Kirjoittaja Aihe: Trex 700E F3C  (Luettu 48543 kertaa)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #50 : 13 Joulukuu, 2010, 20:46:12 »
Eli seiskasatanen rekku on läski;)
Sähköt taitavat olla ainoa paikka mistä nuo parisataa grammaa saa sheivattua helpoiten.

No tämä kitti on sähköineen palttiarallaa puolet mitä Eagle 3 mekaniikka, joten mitä tuolta nyt sitten odottaa.
Huippu F3C konettako?

Sen aika näyttää, mihin tuosta on?

Alan konvertoimaan XCell Stratus BW:tä FAI:ksi (Tempest FAI nupilla), olikos sitä valmista koppaa enää myynnissä? Anssi, Juho, Timo?

-Samppa
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2011, 10:00:44 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #51 : 13 Joulukuu, 2010, 23:01:16 »
Mystistä toi paino. Align on onnistunut aika hyvin ainakin 700N painon kanssa. Mites toi normi 700E painaa? Taitaa sekin olla aika painava lukemani perusteella. Teho tosin liikuttaa nätisti.

Noi vastarin akut on 106g kipale, eli 212g yhteensä. Tosta tulee lipoon verrattuna varmaan 60g tappiota. Gemini painaa 44g, jonka säästää 2s systeemillä kokonaan. Mutta silti puhutaan vaan 100g:n säästöstä. Tuleeko siinä oikeasti pariakymmentä grammaa enemmän noissa pulteissa, epäilen. Sitten säästäisit painossa 272g, jos jättäisit kokonaan erilliset akut pois ja ottaisit vastarille virran ajoakusta. Lavat tietenkin painaa saman verran kuin Hirobossa ja akut painaa niin julmestusti kaikissa. Muuta en kyllä itse keksi.

Seuraava kysymys onkin että mitä tämä paino haittaa? 3D puolella massa on hidasta ja räväkät suunnan vaihdot tulevat hitaammiksi, mutta sielläkin jatkuvuus on hyvä ison ilman liikkeissä. F3C:ssä ajetaan leijua ja isoa ilmaa. Onko uudistuneet säännöt tehneet sen että kevyemmästä olisi jotain hyötyä. Itse epäilen että tollainen painava sähkö on aika kova peli noissa karkeloissa. Menee niinkuin juna tuulessa ja paukkua on vaikka muille jakaa.

edit: Timo tossa alla jo mainitsikin painon vaikutuksesta.

-

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #52 : 13 Joulukuu, 2010, 23:17:25 »
Lyhyesti kommentia edellisiin. Painoa tuolla koneella on ilman kokokoppaa kutakuinkin samat kuin Eaglelläkin. Nyt kun uusi finaali ohjelma sisältää koneen solmuun laittamista niin painossa pieni vähennys näkyy pienempänä vajoamisnopeutena ja sitä kautta enemmän aikaa suorittaa liikkeitä paremmin ja rauhallisemmin. Painoa pudotetaan ensimmäisenä vastarin akuista joista sen 100g saa pois. Sähkön syötöstä ei juurikaan muuten painoa saa pois kun SG:n  Reactor on painavampi kuin tuo Gemini ja ajoakusta yksin en lähde sähköjä ottamaan, sen rinnalla pitää olla joku virtalähde esim nimh niinkuin Juholla on. Ja nyt koneessa punnituksen aikaan oli kiinni stabiloinnissa painavammat painot joita ei välttämättä tarvita. Lavat painaa samat kuin Eaglessäkin. Säätimen voisi vaihtaa Kontronikin jive 80HV:hen jolloin 23g pienenisi paino. Pointti koko paino asiasta mulla oli että odotin tämän koneen olevan keveämpi kuin Eagle. Kokemuksen perusteella ihanteellinen paino F3C koneella olisi varmaan jossain 5,5-5,7 kg tienoilla jolloin painoa ei ole liikaa mutta kuitenkin jatkuvuuttakin on.

Niin ja ei vielä voi mitään ominaisuuksista sanoa kun 5min lentoa takana  :o  Lauantaina lumisade ja pakkanen pilasi kokeilu suunnitelmat. Heti kun sen verran sää lämpenee ja paranee että ulos viitsii mennä niin lentoa tulee lisää.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #53 : 14 Joulukuu, 2010, 08:06:58 »
Kommentoin tuohon ruuvien painoon. punnitsin 3x16 ja 4x16 ruuvit ja painot olivat 1,1g ja 2,2g. Eli 4mm ruuvin paino on kaksinkertainen 3mm nähden.
Tuolta linkin takaa löytyy jotain titaaniruuveja joiden laadusta ei ole mitään tietoa mutta muuttavat painon osalta sen 4 millisen ruuvin 3 milliseksi. Noin suunnilleen...

