Ei kannata lähteä tuohon hommaan. Se tanko taipuu todella helposti ja seuraavassa torpissa painotus menettää merkityksen. Ellei jo ole vääntynyt. Todennäköisesti on
Se tanko on kuin räkää ja sitä voi todella helposti sormin väännellä. Eikä ne lavatkaan niin tasapainoisia ole.
Lavat vaan kiinni ja jos täristää niin pikkuisen vakaajatankoa väännät pyörimissuunnassa eteen tai taakseppäin.
Tangon ei tarvitse olla paljon vinossa kun se jo vaikuttaa. Mutta muutama pieni vääntökokeilu ja se on melko helposti erittäin hyvin tasapainossa.
Ja juuri vakaajatanko on se joka yleensä torpin jälkeen aiheuttaa tärinää. Tanko tahtoo vääntyä pyörimissuunnasta niinkun vastapäivän suuntaan, joten sinne yleensä kannattaa ensin kokeilla. Pääakseli ei taivu kovin helposti. Ja jos taipuu niin senkin saa suht helposti riittävän suoraksi käsin.
Ja oletko tarkistanut onko ne painot edes pohjaan ruuvattuna. Ne kun tahtoo löystyä ellei laita pikkusen lukitusainetta.
Jokainen kopteri täristää pikkusen jollain kierrosalueella.
Mutta CB100 siitä välittää kaikkein vähiten
Niin ja ei sillä edes lennetä isoilla kierroksilla. Se on lopuksi aika pieni kierrosalue jota CB100 käyttää.
Lavanpitimet on muuten myös aika heppoista alumiinia, joka on toisaalta hyvä. Nekin saa näppärästi sormin taivuteltua jos lapaura ei oikein ole kohdallaan.
Jos CB100 kopteri lentää hienosti eikä ravista selvästi lennossa, en lähtis sille tekemään yhtään mitään painotus kikkailuja.
Säästä ne hommat sitten johonkin muuhun kopteriin. CB100 ei pienistä välitä. Ilmaan vaan ja pidä hauskaa....
Näin minä olen menetellyt jo kohta 400 akullista ja todella hienosti lentää.
Olen sitten 500 sarjan kopteriin purkanut tasapainotus energiani