Kirjoittaja Aihe: CNC 450 Full metal  (Luettu 9335 kertaa)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
CNC 450 Full metal
« : 03 Marraskuu, 2010, 09:19:48 »
Terveppä terve!

Hei tälläisen pelin tuli tilattua ulkomailta http://leaderhobby.com/product.asp?ID=com99110 , ja olin positiivisesti yllättynyt laatuun. Paketissa oli kaikki nätisti puoliksi kasattuna ja muutenkin asiallisesti pakattuna. Osat näyttävät tarkasti työstettyinä ja hyvin kasaan laittaessa sopivina.

Kopteri on ollut kasattuna muutamia viikkoja ja koelentoja on tehty niin taivaslentoa kuin hallissa lentelyä eri setupilla:

Setuppi on:
Align harjaton 430L moottori
35A säädin
Ms-44 gyro
Digi servot
9ch Fly sky lähetin ja vastaanotin
3kennoinen 2200mah lipo.

Ongelmana kuitenkin tälläinen jutska, elikkä kopteri väpättää pääakselin ympärillä ja perä pomppii ylös->alas kokoajan lisäksi lapaura on pari senttiä.
Eikä tässä kaikki sillä lapauraa ei saa säädettyä edes pitkillä linkeillä koska kierros on liikaa. Ja sitten nolla asteen kulmassa kierroksilla lapaura on täydellinen mutta kun antaa lapakulmaa niin sitten kasvaa humasti.

Pääakseli on suora ja lavat on vaihdettu ja tasapinotettu, linkit tarkistettu. Lepari on ainoa mikä voi olla mut uudesta asti? Osaisko joku antaa jotakin neuvoa.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #1 : 03 Marraskuu, 2010, 10:15:54 »
1. Jos et ole tehnyt niin PURA kopterista kaikki ruuvit irti ja tarkista lukite! Ei koskaan kannata luottaa noihin tehdas kasauksiin!
2. Tarkistappa onko nuppi kunnossa RUUVIT kiinni kunnolla ja oikein kasattu, linkit ehjiä jne. Tuo väpätys tulee varmasti tuosta lapaurasta kun on pielessä tai pienistä nupin kierroksista.
3. lapojen tasapainotus!

Oma veikkaus on että nupissa on joku mekaaninen vika..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #2 : 03 Marraskuu, 2010, 11:09:08 »
entäs lapojen laatu?
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #3 : 03 Marraskuu, 2010, 11:25:31 »
Lainaus
Oma veikkaus on että nupissa on joku mekaaninen vika..
,
Lainaus
entäs lapojen laatu?

Elikkäs nupin kaikki ruuvit tarkistettu ja purettu ja kasattu, ei mitään teknistä vikaa. Ja kyllä kun jenkaa laittaa lisää huolella niin väpätys loppuu, mutta eihän se vikaa poista.

Ja lapoina tällä hetkellä 325 Align professional puulavat.

ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #4 : 03 Marraskuu, 2010, 11:49:40 »
Lisäää veikkauksia

Eli 0 kulmassa ok. Mutta kun kulmaa antaa se alkaa lepattaa. Niin se kai kuuluu tehdä jonkin verran (korjatkaa jos olen väärässä)
Minun Belt CPV2 teki juuri tätä, siinä on todella pehmeät lepatuskumit.

Toinen asia joka voi aiheuttaa lepatusta on jos lepatusakselin ruuvit ovat löysällä, eli ne jotka pitävät lapapitimet kiinni. (tämä on tarkastettava, ehdottomasti).

