Taas olisi yksi rc-helikoptereista kiinnostunut henkilö hakemassa hiukan apuja vanhemmilta ja viisaammilta. Näin ensialkuun vähän taustoja. Eli nuorempana tullut ajeltua autoilla ja muutama rakennussarjakin kasattua. Sitten harrastus hiukan hiipui mutta nyt vähän vanhempana olen löytänyt koptereista uuden kiinnostuksen kohteen.
Kesällä tuli hankittua kaverin kanssa Nine eagles solo pro v2 kopterit ja sitten homma lähtikin lapasesta. Muutaman rikotun laskutelineen jälkeen homma rupesi luonnistumaan ja nyt kopteri pysyykin hyvin ilmassa ja tekee jos minkälaisia kiekuroita. Näin useamman kuukauden jälkeen olohuone rupeaa kuitenkin tuntumaan jo hiukan liian pieneltä ja tarkoitus olisi siirtyä oikeisiin laitteisiin.
Nyt tarvitsisin siis neuvoja mahdollisesta kopteri valinnasta ja muista harrastukseen liittyvistä asioista. En ole määrittänyt tarkkaa budjettia, mutta mitä nyt muiden foorumilaisten jutuista olen ynnännyt niin jonkinverran kannattaa panostaa heti alkuun. Mutta näin alustavasti olen miettinyt noin 400-500 euroa ilman radiolaitteita. Nopeasti ynnäiltynä kokonaishinta nousisi sinne 650e hujakoille, mikäli ostaisin ohjaimeksi DX7 mitä lähes kaikki tuntuvat täällä suosittelevan.
Alustavasti olen katsellut muutamaa vaihtoehtoa, T-REX 450 ja Gaui 425:sta. Muitakin ehdotuksia otetaan toki vastaan
Eli mitä mieltä olette näistä koptereista ja soveltuvatko ne tälläiselle aloittelijalle? Trex-storessa olisi ainakin tarjolla ok hintaista combo pakettia tuosta trexistä. Minkätasoisia rakennussarjat ovat, eli onnistuuko semmoisen kasaaminen ilman ihmeempää kokemusta koptereista vai kannattaisko ostaa jokin RTF paketti?
Mikäli päädyn tilaamaan jonkin paketin niin osaatteko kertoa jo valmiiksi yleisimmin rikkoutuvat osat, jotta voin tilata niitä sitten valmiiksi paketin mukana
Ja jos jollain riittää intoa niin voisitte kertoa myös muista yleistarvikkeista, jotka kannattaa hankkia.
Moni on suositellut phoenix simulaattorin ostamista ja onkin hyvin mahdollista että tulen sen hankkimaan jotta säästäisin edes vähän korjauskuluissa. Tässähän olisin koko talvi aikaa harjoitella sillä ja koota kopteri odotellessa ja sitten viimeistään keväällä lähteä lennättämään.
Näin ensialkuun ei tulekkaan enempää mieleen. Mutta kertokaa toki jos teillä on jotain ehdotuksia ja neuvoja vaikka en niitä tajunnut kysyäkkään. Kiitokset jo etukäteen