Kirjoittaja Aihe: Mikan vispilä blogi  (Luettu 92960 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #225 : 13 Toukokuu, 2011, 19:35:22 »
heh tulipa tos eilen taas kikkailtua kopulla ja saatiin ihan jees vidoki.




EDIT:

Korjasin linkin,

-Rane

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D Asenteella täydet miinukset lopussa
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #226 : 13 Toukokuu, 2011, 19:36:25 »
"Heivasit sen sitten sinne" !!!!!  ;D


Rity

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #227 : 13 Toukokuu, 2011, 20:06:19 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D Asenteella täydet miinukset lopussa

noin sen saa nopeiten alas ja pääsee tarkistamaan vahingot ;) beltin kanssa kävi ihan sama...

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #228 : 13 Toukokuu, 2011, 20:26:31 »
Selvästi lennokki miehiä kun pahanpaikan tullen tikku heti alas :D

Osanottoni torpista :(

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #229 : 13 Toukokuu, 2011, 22:16:43 »
Jeboy osaan otot on turhia kopterihan tää vaan on ja kerranki oli hauska keikka. :D Ja vahingotki jä säälittäviks peräputki, tt rattaat, pääratas, pääakseli, lepari, ele servon rattaat, päälapa (halppis) ja tietenki nopari. Mut onneks tuli videolle jaettu ilo moninkertainen ilo ;D Ja mitä tulee kaasutikkuun niin ei ollu mikään paniikki ratkasu. Ihan tarkotuksella vedin miinuksilla alas ettei tule päälle. Joo tiedän ois sen saannu houldillaki alas muttakun tullaan alas niin sit kans tullaan eikä jäädä lilluun ;D Ja mulla ei ole yhtään lennokkii joilla ois varaa vetää tikku alas paniikki tilantees. Tosin toi houldin käyttö ei ole tullu mitenkään takaraivoon joten sitä ei vaan hoksaa käyttää. Mut kuhan saan joskus aikaseks saada ton taas nippuun niin pitää yrittää saada lisää hyvii videoit niin saadaan taas nauraa hauskalle harrastuksellemme. Mut ei kantsi henkee pidätellä oottaes, ku nyt on kesä ja kesä on yhtä kuin F3A ja kopulle jää erittäin vähän satunnaista aikaa.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #230 : 14 Toukokuu, 2011, 00:14:32 »
Jeboy osaan otot on turhia kopterihan tää vaan on ja kerranki oli hauska keikka. :D Ja vahingotki jä säälittäviks peräputki, tt rattaat, pääratas, pääakseli, lepari, ele servon rattaat, päälapa (halppis) ja tietenki nopari. Mut onneks tuli videolle jaettu ilo moninkertainen ilo ;D Ja mitä tulee kaasutikkuun niin ei ollu mikään paniikki ratkasu. Ihan tarkotuksella vedin miinuksilla alas ettei tule päälle. Joo tiedän ois sen saannu houldillaki alas muttakun tullaan alas niin sit kans tullaan eikä jäädä lilluun ;D Ja mulla ei ole yhtään lennokkii joilla ois varaa vetää tikku alas paniikki tilantees. Tosin toi houldin käyttö ei ole tullu mitenkään takaraivoon joten sitä ei vaan hoksaa käyttää. Mut kuhan saan joskus aikaseks saada ton taas nippuun niin pitää yrittää saada lisää hyvii videoit niin saadaan taas nauraa hauskalle harrastuksellemme. Mut ei kantsi henkee pidätellä oottaes, ku nyt on kesä ja kesä on yhtä kuin F3A ja kopulle jää erittäin vähän satunnaista aikaa.
F3A vedetään kyllä kaasu tyhjakäynnille  ainaki silmukassa ja mä vedin parivuotta sitte freyan tonttiin saman lailla silmukassa padasjoella eli kopterilla silmukan oietessa vasen tikku alas no kopterihan tulee aika kovaa tonttiin. -7 astetta ja noin 2000rpm nupissa.
« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu, 2011, 00:17:08 kirjoittanut Ege »

