Ei se Beltti oikeesti niin vaikea ole kun ottaa huomioon seuraavat asiat.
1. Tarpeeks jäykkä lepatus. Jos lepatus on liian löysä niin on tosi huono lentää. Kannattaa kiristää se nuppi, ottamalla lavat irti ja kiristämällä leparin muttereita. Kuitenkin, vain sen verran ettei lavanpitimet jumita. Omassa sain vääntää ihan kiinni. Lepatuskumien vaihtaminenkin auttaa, kun laittaa kovemmat kumit. Tai laakerit niinkuin joku täällä ehdotti.
2. Perän säätö kohdalleen ja gainin säätö tarkasti. Liian vähän gainia -> mahdoton pitää hallussa, liikaa gainia -> törkee vipatus. Oikeella gainilla pystyy flippailemaan ja perä pitää hyvin perä eellä lennossakin. Omien kokemusten mukaan mekaaninen setuppi on ihan jees suoraan paketista. Pyörii ja pitää kuin parempikin gyro leijuttelussa. Erona lähinnä nopeet pysäytykset, perä vipattaa. Sitä ei oo mahdollista saada pois, siihen pitää vaan tottua.
3. Perus radion kanssa lisäpainot stabbari tankoon. Ilman expo säätöjä ei konetta saa säädettyä rauhallisemmakin reagoimaan. Painot stabbitangossa vakauttaa konetta huomattavasti.
4. Leijutuskulmien säätö. Radion hov pitch potikalla säätö silleen, että normitilassa leijuttaessa on tarpeeksi kierroksia, muttei liikaa. Koneen pitäisi leijua about 3/4 tikulla. Kun on sopivat kiekat, niin perä toimii hyvin.
5. Painopiste. Beltti on 1800mAh akulla vähän takapainonen. Akkua tarpeeksi eteen, ja vielä tarvittaessa lisäpainoa nokalle.
6. KEVYET apulandarit. Jos alkaa belttiin vääntää jostain valuraudasta apulandareita, niin ei tuu mitään. Esim. 2mm hiiliputkesta kun tekee ja pallot päihin niin on hyvä.
7. Aloitus tyynellä säällä tasaisella alustalla.
8. Lapaura. Jos lapaura on pielessä, niin kopteri lentää huonosti. Aluksi nupin lyhyet linkit samanpituisiksi. Sitten jompaa kumpaa kierros kiinni. Jos pahenee, niin sitten samaa linkkiä kaksi kierrosta auki. Beltissä ei yleensä tarvii kauheen paljon säätää lapauraa, jos lepari on suora.
9. Kun oikeet säädöt löytyy, teippaa gain ja pitch potikat kiinni etteivät vahingossa kääntyile kuljetuksessa.