Kirjoittaja Aihe: Laurin lapatuksia!  (Luettu 108309 kertaa)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #150 : 03 Kesäkuu, 2011, 07:37:22 »
Tänään ku oltiin lähdössä nummelasta niin nikolle kävi sama juttu :D No onneksi hän oli viisaana miehenä ottanut kaapelit mukaan ja saatiin startattua auto :D Pitää välillä muistaa käyttääkin autoa, ei sillä etteikö multa olisi akkuloppunut useamman kerran xD

tuli vähän yllärinä ettei kestäny ku kaks akkua ladata siitä..täytyy jatkossa pitää autoa käynnissä sit..

http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-248-g-servo-metallirattailla-coreless-dsw416mg-p-1974.html  ::)

kiitti linkistä,voin vaan luvata et toi 250 ei oo nyt tällä hetkellä kovin korkealla noiden osahankintojen suhteen! ;) ehkä ensvuonna... ;D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #151 : 13 Kesäkuu, 2011, 11:25:07 »
kahtena viikonloppuna nyt käyty kalajoella lenteleen, keikkaa tuli viikko sitte 600:sella 6kpl ja 250 lensi viitisen akullista.
nyt 250 pikkasen varikolla johtojen vähän rispaannuttua ja lentokuntosena ainoastaan 600.

eilen oltiin sitten taas kalajoella ja kolme kokkolalaista ja noxi kalajoelta oli paikalla. :)
aluksi meinas sadella vettä ja ku vesisade loppu niin alko melko kova tuuli,kovimmissa puuskissa mitattiin 7m/s.
no ihan hyvää reeniä tuulessa lentäminenki on ja vähän sitten jo alko oppia ajamaan tuulta vastenki.
neljä akullista meni hienosti mutta viidennellä akulla en ehtiny kauaa lentää ku kopteri oli jonku flipin jälkeen perä itteen päin ja aika jyrkästi kallellaan taaksepäin ku aloin oikasta ni elevaattori tikku vaan rutisi ku työnsin eteen päin. ??? ekka ajattelin et potikka jotenki paskana ja varauduin jo et nyt tulee tonttiin mutta kuitenki ku työnsin kunnolla ni sain sit kopterin oikiaan,tässä vaiheessa se oli kerinny ajautua pään yläpuolelta taakse.no sit yhtäkkiä tikku toimi taan normaalisti ja sain kopun hyvin alas mutta sen verran säikähin että lennot loppu siihen.

noxi sit tutkaili radiota ja elevaattori potikassa näkyy selvä naarmu siellä,todennäkösesti hiekanjyvä menny väliin.täytyy koitta tutkia tuota tänään vielä.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #152 : 16 Kesäkuu, 2011, 22:23:48 »
noheipäjei!

tässä on tullu taas vähän jotain pientä sähellettyä viimepäivinä ku rane on ollu kokkulasa.
tiistaina oltiin kälviän kentällä oikeen porukalla,oli hienot kelit ja mukava lennellä.
itte ajelin 600:sta 3 akullista.torppejaki nähtiin pari kappaletta.

tänään oli sit pikkasen säätöpäivä ja päivitin qsatkun mokkulan V3.0:ksi.
sensorin olin laittanu siten että johdot lähti rungon sisäänpäin ja käänsin sen toisin päin ku päivitin mokkulaa.
en tiä sit oliko tuo osasyynä kun piti kääntää nupin korjaussuunnat mutta ei aivan yhtä hyvin pelannu tällä kertaa tuo kikkare kuin ennen päivitystä.

vaakaleijutuksesa kopu "nyökkii" pikkuhiljaa eteenpäin kallelleen,ei huomaa juurikaan taivaslennossa.
ja sitten silmukoissa kopteri kallistaa aavistuksen vasemmalle.

noi on melko lieviä mutta täytyis koittaa säätää jotenki.
ihan ekana meinaan vaan kalibroida liikealueet uusiks mutta ehkä elevaattorin gainia vois sitten myös kokeilla hitusen nostaa!?

