Kirjoittaja Aihe: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????  (Luettu 8211 kertaa)

wille.h

  • Vieras
Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« : 13 Marraskuu, 2010, 16:23:27 »
Voi olla tyhmä kysymys, mutta mitäs tämä meinaa: This airplane version which will default to airplane settings,
with mode 2 stick operation when powered up and has a ratcheted throttle stick.

Ilmeisesti on kyse oletusasetuksista, eli radio soveltuu myös kopuille???

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #1 : 13 Marraskuu, 2010, 16:27:11 »
Uskosin että soveltuu mene lingage valikkoon ja valitse  model select  ja valitse Helicopter.
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 16:29:05 kirjoittanut Ege »

JCA

  • Vieras
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #2 : 13 Marraskuu, 2010, 16:28:29 »
Mutulla: Oisko siinä vaan oikeestaan erona toi pykälöity kaasutikku?

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #3 : 13 Marraskuu, 2010, 16:29:53 »
Voi olla tyhmä kysymys, mutta mitäs tämä meinaa: This airplane version which will default to airplane settings,
with mode 2 stick operation when powered up and has a ratcheted throttle stick.

Ilmeisesti on kyse oletusasetuksista, eli radio soveltuu myös kopuille???

eikös toi nyt tarkoita sitä että vasen tikku on pitch suunnassa sellanen pykäläinen... sen saa ainakin spectrumin mankoissa pois vaihtamalla se jousiliuska sinne mankan sisään...

e. johny ehtikin näköjään jo...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

JCA

  • Vieras
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #4 : 13 Marraskuu, 2010, 16:30:59 »
Tai lätkäsemällä silikoniletku sen liuskan päälle, tai.. tai.. Joop :)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #5 : 13 Marraskuu, 2010, 16:32:09 »
Voi olla tyhmä kysymys, mutta mitäs tämä meinaa: This airplane version which will default to airplane settings,
with mode 2 stick operation when powered up and has a ratcheted throttle stick.

Ilmeisesti on kyse oletusasetuksista, eli radio soveltuu myös kopuille???

eikös toi nyt tarkoita sitä että vasen tikku on pitch suunnassa sellanen pykäläinen... sen saa ainakin spectrumin mankoissa pois vaihtamalla se jousiliuska sinne mankan sisään...

e. johny ehtikin näköjään jo...
Jep ja 7C tein sillein että pistin fuililetkun sen liuskan päälle ni sai ne pykälät pois 12Z on ruuvvi mistä löysäämällä pykälät häviää ja kiristämällä pykälät palaa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #6 : 13 Marraskuu, 2010, 16:33:14 »
spectrumilla tulee mukana kokonaan toinen liuska ettei tartte soveltaa ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #7 : 13 Marraskuu, 2010, 16:38:45 »
spectrumilla tulee mukana kokonaan toinen liuska ettei tartte soveltaa ;D
Itsellä ei ainakaan tullut, pykälät oli muovissa tikun rungossa eikä suinkaan liuskassa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #8 : 13 Marraskuu, 2010, 17:07:22 »
Nuitten airplane ja heli versioiden erot ovat enimmäkseen siinä että kun uutta mallimuistia aletaan tekemään niin airplane versio laittaa defaulttina mallityypiksi kiinteäsiipisen ja heli versio kopterin. Ja sitte se "räikkä" kaasutikussa.
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

wille.h

  • Vieras
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #9 : 13 Marraskuu, 2010, 17:27:43 »
Kiitos vastauksista!

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #10 : 13 Marraskuu, 2010, 17:57:31 »
spectrumilla tulee mukana kokonaan toinen liuska ettei tartte soveltaa ;D
Itsellä ei ainakaan tullut, pykälät oli muovissa tikun rungossa eikä suinkaan liuskassa.

DX6i on näköjään siinä erilainen
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #11 : 13 Marraskuu, 2010, 18:31:25 »
Kyyl, ja tosiaan kaasutikku on esim. 9CS radiolla pyälletty, eli airplane-moodissa. Omani ostin aikoinaan sabesta ja näin oli homma.

Jos olette huomanneet, niin esim. Futten 12FG radiossa ulkolaisissa kuvissa lukee radion etupuolella T12FGH tai T12FGA, ja varmaana kaikissa suomen radioissa pelkkä T12FG.

