hohhoi ku oli hieno lennätyspäivä tänään!!
olin Karbyn lennokkikentällä eli pietarsaaren lennokkikerhon kentällä lentelemässä ja siellä on ihan valtavasti tilaa lentää.keskellä viljelyspeltoja on kenttä.
lennot: 700E 4kpl ja 450PRO 2kpl
450 toimi nyt ihan kohtuullisen hyvin,perän sain asettuun niin että lennätykset onnistu.vähän oudolta tuntu ku kopteri on suhteellisen pieni ja lensi lujaa niin ei oikeen vielä pystyny rennosti vetään samoja temppuja ku 700:sella..
700 on nyt ihan loistava lentää!! toinen 20C pakka väsyny kyllä jo ihan täysin ja tuossa videossa jonka linkkaan tänne kunhan on ladannu niin siinä on se väsähtäny akku ja kuuluu yhessä tiktok huiskasussa miten se meinaa kyykätä.
pitkään aikaan en oo yhtä rennosti lentäny ku tänään ja ajelinki sit ekat ringit invertti perä edellä molempiin suuntiin.aivan loistava fiilis tuli lennoista,piti vaimollekki sanoa ku tulin kotiin et tiiän taas miks harrastan helikoptereita!
tuntuma tuossa CGY750:n ohjaamassa kopterissa on kyllä paras mitä missään muussa FBL mokkulassa, mitä oon kokeillu,jotenki tuntu et kaikki liikehtimiset on suhteiltaan vähän samanlaisia ku simulaattorissa,todella tasapainosen olonen kopu!
laskin kaasukäyrän 65%:n flätiksi ja tuntu kyllä että mosa oli jotenki pirteämpi.
tuo ihmetyttää kyllä kun nytkin olin ottamassa ylös ku yks lennokki äijä tunki taivaalle ja kesken soft startin laitoin holdin päälle ja siirryin kopterin kans parikymmentä metriä sivulle ja koitin lähtä lentään niin ei mitään,mosa ei meinaakkaan lähteä pyöriin.sit käytän akun irti ja säädin ei edes piippaa..sit vaan venttailua vähän aikaa ja taas toimii..??
muuten ei siis mitään ongelmaa mutta ei kestä pysäyttää softstarttia,edes niin et laittaa holdin päälle ja odottaa et roottori pysähtyy..ja sit miks se ei auta vaikka käyttää akun irti??
pitää odottaa muutama minuutti..
se uus icharger 1010+ poksahti ku kytkin sitä auton akkuun,johdot ei varmasti ollu väärin päin ku siihen oikeen just kiinnitin huomiota,en sit tiä mikä tuli mutta komeat savut pukkas kyllä!
tietysti vähän harmittaa mutta se nyt menee vielä kun lennätykset meni nii mukavasti!
mutta senmoista tänään,huomenna toivottavasti jatkuu!!