muuten kopu pelasi kyllä ihan ok ja vakaa luottamus et tuo sadaan säädettyä.ikävä vain kun en omista läppäriä jotta ois voinu sen kautta koittaa säätää kentällä

ihan mukavaa ropeltamista ollu taas kopujen parissa muutaman päivän ja jospa tuota vielä huomena saatais ranen 3G 600 myös lentoon ja 700N säätöihin sisäänajolta.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #153 : 23 Kesäkuu, 2011, 09:22:31 »
kahtena viikonloppuna nyt käyty kalajoella lenteleen, keikkaa tuli viikko sitte 600:sella 6kpl ja 250 lensi viitisen akullista.
nyt 250 pikkasen varikolla johtojen vähän rispaannuttua ja lentokuntosena ainoastaan 600.

eilen vähän tuli värkättyä koptereita ja otin sit tuon 250:senki pöydälle.juotin säätimen johdot uusiksi ja laitoin kaikki nätisti paikoilleen mutta ei enää kulkenu virta noparin läpi... :-\ vastariin ei syttyny ledi..täytyy tuota nyt vielä testailla mutta epäilen et säädin on kärähtäny..

sataseen vaihoin stabbaritangon ja se lentää taas.

450 tinailin moottorin liittimet ja tein johdon biistiltä vastarille koska tarvin pidemmän johdon vastarille.
alkuviikosta painuu tilausnappi ladille ja tulee viimeiset partsit tuohon. ds.95 servot nuppiin,futten BLS perälle ja futten s-bus vastari. akkuja on tulossa kiinasta! :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #154 : 30 Kesäkuu, 2011, 01:03:11 »
täs on nyt sitten ilta väännetty poroa lentokuntoon ja erinäisiä ongelmia teetti kun tuossa prossa pitää olla servorieskat keskitetty ennen ku ne ruuvaa lopullisesti paikalleen ja taas biistissä pitää tehä säädöt aika tarkkaan niin että ensin joutuu "esiasentaa" servot,säätää biististä servojen keskikohdat ja sit irrottaa servot ja ruuvata lopullisesti servoarmit kii. MKS servoissa ei edes ole mekaanisia stoppareita niin ei voi niiden avulla hakea suurpiirteistä keskikohtaa joka ois todennäkösesti riittäny.

no nyt on kopu lähes kasassa,enää akkujen tarrat,vastarin kiinnitys,johtojen päälystys ja kiinnitys ja säätimen lopullinen kiinnitys.ja sitte meinaan käydä viel kertaalleen säädöt läpi.

beastin säätäminen tuntu ensiksi melko monimutkaselta mutta ku asiaan pääsi keskittyyn niin siellähän on monipuoliset säädöt jotka on ihan normaalinki ihmisen säädettävissä,saa nyt sitte nähä lentääkö tuo edes enää ku sitä hipelöin! ;D

siinä vielä parit asennuskuvat!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #155 : 30 Kesäkuu, 2011, 09:56:00 »
Eihän siinä sitte kauaa mennykkää että sait mieluisat osat hommattua :) Toivotaan että lentääkin hyvin.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #156 : 30 Kesäkuu, 2011, 10:52:40 »
he, 10.03.2011 näkyis olevan tuo PRO:n runko hommattu! :D

tänää heräsin kuudelta väkertään ja sain kasaan tuon,akkujen tarravärkkiä ei löytyny pakista ja niitä en saanu laitettua.

no pientä testileijua koitin takapihalla mutta castlen softstartti oli aivan olematon?? ja perä vägää ihan hulluna ni en sitte nostanu edes ilmaan..
muutin tuota softstarttia mutta ei sillä kyl ollu mitää merkitystä,entiä sit tallentuko se asetus oikee...

jätin kopun sitten toistaseks odotteleen ensviikkoa ku on aikaa vähän säädellä ja perehtyä lisää,en viittiny hajottaa turhalla kiireellä sitä.

250 taas sai uuden peräservon ja säätimen ja pienen testin tein sillä,perä ei kyllä antanu enää yhtään myöten mutta lapaura oli viä persiillään,täytyy vaihtaa lepari,se on melko varma syy tuohon!muuten tuntu ihan hyvältä...
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #157 : 09 Heinäkuu, 2011, 18:22:32 »
ennätyspitkä tauko lennätyksistä ja muutenki kopujen suhteen.
lennätteleen ei oo "joutanu" varmaan kuukauteen (jos ei testileijutuksia lasketa) ja tällä viikolla ei edes koskettu koptereihin.
ihän raksalla painettu talkooduunia 13-15 tunnin päiviä tääki viikko ni ei paljo oo jassanu ropeltaa enää päivän jälkeen..nyt on viikonloppu ja vois koittaa houmenissa taas päästä lenteleen.
450 pro vaatis säätöä vielä,vois iltasella vääntää sitä vähä...

Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #158 : 14 Heinäkuu, 2011, 00:28:03 »
jebou!

piiiiitkästä pitkästä aikaa taas pääsi lentelemään.
vähän oli säätämistä noissa kopuissa,mukana oli 600 ja 250.
250 sen perä ei kyllä ole oikeen loistava vieläkään vaikka MKS ds95i perällä.
kovan pitchin alla karkaa..syy tuohon on melko varmasit perätönärin tuennassa,kun siellä ei ole ku yks tuki niin tönäri varmasti lommahtaa sitte.

no ihan hyvin kuitenki perus kikkailua pysty vetää ja oliki hauskaa kun alla 80cm korkea heinä :D
sitä trimmailin inverted ja paristi nappas kiinnikkin heinikkoon,no ei vaurioita.
sit autorotaatio harjotuksia pikkusella ja täytyy sanoa että kylläpä tarttee olla tarkkana pitchin kans jos meinaa minkäänlaista rotaatiota saada.
viidennellä ja viimesellä akulla sit viimesessä syöksyssä heinikkoon lapa taittu stabbarilavan päälle ja servo väänsi rattaat nurin. ;D
onneks on noita servoja varalla pakissa! ;)
 
kuussatanen lensi kaks akullista ja aluks piti elen gaineja säätää ku kopu vaaputti eestakas.sit se jo lensiki ihan hyvin. perä antaa nopeassa tiktokki liikkeessä pikkusen periks ja muutenki ois pikkusta säätöä tuo purkki vailla mutta ihan hyvin lennettävissä kuitenki.

prohon hommasin sen lapakulma lukua varten oleva "headstopperin" ja siinä onneton oli liian pitkä ruuvia ja minä onneton ruuvasin mainhubista kirteet paskaks!siihe loppu taas säätämiset. >:(
oikeen en oo vielä ystävystyny tuon biistipjutkulan kanssa mutta saa nähä ku saa sen ilmaan joskus...

jostain syystä kiinnostais nyt saada se futaban purkki johki kopteriin... ::)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #159 : 24 Heinäkuu, 2011, 20:22:40 »
nonni!
nyt sit poro säädöissä niin et vois lähtiä jo kentälle sen kanssa!
takapihalla pääsin kokeileen ja tuntu kyllä ihan tautisen ärhäkältä peliltä!
softstarttia en edelleenkään saanu säätimeen mut alussa loivalla kaasukäyrällä manuaalisesti sain rauhallisia lähtöjä.
pitää koittaa vaikka huomenna ranen castlen linkin kautta säätää tuo.
pitchiltä tuntu kyllä liikettä löytyvän hyvä ku silmät mukana pysy mutta cyclikkiä pitää biististä säätää räväkkäämmälle.

pitchpumppia kun tein niin alko aluks iha hulluna vapisemaan koko kopu,no cyclic gainia laskemalla riittävästi se rauhottu.
perä anto rajussa pitch pumpissa vähän myöten, voi olla perän gaineista pelkästään kiinni.

pitääs sit kentällä kattoa joutuuko liikerajottelukannalle tuon kanssa vai pysyykösse hanskassa ollenkaa! ;D
nyt hyvä fiilis!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #160 : 28 Heinäkuu, 2011, 23:39:34 »
nyt passaa jo ottaa posekuvia! :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #161 : 28 Heinäkuu, 2011, 23:52:25 »
No mutta Lauri, hymyilisit edes hieman. Ittellä ainakin ois naama messingillä jos tollasia ois kourassa ;D
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #162 : 28 Heinäkuu, 2011, 23:54:44 »
ja sit lyhy stoori siit eilisestä lennätyksestä--

tuli siis edellisenä iltana ruuvailtua kopuja kahteen asti yöllä jotta sais tuolle lennätyspäivälle kaikki koput mukaan.
600:seen vaihoin klappaavat servon rattaat,250 vaihoin yhen servon ja peräputkeen yhen tuen tönärille lisää jottei tönäri lommaa ja 450:seen vaihoin kardaanin eturattaat,peräputken koska hiilariputki oli aika löysä kiertojäykkyydeltään,KDE-directin akkutelineen ja kontronikin säätimen.