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #231 : 14 Toukokuu, 2011, 00:39:48 »
no ninnan nunna ni. Juu kyllähän siis f3A;ssa kassu tikku liikku ylös alas tuon tuosta. Meinasinkin paniikki tilanteita. Joissa kone karkaa lapasesta, esim liikkeen epäonnistuessa. Niin sillon harvemmin kantsii F3A koneellakaan vetää tikkuu alas. Ku pitää olla voimaa oikasta kone takas ruotuun. Muuten kyl yhdyn edelliseen täysin. Ole ittekki testaillu ajaa kopulla silmukoita ja pystäeitä ym liikkeitä. Joissa lennokilla ois tikku alhaalla mut kopulla se ois kohtalokasta.

Ja eihän meitsillä toi kopu nyt mitenkään olekkaan hanskas kuhan vaan räppäilen meneen ja fiilistelen. Mitään sen kummempii miettimättä.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #232 : 14 Toukokuu, 2011, 00:43:56 »
no ninnan nunna ni. Juu kyllähän siis f3A;ssa kassu tikku liikku ylös alas tuon tuosta. Meinasinkin paniikki tilanteita. Joissa kone karkaa lapasesta, esim liikkeen epäonnistuessa. Niin sillon harvemmin kantsii F3A koneellakaan vetää tikkuu alas. Ku pitää olla voimaa oikasta kone takas ruotuun. Muuten kyl yhdyn edelliseen täysin. Ole ittekki testaillu ajaa kopulla silmukoita ja pystäeitä ym liikkeitä. Joissa lennokilla ois tikku alhaalla mut kopulla se ois kohtalokasta.

Ja eihän meitsillä toi kopu nyt mitenkään olekkaan hanskas kuhan vaan räppäilen meneen ja fiilistelen. Mitään sen kummempii miettimättä.
No mäkin ajoin vaan yhdet kisat Sporttia F3As sa  ja en tiedä siitä enempää muutaku että vaikeeta on ja sen seurauksena siirryin ajamaan F3C poppista ja nyt ajan Eurosporttia tälle tielle jäin...
« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu, 2011, 00:49:03 kirjoittanut Ege »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #233 : 14 Toukokuu, 2011, 00:48:33 »
Tyylikäs torppi ja pisteet siitä että tuli videolle. Plussat vielä päälle tosta rauhallisuudesta dive moodin kytkemisen jälkeen  ;D

Osan otot kuitenkin torpista


-

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #234 : 14 Toukokuu, 2011, 11:00:15 »
Tyylikäs torppi ja pisteet siitä että tuli videolle. Plussat vielä päälle tosta rauhallisuudesta dive moodin kytkemisen jälkeen  ;D

Osan otot kuitenkin torpista


-
Tänks juu jotenki oli pien aavistus kuinka voi käyä ku menee kikkailee tollasen lätäkön päälle. Ni pakkohan se oli kuvata varmuuen vuoks. Mut eipä noit torppeja kovin paljoo ole mulle tullu, tällä kopulla tää oli vasta toinen torppi. Eka sattu kevät talvella omalla pihalla, pitch pump pääty lumihankeen ;D Siittäki sattumalta on video ei vaan tullu sillon ladatuu sitä tuubiin. Kaiken kaikkiaan mulla on 5 torpii tilillä joista 3 omasta mokasta. 

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #235 : 14 Toukokuu, 2011, 11:01:32 »
Tänks juu jotenki oli pien aavistus kuinka voi käyä ku menee kikkailee tollasen lätäkön päälle. Ni pakkohan se oli kuvata varmuuen vuoks. Mut eipä noit torppeja kovin paljoo ole mulle tullu, tällä kopulla tää oli vasta toinen torppi. Eka sattu kevät talvella omalla pihalla, pitch pump pääty lumihankeen ;D Siittäki sattumalta on video ei vaan tullu sillon ladatuu sitä tuubiin. Kaiken kaikkiaan mulla on 5 torpii tilillä joista 3 omasta mokasta. 

niinhän se menee että tekevälle sattuu!

mites sähköt toimii?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #236 : 14 Toukokuu, 2011, 13:26:31 »
niinhän se menee että tekevälle sattuu!

mites sähköt toimii?

