joo,nöin siis jatkuu 500:sen torppihistoria tasasen pskana vanana!
edellinen räjähdys siis tapahtu toisella lennolla juhannustorpin jälkeen,koppa nousi lapakehään kuten tuos yllä jo kerroin. nyt sit ku laitoin sen kuntoon, testin ekka DFC nupin kanssa et toimii ja sit värkkäiliin ledit tohon ja vaihoin FB nupin ja GP900 gyron perää pitämään.toi oli noin 5min homma ku oli FB nuppi täysin kasassa vieressä ja GP900 gyrossa johdot tulee gyroon juur samallaiin ku 3GX gyrossa.
no sit tarkastin nupin lukitteet,linkkien pituudet ja säätelin sen pöydällä ja läheiseen puistoon testiin,kopan jätin kotiin ja valot oli pimeenä,ihan perus testileijut vaan oli tarkotus.
ihan hyvin kopu leiju ja otin sit idlen päälle ja vähän korkeutta,ylempänä vähän tiktokia ja kesken tiktokin räps vain ku toinen perälapa lavanpidin mukana lähti liitään. sain kopun alemmas ja vaakatasoon ennen ku alko pirottaan,sit vaan holdi päälle ja inertiat tapoin vähän liian korkeella ja vapaapudotus jostain 4m:stä..
tämä siis mun näkemys näin kun ensjärkytyksen laannuttua muutamaan kertaan käyny tapahtumaa läpi..
tutkin sen verran et perälavanpitimen kiinnitysruuvi on poikki ja tynkä peräakselin sisällä,tuo siis syynä tähän. varmaan pultti saanu jossain aikasemmassa räpsäyksessä vähän itteensä ja nyt sit antautu..
toi inertioiden tappo säästi lavat ja muutenki nuppi näyttää ehyeltä,akselit tietenki pitää tarkistaa ja muutenki käydä läpi mut uskoisin et aika vähällä nuppi meni,perä taas on aika turkasen tohjona..
aika raakasti ottaa päähän nyt ku jatkuvasi pskana tää,joka on muuten ollu yks mun mielestä nautinnollisimmista kopuista lentää mut kyl tuos tutkinnat pitää koittaa mahd pian tehä ja uuet osat tulemaan..
tuos pari kuvaa valot päällä ja paskotusta vehkeestä yks.
pääratas on valaistu rungon sisällä olevalla teholedillä ja peräputkessa on pätkän matkaa vaan alapuolella sinistä tekemään jonkinlaista "hohdevaloa" vaan..