no kentälle ku päästiin niin ekka ajelin vajaa akullisen 250:selläja se tuntu jotenki oudolta mutta lensi,toiselle akulle lähtiessä huomasin et juuri vaihdettu uusi servo takelteli.
no sitten 450 säätöjä kontroon ja testille,sainkin jo ihan hyväksi ja sit toisella akulla nostin ilmaan ja se vaappu aika paljon,kopu alas ja hakeen meisseliä gainin säätöä varten, sit ku koitin uudestaan ilmaan niin perä ei pyöri ollenkaan,kardaanin eturattas luistaa akselillaan,poorit muovirattaasta paskana!
sit otin 600:sen ilmaan ja sillä vähän temppua vääntämään ja säätelin vielä liikealueita,sit ku leijuttelin selällään niin kopu alkaa hiipua,ajattelin et akku kyykkää ja kopu alas viimesillä tehoilla,uus akku kyytiin ja menoks.sitä ehti kulua myös sen puoli akullista kun taas kopu hyytyy,alas ja tutkimaan.mosa oli 75 asteinen ja akussa hyvin vielä jännitteet..
siihen loppui lennot,lähtiissä kaikki just rempattu huolella ja yhtään koko akullista en tuona iltana lentäny!!!!! >:(

vielä en oo noita alkanu remppaan mut nyt on 700 kyllä etusijalla ja ensviikolla ropistellaan muita! ;)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #163 : 28 Heinäkuu, 2011, 23:57:55 »
No mutta Lauri, hymyilisit edes hieman. Ittellä ainakin ois naama messingillä jos tollasia ois kourassa ;D

[spoiler]ei pystyny ku vaimo oli kameran takana!! :D :D
se pia luulee et mä tykkään koptereista!
[/spoiler]
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #164 : 29 Heinäkuu, 2011, 13:22:56 »
über hieno tuo 700sen koppa  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #165 : 30 Heinäkuu, 2011, 22:15:53 »
helou!
kentällä käytiin ja torpattiin!
aamupäivän setupin kimpussa ja sitten kentälle tesmiin.
ekan kerran ku nostin ilmaan niin kopu vägäs aile suunnassa jonku verran,perä tuntu melko herkältä muuten ihan ok
kopu alas ja varmaan liikaa laskin gaineja nupissa ku seuraavalla lennolla kun aile tikkua käänsin niin aluks ei oikein mitään tapahtunu ja sit yhtäkkiä kopu veti ihan kyljelleen.no pari semmosta U liikettä sivusuunnassa, holdi päälle ja mäiskis nurmeen... :(

vaurioita
lavat,landari eestä, pääratas, yks nupin linkki vääntyny.
täytyy viel tarkistaa akselit..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #166 : 03 Elokuu, 2011, 23:29:58 »
heps!

nyt on täs eilinen ja tänäaamu roplattu taas koptereita ja seiskasatanen on saatettu mekaanisesti kuntoon taas.
450PRO on lopultakin lentokelpopeli ja sitä kalajoella kävin kolmen akun verran testimässä.
elektroniikka on nyt sisällä sit mitä halusinki ja runtua piisaa ihan riittävästi jos ei vähä liikaaki.
pikkusen arvelluttaa kui noi TT rattaat kestää noita kiekkamääriä kun tuntuu et ne porsii nii herkästi.

trimmaamista on pikkusen nupin mekaniikassa kun tuntu miinuskulmilla lähtevän jonku verran liukkaammin.linkkejä pitää pikkasen ruuvata ja ottaa keskelle muutama plussakulma.
perä pikkusen karkaili kovassa tuulessa ja välillä vägäs. gainit on 73 perälle,eli aikas paljon.
perälavat oli aika löysällä ja niistä tuli klappia,veikkaisin sitä osasyyksi onkelmiin ja lavat ois jo kiristettyki mutta testimättä.

