nosiis!
oli kyllä hienoa kun op kävi pikkase näyttää meille kokkulalaisille lentämisen mallia.
samalla saatiin pikkasen säätöapuakin.
omat lennätyksethän meni nyt sitten jälleen kerran vähän niin sunnäin.
eilettäin oli ihan hyvä keli koko päivän ja mä olinki 10-19 kentällä.vähä rajotti omia touhuja ku tenavalauma oli mukana yhestä eteenpäin vaan ihan hyvinhän noi kuitenki jaksovat.
250 oli nyt sitten 3G:nä paikalla ja nyt kun toi MKS palo ja tilalle laitettiin ds420 niin eihän siinä pysyny oikeen hyvin ku FBL:nä lapakulmiaki aika paljon.no itte sillä jonku 4 akullista lensin ja pienellä pitchillä se jotenkuten pysy lapasessa.no sit rane sitä pikkasen torppas ja vaihettiin lepari ja heti perään op:llä siittä porsi pääratas ja lähti pinjoni irti!
hauska torppivehje!
nelipuokki kyllä pelaa nupiltaan ja nuppiasetuksiltaan hyvin mutte siinäkin perä on jotenki outo.gainit on nostettu nii ylös ku voi ilman vägäämistä mut silti aina välillä perä karkaa oudosti.jotain pitäis koittaa tehdä tuolle perälle jotta ois ees yks toimiva kopu!
kuussatkusta menee moottori vaihtoon tai ainaki syynätään läpi huolella,veikkaisin et jotain murapaskaa jäi siit pääsijäisen torpista ja laakeritki varmaan alkaa olla kuivat niin et täyshuolto ois kyl paikallaan.
no siitten 700!!
kentälle kun päästiin oli CGY muuten säädöissä mutta anto positiivisiä kulmia vähemmän ku miinuksia.no aattelin kuitenki testilennon ottaa sillä tuolleen ja se menikin ihan ok.sit iltapuolella ku vispilän ja ranen sormet alko väsyä rankasta lennätyksestä alettiin pohtia ongelmaa tosissaan.
lopulta op löysikin syyn radiosta, kun ohjekirjan mukainen swash on valittu tulee radiosta HOV-THR ja HOV-PIT miksaukset automaattisesti päälle ja ne toimii noista rullanapeista joihin minä CGY:stä ohjelmoin gain säädöt samoihin namiskuukkeleihin!! no toi sit nosti pitchikäyrää niin et keskikohta muuttu ja liike oli rajotetumpi ylös ku alas!thanks op,en ois kyllä itte huomannu.
no sit aiva mielissään et nythän ei sit malta lähtä kotia ollenkaan,vaan toisin kävi.
alko säätöakku olla lopuillaan ja pikkuflippiä ja kaartelua ehin pikkasen kokeilla ennen ku aloin ottaa konetta alas ku jostain parista metristä meni yhtäkkiä "hold" päälle??puolisekuntia ja castle roihahti heti kunnon liekkiin!!
autorotaatiolla kone alas,juosten koneen luo ja ajoakku irti,castle oli jo ihan murusina hiiltyny ja tippunu pois kyydistä siin vaiheessa ja oli onni ettei akun johdot hitsannu kii,ois palanu koko kone.
tutkijalautakunnan tutkiessa havaittiin että moottorin käämilakat näyttää osittain sulaneilta myös,oisko sitten moottori lyöny oikosiin vai castle itessään tiensä päässä.
vaikka saa olla tyytyväinen ettei koko kone palanu niin sai kyllä tosissaan koittaa pysyä rauhallisena,otti kyllä jo sen verran päähän.
nyt ei sitten oo mitään hajua millon noi isot saa uudet voimantuottajat tai et millon ne lentää,ehkä enskeväänä!
vielä kuin kohtalon ivana tänään tuotiin oikeen kotiovelle seiskasataseen fusuno Assasin koppa ja radixin FBL lavat!
elämä kallis vaan niin on DNA:kin.....