No niin sattuu ja ku tarpeeks sattuu niin tottuu.

Sähköistä antautu ainoastaa nopari. Ja hyvä niin kun esim gyro vastari ja servot ny jo maksaaki jonkun verran. Ni ihan kiva et ne säily. Niin on huomattavasti matalempi kynnys jossain vaihees ruuvata toi kasaan. Kun ei tarvi satoja euroja rueta satasaamaan. Nyt tosta torpista selviää 40-50€.   

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #237 : 16 Toukokuu, 2011, 12:26:45 »
"Heivasit sen sitten sinne" !!!!!  ;D
Tää kommentti kruunasi kaiken :D

Ei muuta kun häntä pystyyn ja kohti syvempiä vesiä ;)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #238 : 31 Heinäkuu, 2011, 12:09:54 »
Jaapa jaa no nyt sain sit viimeinkin kaiveltua kopun hyllyltä pois. Vähän on jo jopa saannu tota rempattuaki, ja loput osatki mitkä puuttuu on tilattu. Ja ehkäpä toi taas jossain vaihees jopa lentää. Ei vaan näin kesällä tahdo into eikä aika riittä näille vehkeille. Mut kohtahan tulee syksy ja talvi niin ehkä sit taas kopuki vois saada vähän huomiota.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #239 : 03 Elokuu, 2011, 18:23:02 »
No joo täs on nyt muutamana iltana roplattu kopua uuteen iskuun. Tänään tärähti postista loput osat. Ja jos oikeen innostuu niin illalla vois koittaa tota taas hieroo. Jos vaikka sais valmiiks. Vaihtoon meni

Pääakseli
Pääakselin laakerit
Leparin akseli
Leparin laakerit
Paine laakerit
TT;n rattaat takaa
TT;n rattaat edestä
Peräputki
Kardaani
Pääratas
Nopari
Ele servon rattaat
Päälavat
Stabbari tanko

Vielä kun pirun kierosilmä kiinalaiset sais ne mun akut potkittua matkaan. Niin tota vois taas jopa jossain vaihees lentää.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #240 : 05 Elokuu, 2011, 10:35:37 »
Ninnan nunnan ni

Eilinen ilta meni taas kopun kimpussa. Ja oli kyllä lähellä ettei kopu lentäny mut vaan vähän eri voimanlähteen ansiosta mitä on tarkoitettu. Nimittäin perän kans meinas ihan tosissaa palaa käämit. Sillä jotenkin nyt entisestään korostu  toi PRO;n ongelma lyhyestä perä tönäristä. Nimittäin kun en saannu mekaanista säätö ihan kohille niin tuli kaameita ongelmia gyron limiitin kans. Eli perälapoihin päin ei liike riitä ja runkoon päin pindaa. Ja kun yritän säätää limittiä niin pieneks ettei pindaa niin se ei vaan onnistu. Gyro ei tallenna niin pientä limittiä tai jotain. Gyro on Futten 520. Loppujen lopuksi säädin limitin niin et pindaa ihan vähän. Mut ei se noi oikeen voi jäädä kun toiseen suuntaan ei saa tarpeeks kulmia perälapoihin. Ja tämähän hidastaa piroa toiseen suuntaan aika reilusti.

Kuinkas ootte muut poro kuskit ton perän laittanu kaikki ideta neuvot on nyt tervetulleita.

Sitte viel kaiken lisäksi uus nopari päästi osan toiminta savuista pihalle, ihan omia aikojaan ilman mitään kuormitusta tai oikkaria. Varmaan joku valmistus vika. Eli nopariin kyl tulee viel virrat päälle mut piippaukset kuuluu eritäin hiljaa. Ja motti ei oikeen taho lähtee pyöriin ja sit kun lähtee niin tehoja ei tule niin paljoo et nousis edes leijjuun. No tähän varmasti auttaa Kärkkäisen toimiva takuu. PS Lauri saat hakee mulle uuden noparin kun oot siel päin.