CGY:stä alkoi löytyä säädöt sen verran et poron kans ei ollu mitään ihmeellisempää souvaamista,perussäädöt onnistu ihan hyvin.jotain pientä kysymysmerrkiä jäi ja niitä pittää koittaa täs selventää vielä ennen ku tohin 700:sta nostella ilmaan.

hieno fiilis tän päivän lennätyksistä ja roplaamisista.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #167 : 08 Elokuu, 2011, 11:06:31 »
nosiis!

oli kyllä hienoa kun op kävi pikkase näyttää meille kokkulalaisille lentämisen mallia.
samalla saatiin pikkasen säätöapuakin.

omat lennätyksethän meni nyt sitten jälleen kerran vähän niin sunnäin.

eilettäin oli ihan hyvä keli koko päivän ja mä olinki  10-19 kentällä.vähä rajotti omia touhuja ku tenavalauma oli mukana yhestä eteenpäin vaan ihan hyvinhän noi kuitenki jaksovat.

250 oli nyt sitten 3G:nä paikalla ja nyt kun toi MKS palo ja tilalle laitettiin ds420 niin eihän siinä pysyny oikeen hyvin ku FBL:nä lapakulmiaki aika paljon.no itte sillä jonku 4 akullista lensin ja pienellä pitchillä se jotenkuten pysy lapasessa.no sit rane sitä pikkasen torppas ja vaihettiin lepari ja heti perään op:llä siittä porsi pääratas ja lähti pinjoni irti! :D hauska torppivehje!

nelipuokki kyllä pelaa nupiltaan ja nuppiasetuksiltaan hyvin mutte siinäkin perä on jotenki outo.gainit on nostettu nii ylös ku voi ilman vägäämistä mut silti aina välillä perä karkaa oudosti.jotain pitäis koittaa tehdä tuolle perälle jotta ois ees yks toimiva kopu!

kuussatkusta menee moottori vaihtoon tai ainaki syynätään läpi huolella,veikkaisin et jotain murapaskaa jäi siit pääsijäisen torpista ja laakeritki varmaan alkaa olla kuivat niin et täyshuolto ois kyl paikallaan.

no siitten 700!!

kentälle kun päästiin oli CGY muuten säädöissä mutta anto positiivisiä kulmia vähemmän ku miinuksia.no aattelin kuitenki testilennon ottaa sillä tuolleen ja se menikin ihan ok.sit iltapuolella ku vispilän ja ranen sormet alko väsyä rankasta lennätyksestä alettiin pohtia ongelmaa tosissaan.

lopulta op löysikin syyn radiosta, kun ohjekirjan mukainen swash on valittu tulee radiosta HOV-THR ja HOV-PIT miksaukset automaattisesti päälle ja ne toimii noista rullanapeista joihin minä CGY:stä ohjelmoin gain säädöt samoihin namiskuukkeleihin!! no toi sit nosti pitchikäyrää niin et keskikohta muuttu ja liike oli rajotetumpi ylös ku alas!thanks op,en ois kyllä itte huomannu.

no sit aiva mielissään et nythän ei sit malta lähtä kotia ollenkaan,vaan toisin kävi.
alko säätöakku olla lopuillaan ja pikkuflippiä ja kaartelua ehin pikkasen kokeilla ennen ku aloin ottaa konetta alas ku jostain parista metristä meni yhtäkkiä "hold" päälle??puolisekuntia ja castle roihahti heti kunnon liekkiin!! :o
autorotaatiolla kone alas,juosten koneen luo ja ajoakku irti,castle oli jo ihan murusina hiiltyny ja tippunu pois kyydistä siin vaiheessa ja oli onni ettei akun johdot hitsannu kii,ois palanu koko kone.

tutkijalautakunnan tutkiessa havaittiin että moottorin käämilakat näyttää osittain sulaneilta myös,oisko sitten moottori lyöny oikosiin vai castle itessään tiensä päässä.

vaikka saa olla tyytyväinen ettei koko kone palanu niin sai kyllä tosissaan koittaa pysyä rauhallisena,otti kyllä jo sen verran päähän.

nyt ei sitten oo mitään hajua millon noi isot saa uudet voimantuottajat tai et millon ne lentää,ehkä enskeväänä! :P

vielä kuin kohtalon ivana tänään tuotiin oikeen kotiovelle seiskasataseen fusuno Assasin koppa ja radixin FBL lavat!

elämä kallis vaan niin on DNA:kin.....
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #168 : 08 Elokuu, 2011, 11:21:41 »

no siitten 700!!


