Näin, jos oikein muistan, se 1993 osallistunut tosiaan lensi ilman gyroa...taidan miehen jopa tuntea. Ja simuista ei juuri ollu viälä hajuakaan.
23.5.1992 Mankkaan lennokkikentällä.
Asuinalueesi katsomalla veikkaankin että tunnet miehen
Mä joskus vuosia sitten kysyin, silloin katsoivat perän gyron säännöissä kielletyksi "lennonvakautuslaitteeksi ..."
Siihen loppu innostus, ajattelin, jotta pitäkää hiekkalaatikkonne.
En tiedä onko kanta muuttunut, v***uunnuin tuolloin sen verran, etten ole uudestaan vaivautunut kysymään.
Varsin ahdasmielistä ajatusmaailma silloisilta tuomareilta.
Katsoin juuri äsken F4C kisasääntöjä, enkä löytänyt niistä enää mainintaa vakautuslaitteista, varmuuden vuoksi kysäisin mallilennokit ry:n puheenjohtajalta tätä asiaa (Kysyin myös FBL looran käytöstä). Kerron kun vastaus heilahtaa takaisin.
Onhan noita sääntöjä jo venytelty muiltakin osin, esimerkiksi: (jo vuonna 92)
-Koneesta ei aikanaan saanut irrota osia kesken lennon ( purjekoneiden hinaus???)
-Laskeva 360 kaarto purjekoneella ei ole mahdollista alle 6m lopetuskorkeuteen ja lentää sen jälkeen vielä noin 3min
-Hinauslentäjä ja avustaja yhdistelmälle (säännöt sallivat yhden avustajan)
Nyt vain pitäisi kirjoittaa ehdotus miten helikopterin mallit suorittavat lentoliikkeet.
Suomessa on jo nyt niin monia pieniä kisoja joihin ei oikein tunnu löytyvän kisailijoita.
Miksi siis perustaa yksi "kuppikunta" lisää?
Terv. sillä toisellakin hiekkalaatikolla leikkivä