Et sillä lailla täällä

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #241 : 05 Elokuu, 2011, 10:49:33 »
Jostain syystä ne on tehny siitä liian lyhyen, tosin mulla on sopivan pitunen kun taas samin koneessa ei. Siinä ratkastiin ongelma katkasemalla tönäri ja tekemällä erittäin rigid pidennys (ei muuten irtoa). 520 tuntuu olevan nirso limiteistä. Jos uudella tönärilläkään ei saa tarpeeks pieniä limittejä niin sit lyhyempi servorieska kiinni.

Tuu huomenna lennättelee, oon just matkalla kokkolaan.
« Viimeksi muokattu: 05 Elokuu, 2011, 11:02:01 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #242 : 05 Elokuu, 2011, 11:08:19 »
Jostain syystä ne on tehny siitä liian lyhyen, tosin mulla on sopivan pitunen kun taas samin koneessa ei. Siinä ratkastiin ongelma katkasemalla tönäri ja tekemällä erittäin rigid pidennys (ei muuten irtoa). 520 tuntuu olevan nirso limiteistä. Jos uudella tönärilläkään ei saa tarpeeks pieniä limittejä niin sit lyhyempi servorieska kiinni.

Tuu huomenna lennättelee, oon just matkalla kokkolaan.

Juu kuulinkin et olet tulossa Kokkolaa et tervetuloa vaan. Ja ois tosiaan tarkotus tulla huomenna lennättämään. Pitää vaan ropata toi jotenki kondikseen tai sit lennän vaan F3A koneella. Toi tönärin jatkaminen kävi itelläki mielessä.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #243 : 08 Joulukuu, 2011, 20:37:22 »
Moro

Pikkasen on ollu meikällä taas hiljasta Kopun kans. Kesällä ei paljoo kerenny kopulla lennätellä. Ja pari kuukautta sitten kun kikkailin kerhon pihalla, niin yhtä äkkiä kesken lennon koivu osu mun kopuun. ;D Se oli sen koivun vika ei minun. No Alzi jäi koivuun kiinni mutta tuli kyllä alas kun miehekkäästi ravisteli. Päälavat pääratas perälapa ja jotain normi juttuja meni rikki. Pitää täs jossain vaiheessa ehjätä kuha kerkiää ja jaksaa. 

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #244 : 08 Joulukuu, 2011, 23:37:59 »
no laita nyt mantastaki muutava kuva tänne.. ;)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #245 : 09 Joulukuu, 2011, 22:02:03 »
no laita nyt mantastaki muutava kuva tänne.. ;)

No katotaan sit kun se on valmis

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #246 : 06 Tammikuu, 2012, 18:06:29 »
Terve

Nyt ois sit uusi sisä kone lentäny ensilentonsa Ei muutaku reeniä ja kisoihin. Hyvin pelaa.

Manta V3
Moottori coaxial Made in Kimmo Kaukoranta
Nopari 2X YGE 4S
Servot 3X Model expert X-31
Vastari AR 6300
Akku Hyperion G3 2s 120mah
Lentopaino 87g

Kone on tehty Mamo modelsin kitistä Joka on reijjitetty, ja sen jälkeen päälystetty 2micron mylar kalvolla. Servon johdot on poistettu ja ne on korvattu 0,20 käämilangalla. Kaikki hiilikuidut on 0,7mm putkea paitsi landareissa on käytetty 1mm putkea. Nopareitten virtajohdot on 0,30 käämilankaa.

mika a

  • Vieras
Vs: Mikan vispilä blogi
« Vastaus #247 : 10 Tammikuu, 2012, 21:17:39 »
Moi vähän videoo uudesta koneesta. Kyseessä siis F3p Advanced ohjelma

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2391 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 14:51:44
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
5354 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2009, 08:13:08
kirjoittanut mrsaila
16 Vastauksia
7351 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2010, 02:14:16
kirjoittanut Vispilä