Tarkasta että kaikki on muuten linjassa, ja oikealla korekeuudella, katso kopteriwiki vaikka trex osio.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #5 : 03 Marraskuu, 2010, 12:05:15 »
Lepattaminen ei aiheuta lapauravaivaa jos kopterissa on jäykkä lepatusakseli, kiero lepatusakseli taas aiheuttaa epäloogista lapauravaivaa, niinkuin myös kierot lavat.
Lapaura menee persiilleen kun lavoilla on roottorikehän samassa kohdassa keskenään erilainen noste syystä tai kolmannesta.  Yksi mahdollinen ja yleensä se ensimmäin syy on tietysti että lavoissa on eri kulmat jolloin linkistöä ruuvaamalla homma asettuu, mutta tätähän on jo tehty ja vaiva pitäisi näkyä myös nollakulmilla (koska molempiin lapoihin ei tule tarkasti nollakulmaa). Toinen on jollain tavalla erilaiset lavat, puulavathan voivat kieroutua ihan itsekseen ajan kanssa. Kiero lepatusakseli aiheuttaa myös hassuja lapaura-ongelmia, riippuen vähän miten se lepatusakseli muljahtelee voi lapaura olla joskus hyvä ja joskus huono.

Hoitaisin ensin tuon lapaura-ongelman pois ja sitten alkaisin miettimään muita väpätyksiä, värinöitä ja pomputteluja.  Jos niitä enää sitten on.

Ja kun en tunne tapausta niin vilaisepa onhan lavat oikein päin...  joskus sattuu asentajalle sellainen källi  että toinen lapa pyöriikin jättöreuna edellä..  Se selittäisi kaikki kuvaamasi vaivat.  
« Viimeksi muokattu: 03 Marraskuu, 2010, 12:07:19 kirjoittanut Jussi. »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #6 : 03 Marraskuu, 2010, 12:18:11 »
Lainaus
Elikkäs nupin kaikki ruuvit tarkistettu ja purettu ja kasattu, ei mitään teknistä vikaa. Ja kyllä kun jenkaa laittaa lisää huolella niin väpätys loppuu, mutta eihän se vikaa poista.

Kyllä poistaa, näillä on tapana nyökytellä/ravistella jos on liian pienet kierrokset nupissa, mutta sekin on taas suhteellista pitäisi nähdä kuinka paljon siellä on kierroksia että onko normaalia.
Millainen kaasukäyrä normimodessa?
jos on tyyliin 0-25-50-75-100 niin muuta se esim: 0-50-55-60-100

Jos lavat(kokeile vaikka toisilla), nuppi lepatuksineen(akseli) on ok niin "vika" on luultavasti vain liian pienissä kierroksissa.
Lepatukumit ei tosiaan aiheuta tuollaista näissä kun on lavat samassa akselissa kiinni, ohjaistuntuma muuttuu kun kovuuttaa muuttaa..
« Viimeksi muokattu: 03 Marraskuu, 2010, 12:20:01 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #7 : 03 Marraskuu, 2010, 15:14:05 »
Lainaus
Toinen on jollain tavalla erilaiset lavat, puulavathan voivat kieroutua ihan itsekseen ajan kanssa.

Hauskaa onkin kun ajattelin samaa, tai harakirilaatu. Mutta lavat ovat pakasta vedetyt  ;D

Lainaus
Ja kun en tunne tapausta niin vilaisepa onhan lavat oikein päin...

Kyllä on  =) Monesti katsottu =)

Lainaus
0-50-55-60-100


Lainaus
os lavat(kokeile vaikka toisilla), nuppi lepatuksineen(akseli) on ok niin "vika" on luultavasti vain liian pienissä kierroksissa.

Mulla taassen on 25-50-60-80-100, pehmeempi käyttää ja nupeista hov trim ja pitch trim säädetty maksimaalisille kierroksille eli kiertää kyllä ja kovaa. ja silloin ei ravista, mutta lapaura on sen 3 senttiä.

