Terve. Mulla on hk450pro kopteri johon on vaihdettu paljon alignin osia. Kysyisin vähän neuvoa millä saisin kopterin lentämään paremmin.
Ensinnäkin painopiste. Kuinka tarkkaan painopiste kannattaa säätää? Mulla kopteri on aika takapainoinen. Jos akun laittaa niin eteen kun saa ni painopiste asettuu pääakselin tienoille. Tällöin siis akku ei pysy kunnolla kiinni saati sitte että kuomu menis paikallee.. Mulla on peräservo tossa peräputkessa kiinni, voisin laittaa sen myös siihen omaa "telineeseen" runkoon kiinni ni se tois painopistetta vähä taakse, mutta sitte toi läski vastari (futaba 9c 35mhz) pitäis ottaa rungon sisästä pois ja laittaa vaikka nippusiteellä rungon kylkeen. Onko tämä järkevää? Millä tavoin ootte korjaillu takapainoa pois?
Lennossa swashin ollessa suorassa kopteri kaatuu koko ajan taaksepäin. Tämä varmaan painopisteellä olisi korjattavissa. Nyt on trimmattu eteenpäin jotain 5-10 napsua.
Toinen mihin haluaisin neuvoa on kun tuntuu että lavat sakkaa kovin helposti. En siis tiedä onko se oikeasti sakkausta mutta tuntuu siltä. Jos siis leijunnassa pudotan korkeutta vaikka 5m ja tönäsen sitte tikkua ylös, lavat pitää ääntä ja kopteri keikkuu eikä lähde nousemaan. Siitä sekunnin päästä lavat "saa pitoa" ja kopteri pomppaa ylös. Mitä kovempaa laskee korkeutta sitä enemmän tätä tietty ilmenee. Simulla ainakaan mitään tuollaisia ominaisuuksia ei ole
Lavat tossa on jotku hiilikuitulavat, näyttää ehjille ja suorille. Servot on kiinan halpaa digiä ja linkkitangot on ihan servovarsien päissä että sais nopeet ja isot liikkeet (kunhan niitä joskus tulee tarvitsemaan).
Nyt kun tarkastelin vähä kopteria niin tikku keskellä molemmissa lavoissa on lapakulmat nolla ja lapauraa ei tule. Mitä enemmän nostaa tikkua sitä enemmän lapojen kulmaero kasvaa ja lapauraa tulee vähän kun tarkasti kattoo. Ulkona en tätä huomannut. Täysillä kulmilla toisessa lavassa on 12 ja toisessa 11. Eli noilla kulmilla millä sakkausta ilmenee eroa on varmaan puolisen astetta, voiko moinen aiheuttaa sen? Taas sitä pääsee ihmettelemään millä ton lapakulmaeron saa säädettyä pois... Loputtomalta kaivolta tuntuu..