En ole tuota suunnitteluvideota vielä katsonut mutta jos vähänkään on osasto suunnitelmissa laittaa samanlaiseksi kuin tänä vuonna niin ei siitä voi tulla kuin hieno! Itse olin siis viime messuilla ensimmäistä kertaa (itse asiassa perhemessuille lähdettiin perheen kera, Model Expo samaan aikaan tuli pienenä mukavana yllätyksenä) ja kyllä kopteriosasto oli koko modelpuolelta kiinnostavin
(eikä pelkästään tyttöjen takia). Ensinnäkin näytteilleasettelu oli hieno, hyvä sijainti, kaikkea mielenkiintoista hyvin nähtävissä ja ihmeteltävissä ja asiantuntevaa porukkaa kertomassa homman juonesta, mitä joidenkin kanssa juttelin. Ei tosin hajuakaan keiden.
Kuitenkin, olen sitä mieltä että Anu&co ovat iso vetonaula tuollaisessa tapahtumassa ja kuten Jonhy mainitsi, kyseessä kun ovat tuon alan ammattilaiset jotka osaavat esiintyä juuri toivotulla tavalla, he jättävät takuuvarmasti positiivisen kuvan ja hyvän fiiliksen kaikille jotka osastolla käyvät
(ja ehkä koptereitakin katselevat ).
Simulaattori oli erittäin hyvä ja kiinnostava osa osastoa, siihen riitti jonoa ja itsekin pääsi ensimmäistä kertaa elämässään kokeilemaan minkälainen se RC-kopteri oikein on. Siitä se harrastus sitten lähti... Jos vaan mahdollisuuksia on, simuja voisi olla useampia, halukkaita niitä kokeilemaan takuulla riittää.
Arvonnat kuuluvat olennaisena osana messuihin, ja kopteripaketti palkintona on varmasti houkutteleva monelle parin euron arvasta. Toki kaikki eivät harrastuksesta innostu vaikka kopterin voittaisivatkin, mutta kyllä niitäkin on joihin se kärpänen silloin puree. Yleisestikin RC-koputhan ovat melko monen miehen haave jota monet eivät vaan uskalla toteuttaa homman vaikeuden pelossa, siinä mielessä mitä paremmin saa jaettua ihmisille harrastuksesta infoa ja tietoa siitä, että nykypäivänä alan foorumilta saa todella hyvin apua harrastuksen alkuvaiheessa, sitä helpommin monet lähtevät mukaan touhuun ja kokeilemaan. Eli hyvä näkyvyys foorumilla ja yhdistyksellä on ainakin minun mielestäni iso plussa. Ainakin itse olisin jo ajat sitten heittänyt beltillä pulua jos ei foorumilta olisi saanut moneen asiaan apua. Siitä iso kiitos kaikille foorumilaisille ja konkareille.
Kovasti harmittaa kun ei tullut OP:n näytöstä nähtyä viime messuilla. Tosiaan, noita näytöksiä pitäisi sen kaksi ainakin saada järjestettyä, rauhallista leijuttelua jotta ihmiset näkevät hieman mistä RC-koptereissa on kysymys ja sitten se toinen ääripää eli OP näyttämään mihin näistä laitteista osaavissa käsissä on. Nuo tilat rajoittavat aika pahasti ADHD:tä, mutta toisaalta näkevätpähän ihmiset senkin, että eivät nämä vehkeet lentokenttää tarvitse jotta lentämään pääsee.
Kaiken kaikkiaan viime messuilta jäi positiivinen ja hyvä kuva tästä harrastuksesta, johon nyttemmin on itsekin tullut sitten retkahdettua. Samaan malliin vaan ensi messuilla.