http://www.acerracing.com/Titanium_Screws-82-1.html

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #54 : 22 Joulukuu, 2010, 17:25:59 »
Onko virrankulutuksesta vielä mitään hajua? Itsellä ei ole alkuperäinen F3C malli, mutta on 470Kv align mosalla. Välityksenä 115/12. 720mm FAI lavat. Leijunnassa nuppikiekat 1650 ja virtaa kuluu 24-25A. Taivaalla jengat 1850 ja kulmia 10astetta. Piikissä vei 96A virtaa, tämä tosin kunnon pitch jumpassa. Normi taivas ajon virrat jäi katsomatta.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #55 : 22 Joulukuu, 2010, 22:13:27 »
Se virtamäärä F3C tyyppisessä lennossa jää jatkuvassa varmasti alle 80A ja suurimmat piikit ollaan saatu kuubalaisen kasin toiseen silmukkaan yleensä. Yleensä ottaen ei mitään kauheita piikkejä ole tullut seurannassa 90 kokoluokan koneissa. Korkein mahtaa olla alle 90A. Logit kotona koneella ettei pääse katsomaan. Muistelisin että tuossa mulla on 112/12 rattaat eli hieman eri välitys. Sama moottori kylläkin.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa sarama

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #56 : 02 Tammikuu, 2011, 16:09:05 »
Moro, nyt on koelennetty täälläkin yksi F3C rekkula. Laitoin koneeseen mukana tulevat servot, mutta gyron ja peräservon vaihdoin 520/bls251. Vastarin akkuna ihan perinteinen nimhi, ajoakkuina Turnigyn 5000mAh 40C pakat ja testilennolla mukana tulleet lavat. Noin 10 asteen pakkasessa, näpit aivan jäässä kone oli leijunnassa mielestäni ihan mukavan oloinen ja taivaalla kelkee riittävän kovaa +9 lapakulmilla. Leijunnassa nuppi kierti 1600 ja otti 25A virtaa ja taivaalla 1850 kierrosta ja piikissä max. 79A. Odotellaan lämpöisempiä kelejä tarkempaan säätöön.
Tavara vaihtuu niin nopeesti,ettei ehi tänne päivittää

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #57 : 18 Tammikuu, 2011, 16:18:11 »
Sain vihdoin kokeiltua konetta taivaallakin. Perän kanssa oli hieman ongelmia ja vaati hieman muutoksia että alkoi toimimaan. Ihan paketista ei saanut perää paikalleen kun halusi pientä edestakais liikettä tehdä vaan. Syyksi paljastui peräservo DS650 joka ei ollut halukas toimimaan kunnolla. Vaihdoin toisen peräservon ja ongelmat loppuivat heti ja pääsi lentämään taivaallakin. Ensi vaikutelma oli että liikettä on rajusti ja sievää tarkkaan ajoon on vielä säädettä liikealueita. Ainakin on varaa säätää. Hieman puutumista mutta se voi olla kierroksien mataluuttakin kun yksin ei pääse näkemään missä mennään. Ensi vaikutelma oli hyvä siis. Eikä sitä ihan joka vuosi ole tullut ohjelmaa lennettyä läpi jo tammikuussa  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #58 : 18 Tammikuu, 2011, 16:54:16 »
Lennoista sain logit ulos tuolta säätimestä. Aika kätevää niin ei tarvi erillisiä loggereita. Näyttää vallan Eagletreen loggerilta. Ohessa logi kuvat kahdelta lennolta. Kierroksia tuon mukaan roottorissa oli ihan riittävästi joten akut varmaan alkaa olemaan ehtoopuolella kun tuntuivat kierrokset tippuvan temppuajossa.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #59 : 18 Tammikuu, 2011, 18:28:01 »
Syyksi paljastui peräservo DS650 joka ei ollut halukas toimimaan kunnolla. Vaihdoin toisen peräservon ja ongelmat loppuivat heti ja pääsi lentämään taivaallakin.
Kerrotko vielä minkä servon perälle laitoit?

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #60 : 18 Tammikuu, 2011, 19:08:01 »
Futaban 9256, vanha käytössä pitkään ollut peräservo.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #61 : 25 Tammikuu, 2011, 19:04:49 »
Sain koneen vihdoin kasattua Staysee II kopan kera ja ohessa muutama kuvanen asiasta. Nyt tarvisi vaan päästä kokeilemaan vielä tällä kokoonpanollakin.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Rity

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #62 : 25 Tammikuu, 2011, 19:11:50 »
onpa kaunis!