Kaasutikun moodausta varten tulee usein laaturadioiden mukana erillinen klipsu (niinkuin edellisessä viestissä) joilla kaasutikun saa helimäiseksi. Jos tämä klipsu on hävinnyt, saa esim. fuililetkun pätkällä kaasun haluamaansa jäykkyyteen helposti.
Nada

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #12 : 13 Marraskuu, 2010, 18:35:01 »
Mä tein niin, että käänsin sen klipsun vaan ympäri. Ei naksu.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #13 : 13 Marraskuu, 2010, 18:51:53 »
Kaasutikun moodausta varten tulee usein laaturadioiden mukana erillinen klipsu (niinkuin edellisessä viestissä) joilla kaasutikun saa helimäiseksi.
Vielä laadukkaammissa se on sellainen jo vakiona. Sori, oli pakko. ;D
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #14 : 13 Marraskuu, 2010, 19:13:05 »
Mikä tekis laadukkaamman jos se on vakiona kiinni? ^^
Toiset sen haluaa ja toiset ei joten parempi ku ei ois mitään ja 2 erillistä joista saat tyrkätä paikalleen kumman haluaa   :-X

Niin ja kaikista laadukkaimmassa on ruuvi jolla sen pykälyyden saa säädettyä  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #15 : 13 Marraskuu, 2010, 19:24:29 »
Iltaa,

Taisi noissa airplane ja heli malleissa olla erona vielä sekin, että idle up kytkin on mankoissa eri puolilla. Heli mallissa se lienee vasemmalla puolella kun taas lenskarimallissa se on oikealla puolen. Tällä lähinnä tarkoitan sitä kolmiasentoista kytkinta. Futaboissahan voi valita mihin kytkimeen ne idlet virittää.

Sitten ainakin 12ZH mallissa pitchi tikun liike on pienempi mitä 12Z mallissa.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #16 : 13 Marraskuu, 2010, 19:24:34 »
Mikä tekis laadukkaamman jos se on vakiona kiinni? ^^
Toiset sen haluaa ja toiset ei joten parempi ku ei ois mitään ja 2 erillistä joista saat tyrkätä paikalleen kumman haluaa   :-X

Niin ja kaikista laadukkaimmassa on ruuvi jolla sen pykälyyden saa säädettyä  8)
Tossa FGssä toimii siten että kääntää sen liuskan toisin päin. Jussi kertoki jo ton...
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 19:29:41 kirjoittanut Ege »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #17 : 13 Marraskuu, 2010, 19:35:07 »
No, nyt kun tuli pientä noottia laadukkaampien radioiden suhteen, niin laadukaammiksi luen Futten, Spektrumin, Jr:n, Hitecin yms. valtamerkit.

Esky, hk tms. merkit eivät ole laatumerkkejä joskin todennäköisesti ihan toimivia ja ajavat asiansa siinä missä kalliimmatkin toosat.

Jos radiossanne on vakiona helitikku niin onneksi olkoon, hieno homma.

Totta on, että joissain radioissa tikun vaste on vielä jopa säädettävissä. Jälleen kerran, onneksi olkoon jos radiossasi sellainen on.

Timolle, kunnon radioissa idle ja hold ovat määriteltävissä haluamaasi katkaisijaan... ;D

EDIT: Ja nyt vasta luin Timon postauksen loppuun, joten sorry, turhaan auoin taas päätäni. :D
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 19:36:58 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #18 : 13 Marraskuu, 2010, 19:42:36 »
Iltaa,

Taisi noissa airplane ja heli malleissa olla erona vielä sekin, että idle up kytkin on mankoissa eri puolilla. Heli mallissa se lienee vasemmalla puolella kun taas lenskarimallissa se on oikealla puolen. Tällä lähinnä tarkoitan sitä kolmiasentoista kytkinta. Futaboissahan voi valita mihin kytkimeen ne idlet virittää.

Sitten ainakin 12ZH mallissa pitchi tikun liike on pienempi mitä 12Z mallissa.

--
Timo
Mä yritin saada tota 12ZH mutta ei missään suomessa ollu sillo. Sorry menee Off topiks.
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 19:57:23 kirjoittanut Ege »

JCA

  • Vieras
Vs: Futaba 10CAG 10Ch airplane version????
« Vastaus #19 : 14 Marraskuu, 2010, 21:56:43 »
Iltaa,

Taisi noissa airplane ja heli malleissa olla erona vielä sekin, että idle up kytkin on mankoissa eri puolilla. Heli mallissa se lienee vasemmalla puolella kun taas lenskarimallissa se on oikealla puolen. Tällä lähinnä tarkoitan sitä kolmiasentoista kytkinta. Futaboissahan voi valita mihin kytkimeen ne idlet virittää.

Sitten ainakin 12ZH mallissa pitchi tikun liike on pienempi mitä 12Z mallissa.

--
Timo

Niin muuten olikin, Pekan Raptorilla kun kesällä lensin niin meinas käyä vahinko, holdi ja idle vastakkaisilla puolilla ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
24 Vastauksia
13258 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 10:32:11
kirjoittanut sgtpepper
7 Vastauksia
5200 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2008, 21:29:27
kirjoittanut JJA
2 Vastauksia
3648 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2010, 12:42:35
kirjoittanut Rity
10 Vastauksia
5994 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2011, 23:05:51
kirjoittanut Tohtori R
0 Vastauksia
3239 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2021, 11:20:41
kirjoittanut OriginHobbies