Kirjoittaja Aihe: Trex 700E F3C  (Luettu 48549 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #75 : 02 Helmikuu, 2011, 20:43:33 »
Niin, kauaa en jaksanut tuota vakion katsella ja viikonlopun piirrustelut muutuivat toteen...

F3C-tiimi on kyllä ymmärtänyt tämän harrastuksen täysin oikein ;D kaupasta vaan ei saa riittävän hyvää kenenkään tekemänä, pitää tehä ite!! oikein!
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #76 : 02 Helmikuu, 2011, 21:08:08 »
Juu kaikki pitäisi itse tehdä  ;)  Arin kanssa viikonloppuna näitä ihmeteltiin ja siihen tulokseen tultiin että taitaa paras olla ja alkaa tekemään itse mieleisensä härvelit...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Heechee

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #77 : 17 Helmikuu, 2011, 22:47:09 »
Miksi F3C-hemmot käyttää tuollaisia koppia? Tyylikysymys vai jotain muuta?  ???

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #78 : 18 Helmikuu, 2011, 00:10:45 »
Aerodynamiikka on se avain sana  ;)  Ja liikkeiden näyttävyys parempi kuin avomallissa. Käytännössä on maailmalla kisoissa alkanut viime vuosina olemaan täysikopa koneita melkein kaikki. Kun kone näkyy paremmin niin hyvä lentäjä saa myös hyvin pisteitä. Koko kopan aerodynamiikka on parempi kun vastus on pienempi ja kone on "liukkaampi". Käytännössä näkyy esim. Pystyliikkeissä parempana nousukykynä ja jatkuvuutena. Jos helpolla haluaisi päästä niin ilman muuta avomalli parempi. Tuo koko koppa on työläämpi kaikessa suhteessa mutta vaiva on pienempi kuin saavutettu hyöty. Ja kilpaileminen on todella totista touhua kun aletaan haluamaan menestystä maailmallakin  :'(
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #79 : 27 Huhtikuu, 2011, 20:18:36 »
Miltäs se F3C rekkula on tuntunut?

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #80 : 27 Huhtikuu, 2011, 21:14:30 »
Juuri tultiin harrastamasta ja viimeisen lennon tuolla lensin ja nyt pienen viilaamisen jälkeen alkaa tuntumaan aika hyvälle. Toki alkuperäisestä setupista on vaihtunut säädin, servot, gyro, lavat, stabilointilavat ja tietysti tuo kokokoppa. Nyt lapoina on Sabin F3C 720mm lavat ja stabiloinnissa on Funtechin hiilikuitulavat. Tällä setupilla alkaa tuntumaan jo oikeasti F3C koneelta. Leijunta muuttui järkeväksi ja taivaslennossa kuitenkin käntyvyys pysyi sopivana. Lisää lentoja tullee lähipäivinä.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #81 : 27 Huhtikuu, 2011, 21:37:52 »
Onko sähkönkulutuksessa ja tehoissa eroa kontronikin moottoriin?

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #82 : 29 Huhtikuu, 2011, 20:25:50 »
Siis meinaan, että miten tehoja tuntuu olevan eagleen nähen ja onko lentoaika sama? Onko sopiva moottori tuolle välitykselle?

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #83 : 29 Huhtikuu, 2011, 21:16:38 »
Aikalailla näyttäisi samoihin menevän virrankulutus ja lentoajat. Tehojen suhteen ehkä hieman häviää Kontorinikille.  Loggeria en ole mukaan laittanut ja lähinnä aika ja akkuihin menevän perusteella pääteltyä. Taivaslennossa tämä on ihan hyvänoloinen mutta leijunnassa sitten on aikalailla iso ero tuntumassa. Eaglen saa istumaan ja olemaan rauhallisen näköinenkin leijunnassa mutta rekkulassa ongelma äkkinäisyys (vaikka kokeiltu erilaisia liike/expoja) ja rauhattomuus. Lapojen vaihdolla parani melko paljon mutta ei riittävästi. Huonoa on se ettei pahemmin pysty kokeilemaan mitään ohjaus suhteiden muutoksia tuntumaan kun ei ole miksereissä ja muissa mitään vaihtoehtoja...  Testit jatkuu ja kone kulkee mukana treenikentällä ja lentää joka kerta eli pikku hiljaa enemmän tuntumaa tulee sitä mukaan.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5676 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Joulukuu, 2008, 13:41:43
kirjoittanut Hermis
5 Vastauksia
4542 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2009, 23:14:43
kirjoittanut riku
12 Vastauksia
5011 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2009, 18:36:49
kirjoittanut Mikka
18 Vastauksia
8438 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2010, 14:01:27
kirjoittanut JCA
147 Vastauksia
73336 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2011, 07:11:17
kirjoittanut zodiak