no sit aiva mielissään et nythän ei sit malta lähtä kotia ollenkaan,vaan toisin kävi.
alko säätöakku olla lopuillaan ja pikkuflippiä ja kaartelua ehin pikkasen kokeilla ennen ku aloin ottaa konetta alas ku jostain parista metristä meni yhtäkkiä "hold" päälle??puolisekuntia ja castle roihahti heti kunnon liekkiin!! :o
autorotaatiolla kone alas,juosten koneen luo ja ajoakku irti,castle oli jo ihan murusina hiiltyny ja tippunu pois kyydistä siin vaiheessa ja oli onni ettei akun johdot hitsannu kii,ois palanu koko kone.

tutkijalautakunnan tutkiessa havaittiin että moottorin käämilakat näyttää osittain sulaneilta myös,oisko sitten moottori lyöny oikosiin vai castle itessään tiensä päässä.

vaikka saa olla tyytyväinen ettei koko kone palanu niin sai kyllä tosissaan koittaa pysyä rauhallisena,otti kyllä jo sen verran päähän.

no huhhuh! :o kai sä oot huomannu että castlelta tuli takasinkutsu HV120 säätimistä!? onko toi sun värkki storelta ostettu? soitappa sinne ja neuvottele vähän tai jos jostain muualta ni soita sinne... toi vika on nimittäin castlen puolesta tiedostettu jo ja siksi takasinkutsu juuri tulikin! se että säätimen päätefetit sulaa sopivassa järjestyksessä saa moottorin käämityksen varmasti sulamaan että eiköhän siinä ole syy siihenkin :-\ (käytännössä kun sopivat vaiheet menee säätimestä oikariin on akku suoraan oikosulussa moottorin yhden vaiheen kautta jolloin mosa käryää kunnes säädin tai joku muu palaa "poikki"... noista akuista saa kuitenkin aika hulluja oikosulkuvirtoja ::) )

250 oli nyt sitten 3G:nä paikalla ja nyt kun toi MKS palo ja tilalle laitettiin ds420 niin eihän siinä pysyny oikeen hyvin ku FBL:nä lapakulmiaki aika paljon.no itte sillä jonku 4 akullista lensin ja pienellä pitchillä se jotenkuten pysy lapasessa.no sit rane sitä pikkasen torppas ja vaihettiin lepari ja heti perään op:llä siittä porsi pääratas ja lähti pinjoni irti! :D hauska torppivehje!

lentelette siis toistenne koptereilla?! :D mä oon koittanu pitää niin että en anna kenenkään lentää mun koptereilla jos ei ole joku säätötilanne ja joku guru paikalla mutta enpä ole itsekkään suostunu koittamaan muiden värkkejä jos ei jotain mSRiä lasketa...
ihan turhaa surua ja purua tulee jos jotain sattuu... yleensä ihmisillä on nimittäin käsitys että vaihtaa leparin ja pääakselin ni se on siinä sitte :-\ oikeasti tollasella ei koskaan selviä vaan aina siellä muutakin kulahtaa! (laakereita, tulee klappia nupin osiin jne...)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #169 : 08 Elokuu, 2011, 11:49:42 »
hehhe!toi kaksviiskymppi nyt on muutenki pikkuhiiljaa niin paljon torppeja kokenu et kannattaa ostaa kokonaan uus kitti kuin alkaa vaihtaan kaikki huonossa kunnossa olevat osat! ;D
tuosta kellekkään surua jää puseroon ja jos jää niin pusero vaihtoon!! :)

tuossa nyt viel pari fotoa visuaalisesti upeasta laivastosta ja ehkä ne joku kaunis päivä täs vielä teknisestikin on kunnossa... ;)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #170 : 08 Elokuu, 2011, 11:59:11 »
hehhe!toi kaksviiskymppi nyt on muutenki pikkuhiiljaa niin paljon torppeja kokenu et kannattaa ostaa kokonaan uus kitti kuin alkaa vaihtaan kaikki huonossa kunnossa olevat osat! ;D
tuosta kellekkään surua jää puseroon ja jos jää niin pusero vaihtoon!! :)

tuossa nyt viel pari fotoa visuaalisesti upeasta laivastosta ja ehkä ne joku kaunis päivä täs vielä teknisestikin on kunnossa... ;)

jotenki tutulta näyttää ;D

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #171 : 08 Elokuu, 2011, 13:52:03 »
No voi itkun ärvötin. Että sulla pitää sit olla huonoo tuuri noiden isojen kans. No pessimisti ei pety. Ja kun tarpeeks sattuu niin tottuu.