Eli joo kierroksilla saan värähtelyn pois mutta lapaura kasvaa ja se on sitä 3 senttiä melkein. Mites porukka sanoo voiko stabilointi lavat vaikuttaa? Tai niiden välinen painoero. Se on ainut homma mitä en ole viel katsonut.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #8 : 03 Marraskuu, 2010, 15:51:41 »
Enpä usko, en koskaan ole kuullut tai törmmännyt että stabbarit häikkäisivät päälapojen kanssa, ravistaahan ne voi jos ovat ihan hukassa toisistaan, mutta en usko että sinulla voi niin pielessä ne olla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #9 : 03 Marraskuu, 2010, 16:23:31 »
Lainaus
Toinen on jollain tavalla erilaiset lavat, puulavathan voivat kieroutua ihan itsekseen ajan kanssa.

Hauskaa onkin kun ajattelin samaa, tai harakirilaatu. Mutta lavat ovat pakasta vedetyt  ;D

Lainaus
Ja kun en tunne tapausta niin vilaisepa onhan lavat oikein päin...

Kyllä on  =) Monesti katsottu =)

Lainaus
0-50-55-60-100


Lainaus
os lavat(kokeile vaikka toisilla), nuppi lepatuksineen(akseli) on ok niin "vika" on luultavasti vain liian pienissä kierroksissa.

Mulla taassen on 25-50-60-80-100, pehmeempi käyttää ja nupeista hov trim ja pitch trim säädetty maksimaalisille kierroksille eli kiertää kyllä ja kovaa. ja silloin ei ravista, mutta lapaura on sen 3 senttiä.

Eli joo kierroksilla saan värähtelyn pois mutta lapaura kasvaa ja se on sitä 3 senttiä melkein. Mites porukka sanoo voiko stabilointi lavat vaikuttaa? Tai niiden välinen painoero. Se on ainut homma mitä en ole viel katsonut.


no onko ne stabbarilavat suorassa stabbarikehikkoon nähden? kuinka tarkkaan oot kattonu ne lapakulmat? jo puolen asteen heitto saa isoja vaikutuksia lapauraan ainakin alikilin vehkeissä!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #10 : 03 Marraskuu, 2010, 19:54:11 »
Do diin! Vika selvisi, yksi servon ruuveista oli löystynyt ja servo liikkui hieman omaa elämäänsä. Ruuvin kiristämisen jälkeen lapaura lähes täydellinen elikkä nyt ei muutakun ilmaan kokeilemaan. Ilmoittelen kun olen käynyt että miten lensi =) Kiitos kaikille vaivasta, kun yrititte auttaa. Palataan aiheeseen.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #11 : 04 Marraskuu, 2010, 22:29:08 »
Iltaa!
No niin tänään on kokeiltu ilmaan vehjettä.
Ihan erilainenhän se oli luonnollisesti. Eroa oli kuin maalla ja taivaalla =)
Seuraavaksi tähtäimessä on kamera kyseiseen vehkeeseen, katsotaan mitä tulee siittäkin :) lisäystä tulee kunhan saan aikaiseksi =)
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #12 : 05 Marraskuu, 2010, 09:34:14 »
Mulla oli HK450 lapaura ihan hanurista, vaikka aluksi se oli aivan hyvä. Jonku verran lennettyäni alkoi lapaura olemaan vaikka ja mitä. Vaihdoin sitten toiset halvat lavat ja lapaura oli täydellinen. herää kysymys, että väsyykö nuo halvat lavat käytössä, kun alkaa lapaura heittämään?
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #13 : 05 Marraskuu, 2010, 10:58:58 »
Ainakin laatulapoja saa aika kauan käyttää josko väsyvät siittenkaan... ei ainakaan vuodessa mitään muutosta...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #14 : 05 Marraskuu, 2010, 11:27:37 »
Ei lasi/hiilikuitu mihinkään väsy käytössä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #15 : 05 Marraskuu, 2010, 11:29:19 »
Mulla oli HK450 lapaura ihan hanurista, vaikka aluksi se oli aivan hyvä. Jonku verran lennettyäni alkoi lapaura olemaan vaikka ja mitä. Vaihdoin sitten toiset halvat lavat ja lapaura oli täydellinen. herää kysymys, että väsyykö nuo halvat lavat käytössä, kun alkaa lapaura heittämään?