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #63 : 25 Tammikuu, 2011, 19:16:57 »
Laitatko vielä kuvaa akkujen kiinnityksestä ja irrotuksesta  :) Ja paljonko koko setti painaa ilman akkuja?
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #64 : 25 Tammikuu, 2011, 19:39:31 »
On se kaunis!

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #65 : 25 Tammikuu, 2011, 20:45:35 »
Mulle  kans  tollanen  Staysee2  koppa.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #66 : 25 Tammikuu, 2011, 21:18:23 »
Akku vaihdetaan pohjan kautta. Ei hennonnut tehdä reikää niinkuin oli Novassa. Tässä vaatii kahden ruuvin irroittamista että tilaa on riittävästi. Eli etummaiset jalaksein ruuvit irroitetaan jolloin tilaa tulee lisää huomattavasti. Alkuperäinen pohjalevy on siis poistettu. Ohessa kuvat kuinka tapahtuu.

Niin ja painosta en osaa vielä sanoa kun ei sellaista vaakaa jolla järkevästi painon saisi.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

mika a

  • Vieras
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #67 : 26 Tammikuu, 2011, 09:53:16 »
Hitto on se hieno kertakaikkiaan mageen näkönen. Voipi olla et jos mää joskus saan laitettua ison kopun niin se on täyskoppanen F3C kopteri. No on se. Mihinkäs sitä koira karvoistaan pääsee ;D ;D ;D

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #68 : 26 Tammikuu, 2011, 15:08:10 »
Joo... mäkin pidin tuota kyl ihan hienona ennenkuin tajusin googlata hinnan esiin :o

Edit. Kaunis se on vieläkin, mutta haluttavuusaste laski järkilukemiin kun tuon hinnan näki!
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2011, 15:26:52 kirjoittanut Petpass »
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #69 : 26 Tammikuu, 2011, 15:20:22 »
Eikai tuo paha, joku 800€?  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #70 : 26 Tammikuu, 2011, 16:54:37 »
Aika hyvännäkönen tuo akunvaihtohässäkkä. Erillisillä akuilla saisi ehkä menemään ilman landareiden etupään irrotusta? No, ehkä se on turhaa.

Jos tuo kone painaa vajaa 4000g vakiona, täyskopalla painaa varmaan siihen 4,5kg paikkeille, painaahan se enemmän kuin tuo Haribon Nova. Eli loppupeleissä sulla on aika läski kone, akulla kipuaa varmaan huonolla säkällä yli 6kg painoon  :) Kevyempää akkua vaan kyytiin.... JA heivaat ne tupla-akut!
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #71 : 26 Tammikuu, 2011, 19:44:13 »
Karkea veikkaus painolle on 5,9kg. Vähän riippuu ajoakusta. Koppa painaa aikalailla saman kuin Novakin. Vastarin akut keveni puoleen jo.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #72 : 26 Tammikuu, 2011, 21:21:21 »
Ei  kato  tuuli  ota  niin  herkästi,  kun  on  lähes  maksimi  paino  päällä ;)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #73 : 26 Tammikuu, 2011, 21:23:25 »
No  on  se  hinta  alle  tuon  800eur
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700E F3C
« Vastaus #74 : 02 Helmikuu, 2011, 20:28:49 »
Niin, kauaa en jaksanut tuota vakion katsella ja viikonlopun piirrustelut muutuivat toteen. Muutin sähköt uusikisi kokonaan siten että vastari ja gyro on pääakselin takana säätimen paikalla. Säädin siirtyi keulaan entisen radioteline hässäkän tilalle syntyneeseen paikkaan. Poistin koko muovisen keulahässäkän tarpeettomana. Samalla syntyi keulaan tilaa johon ajoakku solahtaa näppärästi. Painopisteen sai näin suoraan kohdilleen ja häiritsevät tekijät ovat mahdollisimman kaukana toisistaan.

Käytiin Tuijan kanssa kokeilemassa Ideaparkin parkkipaikalla molempia koneita Trex 700E ja Eaglea. Molemmissa on nyt Stayseet ja mielenkiintoista olikin kokeilla miltä ne tuntuivat samalla lennätysreissulla. Toki jäi leijutteluun ja pieneen kurvailuun paikan ja pimeän vuoksi. Alla kuvia hieman.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5674 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Joulukuu, 2008, 13:41:43
kirjoittanut Hermis
5 Vastauksia
4540 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2009, 23:14:43
kirjoittanut riku
12 Vastauksia
5011 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2009, 18:36:49
kirjoittanut Mikka
18 Vastauksia
8436 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2010, 14:01:27
kirjoittanut JCA
147 Vastauksia
73324 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2011, 07:11:17
kirjoittanut zodiak