Kirjoittaja Aihe: Trex 500 hyytyy  (Luettu 9357 kertaa)

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
Trex 500 hyytyy
« : 11 Marraskuu, 2010, 21:10:18 »
Tänään kävin kokeilemassa uutta 500M mosaa henttaalla ja törmäsin outoon ongelmaan. Kierrosten nosto sujui ihan normaalisti, mutta kun ilmassa laitoin idlen päälle ja pompautin kopteria pari kertaa alkoi se hyytyä, eli kierrokset lähtivät tippumaan tasaisesti, hommahan päätyi tietysti heinikkoon, hallitusti onneksi. Ensin luulin että vika oli akussa, mutta vaihdettuani akun vika toistui myös leijuntamoodissa, eli ensin tehoa oli kuten normaalistikin, mutta hetken päästä alkoi hyytymään. Onko kellekään sattunut moista, tai onko ideoita mikä voisi mättää?
Akut lähes uusia turnigyn 6s 40-50c 2650mAh akkuja, nopari esp:n vakio, moottorina alignin 500M.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
Vs: Trex 500 hyytyy
« Vastaus #1 : 11 Marraskuu, 2010, 21:14:24 »
Nopari?
Nada

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #2 : 11 Marraskuu, 2010, 21:19:26 »
Sitähän mäkin epäilen...
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #3 : 11 Marraskuu, 2010, 21:29:10 »
Sama epäilys.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #4 : 11 Marraskuu, 2010, 21:29:27 »
Lämpeekö kovasti kun hyytyy?
Nada

Saq

• Vieras
« Vastaus #5 : 11 Marraskuu, 2010, 21:42:18 »
Itse painin viime sunnuntaina saman ongelman kanssa 450 Sportilla, vakio nopari, ja kohtuullisen uudet Turnigyn 3S 30-40c akut. Tarkalleen samat oireet. Kävin kotona välilla kurkkaamassa ESCn sisään ja varmistin, että akut täynnä. Uusi yritys varmuuden vuoksi taskulämpimillä akuilla ja taas sama toistui. Illalla sitten päätin tarkistaa ESCn asetukset ja huomasin, että ajoitus oli tippunut (itsekseen?) low timingille. En ole päässyt vielä kokeilemaan jäikö tästä kiinni, mutta vaikuttaa aika todennäköiseltä syyltä.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #6 : 11 Marraskuu, 2010, 21:46:13 »
Tuskin johtuu tuosta tuo hyytyminen, jos ajoitus on pielessä niin motti ei pyöri kunnolla tai nykyttelee... jos kierrokset ottaa ja kohta hyytyy niin varmaan jokin muu sökönä.. miten govi asetukset, voi sekoittaa myös.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #7 : 12 Marraskuu, 2010, 05:47:04 »
Täytyypi koittaa ohjelmoida nopari uusiksi, govi kävi itsellä myös mielessä, kesällä meni 450:ssä myös muutaman kerran päälle itsekseen.
Ajoitus se tuskin on, koska tehoa on pirusti ennenkuin alkaa hyytymään, lämpöä en ole kokeillut.
Eikös uudemmat espit tule samalla noparilla ja moottorilla?
« Viimeksi muokattu: 12 Marraskuu, 2010, 12:51:53 kirjoittanut Jerkku »
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #8 : 12 Marraskuu, 2010, 07:11:16 »
Täytyypi koittaa ohjelmoida nopari uusiksi, govi kävi itsellä myös mielessä, kesällä meni 450:ssä myös muutaman kerran päälle itsekseen.
Ajooitus se tuskin on, koska tehoa on pirusti ennenkuin alkaa hyytymään, lämpöä en ole kokeillut.
Eikös uudemmat espit tule samalla noparilla ja moottorilla?

taitaa tulla joo!
mulla on ennakkoasetuksina mid ja sekä mosa että nopari pysyy ihan melkein kädenlämpösinä jopa kesälläkin vaikka riuhtoo menemään!  :)

mä en oo koskaan edes govia koittanu ku ei sillä mitään tee mun käytössä kuitenkaan ja sanovat ettei alikilin govit oikein toimi...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

JCA

• Vieras
« Vastaus #9 : 12 Marraskuu, 2010, 13:58:47 »
Taitaa toi 500M motti haukata aavistuksen enemmän virtaa kö vanha motti?
Ja jotenkin vaan tahon uskoa että 500M motilla varustettu espi tulee jytymmällä noparilla?