allulla on ainakin jotkut sellaset ihan lötköt muovilavat... sellasissa ihan varmaan muuttuu ominaisuudet ku ovat niin joustavat... eihän ne vaan sellaset ollu?

e. oiskohan noi ollu keltamustia (kaverilla näin tollaset ja silläkin oli lapauraongelmia)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #16 : 05 Marraskuu, 2010, 22:28:11 »
Ei ollu sellaset. Ne lavat oli nämä:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518
En osta toiste, enkä osta niitä keltaisiakaan. Neki oli kierot.. Tai voi olla että laatu vaihtelee niin paljon. Nyt kun on kohtuu hyvät lavat niin on se lentäminen vaan niin paljon vakaampaa :)

Nyt taitaa olla nämä lavat (lukee vaan tuossa 3D:n yläpuolella: super ) Lapaura on justiinsa ja ei tarvinu paljoa tasapainottaa :)
« Viimeksi muokattu: 05 Marraskuu, 2010, 22:30:35 kirjoittanut Fillarimies »
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #17 : 05 Marraskuu, 2010, 22:36:10 »
Ei ollu sellaset. Ne lavat oli nämä:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518
En osta toiste, enkä osta niitä keltaisiakaan. Neki oli kierot.. Tai voi olla että laatu vaihtelee niin paljon. Nyt kun on kohtuu hyvät lavat niin on se lentäminen vaan niin paljon vakaampaa :)

Nyt taitaa olla nämä lavat (lukee vaan tuossa 3D:n yläpuolella: super ) Lapaura on justiinsa ja ei tarvinu paljoa tasapainottaa :)

Nämä on überhyviä. Toimii ihan oikeasti, jos et mestaruusjahdissa ole.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35769
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #18 : 06 Marraskuu, 2010, 12:05:51 »
Ei ollu sellaset. Ne lavat oli nämä:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518
En osta toiste, enkä osta niitä keltaisiakaan. Neki oli kierot.. Tai voi olla että laatu vaihtelee niin paljon. Nyt kun on kohtuu hyvät lavat niin on se lentäminen vaan niin paljon vakaampaa :)

Nyt taitaa olla nämä lavat (lukee vaan tuossa 3D:n yläpuolella: super ) Lapaura on justiinsa ja ei tarvinu paljoa tasapainottaa :)
Itse käyttänyt nuita linkin lapoja uuuuseita pareja hobbykingiltä eikä niissä mitään ongelmaa ollut hyviä lapoja oli.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #19 : 06 Marraskuu, 2010, 17:39:44 »
No mulle on sattunu sitte kuralavat.. :(
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #20 : 06 Marraskuu, 2010, 18:11:44 »
Tai sitten mulle ne harvat hyvät  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #21 : 06 Marraskuu, 2010, 19:43:11 »
Oookkei, mulla on ne lasikuitu mustat keltaisilla raidoilla. Niillä en ole lentänyt viellä. Täytyy koittaa lyödä ja kattoa lapauraa... Kameran laittaessa törmäsin pieneen vastoinkäymiseen, lähettimeni on 2.4Ghz ja kamera on myös 2.4Ghz joten aina kun laitan lähettimen päälle kuva menee sekaisin =(
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CNC 450 Full metal
« Vastaus #22 : 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54 »

Minullakin Pro kloonissa "ne keltamustat" lasikuitulavat, tasapaoinotukseen tarvitsin 3 n. 15mm pitkää palaa sähköteippiä ennen kun oli balanssissa. Mutta blade tracking oli ok

Torpissa hajonneet Align pro 325 ei tarvinnut kun yhden n 10mm pitkän palan...
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
270 Vastauksia
121130 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2011, 12:25:41
kirjoittanut 1m4s0_
0 Vastauksia
2090 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
0 Vastauksia
2125 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2011, 17:22:23
kirjoittanut raissu
7 Vastauksia
6522 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2011, 21:17:24
kirjoittanut mika66
8 Vastauksia
4738 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350