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #172 : 08 Elokuu, 2011, 20:38:30 »
oho nyt ei laurilla mee oikein putkeen  :(
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #173 : 09 Elokuu, 2011, 20:34:49 »
siivouspäivän pikkuiloja,saa sovitella koptereita olohuoneen hyllyjen päälle ennen pölyjen pyyhkimistä!! ;D ;D
noi hyllyt on varattu sitten seuraavan kämpän harrastehuoneeseen ja vaimolle on luvattu olkkariin uudet! :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Laurin lapatuksia!
« Vastaus #174 : 21 Elokuu, 2011, 17:33:52 »
päivitystä tänne!

mSR vaihto omistajaa,myin sen pikkuveljelle.

100:seen tuli alumiiniosia nuppiin,hubi,stabbarin armit ja perämoottorin teline.ilmeisesti siin on taas se ohjausyksikkö paskana tms ku yks servo nykii ja lentäminen on lähes mahdotonta.

250 laitoin siihen blinginä KDE directin alumiinisen pohjalevyn ja akkkutelineen ja vaihtoin pääakselin ja hammasrattaat ja säädin uusiks.tällä kertaa laittoin vähän vähemmän lapakulmia jotta se edes pysyis lapasessa,samalla vaihdoin turnigyn lavat.
no testimään pihalle ja ennenku se nousi ilmaan niin se meinas nyökätä täysillä eteen.tarkistin korjaussuunnat nupista ja ihan oikeen näytti olevan.sit uudelleen kokeileen ja sain sen jo ihan ilmaan ja aikani keikuttelin ja jotenki kummallinen se oli,ei millään meinannu nousta pitch pumpista.sit alas ja vielä kerran kokeileen.no nyt se nousi ilmaan ja het se alko nyökkin eteen ja tälläkertaa puolessa sekunnissa 20cm:stä nokillen.elevaattorin servon rattaat ainakin paskana,oisko sit tuo ollu syynä tuohon,entiä enkä nyt jaksa sen kanssa tapella,roikkukoot hetken saunan seinällä funtsimassa tätä yhteiseloa.ja kuten lukija tässä vaiheessa saattaa jo huomata niin meillä on ranen kanssa vähän eri kasvatusmetodit!
[spoiler]http://www.youtube.com/watch?v=Xh7TyNsggFw   :D[/spoiler]

no 450:ä en oo nyt päässy oikeen säätään kentälle,siinä myös pientä rauhottamista lapakulmien suhteen pitäis tehä.kontronikkiä säätelin "ufon" avulla ja radiosta pikkusen kaasukäyriä,loput pitää sit säätää CGY:stä kentällä..

600:sen moottorin aukasin ja vaihoin uuden pääakselin ja laakerit,alempi laakeri(eli se pienempi) rohisi ihan mallikkaasti jo.kontroa säätelin siinäkin ja asentelin 3GX mokkulan siihen.nyt odotellaan s-bus vastaria tulevaks alkuviikosta niin pääsee tekeen setuppia siihen.ensviikolla 600:sesta sitten lisää ja jos on kelejä ni lentelemäänki ois tarkotus päästä!

700:sen moottoria kans mittailin ja ohmit näytti samaa joka vaiheen väliltä, sitten pyörittelin moottoria vähän 600:sen säätimellä ja sehän pyöri.nyt pitäis saada vaan viestiä castlelle ja toivoa et sais korvauksia tuosta säätimestä.akutki oli ihan ok,ei ollu kennojännitteissä mitään isoja heittoja.

[spoiler]kauhia polte ois kuitenki ostaa uutta moottoriaki noihin isompiinja jos ois rahaa ni varmaan ne KDE directin mosat! ;)[/spoiler]

kiinasta pistin sit tuleen uusia akkuja(turnigy 5000mAh 6s 40c) ja icharger 1010+ toinen vielä jotta sais sit noita akkuja latailtua kunnolla.

Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-