaki aika pohjalla noihin.

pahan siitä tekee vielä se että ku virtoja käyttää pois ni toimii taas (kunnes joskus tulee uus mystinen torppi)


ku mä beastiin liittyen kyselin noita taajuuksia sieltä beastin foorumilta niin eräs beastin ilmeisesti kehittäjistä vastasi vapaasti suomennettuna näin:

kysymys: beastx 1.0 softan ohjeessa sanotaan että nupin taajuudeksi voi laittaa 333Hz käytettäessä DS410 servoja mutta
nyt kun laitoin uuden 2.0 softan niin ihmettelin ku revisioituneessa ohjeessa on maksimi taajuus sanottu 65Hz vaikka
netistä googlaamalla ja vanhasta ohjeesta lunttaamalla saa käyttää 333Hz jolla servo on paljon hätäsempi

vastaus tuli näin: 70Hz on maksimi jonka align lupaa DS410 servoillensa. servo ei ole saman laatuinen kun se on vuosi/pari
sitten ollut ja siksi suosittelemme nykyään käyttämään 65Hz.

ja vielä orginaalina:
"Hi, as far is I know today's DS410 are another servos than those sold a year (a few years) ago (- or at least the quality is very different). The official specs say max. 70Hz, so this also is our recommendation now."

tosiaan netistä ku kattoo servojen specsejä sivuilta jotka on vähä vanhempia sanotaan DS410 kohdalla 333Hz...

kukin tekee omat johtopäätöksensä mutta mulla ainakin on luotto aika pohjalla noihin!

tosta beastx henkilön tiedosta mä en tietenkään ota takeita ku en sitä oo mistään muualta kuullu mutta jos on totta niin
vanhemmat servot on hyviä ja uudemmat ei sitte niin hyviä! mä oon vaan sattunu näkemään tippuvia koptereita ::)

niin lisättäköön vielä että omalla kohdallani taisin kaivaa jopa hieman verta nenästäni laittamalla suosituksista huolimatta
333Hz biistin nuppiasetukseksi. nuppi vaan on paljon nopeampi niin ja gainiakin saa lisätä + kopteri on vakaampi.

jos noi ei sitä kestä on se jo peruste valita jotkut muut saman hintaset esim nämä
http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-107-g-servo-metallirattailla-dsw312mg-p-2073.html
joiden myötä saa kuulemma taas lisätä gainia eli parempaan suuntaan mennään!
itsekkin luultavasti hommaan noi jossain vaiheessa mutta nyt on uusi vuosi, uudet kujeet ja sattuneesta syystä oravannahat loppu ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #194 : 25 Tammikuu, 2011, 10:04:34 »
MIKSI onkohan jotenkin merkittävästi halvemmat tuotanto kustannukset.

Eikun ihan huvikseen. ;D

Ihan perus digiservoa pitäisi ajella ainakin perällä 1520/333, jos valmistaja ei muuta ilmoita. Tuo 70Hz on analogiservon lukemia. Onko servo siis vaihdettu analogiseksi? Missään digiservossa ei noin pientä pulssitaajuutta kaiketikaan käytetä?
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #195 : 25 Tammikuu, 2011, 10:07:06 »
MIKSI onkohan jotenkin merkittävästi halvemmat tuotanto kustannukset.

Eikun ihan huvikseen. ;D

Ihan perus digiservoa pitäisi ajella ainakin perällä 1520/333, jos valmistaja ei muuta ilmoita. Tuo 70Hz on analogiservon lukemia. Onko servo siis vaihdettu analogiseksi? Missään digiservossa ei noin pientä pulssitaajuutta kaiketikaan käytetä?

http://beastx.com/service_servoliste.html

ykkös softan kohdalla toi servolista oli manuaalissa ja siinä oli 333Hz mainittu
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #196 : 25 Tammikuu, 2011, 21:47:26 »
Olen tässä lueskellut tota teidän servo keskustelua.

Mikä olisi hyvä servo 250 ja 450 kopuun.
Hyväksi luokittelen sellaisen, joka on kohtuuhintainen ja siihen saa myös osia kohtuu kustannuksin ja toimitus ajalla.
Sitten olis hyvä jos ne vielä pelais FBL mokkulan kanssa.
A:n sevoissa pelaa ainakin toi toimitus aika. Eikä osien hintakaan ole paha jos käyttää muovi rattaita.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #197 : 26 Tammikuu, 2011, 09:40:03 »
Olen tässä lueskellut tota teidän servo keskustelua.

Mikä olisi hyvä servo 250 ja 450 kopuun.
Hyväksi luokittelen sellaisen, joka on kohtuuhintainen ja siihen saa myös osia kohtuu kustannuksin ja toimitus ajalla.
Sitten olis hyvä jos ne vielä pelais FBL mokkulan kanssa.
A:n sevoissa pelaa ainakin toi toimitus aika. Eikä osien hintakaan ole paha jos käyttää muovi rattaita.

No minä olen nyt tässä tätä uutta kopua hommatessa miettinyt pääni puhki myös tätä servo hommaa. Ja ite tosiaan aion laittaa MKS;t http://www.hkpartsds.com/mks-ds95-servo-ccpm-combo-pack.html Eihän ne ole niitä halvimpia mutta pitäis olla kyllä huippu hyvät. Ja noihin nyt ei pitäs varaosiakaan kovin helposti tarvita kun on titaani rattaat. Mutta jos pitää olla edullisemmat niin Hitec 65MG;tä on kehuttu Inolabit on varmaan hyvä vaihto ehto.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #198 : 27 Tammikuu, 2011, 08:49:53 »
jokos mika hait alzin tullista?vois tulla kerholle ihmetteleen sitä jos oot illalla menossa..?
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #199 : 27 Tammikuu, 2011, 09:06:39 »
jokos mika hait alzin tullista?vois tulla kerholle ihmetteleen sitä jos oot illalla menossa..?

Ei ku kato ku Erkkohan sen tilas niin Erkon täytyy se hakee. Ei eilen kerenny. Kai se Erkko sen tänään hakee. Mut en tiiä viel kerkeeke sitä tänään paljo ihmettelemään. Pitää kattoo illalla.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2391 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 14:51:44
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
5354 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2009, 08:13:08
kirjoittanut mrsaila
16 Vastauksia
7351 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2010, 02:14:16
kirjoittanut Vispilä