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #10 : 12 Marraskuu, 2010, 14:05:58 »
no mä tarkistan mikä nopari se on kuhan pääsen kotia... 60A tais olla silti vaikka mosan specsi vähä sen ylittääkin...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #11 : 12 Marraskuu, 2010, 16:55:08 »
mun mielestä mulla kun oli vähän aikaa toi 500M mosa niin se lämpeni aika reilusti. timingia en muista. Mutta siis se lämpeni niin että heti kuuman kesäpäivän ajon jälkeen melkein poltti sormia. Mutta toimi ihan hyvin. Nykyinen hyperion ei sitten lämpiä ollenkaan, eikä myöskään nopari eikä akut. Aika ihme homma kyl :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #12 : 12 Marraskuu, 2010, 17:08:23 »
mun mielestä mulla kun oli vähän aikaa toi 500M mosa niin se lämpeni aika reilusti. timingia en muista. Mutta siis se lämpeni niin että heti kuuman kesäpäivän ajon jälkeen melkein poltti sormia. Mutta toimi ihan hyvin. Nykyinen hyperion ei sitten lämpiä ollenkaan, eikä myöskään nopari eikä akut. Aika ihme homma kyl :D

hmm... toi mun 500M ei kyllä polttava ole ollut koskaan ehkä maks 50C joskus kesällä ku oli kuuma ja tahkosin useita akkuja putkeen!
kyllä sulla on tainnu olla timingi ketuillaan ;)

ja sitte se nopari... se on RCE-BL60G (60A/70A) eli just riittävä! 500M mosan max virta on merkitty 70A (burst)

mulla on tosiaan ihan kädenlämpösiä sekä mosa että nopari vaikka kuinka kiskoo!

nopareissahan on se että ne saattaa lämmetä jopa enemmän osakaasulla ku hanat auki johtuen teknisestä toteutuksesta! mä ajankin hanat auki!) ;D

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #13 : 12 Marraskuu, 2010, 17:31:06 »

hmm... toi mun 500M ei kyllä polttava ole ollut koskaan ehkä maks 50C joskus kesällä ku oli kuuma ja tahkosin useita akkuja putkeen!

ja sitte se nopari... se on RCE-BL60G (60A/70A) eli just riittävä! 500M mosan max virta on merkitty 70A (burst)

nopareissahan on se että ne saattaa lämmetä jopa enemmän osakaasulla ku hanat auki johtuen teknisestä toteutuksesta! mä ajankin hanat auki!) ;D

Jep en tiedä kuinka kuuma toi 50 astet on, mut kuumalta se musta kuullostaa. Käden lämpöinen on varmaan jotain 35 astetta. Joo varmaan oli timing ketuillaan.

Nyt on timing low ja lyöntiä enemmän kuin riittävästi eikä lämpöä ollenkaan.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #14 : 12 Marraskuu, 2010, 17:39:36 »

Jep en tiedä kuinka kuuma toi 50 astet on, mut kuumalta se musta kuullostaa. Käden lämpöinen on varmaan jotain 35 astetta. Joo varmaan oli timing ketuillaan.

Nyt on timing low ja lyöntiä enemmän kuin riittävästi eikä lämpöä ollenkaan.

65-70C alkaa tuntua polttavalta ;) toi 50c on vielä sellanen "lämpsäkän haalea"!

ja sitä "lyöntiä" ei ole kopterissa koskaan tarpeeksi! ;D

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #15 : 13 Marraskuu, 2010, 06:39:03 »
On toi sitten sama nopari kuin uudemmassakin. Täytyypi piipitellä noi asetukset uusiks.
Trex 500 ESP  3G

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #16 : 13 Marraskuu, 2010, 13:39:38 »
Perkkeles, nyt kyllä hävettää. Kävin äsken kokeilemassa röylässä auttoiko säädöt, no ei auttanu eli sama toistui. Tehojen hiipuessa kuuntelin vähän tarkemmin, niin kone huutaa kuitenkin. Syyksi paljastui pesästään irronnut yksisuuntalaakeri, STANA!
Trex 500 ESP  3G

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #17 : 13 Marraskuu, 2010, 15:25:55 »
 ;D

Noh, halvempi remontti...
Nada

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #18 : 13 Marraskuu, 2010, 16:44:12 »
Juu eipä tuossa se remontin hinta sapeta, vaan se että oon sellainen puusilmä etten tuota heti huomannut, ois kyllä pitänyt  ;D
Trex 500 ESP  3G

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #19 : 14 Marraskuu, 2010, 21:45:16 »
Mie en saanu pysymään enää sitä laakeria siellä pesässä kun kävi samoin. Piti tilata uus pesä ja samassa tuli se laakeri.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #20 : 14 Marraskuu, 2010, 21:53:53 »
Vetäsin sen eilen lukitteella ja vasaralla takasin paikoilleen ;D
Hyvin kyllä pysyi tänään kymmenen akullista reippaalla lennätystyylillä.
Täytynee kuitenkin tilata pakin pohjalle yksi varalle...
Trex 500 ESP  3G

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #21 : 14 Marraskuu, 2010, 22:38:49 »
Vetäsin sen eilen lukitteella ja vasaralla takasin paikoilleen ;D
Hyvin kyllä pysyi tänään kymmenen akullista reippaalla lennätystyylillä.
Täytynee kuitenkin tilata pakin pohjalle yksi varalle...

Jeps, mulla taisi olla liian löysä se kun ei tarvinnut vasaraa, lukitteella mäkin tottakai laitoin. Pysyi vaan just jotain 10 lentoo ja lähti irti.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
500 trex:ä

Aloittaja MIKKELSONNI Align Sähkökopterit

16 Vastauksia
7021 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 08:59:15
kirjoittanut Trnquill
11 Vastauksia